‏ سؤال روز صد و هجدهم تولد

از چه سنی می توانم از کودک خود انتظار خواب متوالی در طول شب را داشته باشم؟

مدت زمان خواب شبانه در سنین مختلف نوزاد از جمله مواردی است که در این مقاله به آن اشاره شده است.‏
چهارشنبه، 26 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از چه سنی می توانم از کودک خود انتظار خواب متوالی در طول شب را داشته باشم؟
عوامل مختلفی از جمله سن نوزاد، وزن او، تغذیه یا عدم تغذیه از شیر مادر و عادت های تغذیه ای شبانه خانواده، می توانند در خواب شبانه نوزاد تأثیر گذار باشند.
 
به دلیل آنکه نوزادان تازه متولد شده (به ویژه نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند) به تغذیه مکرر نیاز دارند، انتظار می رود که میان هر نوبت تغذیه شبانه تقریباً سه ساعت فاصله باشد، به این معنا که می توان انتظار داشت سه ساعت متوالی در طول شب را در خواب بسر ببرند.
 
انتظاری که از نوزادان 2 تا 3 ماهه می رود، حدود پنج یا شش ساعت خواب است. در حالی که ممکن است نوزادانی وجود داشته باشند که در ماه سوم از ساعت 2 بامداد نیازی به تغذیه شبانه نداشته باشند. اما اکثر نوزادان سه ماهه هنوز هم به یکبار یا دوبار تغذیه در طول شب نیاز دارند به ویژه اگر از شیر مادر تغذیه می کنند.
 
در 4 ماهگی می توانید انتظار داشته باشید کودک شما هفت یا هشت ساعت کامل در طول شب در خواب بسر ببرد، هرچند ممکن است این امر به تدریج اتفاق افتد. اکثر نوزادان 4 ماهه به وزن جادویی 11 پوند و به عبارتی 5 کیلوگرمی رسیده اند که این بدان معناست که از نظر متابولیکی نیازی به تغذیه شبانه ندارند (گرچه ممکن است خواهان یک نوبت تغذیه در طول شب باشند).
 
در صورتی که در ماه پنجم یا ششم کودکتان هنوز جهت تغذیه از خواب بیدار می شود، می توانید مطمئن باشید که گرسنه نمی باشد. کمک به توانایی خوابیدن در طول شب با حذف تغذیه شبانه میسر می شود، به طوری که کودک شما پس از 6 ماه آمادگی بیشتری برای آن خواهد یافت. در این زمان از نظر جسمی آمادگی این کار میسر شده است اما ممکن است به دلیل عادت به تغذیه نیمه شب نسبت به حذف آن اعتراض داشته و در مقابل آن مقاومت نماید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.