همه چیز درباره کاشت ابرو و مزایای آن

ابروها هم یکی از ارکان مهم صورت انسان هستند و در برقراری رابطه‌ی اجتماعی نقش بسیار سازنده‌ای را ایفا می‌کنند. ابروها علاوه بر کمک به شکل‌گیری فرم کلی صورت، می‌توانند نشان دهند که فرد هیجان‌زده، خوشحال، غمگین یا خسته است.
پنجشنبه، 10 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همه چیز درباره کاشت ابرو و مزایای آن
ابروها یکی از اجزای اصلی و مهم صورت هستند، ابروهای بسیار باریک یا بسیار پهن می‌توانند شکل ظاهری فرد را تغییر داده و یا حتی آن را خراب کنند.  امروزه با پیشرفت‌های صورت گرفته در علم پزشکی کاشت ابرو به صورت طبیعی به درمانی پرطرفدار برای افراد تبدیل شده است.

 اما با وجود اینکه کاشت ابرو در ناحیه‌ی کوچکی از صورت انجام می‌شود، نیازمند دقت و دانش کافی در مورد آناتومی و طراحی ابرو و تکنیک‌های مختلف کاشت است. در این مقاله سعی داریم تا اطلاعات کافی و جامعی در این مورد را در اختیار شما قرار دهیم. 

کاشت ابرو، درمانی دائمی و سریع برای کسانی است که از فرم و پر نبودن ابروهای کنونی خود راضی نیستند.

غالباً از چشم‌ها به عنوان مهم‌ترین وسیله برای بروز احساسات و افکار انسانی یاد می‌شود، ولی این عضو صورت، این کار مهم را به تنهایی انجام نمی‌دهد. ابروها هم یکی از ارکان مهم صورت انسان هستند و در برقراری رابطه‌ی اجتماعی نقش بسیار سازنده‌ای را ایفا می‌کنند. ابروها علاوه بر کمک به شکل‌گیری فرم کلی صورت، می‌توانند نشان دهند که فرد هیجان‌زده، خوشحال، غمگین یا خسته است. 

همه چیز درباره کاشت ابرو و مزایای آن

آناتومی ابرو

ابرو را به سه بخش می‌توان تقسیم کرد. 

تاج ابرو: این قسمت داخلی‌ترین بخش ابرو و 0.5 تا 0.7 سانتی‌متری ابتدای ابرو را تشکیل می‌دهد. موهای این قسمت از ابرو روشن‌تر و نازک‌تر هستند.

بدنه‌ی اصلی ابرو: این قسمت 2.5 سانتی‌متری مرکز ابرو را تشکیل می‌دهد که به نسبت سایر نقاط ضخیم‌تر و پهن‌تر است. 

دم ابرو: دو سانتیمتر خارجی ابرو را تشکیل می‌دهد، موهای این قسمت از ضخامت و حجم بسیار کمی برخوردار هستند و به مروز زمان و با افزایش سن هم کاهش پیدا می‌کنند.

همه چیز درباره کاشت ابرو و مزایای آن

علت از دست رفتن ابروها

 1.تروما یا ضربه از طریق جراحت ، تصادف ، سوختگی،‌مواد شیمیایی، برق گرفتگی، رادیوتراپی و....
2.مادرزادی
3.بیماری های پوست و مو
4.اصلاح کردن ابرو در خانم ها یا اقایان در طولانی مدت
5.تاتو
6.بیماریهای هورمونی
7.اعمال جراحی در منطقه ابرو ها
 

زمان مناسب برای کاشت ابرو

گاهی به دلیل جراحت، بخیه‌های ناشی از شکستگی ابرو، سوختگی و برخی از بیماری‌ها امکان رشد دوباره‌ی ابرو وجود ندارد، در موارد دیگر هم فرد تمایل دارد تا شکل، رنگ یا حجم ابروی خود را تغییر دهد. در این زمان بهترین روش  حل این مشکل، کاشت ابروی دائمی است. کاشت ابرو هم برای زنان و هم مردان انجام می‌شود، ولی بیش‌ترین افرادی که برای این کار به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند، زنان 35 الی 50 ساله هستند.
 

چه افرادی گزینه‌ی مناسبی برای کاشت ابرو هستند؟

عمده ترین گروهی  که خواهان کاشت ابرو هستند یکی از دغدغه‌ها  و یا بیماری‌های زیر را دارند:

* ریزش مو ناشی از جراحت، سوختگی، تتو ابرو، استرس، بارداری، شیمی درمانی و رادیو تراپی
* نداشتن اعتماد به نفس به خاطر شکل ظاهری
* درمان نشدن طاسی موضعی با روش‌های درمانی دیگر
* فلجی نورون‌های عصبی صورت
* مشکلات هورمونی
* علاقه به داشتن ابروهایی ضخیم‌تر و پرتر

کاشت ابرو را اولین بار دکتر اوکودا (Dr. Okuda) در سال 1939 انجام داد و بعد از آن با گذشت زمان روش‌های کاشت ابرو پیشرفته تر شد. امروزه روش استخراج واحد فولیکولی یا  FUEدرمانی موثر برای طاسی سر و کاشت مو در ناحیه‌ی صورت است. این روش با بهره گیری از جدیدترین روش‌ها نتایج راضی کننده‌ای را به همراه دارد. 

همه چیز درباره کاشت ابرو و مزایای آن

روش کاشت ابرو

برای کاشت ابرو حتماً باید به کلینیک‌های زیبایی مجاز مراجعه شود، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی صلاحیت و گواهینامه‌های لازم برای انجام این عمل را در اختیار ندارند. کار کاشت ابرو در کلینیک توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام خواهد گرفت. پزشک با توجه به درخواست بیمار شکل و مکان نهایی ابرو را مشخص می‌کند. 

پیش از شروع کار فرد باید از نظر داشتن بیماری‌های احتمالی و یا مصرف داروهای خاص بررسی شود و بعد از انجام تست‌های پزشکی لازم در صورت نبود مشکل، کار کاشت انجام می‌شود. به طور متوسط این عمل سه ساعت به طول می انجامد.

برای اینکه ابروی کاشته شده طبیعی‌تر به نظر برسد، بهتر است که از موهای قسمت پشت سر در ناحیه‌ی گردن استفاده شود. برای کاشت ابرو از ابزار جراحی بسیار نازک و مخصوص استفاده می‌شود و هیچ اثر و جراحتی بر روی پوست به جا نخواهد ماند. در طول کاشت ابرو پزشک برای کاهش درد فرد از بی حسی موضعی استفاده خواهد کرد. 

در روش‌های جدید کاشت، درمان بسیار سریع است و بلاقاصله بعد از پایان عملیات ابروی تازه کاشته شده طبیعی به نظر می‌رسد. به فرد توصیه می‌شود که تا مدتی بعد از کاشت از ژل‌های مخصوص در جهت خواب ابروها استفاده کند، این ژل روند بهبود را سریع‌تر و موثرتر خواهد کرد. 
 

روش FUE یا روش FUT؟

در روش FUT  قسمتی از پوست سر در ناحیه‌ی پس سر جهت برداشتن فولیکول‌های مو به صورت یک نوار برداشته می‌شود، در این روش یک جای زخم دائمی در پس سر باقی می‌ماند و زمان زیادتری برای بهبود آن باید صرف کرد. 

امروزه روش FUE روش بسیار کارآمد و موثرتری است، این روش بدون درد بوده و هیچ اثری از برش و زخم را در پشت سر به جا نخواهد گذاشت. 

موهای جدید، بلافاصله بعد از پایان جلسات کاشت مو شروع به رشد کرده و نتیجه نهایی بسیار زودتر از انتظار فرد، به علت جریان خون مناسب در آن منطقه و تا 4 الی 6 ماه قابل مشاهده خواهد بود. رشد موهای جدید حتی تا دوازده ماه بعد از کاشت ابرو ادامه خواهد داشت. 
 

کاشت تخصصی ابرو با روش تریکوفیتیک اسکارلس میکروگرافت

نکاتی که در کاشت ابروی شما بسیار حائز اهمیت است کاشت تار ابرو بر روی خواب مناسب آن و ظرافت و دقت در کاشت است. از این رو نوین ترین شیوه‌ی کاشت تخصصی ابرو یعنی کاشت در سایز میکرو با عنوان تریکوفیتیک اسکارلس میکروگرافت مورد استفاده قرار می‌گیرد. که در آن برای برداشت واحد های فولیکولار مو از تکنیک جراحی پلاستیک تریکوفیتیک اسکارلس استفاده می‌گردد به طوری که هیچ‌گونه اسکار جراحی در محل برداشت مو بر جای نمی‌ماند. در مرحله پیوند ابرو نیز از ایمپلنترها در سایز میکرو استفاده می‌شود.
 

عوارض کاشت ابرو

روش FUE  روشی کاملا بی خطر و بدون درد برای کاشت ابرو است، اما بعد از انجام این روش فرد ممکن است اندکی درد و ورم در ناحیه‌ی پیشانی را تجربه کند که کاملا طبیعی است. فرد بلافاصله می‌تواند به سر کار خود برگردد و یا بعد از چند روز تا یک هفته فعالیت‌های ورزشی روزانه‌ی خود را از سر بگیرد. 

با بهره گیری از بالاترین استانداردها و جدیدترین روش‌ها، فرد بهترین نتیجه را از کاشت ابروی خود دریافت خواهد کرد. در طی پروسه‌ی درمان کادر پزشکی باید فرد را به خوبی آگاه کرده و او را به صورت کامل در جریان روند درمان قرار دهند. اطمینان خاطر و آرامش فرد در نهایت به نتیجه‌ی بهتر منجر خواهد شد.
 

تأثیر کاشت ابرو بر چهره ی فرد

بدون شک زیباتر شدن ابروها مهم‌ترین دلیل برای کاشت ابرو ها است. و با توجه به اثر زیبا شناختی ابرو در چهره و همین طور حساس بودن موهای این ناحیه، افراد معمولاً دچار ریزش یا کم پشتی ابرو می‌شوند و روش‌های متعددی را برای زیباتر شدن ابرو مورد استفاده قرار می‌دهند؛ اما روش پیوند ابرو می‌تواند حالتی طبیعی و زیبا به چهره‌ی فرد بدهد.
 
همه چیز درباره کاشت ابرو و مزایای آن

علاوه بر مقوله‌ی زیبایی، ابرو به عنوان محافظ برای چشم در برابر نور شدید و ریزش عرق پیشانی است. در واقع ابرو، نقشی فراتر از زیبایی در بدن دارد و این عضو مهم، می‌تواند نقش‌های مختلفی را بر عهده داشته باشد. به همین خاطر است که توجه به سلامتی ابروها و تلاش برای احیا کردن آن‌ها، بسیار مهم به نظر می‌رسد. تاثیر شگرف ابروها به ویژه زمانی مشخص می‌شود که آن‌ها را از دست داده باشید. تأثیر پیوند ابرو بر چهره به صورت کامل ممکن است تا یک سال نیز طول بکشد. در طی این زمان یک یا دو بار موهای کاشته شده ریزش کرده و مجدداً رشد می‌کنند تا حالت طبیعی و استاندارد خود را به دست آورند. همچنین تأثیر پیوند ابرو ماندگار است و نگرانی از بابت ریزش مجدد ابرو وجود ندارد.

کاشت ابرو های ضخیم و جذاب، اعتماد به نفس زیادی برای شما به وجود خواهد آورد. داشتن ابروهای زیادی، یکی از مقدمه‌های مهم رسیدن به زیبایی ظاهری است و بدون ابروها، زیبایی کامل نخواهد شد.
 

بهبودی :

ریکاوری پس از استفاده این روش درمانی سریع و بی درد است، هر چند امکان ایجاد ورم و کبودی در اطراف چشم‌ها برای ۳ تا ۴ روز پس از عمل جراحی وجود دارد، اما در روز پنجم معمولاً هیچ نشانه ای از کاشت ابرو در صورت بیمار مشاهده نمی‌شود و ظاهر جدید ابرو برای سایرین جلب توجه خواهد کرد.

نتایج حاصل از کاشت ابروی کامل یا جزئی دائمی است، اما برای مشاهده نتایج کامل ناشی از درمان نیاز به زمان وجود دارد. بلافاصله پس از عمل جراحی، تغییر در ظاهر و تراکم ابرو برای بیمار قابل مشاهده است، اما بسیاری از موهای کاشته شده در طول دو هفته می‌ریزد. این شرایط کاملاً عادی است و نیازی به نگرانی درباره آن وجود دارد. در حقیقت این ریزش ابرو بخشی از فرآیند بهبودی پس از کاشت ابرو است و رشد موها مجدداً در محل کاشت آن‌ها شروع می‌شود. معمولاً مشاهده نتایج کامل حاصل از این درمان به ۱۲ ماه زمان نیاز دارد.موهای کاشته شده با گذشت زمان به رشد خود ادامه می‌دهند و به همین خاطر لازم است ظاهر ابرو هر ماه یک بار اصلاح شده و مرتب شود. این نگهداری می‌بایست به صورت منظم انجام شود تا به این ترتیب بتوان ظاهر ابروها را به صورت مطلوب و مناسب حفظ کرد.


منبع: سایت دکتردکتر
سایت فاین فیس
سایت کلینیک هلیا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.