با خواص ترکیب معجزه گر زردچوبه و عسل آشنا شوید

خواص زردچوبه و عسل هزاران سال است به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی به اسم عسل طلایی در پزشکی آیورودا نیز شناخته شده. هنگامی که زردچوبه با عسل ترکیب شده، تبدیل به یک معجون طبیعی ارزشمند برای مقابله با بسیاری از بیماری ها می شود.
دوشنبه، 21 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با خواص ترکیب معجزه گر زردچوبه و عسل آشنا شوید
ترکیب زردچوبه و عسل، به عنوان یک آنتی بیوتیک قدرتمند طبیعی در بدن عمل می کند. زردچوبه یک ریزوم از خانواده زنجبیل است. طعم و رنگ آن باعث خاص بودن سبک غذاهای آسیایی می شود. با این حال زردچوبه و عسل همراه یکدیگر نیرویی غیرقابل توقف هستند. این ادویه سالیان زیادی به عنوان دارویی برای معالجه بیماریهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، اما این امر تنها نتیجه تحقیقات انجام شده طی سال های اخیر است که علم به دلیل نقش زردچوبه در سلامتی انسان، اجزای آن را مورد بررسی قرار داده است. از زمان شروع تحقیقات، بیش از ۵۰۰۰ مطالعه توانایی های درمانی این ادویه را تأیید کرده اند. از طرفی، زردچوبه توانایی تعدیل ژن ها و صفات فیزیولوژیکی، حمایت از یکپارچگی سلولی، جلوگیری از آسیب دیدگی DNA و RNA ، کاتالیز کردن پروتئین ها و یون های فلزی و موارد دیگر را دارد. نتایج مربوط به درمان انواع مختلف بیماری ها نشان داده اند که زردچوبه، یک ادویه فوق العاده است.1


رفلاکس معده

خواص زردچوبه و عسل در کنار داشتن یک برنامه غذایی سالم و منظم می تواند گزینه خوبی برای درمان رفلاکس معده باشد.

هر روز یک یا دو قاشق غذاخوری عسل با مقدار کمی زردچوبه ترکیب کرده و به جای استفاده از مربا این خمیر را روی نان قرار داده و هر روز صبح  میل کنید تا نتیجه بگیرید.


سفیدی پوست

برای داشتن پوست سفید از این روش استفاده کنید: دو قاشق غذا خوری پودر زردچوبه و دو قاشق غذا خوری عسل را باهم ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد، سپس هر شب قبل از خواب از این مخلوط روی پوست خود گذاشته و ماساژ دهید، زمانی که ماسک روی صورتتان خشک شد با آب ولرم صورت خود را شست و شو دهید.


مرطوب کننده پوست

زردچوبه و عسل می تواند به عنوان یک مرطوب کننده خوب برای جلوگیری از خشک شدن پوست دست و صورت مورد استفاده قرار بگیرد.


کاهش درد مفاصل

کارشناسان طب سنتی معتقدند که استفاده از زردچوبه و عسل برای درد مفاصل یکی از بهترین ترکیبات طبیعی برای کاهش درد است. با توجه به ویتامین ها و آنزیم هایی که دارند در کاهش التهاب و کمک به مفاصل شما تاثیر به سزایی دارند. بیشتر داروهای ضد درد، آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای کاهش درد عوارض جانبی دارند، اما زردچوبه و عسل با توجه به اینکه ارزش غذایی داشته و از نظر درمانی داروی طبیعی بوده گزینه مناسب تری نسبت به داروهای شیمیایی می باشد.

همچنین عسل و زردچوبه تولید هیستامین را در بدن کاهش داده و سطح کورتیزون طبیعی خود را افزایش می دهند و همین امر به بدن کمک می کند تا بدون عوارض جانبی، التهاب را از بین ببرد. کرکومین ماده فعال در زردچوبه، ضد التهاب و یک آنتی اکسیدان قوی بوده که به تنظیم قند خون کمک می کند.


سرما خوردگی

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و ۱/۴ قاشق چای خوری پودر زنیان را در ۳ فنجان آب بجوشانید و پس از صاف کردن، یک قاشق چای خوری از این جوشانده را با یک قاشق چای خوری عسل، ۲ تا ۳ بار در روز میل نمایید.


درمان سرفه

یک لیوان شیر داغ، یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق سوپ خوری عسل به طور خارق العاده ای آرام بخش بوده و احتقان سرفه را تسکین می دهد. این عمل با معده خالی بهترین اثر را دارد.2


تقویت مو و حفظ سلامت آن

همچنین تقویت مو و حفظ سلامت آن نیز از دیگر خواص زردچوبه و عسل می باشد. زیرا این ترکیب دارویی با تامین مینرال ها و ریز مغذی های ضروری بدن، نه تنها منجر به تسریع روند چرخه رشد مو می شود، بلکه با تقویت آن موجب افزایش سلامت مو نیز می شود.


جلوگیری از بروز سرطان

از دیگر خواص زردچوبه و عسل می توان به جلوگیری از بروز سرطان ها اشاره کرد. زیرا همان طوری که می دانید عسل و زردچوبه دارای خواصی آنتی اکسیدانی می باشند. خواصی موثر که منجر به افزایش سیستم ایمنی بدن و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به سرطان ها از جمله سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان روده بزرگ، سرطان های پوستی و غیره می شود. 


ایجاد تاخیر در روند پیری

همچنین از دیگر خواص زردچوبه و عسل می توان به کاهش بروز چین و چروک های پوستی و به طور کلی ایجاد تاخیر در روند پیری اشاره کرد. اکسیری جوانی که برای استفاده از آن تنها کافی است تا به صورت هفتگی، مقداری زردچوبه و عسل را به همراه چند قطره روغن نارگیل مخلوط کرده و بر روی پوست خود قرار دهید.3


روش تهیه آنتی بیوتیک عسل و زردچوبه

عسل دارای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی قوی است.

که با آسیب های اکسیداتیو ناشی از فعالیت رادیکالهای آزاد و سموم مقابله میکند .

عسل همچنین در درمان زخم ها و سوختگی های سطحی موثر است.

عسل طبیعی : ۱۰۰ گرم در حدود یک سوم لیوان

زردچوبه : ۱۰ گرم در حدود یک قاشق

داخل یک ظرف شیشه ای تمیز ، عسل و زردچوبه را ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند .

اجازه دهید مواد به مدت یک شب کامل استراحت کند .

روش مصرف آنتی بیوتیک عسل و زردچوبه
با مشاهده نخستین علائم سرماخوردگی یا بیماریهای مشابه

۱ . در روز اول هر یک ساعت یکبار ، نصف قاشق از این آنتی بیوتیک طبیعی بخورید.

۲ . در روز دوم مصرف هر دو ساعت یکبار نصف قاشق میل کنید.

۳ . در روز سوم ، سه بار در روز نصف قاشق از این ترکیب مصرف کنید .

ترکیب زردچوبه و عسل را در دهان بگذارید تا به طور کامل ذوب شود .

شما می توانید از این دارو به عنوان مکمل درمانی بیماریهای تنفسی مختلف استفاده کنید .

در اینصورت نیز میتوانید روزانه سه مرتبه نصف قاشق از این آنتی بیوتیک را مصرف کنید .

توصیه می شود این میزان را در شیرکاکائو حل کرده و میل نمایید .

برای پیشگیری از بیماری نیز میتوانید سه مرتبه در هفته یک قاشق در حدود هفت گرم از این آنتی بیوتیک را میل کنید . یادتان باشد که این آنتی بیوتیک سالم و تهیه آن ساده است.

بنابراین برای ارتقای سلامتی خود و جلوگیری از عوارض آنتی بیوتیک ها این دارو را برای خود تهیه و همان گونه که اشاره شد مصرف کنید .4


پی نوشت:
1.www.rastineh.com
2.www.ahoota.com
3.www.shimbal.org
4.www.maadteb.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.