سؤال روز صد و هفتاد و نهم تولد

چه زمان می توانیم نوزاد خود را سوار بر هواپیما کرده تا به دیدن مادربزرگ خود برود؟

در صورتی که قصد سفر هوایی با نوزاد تازه به دنیا آمده خود را دارید بهتر است دست نگه دارید. علت آن را می توانید در این مقاله بیابید.
چهارشنبه، 23 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه زمان می توانیم نوزاد خود را سوار بر هواپیما کرده تا به دیدن مادربزرگ خود برود؟
هواپیما جای نوزاد تازه متولد شده نیست. در بسیاری از هواپیماها از گردش هوای بازگشتی استفاده می شود، به این معنا که اگر شخصی سرماخوردگی داشته باشد، میکروب های او توسط سیستم تهویه در سراسر هواپیما پخش می شوند. این وضعیت برای بزرگسالان که سیستم ایمنی آنها به تکامل رسیده است مشکلی ایجاد نمی کند چرا که می توانند با میکروب ها مقابله کنند. اما سیستم ایمنی نوزاد با برخی ویروس ها و باکتری هایی که در هواپیما و فرودگاه شناور هستند تطابق نداشته و نمی تواند آنها را از بین ببرد. در صورتی که مادربزرگ نمی تواند خود به دیدن نوزاد بیاید، پیش از انجام سفر هوایی تا حداقل 2 ماهگی و ترجیحاً 4 تا 6 ماهگی نوزاد صبر کنید.
 
چنانچه قصد کرده نوزاد خود را به سفرهای هوایی ببرید، برای او صندلی مجزا تهیه کنید. شرکت های هواپیمایی به نوزادان و خردسالان اجازه می دهند به صورت مجانی بر روی دامان والدین خود سوار شوند، اما چنانچه هواپیما دچار تکان های شدید شود یا موقعیت اضطراری پیش آید، دامان پدر و مادر مکان امنی برای آنها به حساب نمی آید. اکثر صندلی های کودک که در خودرو از آنها استفاده می شود را می توان در هواپیما استفاده کرد.
 
پیش از پرواز، صندلی کودک را از نظر برچسب نشان دهنده متناسب بودن برای استفاده در هواپیما بررسی کنید. اگر هیچ برچسبی بر روی آن وجود ندارد، به دفترچه راهنما نگاه کنید یا با شرکت سازنده تماس بگیرید. در صورتی که عرض صندلی بیشتر از 16 اینچ (برابر با 6ر40 سانتیمتر) نباشد، بنابراین می تواند در اکثر صندلی های هواپیما قرار گیرد. چنانچه در خصوص متناسب بودن صندلی کودک با صندلی هواپیما تردید دارید، می توانید با شرکت هواپیمایی تماس گرفته و اطلاعات دقیق را از آنها کسب کنید.
 
اگر از پرداخت بلیط کامل هواپیما برای نوزاد دچار زحمت می شوید، از شرکت هواپیمایی بخواهید برای شما تخفیف قائل شوند. بسیاری از شرکت های هواپیمایی تا 50 درصد برای کودکان زیر 2 سال تخفیف در نظر می گیرند.
 
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.