جملات انگیزشی و انرژی زا برای کارآفرینان

برای موفقیت در کار و پیشرفتمان در شروع یک کسب و کار، پیش از آنکه به سرمایه، دانش، تجربه و ابزار و لوازم راه اندازی آن کسب و کار نیاز داشته باشیم به یک انگیزه و نیروی الهام بخشی قوی نیاز داریم تا در پس سختی ها و ناکامی ها که برایمان پیش می آید هم چنان استوار و ثابت قدم باشیم.
پنجشنبه، 6 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
جملات انگیزشی و انرژی زا برای کارآفرینان
مدت‌هاست که از جملات انگیزشی برای افزایش عزت نفس و شروع روز با انرژی مثبت استفاده می‌کنند؛ اما کارآفرین ها و صاحبان کسب و کار برای بهتر شدن و ادامهٔ مسیر به چیزی بیشتر از انرژی مثبت و به نوعی منبع الهام نیاز دارند. این افراد اغلب احساس می‌کنند که به‌تنهایی تمامی بار فعالیت‌های سازمان را به دوش می‌کشند و همیشه از چیزی که کمی انگیزه شان را بیشتر کند استقبال می‌کنند. در این مطلب هم در پی برطرف کردن همین نیاز این افراد بوده‌ایم. در ادامه می‌توانید جملات الهام بخش برای کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار، و به‌طور کلی، کسب موفقیت را بخوانید.


وینستون چرچیل

چرچیل رهبری مردم بریتانیا را در یکی از بدترین دوره‌های تاریخ این کشور به عهده داشت: دوره‌ای که در آن هر لحظه امکان داشت نیروی دریایی دشمن از آب‌های شمال فرانسه به انگلستان برسند و لندن هر روز بمباران می‌شد. تنش برای زنده ماندن و بقا در این دوران به نقطهٔ اوج رسیده بود؛ اما چرچیل، مثل هر انسان موفق دیگری که لیاقت جایگاهش را داشته است، به‌خوبی می‌دانست که شکست جزء جدایی‌ناپذیر مسیر پیشِ‌روی‌شان است. بزرگ‌ترین درسی که از تلاش‌هایش گرفت این بود که همیشه روز دیگری برای ادامه دادن نبرد وجود داشت.
 
رسیدن به موفقیت به‌منزلهٔ پایان کار نیست؛ شکست هم کسی را از پا درنمی‌آورد: چیزی که در این میان مهم است، جسارت‌داشتن برای ادامه‌دادن مسیر است.


فیل نایت

فیل نایت، رئیس بازنشسته و یکی از بنیان‌گذاران برند نایکی است. «فقط انجامش بده!»؛ این جمله معروفی است که از او و برندش برای ما به یادگار مانده است. البته این انجام دادن و فعالیت داشتن همان‌طور که فیل نایت به‌وضوح عنوان می‌کند با رعایت مرزها و محدوده‌ها و قواعدِ بازی است. این قواعد هستند که رقابت منصفانه را ممکن می‌کنند. اما رعایت این قواعد به اشتیاق و علاقه ما برای پیشرفت و نوآوری ارتباطی ندارند و هرچه این اشتیاق بیشتر باشد، موفق‌تر خواهیم بود.
 
فعالیت‌تان پیروِ قواعد و محدوده‌ها باشد، اما همراه با اشتیاقی بی‌انتها.


ریچارد برانسون

فعالیت‌های گروه ویرجین، با مدیریت ریچارد برانسون، به‌خوبی این ادعا را ثابت کرده است که خواستن توانستن است. این گروه در زمینه‌های مختلفی، از مدیریت کانال‌های رادیویی و تلویزیونی گرفته تا اداره خطوط هواپیمایی فعالیت می‌کند. بیش از ۴۰۰ شرکت، زیرمجموعۀ این گروه در نقاط مختلف جهان‌اند. دری که رو به پیشرفت و موفقیت است همیشه باز نیست؛ ممکن است قفل باشد و کلید آن جایی روی زمین افتاده باشد. باید کلید را پیدا کنیم و آن را باز کنیم. منظور اینکه شرایط همیشه برای موفقیت ثابت نیست و مسیر منتهی به آن پرفرازونشیب است. در این میان، کسی در کسب‌وکار موفق است که مدام گوش‌به‌زنگ باشد و از تلاش دست نکشد.
 
فرصت‌های کاری را می‌توان با اتوبوس‌ها مقایسه کرد: همیشه یکی دیگر در حال نزدیک شدن است.


آنتونی رابینز

ین طرز فکر که بدون کشمکش و ناسازگاری زندگی‌مان را سر کنیم واقع‌بینانه نیست. بعضی رؤیای مسیری صاف و هموار را برای زندگی در سر دارند و از زندگی ایدئال چنین تصوری دارند. اما آنچه از توجه به آن غافل می‌مانند این است که اگر گاه‌به‌گاه مانعی سدّ راه‌مان نشود و به مشکلی برنخوریم، عملا پیشرفت غیرممکن خواهد شد. همین مشکلات هستند که به شخصیت ما شکل می‌دهند، خلاقیت ما را به کار می‌اندازند و باعث می‌شوند غرور را کنار بگذاریم و افتاده‌تر باشیم.
 
هر گرهی که به کارمان می‌خورد یک هدیه است. رشد و پیشرفت بدون وجود این مشکلات غیرممکن خواهد بود.

جملات انگیزشی و انرژی زا برای کارآفرینان


وارن بافت

البته درست و غلط ماهیتی نظری دارند؛ پس اگر فکر کنیم که انتخاب‌ها و تصمیم‌های درست، مسیر منتهی به موفقیت را هموار خواهد کرد، برداشت‌مان از مطلب بیش از حد ساده‌انگارانه و سطحی بوده است. چیزی که وارن بافت با این جمله می‌خواهد توجه ما را به آن جلب کند این است که اجتناب از تصمیم‌های اشتباه، به اندازهٔ تصمیم گیری درست اهمیت دارد.
 
در زندگی‌تان همین‌که چند کار درست انجام بدهید کافی است، البته اگر کارهای اشتباه‌تان زیاد نباشد.1


هنری دیوید ثورو

کسی مثل ثورو که هم‌زمان فیلسوف و شاعر و نویسنده و … باشد، به‌خوبی از بهره وری و ملزومات آن آگاهی دارد. او با بینش و فراست مخصوص‌به‌خودش به این نکته واقف شده بود که خیلی‌ها وقت‌شان را به خیال‌بافی و رؤیاپردازی راجع‌به موفقیت می‌گذرانند و از کار عملی و دشوار موردنیاز برای رسیدن به آن غافل می‌شوند؛ به همین خاطر، در نهایت امر، چیز دندان‌گیری نصیب‌شان نمی‌شود.
 
موفقیت معمولا نصیب کسانی می‌شود که گرفتاری‌ها و مشغله‌ها فرصتی برای گشتن به‌دنبال آن بهشان نمی‌دهد.


اندرو کارنگی

حقیقت تلخ و بی‌رحمانه‌ای در این نقل‌قول نهفته است؛ اما اگر بخواهیم به موفقیت پایدار برسیم، باید مثل فولاد پایدار باشیم و بدون اعصاب آهنین، نمی‌توان این هدف را محقق کرد. هر کسب‌وکار برای تحقق اهداف خود بخشی از منابع موجود را مصرف می‌کند. کسب‌وکار در جوامع امروزی اشتراکی نیست، ثروت‌ها را میان یکدیگر تقسیم نمی‌کنند؛ پس باید مثل پرنده‌های دمِ صبح باشیم: پرنده‌ای که کِرم می‌خواهد، باید زودتر از پرنده‌های دیگر دست‌به‌کار شود.

خوراکِ صدف نصیب نفر اول می‌شود و برای نفر دوم، جز پوستهٔ صدف چیزی نمی‌ماند.


والت دیزنی

هرچه در نقل گفته‌های مرتبط با کسب‌وکار این استادان تاریخ و صنعت جلوتر می‌رویم، بیشتر متوجه نقطه‌اشتراکی می‌شوید که آنها را به‌هم مرتبط می‌کند. اگر بخواهیم از یک ضرب‌المثل قدیمی هم استفاده کرده باشیم، می‌بینیم که خیلی از اینها پیامی مشابه را در قالب جملات مختلف به ما می‌رسانند: «دوصد گفته چون نیم کردار نیست.»

کار با کنار گذاشتن حرف زدن و دست‌به‌کار شدن شروع می‌شود.


آناییس نین

آناییس با کارهای خلاقانه غریبه نبود و در مقام نویسنده، اگر دست‌به‌قلم نمی‌شد، داستان‌هایی که حالا از او به یادگار مانده است هیچ‌وقت خلق نمی‌شدند. اگر ایده‌ها و افکار را برای خودمان نگه داریم، کمتر به دردسر می‌افتیم. در این صورت نه کسی از کارمان انتقاد خواهد کرد و نه کسی توانایی و هنرمان را زیر سؤال می‌برد؛ اما از سوی دیگر، شانس بهتر کردن مهارت‌ها و خلق کردن چیزی که واقعا درخور و ارزشمند باشد از دست خواهد رفت.
 
و سرانجام روزی رسید که ریسکِ باقی ماندن در غنچه، از پذیرش ریسک شکوفه دادن دردناک‌تر شد.

جملات انگیزشی و انرژی زا برای کارآفرینان


سث گودین

سث گودین نویسنده و یکی از رؤسای سابق شرکت «دات‌کام» است. پیامی که با این جمله به ما می‌رساند این است که صرفِ حرف زدن و عمل نکردن بی‌ارزش است. البته او کوشیده است که با جمله‌اش این پیام را مؤدبانه‌تر منتقل کند. ایده‌های خوب ارزشمند هستند و در این تردیدی نیست؛ اما اگر از تشبیه استفاده کنیم، حکم استخوان را دارند و گوشت روی آن با تلاش برای اجرایی کردن‌شان به دست می‌آید. تنها در حین اجرایی کردن آنها است که مشکلات سدّ راه‌مان می‌شوند و کار اصلیِ ما زمانی شروع می‌شود که برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنیم.
 
ایده‌های عالی کم نیستند؛ ارادهٔ لازم برای اجرایی کردن این ایده‌ها ناپیداست.


جی. کی. چسترتون

چسترتون بیشتر به‌خاطر داستان‌های متناقض‌نمایش شهرت پیدا کرده است. [متناقض‌نمایی سبکی در ادبیات (هم شعر و هم داستان) است که در آن دو امر متناقض با هم جمع بسته می‌شوند. فرضا «زاهد و صوفی دنیاپرست» در اشعار حافظ، نوعی تناقض‌نمایی است یا کسانی مثل بهلول که برای افشای حقایق، خود را به دیوانگی می‌زدند. از این سبک نوشتاری بیشتر برای آن استفاده می‌شود که ظاهر زیبای جوامع انسانی کنار برود و پلیدی‌ها و زشتی‌های نهانی آشکار شوند.] در این فهرست، او کسی است که مسیر خارج از عرف را برای موفقیت پیشنهاد می‌کند. گاهی باید دانش و تجربهٔ رایج و عرفِ جامعه را کنار بگذاریم. کارمان آنجایی دشوار خواهد شد که ببینیم این هنجارشکنی واقعا ریشه در اعتقاد به ایدئال‌های‌مان دارد یا آنکه فقط فریب خودبینی‌مان را خورده‌ایم.
 
موفقیتم را مدیون این هستم که به بهترین نصیحتی که به من شد محترمانه گوش دادم؛ بعد دقیقا برخلاف آن عمل کردم.


سوزان بوچر

سوزان بوچر با این جملهٔ نسبتا اغراق‌آمیز می‌خواهد ما را متوجه مطلبی کند: در زندگی همهٔ ما زمانی می‌رسد که واقعا دیگر طاقت‌مان طاق می‌شود و فقط دوست داریم پرچم سفید را به نشانه تسلیم بالا ببریم، زمانی که موانع سدّ راه‌مان غیرقابل‌عبور به نظر می‌آیند. در چنین زمانی موفقیت نصیب کسانی می‌شود که افکار تسلیم شدن و رها کردن کار در میانهٔ راه را از خودشان دور می‌کنند.
 
من با واژه‌های «تسلیم شدن» و «کنار کشیدن» غریبه‌ام. این غریبگی یا از اول در من بود یا آنکه خودم خواستم با آنها غریبه بشوم.


تئودور روزولت

بسیاری از مردم به‌قدری درگیر نتیجه و محصول نهایی کارشان می‌شوند که ارزش مسیر منتهی به تولید و خودِ کار کردن را از یاد می‌برند. برد یا باخت، چیزی که به‌مراتب اهمیت بیشتری دارد این حقیقت است که با تمام توان تلاش‌مان را کرده باشیم تا در کاری که به نظرمان ارزشمند است، به بهترین نتیجهٔ ممکن برسیم. همین کار کردن و تلاش بی‌وقفه خودش دستاوردی است، فارغ از اینکه نتیجه چه باشد.
 
بی‌شک، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دستاورد زندگی فرصت سخت کار کردن روی چیزی است که واقعا ارزش وقت گذاشتن داشته باشد.


آلبرت اینشتین

احتمالا متوجه شده‌اید که یک نقل‌قول الهام‌بخش گاهی دیگری را نقض می‌کند. علت این است که از دل همین تناقض‌ها است که بینش حقیقی متولد می‌شود. هرکس برای دیدن اشیا و اتفاق‌ها روش بخصوصی دارد. همین دیدگاه‌های متفاوت هستند که فرصت‌های تازه‌ای نصیب‌مان می‌کنند. قبلا گفتیم که ایده‌های خوب، اگر به مرحلهٔ اجرا و عمل نرسند، ارزشی ندارند؛ اما این سکه روی دیگری هم دارد: اگر ایده‌های خوب نباشند، عمل کردن پوچ و بی‌فایده خواهد بود.

تخیل همه‌چیز است؛ پیش‌نمایی است از جذابیت‌های آتی زندگی.2

جملات انگیزشی و انرژی زا برای کارآفرینان


هنری فورد

هنری فورد جمله مشهوری دارد که می گوید: “چه فکر کنیم می توانیم و چه فکر کنیم نمی توانیم، در هر دو صورت حق با ماست.” ایمان داشته باشیم که می توانیم موفق شویم و از میان موانع مختلف راهی خواهیم یافت. اگر ایمان نداشته باشیم تنها به دنبال بهانه خواهیم بود.

به خودمان ایمان داشته باشیم.


دیوید کرپ

دیوید کرپ، موسس و CEO شرکت تامبلر، معتقد است کارآفرین کسی است که چشم اندازی برای چیزی داشته باشد و خواهان ایجاد آن باشد. چشم اندازمان را همیشه جلوی چشممان داشته باشیم.

چشم انداز داشته باشیم.


ریچارد هاروک

ریچارد هاروک، یک سرمایه گذار ریسک پذیر، پندی برای کارآفرینان تازه کار دارد: “تقریباً همیشه افزایش سرمایه از آن چیزی که فکرش را می کردید سخت تر است و همیشه زمان بیشتری می‌ گیرد. پس برایش برنامه ریزی کنیم.”
 
برای افزایش سرمایه برنامه ریزی کنیم.


رایان آلیس

رایان آلیس، از مؤسسان آیکنتاکت، اشاره کرده است که در ذهن داشتن همیشگی نقطه پایان به ما این اطمینان را می دهد که در حال حرکت به سمتش هستیم. اهدافمان را تنظیم کنیم و هر روز آنها را به خودمان یادآوری کنیم.

اهدافمان را بشناسیم.


تونی هسیه

تونی هسیه، مؤسس زاپوس، زمانی گفته بود: “وارد بازی ای که درکش نمی کنیم نشویم حتی اگر می بینیم که آدم های زیادی از آن طریق پول به دست می آورند.” فهم حقیقی و کامل صنعتمان کلید رسیدن به موفقیت است.

صنعتمان را بفهمیم.


لری پیج

لری پیج، مؤسس گوگل، از کارآفرینان می خواهد که بیش از آن چه مشتریان انتظار و توقع دارند به آنها سرویس بدهند. این راهی فوق العاده برای جلب توجه آنها به صنعت مان و ساختن مشتریانی وفادار است.

بیش از آن چه از ما انتظار می رود انجام دهیم.


جف بزوس

جف بزوس می گوید دانستن این نکته که او نباید حسرت شکست ها را بخورد بلکه باید حسرت تلاش های ناکرده اش را بخورد به او کمک بزرگی کرده است. ما هیچ گاه پی به نتیجه تلاش هایمان نخواهیم برد، مگر این که واقعاً وارد عمل شویم.

ریسک کنیم.


رید هافمن

رید هافمن، از مؤسسان لینکدین، گفته است که سریع ترین راه برای تغییر خودمان این است که با افرادی که می خواهیم شبیه به آنها شویم بیشتر معاشرت داشته باشیم. ما شبیه به افرادی خواهیم شد که با آنها معاشرت داریم.

افراد به دردبخور پیدا کنیم.


آریانا هافینگتون

آریانا هافینگتون زمانی گفته بود دریافته است که نترس بودن شبیه به یک عضله است، هر چه بیشتر آن را تمرین دهیم ورزیده تر و قوی تر می شود. غلبه کردن بر ترس ها کار آسانی نیست اما باید این کار را بکنیم.

با ترس هایمان مواجه شویم.3


پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.imdb2.ir
3.www.parvaresheafkar.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.