ایده های جالب برای سورپرایز عزیزانمان در روز تولدشان

تدارک دیدن سورپرایز تولد برای کسی که دوستش دارید بسیار لذت‌بخش است، اما چطور باید این کار را انجام داد؟ شاید همیشه ایده های جالب برای جشن تولد راحت به ذهن‌مان نرسند.
چهارشنبه، 12 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
ایده های جالب برای سورپرایز عزیزانمان در روز تولدشان
قبل از هر چیز باید به یک نکته اشاره کنم و آن اینکه سورپرایز کردن، زمانی دل‌نشین است که طرف مقابل اصلا انتظارش را نداشته باشد، اما معنایش این نیست که می‌توانید هر کاری برای غافل‌گیر کردنش انجام دهید. مطمئنا شما می‌خواهید عزیزان‌تان را خوشحال کنید، نه اینکه خاطره‌ی بدی در ذهن آنها باقی بگذارید.


ویدئوی تبریک دسته‌جمعی

این یکی از بهترین هدیه‌هایی است که می‌توانید به کسی که از شما دور است بدهید. مثلا وقتی دوست یا فامیل شما در شهر یا کشور دیگری زندگی می‌کند و شما نمی‌توانید روز تولدش کنارش باشید، می‌توانید از چند نفر از دوستان مشترک یا اعضای فامیل بخواهید یک ویدئوی ۱۵ الی ۲۰ ثانیه‌ای از خودشان بگیرند و تولد او را تبریک بگویند. سپس تمام این ویدئوها را به هم بچسبانید و یک فیلم کامل درست کنید. تصور کنید دوست‌تان چقدر غافل‌گیر می‌شود، وقتی این ویدئو را ببینید. از این ایده می‌توانید به‌غیر از تولد برای تبریک هر نوع مراسم دیگری هم استفاده کنید.


آگهی در روزنامه

تابه‌حال به آگهی‌های روزنامه‌ای که مردم در آن تولد کسی را تبریک می‌گویند دقت کرده‌اید. پس چرا شما این کار را نکنید؟ در یکی از روزنامه‌هایی که دوست‌تان هر روز مطالعه می‌کند، یک ستون کوچک را رزرو کنید و تولدش را تبریک بگویید. این آگهی‌ها معمولا هزینه‌ی چندانی ندارند؛ حتی اگر داشته باشند هم ارزشش را دارد. تصور کنید دوست‌تان مشغول خواندن روزنامه است که یک دفعه تصویر خودش را به همراه تبریک شما می‌بیند.


افزایش فالوورهای شبکه‌های اجتماعی

این ایده را یک مادر به فکر من انداخت. مادری برای تولد دخترش یک صفحه فیس‌بوک درست کرد و آن را با افراد و صفحه‌های دیگر به‌اشتراک گذاشت و اعلام کرد که می‌خواهد برای تولد دخترش او را سورپرایز کند و تعداد فالوورهای او را بالا ببرد. این پست دست به دست چرخید و تعداد فالوورهای آن صفحه هم، روزبه‌روز زیادتر شد. مادر، در روز تولد دختر، این صفحه را با تعداد بالای فالوورهایی که برای او عکس‌ و پیام‌های تبریک ارسال کرده بودند به او نشان داد. مگر می‌شود کسی این‌طور سورپرایز نشود!


یادداشت‌های پنهان

این ایده خیلی هیجان‌انگیز است. چند ورق کاغذ بردارید و روی هرکدام یک پیام تبریک یا آرزو یا خاطره‌ی خنده‌دار بنویسید و بعد همه‌ی این کاغذها را در جاهای مختلف مثل کیف، کشوی لباس‌ها، دست‌شویی و لای کتاب پنهان کنید. نکته‌ی چنین ایده‌ای این است که به‌جای یک‌بار تبریک گفتن، چندین بار به او تبریک می‌گویید و هر بار هم او را سورپرایز می‌کنید. تصور کنید همسر، پدر و مادر یا فرزندتان با دیدن این‌همه پیام تبریک در طی روز چقدر خوشحال و هیجان‌زده خواهد شد.


فراموش کردن

این ایده شاید در ظاهر خیلی ساده به‌نظر برسد، اما مطمئن باشید طرف مقابل را حسابی غافل‌گیر می‌کند. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که طوری رفتار کنید که انگار روز تولد او را فراموش کرده‌اید. بعد وقتی او مطمئن شد که شما واقعا فراموش کرده‌اید (و البته کمی هم ناراحت شد)، با یک تماس تلفنی یا به‌صورت حضوری یا به‌همراه دوستان‌تان، او را غافل‌گیر کنید. در اینجا باید خودتان هم کمی خلاقیت چاشنی کارتان کنید. خوشحالی بعد از این غافل‌گیری به ناراحتی قبلش می‌ارزد.

ایده های جالب برای سورپرایز عزیزانمان در روز تولدشان


تبریک تولد رادیویی

تا به حال به ذهن‌تان رسیده است که از طریق رادیو تولد کسی را تبریک بگویید. حدس می‌زنم تا حالا امتحان نکرده باشید. چند وقت پیش داشتم رانندگی می‌کردم و رادیوی ماشین هم روشن بود. یک‌دفعه آهنگ تولدت مبارک پخش شد، مجری اسم یک نفر را اعلام کرد و تولد او را تبریک گفت. واقعا عاشق این ایده شدم. پیش خودم فکر کردم شخصی که تولدش بوده، با شنیدن اسم خودش چه حسی پیدا کرده است. علاوه بر این شما می‌توانید یک کار دیگر هم بکنید. خودتان با برنامه رادیویی که می‌دانید دوست‌تان یا یکی از اعضای خانواده‌تان که تولدش هست به آن گوش می‌دهد تماس بگیرید و با صدای خودتان به او تبریک بگویید.


سورپرایز نخی

این ایده‌ی فوق‌العاده برای زمانی مناسب است که با آن فرد در یک خانه زندگی می‌کنید. فرض کنید می‌خواهید پدرتان را برای تولدش غافل‌گیر کنید. برای عملی کردن این ایده باید وقتی پدرتان خواب است، یک نخ بردارید و یک سرِ آن را به یکی از انگشت‌های او ببندید؛ سر دیگر را هم به هدیه‌ای که می‌خواهید به او بدهید وصل کنید و آن را در یکی از اتاق‌های دیگر خانه پنهان کنید. صبح روز بعد وقتی پدرتان از خواب بیدار می‌شود می‌بیند که یک نخ به انگشتش گره خورده است. بلند می‌شود و نخ را دنبال می‌کند. وقتی به انتهای نخ برسد با هدیه تولدش غافل‌گیر می‌شود.1


تزئین خوراکی‌ها

یکی از انواع ایده‌های جالب برای جشن تولد، این است که خوراکی‌های جشن را به شکل خاص و ویژه تزئین کنید. برای این کار می‌توانید برخی از خوراکی‌ها مانند آجیل، شکلات و بیسکوییت‌ها را داخل پارچه یا تورهای رنگی قرار دهید و تور را به شکل‌های مختلفی مثل گل یا پاپیون گره بزنید. این ایده علاوه بر زیباتر شدن خوراکی‌ها، باعث می‌شود تا مهمانان به خصوص کودکان کنجکاو شوند تا بدانند چه خوراکی‌هایی داخل این نوع بسته‌بندی قرار گرفته است.حتی می‌توانید تنقلات را درون ظرف‌های بزرگ بریزید، اما نباید آن‌ها را با هم مخلوط کنید؛ بلکه هر خوراکی را در قسمتی از ظرف قرار دهید تا بدین ترتیب ظرف پر شود. این کار زیبایی خاصی به خوراکی‌ها می‌دهد. در صورتی که مهارت کافی داشته باشید، حتی می‌توانید شکل مشخصی هم به آن‌ها بدهید.


استفاده از ریسه‌های تزئینی

ریسه‌های تزئینی از وسایل تزیین تولد بوده که می توانید در بسیاری از جشن‌ها از آن ها استفاده ‌کنید. این ریسه ها را می توان متناسب با تم جشن طراحی کرد. اگر بخواهید این روند معمولی و ساده را کنار بگذارید و از ایده‌های جالب و نو کمک بگیرید، توصیه می‌کنیم ریسه‌هایی را برای تزئین تولد انتخاب کنید که تازگی داشته و از رنگ‌بندی جالب و متنوعی برخوردار باشند. به عنوان مثال می‌توانید سفارش دهید عکس‌های دسته‌جمعی یا خانوادگی را روی ریسه‌ها چاپ کنند و یا از ریسه‌های رنگی استفاده کنید.


کارت دعوت جشن تولد

در یک جشن تولد معمولی، کارت‌های دعوت را دیده و یکی از بهترین مدل‌های آن را سفارش می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم در جشن تولدهایی که برایتان ارزش بیشتری دارند، خودتان کارت‌های دعوت را طراحی کنید. این کار به استفاده از مقوا و کاغذ رنگی، چسب، مداد رنگی، ماژیک و… نیاز دارد و فوق‌العاده جذاب و جالب می‌شود. پس کارت دعوت یکی از وسایل جشن تولد می باشد.


هدیه تولد

خرید هدیه تولدی که فرد از آن خوشش بیاید و آن را دوست داشته باشد، بسیار مهم است. گاهی اوقات هدیه تولد می‌تواند چیزی باشد که فرد آرزوی خرید آن را دارد؛ مانند گیتار، کفش اسکیت و یا هر چیز دیگر. گاهی نیز، کادوی تولدن را داردآن را دارد؛ مانند گیتار،  می‌تواند یک هدیه کوچک اما ارزشمند باشد و در عین حال نوعی نوآوری نیز محسوب شود.2

ایده های جالب برای سورپرایز عزیزانمان در روز تولدشان


سفر بروید

مقدمات یک سفر را فراهم کنید، جا رزرو کنید، رستوران خوب بروید، بدون آن‌که به او بگویید. اگر مایلید می‌توانید چند نفر از دوستانتان را هم با خود به سفر ببرید تا اوقات شادتری را بگذرانید.


در محل کار او را سورپرایز کنید

کافی است زمانی که سر کار است یا دانشگاه است، برایش کادو را پست کنید. احتمالا او از دیدن این کادو خیلی خوشحال خواهد شد. احتمالا زمانی که پست‌چی بسته را به او می‌دهد، منکرش می‌شود و می‌گوید که چیزی سفارش نداده است. وقتی چند دقیقه بعدش با کیک تولد وارد شوید، تعجب را در چشمانش می‌بینید.
یک کار دیگر هم این است که تمام افرادی که در محل کار او هستند تولدش را به او تبریک بگویند. احتمالا با دیدن این خیل جمعیت، که زمان تولدش را می‌دانند، شگفت زده خواهد شد.


هدیه‌ی رؤیایی‌اش را به او بدهید

چه می‌شد اگر برای تولد دوست‌تان، به او هدیه‌ی رؤیایی‌اش را می‌دادید! اگر از رویای او خبر دارید، او را به آرزویش برسانید. ببینید رؤیایش چیست و اگر می‌توانید او را به رؤیایش برسانید. برای مثال یک مادر برای سورپرایز فرزندش او را به شهر دیزنی برد. دخترش آن‌قدر هیجان زده شده بود که فقط گریه می‌کرد! باور کنید. این ایده‌ها برای مادرانی که برای فرزندشان تدارک تولد می‌بینند، بسیار به درد بخور است.


خودش را طراحی کنید

او را با یک طراحی از صورت خودش سورپرایز کنید. اگر خودتان نمی‌توانید این کار را بکنید، می‌توانید از کسی که توانایی‌اش را دارد بخواهید تا از صورت او را طراحی کند. یکی از عکس‌هایی را که آن را دوست دارد، پیدا کنید و به نقاش بدهید تا از روی آن طراحی کند. مطمئنم از دیدن طراحی صورت خودش خیلی هیجان‌زده خواهد شد.


یک مهمانی غافلگیرانه برایش بگیرید

یک مهمانی تولد سورپرایزی برای دوست‌تان تدارک ببینید. مطمئنم همه شما از چند و چون این کار  باخبر هستند. با دوستان، آشنایان، اعضای خانواده و همکاران دوست‌تان تماس بگیرید و ماجرا را به آنها بگویید و از آن‌ها برای تولد، دعوت کنید.

این ایده برای جشن تولد پدرها و مادرها فوق‌العاده است و جشن به یاد ماندنی برایشان می‌شود چرا که همیشه آن‌ها بوده‌اند که برای ما مهمانی گرفته‌اند و حالا با دیدن این تدارک، شگفت‌زده خواهند شد. دیدن چهره آن‌ها دیدنی خواهد بود.3


پی نوشت:
1.
2.
3.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.