سؤال روز سیصد و چهل و پنجم تولد

در صورت امتناع کودک دوازده ماهه از خوردن غذای جامد و تغذیه تنها از شیر مادر چه باید کرد؟

این مقاله علل امتناع کودک 12 ماهه از خوردن غذاهای جامد را مورد بررسی قرار داده است.
سه‌شنبه، 16 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در صورت امتناع کودک دوازده ماهه از خوردن غذای جامد و تغذیه تنها از شیر مادر چه باید کرد؟
یافتن علت کودکی که در 12 ماهگی به هیچ عنوان حاضر به خوردن غذای جامد نیست، بسیار اهمیت دارد. گاهی اوقات تنها ترجیح او استفاده از شیر است، اما گاهی بیش از حد تنگ بودن مری یا هماهنگ نبودن عمل بلع علت آن می باشد. معمولاً بهتر است کودک تحت معاینه متخصص تغذیه قرار گیرد. متخصص گوارش کودکان نیز اغلب برای این منظور مورد مناسبی است.
 
بازه زمانی 6 و 12 ماهگی راحت ترین زمان برای کودکان است که نحوه مصرف غذاهای جامد را بیاموزند. بعد از 12 ماهگی این کار اغلب سخت می شود. در صورتی که کودکی بعد از 6 ماهگی تأیید شد که می تواند به خوبی غذای جامد را جویده و ببلعد و فقط دوست ندارد از غذای جامد استفاده کند، پس امتناع او از این کار اشکالی ندارد. اگر دوست داشته باشد می تواند دیرتر شروع به مصرف این نوع غذا نماید. اما گاهی اوقات به نظر می رسد کودک از این کار لذت نمی برد که در این صورت مشکل اصلی می تواند داشتن مشکل یا با تنگی مری یا هماهنگی باشد.
 
غذاهایی که کودکان اغلب در 12 ماهگی می خورند، آنهایی هستند که می توانند از عهده خوردنشان برآیند و به راحتی قورت داده شوند. کودکان غالباً در 12 ماهگی دوست ندارند کس دیگری به آنها غذا بدهد. اگر کودک شما مقدار کم و نه خیلی زیاد از غذای جامد استفاده می کند، اشکالی ندارد مقدار غذا را با سرعت خود او تنظیم کنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما