طرز تهیه چند نوع اسنک سالم و خوشمزه

اغلب کارمندان به دلیل ضیق وقت به مواد غذایی نیاز دارند که علاوه بر ارزش غذایی و تامین انرژی مورد نیاز آن‌ها سالم نیز باشد. از همین رو، در این مطلب چند مورد از اسنک‌های سالم را به همراه طرز تهیه معرفی می‌کنیم. سعی کنید خودتان در خانه، آن‌ها را آماده کنید.
جمعه، 3 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه چند نوع اسنک سالم و خوشمزه
اساسا ما اسنک‌ها را به عنوان میان‌وعده می‌شناسیم در واقع اسنک‌ها بین وعده‌های اصلی غذایی صرف می‌شوند.

اسنک ها بطور سنتی و خانگی از موادی که بطور معمول یافت می‌شوند، آماده می‌گردند. بطور معمول از تکه‌های سرد غذا، گوشت، سوسیس، کالباس، نان تست و سبزی‌جات برای تهیه اسنک استفاده می‌شود.

با گسترش و توسعه فروشگاه‌هایی که در دسترس مردم بودند، اسنک بسته بندی شده تبدیل به یک کسب و کار قابل توجه شدند. غذاهای اسنک فرآوری شده، بعنوان یکی از شکل های راحت غذایی، جهت ماندگاری، دوام بیشتر و سبک‌تر بودن از غذاهای آماده، تهیه شده‌اند، که تا حدی انرژی و پروتیئن وعده‌های اصلی غذایی را برای مصرف‌کننده تامین می‌کند.

در این مطلب  چند مورد از اسنک‌های سالم  را به همراه طرز تهیه معرفی می‌کنیم. سعی کنید خودتان در خانه، آن‌ها را آماده کنید.


اسنک بادمجان


مواد لازم برای تهیه اسنک بادمجان
بادمجان

پنیرسفید

پنیر پیتزا

جعفری

نمک و فلفل

طرز تهیه اسنک بادمجان
ابتدا بادمجان‌ها را حلقه حلقه کنید و در کره تفت می‌دهم. پنیرسفید و نصف پنیر پیتزا، جعفری، نمک و فلفل را به مخلوط اضافه می‌کنیم. دستگاه ساندویچ ساز را روشن می‌کنیم تا گرم شود. روی نان تست یک قاشق از مواد ریخته و روی مواد پنیر پیتزا اضافه می‌کنیم و نان دیگر را روی آن قرار می‌دهیم. نان‌های آماده را در دستگاه ساندویچ ساز قرار داده تا اسنک‌ها آماده شوند.

طرز تهیه چند نوع اسنک سالم و خوشمزه


اسنک پنیر با قارچ


مواد لازم برای تهیه اسنک پنیر با قارچ
قارچ

کره

نان تست

سس مایونز

پیاز

پنیر موزارلا

گشنیز ریز شده

نمک وفلفل سیاه

طرز تهیه اسنک پنیر با قارچ
پیازها را داغ ماهیتاپه سرخ کرده و بعد قارچ را اضافه کنید و تفت دهید و بعد نمک و فلفل را اضافه کنید. سس مایونز و برگ گشنیز ریز شده را باهم مخلوط کنید و روی نان تست اضافه کنید. روی نصف نان‌ها مقداری پنیر بریزید سپس قارچ‌های تفت داده شده را اضافه کنید. باقی مانده پنیر را روی قارچ ها بریزید و با نصف باقی مانده نان ها روی مواد را بپوشانید. سپس هر ساندویچ را از وسط به دو قسمت برش بزنید. سپس ساندویچ یا اسنک‎‌ها را داخل کره داغ سرخ کنید تا طلایی شود.1

طرز تهیه چند نوع اسنک سالم و خوشمزه


اسنک تخم مرغ


مواد لازم (برای ۱۰ الی ۱۲ اسنک مثلثی)
تخم مرغ ۵ عدد

کره ۵۰ گرم

نان تست ۱۰ الی ۱۲ عدد

پنیر پیتزا رنده شده ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه
تخم مرغ ها رو آب پز کنید تا خوب سفت بشن.

بعد از پختن، پوست بگیرید .تخم مرغ ها رو رنده کنید.تخم مرغ رنده شده رو با کره و پنیر پیتزا و نمک و فلفل سیاه در ظرفی بریزید و مخلوط کنید.

خوب هم بزنید تا مواد کاملاً مخلوط بشن. پنیر پیتزا رو میتونید به دلخواه بیشتر استفاده کنید.

بعد روی هر نون مقداری از مواد تخم مرغی بریزید.

یه نون دیگه روی مواد بذارید و ساندویچ ها رو در دستگاه ساندویچ ساز داغ شده قرار بدید.

در دستگاه رو آروم ببندید. لازم نیست زیاد فشار بیارید، اول آروم روی نانها بذارید کم کم که دستگاه نونها رو گرم میکنه بستن درش راحت تر میشه.

بعد از بستن در حدود ۳-۴ دقیقه بذارید ساندویچ ها تست بشن.

اگه لازمه بهش بیشتر زمان بدید تا روی نونها هم طلایی تر بشه.

از ساندویچ میکر در بیارید و با سبزیجات دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه چند نوع اسنک سالم و خوشمزه


اسنک قارچ و جعفری

غذاهای سریع یکی از انواع غذاهای مورد توجه خانم های کارمند هستند. یکی از این غذاهای سریع و خوشمزه، اسنک قارچ و جعفری است.

مواد لازم 
قارچ ۲۵۰ گرم

سیر ۵ حبه

روغن زیتون ۵ قاشق غذاخوری

نان تست ۱۰ عدد

جعفری خرد شده ۵ قاشق غذاخوری

آبلیمو ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه 
روغن زیتون را داخل ماهیتابه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، سیرهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سیرها نرم شوند.

قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و به سیر اضافه نمایید ، حرارت را را زیاد کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود سپس جعفری خرد شده ، آبلیمو ، نمک و فلفل را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

نان های تست را داخل سینی فر بچینید ، حرارت بالای فر را روشن کنید و سینی را داخل فر قرار دهید تا نان ها طلایی شوند ، برگردانید تا طرف دیگر نان نیز برشته شود ( می توانید روی نان ها را با روغن زیتون یا روغن با طعم سیر برس بکشید ) .

پس از اینکه نان های تست آماده شدند در ظرف بگذارید ، مقداری از مایه قارچ روی نان ها بریزید و اسنک را با سس دلخواه تان سرو کنید.2

طرز تهیه چند نوع اسنک سالم و خوشمزه


اسنک کدو سبز با سس سیر

اسنک کدو سبز با سس سیر را می توانید به عنوان یک پیش غذا یا عصرانه میل کنید.

مواد لازم برای ۲ نفر
کدو سبز- ۴ عدد

تخم مرغ - ۲ عدد

آرد سوخاری -یک لیوان

آرد سفید - نصف لیوان

سس مایونز – یک سوم لیوان

سیر- ۳ حبه

آب لیمو - یک قاشق چای خوری

نمک و فلفل - به مقدار لازم

طرز تهیه
تخم مرغ‌ها را داخل کاسه‌ای بشکنید و با چنگال بزنید تا یک دست شود. آرد سوخاری و آرد سفید را داخل کاسه‌های جداگانه بریزید. کدو سبز‌ها را بشویید و به صورت حلقه‌ای خرد کنید. داخل ماهی تابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. کدو‌های حلقه شده را ابتدا داخل آرد سفید بزنید سپس داخل ظرف تخم مرغ قرار دهید و پس از این که کاملا با تخم مرغ پوشش داده شد، داخل آرد سوخاری بغلتانید. حلقه‌های کدو را در روغن قرار دهید تا سرخ شود (برای هر طرف حدود ۳ دقیقه زمان لازم است). پس از این که یک طرف طلایی شد، برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی شود سپس روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه اش گرفته شود. سس مایونز، سیر‌های رنده شده، آب لیمو، نمک و فلفل را داخل کاسه‌ای بریزید و با قاشق مخلوط کنید تا یک دست شود. اسنک‌های کدو را داخل ظرف بریزید و همراه با سس سیر، برش‌های لیمو و... تزیین و سرو کنید.

خواص
بهبود سلامت چشم‌ها
این میوه سرشار از لوتئین و گزانتین است که هر دوی آن‌ها آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از ایجاد لکه‌های زرد مربوط به پیری جلوگیری می‌کنند. همچنین، منبع خوبی از ویتامین A است که سلامت چشم را افزایش می‌دهد.3


پی نوشت:
1.www.blog.bamaro.ir
2.www.kiashpaze.ir
3.www.yjc.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.