آموزش تهیه انواع چیزکیک

چیزکیک یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین دسرهایی است که طرفداران پر و پاقرص و خاص خود را دارد. یک غذای بسیار خوشمزه با طعمی دلپذیر. امروز با ما باشید تا چند مدل از خوشمزه‌ترین چیزکیک های یخچالی را با شما به اشتراک بگذاریم.
سه‌شنبه، 14 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه انواع چیزکیک

چیز کیک پرتقال


مواد لازم
بیسکویت (پودرشده) ۱۵۰ گرم
کره (ذوب‌شده) ۸۰ گرم
وانیل یک چهارم قاشق چای‌خوری
پودر ژلاتین ۴ قاشق چای‌خوری
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
خامه فرم‌گرفته ۱۰۰ گرم
پودر شکر (الک‌شده) ۸۰ گرم
آب‌پرتقال نیم پیمانه
اسانس پرتقال ۲ قطره
پرتقال (فیله‌ای خردشده) ۱ عدد
پودر ژله پرتقال ۱۰۰ گرم
پرتقال (حلقه‌ای خردشده) ۱ عدد

آموزش تهیه انواع چیزکیک

طرز تهیه
۱. در ظرفی، بیسکویت، کره و وانیل را با یکدیگر کاملاً مخلوط کرده و در کف قالب کمربندی پرس کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند؛

۲. در ظرفی کوچک، پودر ژلاتین را با نیم پیمانه آب مخلوط کرده، روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا ژلاتین کاملاً ذوب شود (روش بن ماری)؛

۳. در ظرفی جداگانه، پنیر ماسکارپونه، خامه و پودر شکر را با همزن برقی، هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند، سپس مخلوط ژلاتین، آب پرتقال، اسانس و فیله پرتقال را به آن اضافه و مجدداً مخلوط کنید؛

۴. در ظرفی مناسب، پودر ژله را با ۲۵۰ میلی لیتر آبِ داغ، مخلوط کنید و در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود؛

۵. قالب کمربندی را از یخچال خارج کرده، مایه آماده شده را روی بیسکویت بریزید، پس از آن، حلقه های پرتقال را روی آن چیده و ژله پرتقال نیم بندشده را نیز به آن اضافه کنید. قالب را مجدداً به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا چیزکیک آماده شود، سپس آن را در ظرف موردنظر سرو کنید. 1


چیز کیک توت فرنگی


مواد اولیه
بیسکویت پتی‌بور (ساده یا شکلاتی)      2 بسته
کره آب شده      ۱۲۵ گرم
پودر ژلاتین      ۴ قاشق
شیر     سه چهارم لیوان
وانیل     ۱ قاشق چای‌خوری
پنیر خامه‌ای     200 گرم
پنیر ماسکارپونه     200 گرم
خامه صبحانه     100 گرم
پودر قند الک شده     سه چهارم پیمانه
ژله توت فرنگی     دو بسته
آب جوش     یک و نیم لیوان
آب توت فرنگی     یک دوم لیوان
توت فرنگی (برای تزیین)     10 عدد

آموزش تهیه انواع چیزکیک

طرز تهیه
1- با هر وسیله‌ای که در خانه دارید، بیسکویت‌ها را کاملاً پودر کنید؛ این کار را با گوشت‌کوب، خرد کن یا میکسر به‌ راحتی می‌توانید انجام دهید.

2-  کره آب شده را به بیسکویت‌های پودر شده اضافه کنید.
( وزن مقدار دو بسته پتی‌بور باکره مجموعاً ۲۲۵ گرم باید باشد. در این مرحله دقت لازم را داشته باشید و اندازه‌ها را رعایت کنید در غیر اینصورت پایه چیزکیک یخچالی شما ممکن است به خوبی منسجم نشود و شکننده باشد یا زیاد سفت شود که به‌راحتی قابل برش زدن و سرو شدن نباشد).

3- برای این مقدار مواد به قالب کمربندی به قطر ۲۴ سانتیمتر احتیاج دارید. ته قالب را با کیسه فریزر کاور کنید و با کمک برس، سطح نایلون و دیواره‌های قالب را کمی چرب کنید.

4- مخلوط پتی‌بور و کره را ته قالب بریزید و با کمک گوشت‌کوب یا قاشق کاملاً سطح آن را صاف و یکدست کنید. وقتی یک‌دست شد، قالب را به مدت ۴۵ دقیقه درون یخچال یا ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار دهید.

5-  ۴ قاشق ژلاتین را روی سه چهارم لیوان شیر ولرم بریزید و یک قاشق چای‌خوری وانیل را هم اضافه کنید.

6- مخلوط شیر و ژلاتین را روی بخار کتری بن‌ماری کنید تا ذرات ژلاتین کاملاً حل شود؛ در این مرحله می‌توانید در حد چند ثانیه مواد را درون مایکروفر قرار دهید. وقتی محلول شیر و ژلاتین کاملاً یکدست شد، اجازه دهید تا از حرارت بیفتد و کاملاً خنک شود.

7- پنیر خامه‌ای، پنیر ماسکارپونه و خامه را با هم مخلوط کنید. پودر قند را روی مواد الک کنید؛ حدود ۳ الی ۴ دقیقه مواد را با هم‌زن به‌خوبی مخلوط کنید.

8-  محلول شیر و ژلاتین را طی دو مرحله کم‌کم به پنیرها اضافه کنید و با کمک هم‌زن به‌هم بزنید تا محلول کاملاً یکدست و صافی حاصل شود.

9- مواد را با لیسک دورگیری کنید و حدود ۳۰ ثانیه دیگر، تمام ترکیب را به‌هم بزنید در حدی که کاملاً یکنواخت ترکیب شوند.

نکته: در این مرحله سرعت عمل اهمیت بسیاری دارد و باید کرم پنیری را سریع روی کراس (پایه چیزکیک همان مخلوط بیسکوویت و کره) بریزید زیرا ژلاتین خیلی سریع عمل می‌کند. قالب را چند بار به زمین بکوبید تا سطح مواد کاملاً یکدست شود.

10- به مدت ۴ الی ۵ ساعت، درون یخچال قرار دهید تا کاملاً ببندد. برای تزیین توت فرنگی را به دلخواه روی آن بچینید.

11- برای لایه بالایی چیزکیک، دو بسته ژله توت‌فرنگی را با یک و نیم لیوان آب‌جوش و یک دوم لیوان آب توت‌فرنگی یا آب معمولی مخلوط کنید؛ می‌توانید از آبمیوه‌های با طعم توت‌فرنگی هم استفاده کنید.

12- مقداری از مواد ژله را روی آن بریزید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا نیم‌بند شود. بعد ما بقیه مواد را اضافه کنید و چند ساعتی درون یخچال قرار دهید تا مواد به خوبی شکل بگیرد.

13- بعد از ۲ ساعت به کمک یک چاقو ژله را از دیواره‌های قالب جدا کنید؛ این کار باعث می‌شود چیزکیک شما تمیز و مرتب از قالب جدا شود.

14- کمربند قالب را به آرامی باز کنید و قالب را در بیاورید و در ظرف دل‌خواه سرو کنید. 2


چیز کیک ژله ای


مواد اولیه (برای 5 نفر)
کره ۱۲۰گرم
بیسکوییت خرد شده ۲۰۰گرم
پنیر خامه ای ۲۰۰گرم
خامه ی شیرین شده ۲۴۰گرم
شکر ۴۰گرم
پودرژلاتین ۱۰گرم
شیر شیر ۲۰۰میلی لیتر
ژله ی رنگی در رنگهای دلخواه به میزان لازم
خرده گردو به میزان دلخواه

آموزش تهیه انواع چیزکیک

روش تهیه
ابتدا ژله ها را به هر تعداد رنگی که دوست داریم، جدا آماده کرده در ظرف تخت ریخته تا بسته شود. سپس آنها را به صورت مربع یا اشکال دلخواه بریده و کنار می گذاریم.

بیسکویت را پودر کرده و کره را به آن اضافه و کف قالب کمربندی پهن و خوب فشرده میکنیم. سپس به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم.

در مرحله بعد خامه را با همزن میزنیم تا فرم بگیرد. پنیر را به آن اضافه و به زدن ادامه داده تا با هم مخلوط شوند.

سپس شیر را روی حرارت می‌گذاریم تا گرم شود. شکر را اضافه کرده و از روی حرارت برمیداریم و پودر ژلاتین در شیر حل شده و از حرارت آن کم شود.

حالا پس از این مرحله مخلوط شیر را به پنیر اضافه کرده و با همزن مخلوط میکنیم. ژله های خرد شده رنگی را اضافه کرده و با قاشق مخلوط می کنیم.

مخلوط آماده را روی بیسکویت ریخته و در یخچال قرار می دهیم تا ببندد. سپس با میوه دلخواه و ژله می توان روی چیز کیک را تزیین کرد. طوری که میوه را روی ژله چیده و ژله آماده شده را روی آن ریخته و در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.
 
نکته : در این دسر می توانید ژله را فقط یک لایه روی چیز کیک قرار دهید. یا با مخلوط ژله و میوه تزیین کنید. 3


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.blog.okala.com
3.www.tasvirezendegi.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.