آموزش درست کردن چند مدل چیز کیک خاص و خوشمزه

کسی نمیتونه منکر محبوبیت چیز کیک‌ها بشه بعضی ها چیز کیک رو پختنی دوست دارند مثل نیویورک چیز کیک و برخی هم چیز کیک‌های سرد و یخچالی رو ترجیح میدن! کمتر کسی هست که علاقه ای به چیزکیک نداشته باشه! امروز آموزش چیز کیک‌های خوشمزه و خاص رو براتون تدارک دیدیم.
سه‌شنبه، 14 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش درست کردن چند مدل چیز کیک خاص و خوشمزه

چیزکیک انبه و شکلات سفید


مواد لازم
 بیسکویت شکلاتی  100 گرم
 کره (ذوب شده)  65 گرم
 انبه 2 عدد 
 شکر  110 گرم
شکلات سفید  200 گرم
خامه صبحانه  300 گرم
پنیر خامه ای  500 گرم
پودر ژلاتین  3 قاشق چایخوری
آب  60 میلی لیتر

آموزش درست کردن چند مدل چیز کیک خاص و خوشمزه

طرز تهیه
ابتدا بیسکویت را توسط دستگاه غذاساز یا خردکن کاملا پودر نمایید سپس کره ذوب شده را به آن اضافه کنید.
 
مخلوط بیسکویت و کره را کف قالب کمربندی به قطر 20 سانتی متر پرس کنید و قالب را در یخچال قرار دهید تا کراست چیز کیک سفت شود.
 
پودر ژلاتین را به روی 60 میلی لیتر آب سرد پاشیده و اجازه دهید به روش بن ماری یا از طریق مایکروفر حل شود.
 
پنیر خامه ای و شکر را توسط همزن برقی بزنید. سپس شکلات سفید ذوب شده (خنک شده باشد) و خامه صبحانه را نیز اضافه کنید و مواد را در حدی که یکدست شود مخلوط کنید. حال نیمی از مواد پنیری را بر روی بیسکویت ها ریخته، در این بین یک عدد میوه انبه را به صورت نگینی خرد کنید و تکه های میوه را به روی لایه پنیری بریزید.

سپس مابقی مواد پنیری را نیز ریخته، سطح چیزکیک را صاف نمایید. روی قالب را توسط سلفون کاور کنید و در یخچال قرار دهید. بهتر است چیزکیک به مدت یک شبانه روز در یخچال بماند تا کامل بسته شود و آماده سرو گردد. 1


 چیز کیک انار تک لیوانی


مواد لازم
بیسکوئیت  ۱۵۰گرم
کره  ۸۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا خامه‌ای   ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه  ۱۵۰ میلی گرم
پودر قند  ۴ قاشق غذاخوری
وانیل یا دارچین  ۱/۴ قاشق چای خوری
انار دون شده  یک پیمانه

آموزش درست کردن چند مدل چیز کیک خاص و خوشمزه

طرز تهیه
1- برای شروع کار ابتدا باید بیسکوئیت‌ها رو پودر کنید. بیسکوئیت رو داخل کیسه های زیپ داربریزید و درب کیسه‌ها رو کامل ببنید و کیپ کنید. با وردنه روی کیسه فشار وارد کنید ومانند صاف کردن خمیر وردنه بکشید تا بیسکوئیت ها به خوبی پودر بشن. بیسکوئیت‌ها رو داخل ظرف مناسبی بریزید.

2- کره رو ذوب کنید و بعد به بیسکوئیت‌های پودر شده اضافه کنید. کاملا با هم مخلوط کنید تا کمی حالت چسبندگی پیدا کند و ترکیب یکدستی حاصل شود.

3- در مرحله ی بعدی ظروف و لیوان های مخصوص تهیه و سرو چیز کیک رو انتخاب کنید. مخلوط پودر بیسکوئیت و کره را با قاشق داخل لیوان‌ها بریزید. حدودا دو تا سه قاشق غذاخوری برای هر لیوان کافیست البته این میزان به سایز ظروف هم بستگی دارد اما درنهایت به هر میزان که مایلید میتونید بریزید. بعد به وسیله ی یک لیوان کوچکتر یا هر وسیله ی دیگری که قابل استفاده باشه، سطح روی بیسکوئیت‌ها رو فشار بدید تا کاملا کف لیوان فشرده و یکدست بشه.

4- لیوان ها رو در یخچال قرار بدید و دراین فاصله مواد پنیری رو تهیه کنید.برای تهیه مواد پنیری، ابتدا پنیر خامه‌ای رو داخل کاسه‌ی مناسبی بریزید. و با ویسک به خوبی مخلوط کنید. پنیر رو حتما هم بزنید تا سبک و لطیف و یکدست بشه.

5- پودر قند رو به پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه اضافه کنید. مجدد هم بزنید و پودر قند و پنیر رو با هم مخلوط کنید.

6- سپس خامه صبحانه را اضافه کنید. مخلوط کنید و مواد رو ویسک کنید و در نهایت وانیل یا کمی پودر دارچین به کرم پنیری اضافه کنید.

7- مواد رو کاملا با هم مخلوط کنید.سپس کرم پنیری رو داخل قیف بدون ماسوره بریزید. لیوان‌هایی که مخلوط بیسکوئیت و کره را داخلش ریختید از یخچال خارج کنید. مواد پنیری رو به وسیله قیف به آرامی روی بیسکوئیت‌های داخل لیوان پایپ کنید. میزانش سلیقه ای هست ولی سعی کنید دو تا سه سانت روی بیسکوئیت هارو با کرم پنیری پر کنید. چیز کیک های آماده شده رو در یخچال قرار بدید.

برای لایه‌ی رویی چیز کیک میتونید از ژله‌ی انار استفاده کنید.

در این دستور تهیه برای روی چیز کیک سس انار استفاده شده.

مواد لازم برای تهیه سس انار
آب انار طبیعی  ۱ پیمانه
شکر ۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه
1- آب انار رو به هر روشی که میتونید بگیرید. تفاله و هسته ‌هاش رو جدا کنید. واز صافی ردکنید. سپس داخل قابلمه کوچکی بریزید.
شکر رو به آب انار اضافه کنید

2- و بعد نشاسته ذرت را اضافه کنید. کاملا هم بزنید و ویسک کنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند و نشاسته در آب انار حل شود.
سپس روی حرارت ملایم قرار بدید و مرتب هم بزنید تا زمانی که کمی غلیظ بشه و قوام بیاد. بعد از اینکه به غلظت مناسب رسید از روی حرارت بردارید و اجازه بدید سرد بشه.

3- در پایان این سس خوش رنگ و زیبا رو داخل لیوان ها و روی چیز کیک بریزید و دانه‌های خوش رنگ انار رو هم روی سس بریزید و یکی دو ساعت در یخچال قرار بدید.

در نهایت در زمان سرو به هرشکلی که دوست دارید تزیین کنید.

نکات لازم در چیز کیک لیوانی انار
ین چیزکیک ها برای مهمانی ها و مراسم و مجالس بسیار شیک و زیباست و بخاطر سرو راحتی که داره بسیار هم محبوب هست. برای هرنفر میتونید به راحتی یک لیوان کوچیک و باسایز مناسب چیزکیک داشته باشید.

این چیز کیک چون داخل لیوان تهیه و سرو میشه نیازی به پودر ژلاتین نداره.

از هر نوع بیسکوئیتی در تهیه این دسر میتونید استفاده کنید.

به جای بیسکوئیت هم میتونید از کیک یا کیک های خرد شده استفاده کنید و بدون کره کف لیوان فشرده کنید.

میزان شیرینی این چیزکیک رو میتونید کم یا زیاد کنید. اگر حس کردید شکر چیزکیک کم است میتونید کمی شکر اضافه کنید.

همچنین در تهیه سس انار هم میتونید میزان شکر رو بیشتر در نظر بگیرید.

این سس کمی طعم ترش دارد اگر خواستید میتونید شیرین‌تر تهیه کنید. و یا به جای سس از پودر ژله استفاده کنید.

حتی میتونید فقط از دانه های انار روی چیز کیک استفاده کنید.


چیز کیک یخچالی موزی


مواد لازم
بیسکوییت پتی بور:۱/۵بسته
کره: ۵۰گرم
موز:۲عدد
خامه صبحانه:یک بسته ۲۰۰گرم
پنیر خامه ای:یک بسته ۱۰۰گرمی
پودر قند: ۳ق غ
پودر ژلاتین:۳ق م
پودر ژله موزی:یک بسته

آموزش درست کردن چند مدل چیز کیک خاص و خوشمزه

طرز تهیه
ابتدا بیسکوییتها رو میکس میکنیم و کره آب شده و یک عدد موز له شده رو اضافه میکنیم و ترجیحا داخل قالب کمربندی یا اگه نبود کف قالب سلفون بکشید و بیسکوییت رو روی اون پهن کنید و با قاشق فشار بدید تا کاملا فشرده بشه .بزارید نیم ساعت توی یخچال تا سفت بشه.

خامه صبحانه و پنیر خامه ای روباهمزن بزنید وپودر قند رو بریزید میتونید از پودرقند بیشتری استفاده کنید. ژلاتین رو در نصف استکان آب سرد بریزید و روی بخار کتری بزارید تا حل شه و خنک که شد به خامه اضافه کنید. و مواد رو روی لایه قبلی بیسکوییت بریزید. بزارید تو یخچال تا ببنده.

برای لایه آخر پودر ژله موز روبا یک لیوان سرخالی آب جوش و یک لیوان سرخالی آب سرد مخلوط کنید خنک که شد بریزید روی خامه و میتونید یک لایه هم موز برای  تزیین بچینید.

برای دسرتون زیاد چرب نباشه از پنیر ماسکارپونه کاله استفاده کنید.3


پی نوشت:
1.www.beytoote.com
2.www.blog.okala.com
3.www.iranbanou.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.