فواید آب انار برای سلامتی

آب انار برای قند خون، کم خونی مفید است و مصرف روزانه آن از بروز سلول های سرطانی جلوگیری می کند همچنین خاصیت ضد پیری دارد و پوست را جلا می بخشد. برای اطلاع از خواص بی شمار آب انار با ما همراه باشید.
يکشنبه، 13 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
فواید آب انار برای سلامتی
آب انار محتوی بیش از ۱۰۰ «فیتوکمیکال» است. فیتوکمیکال‌ها یا مواد شیمیایی گیاهی، ترکیباتی هستند که به‌طور طبیعی در گیاهان به‌وجود می‌آیند و معمولا خواص درمانی آنها مدنظر است. آب انار برای هزاران سال مانند دارویی به بشریت خدمت کرده است. امروزه تحقیقات گسترده‌ای روی خواص آب انار انجام شده و به‌نظر می‌رسد این نوشیدنی مفید در پیشگیری از سرطان، تقویت دستگاه ایمنی و باروری مؤثر باشد. اگر خواص آب انار باعث کنجکاوی‌تان شده، با ادامه‌ی این مطلب همراه شوید تا با آنها بیشتر آشنا شوید.


خاصیت آنتی‌اکسیدانی

رنگ قرمز دانه‌های انار از پلی‌فنل‌های موجود در آن سرچشمه می‌گیرد. این ترکیبات آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی محسوب می‌شوند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی آب انار از بسیاری از آب‌میوه‌های دیگر بیشتر است. میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار سه برابر شراب قرمز و چای سبز است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار می‌توانند در نابودی رادیکال‌های آزاد، محافظت از سلول‌ها و کاهش التهابات مؤثر باشد.


سرشار از ویتامین C

آبِ یک عدد انار می‌تواند ۴۰٪ نیاز روزانه‌تان به ویتامین C را تأمین کند. ویتامین C در اثر حرارت یا فرایند پاستوریزه‌کردن از بین می‌رود. بنابراین برای بهره‌مندی از ویتامین C موجود در آب انار از آب انار خانگی یا آب انار تازه استفاده کنید.


پیشگیری از سرطان

محققان به‌تازگی دریافته‌اند که آب انار می‌تواند رشد سرطان پروستات را متوقف کند. باوجود مطالعاتی که در این زمینه بر روی خواص آب انار صورت گرفته، نتایج به‌دست‌آمده درحالِ‌حاضر مقدماتی بوده و به تحقیقات تکمیلی نیاز است.

البته تا زمانی که تحقیقات درازمدت درباره‌ی این ویژگی آب انار صورت نگرفته، افزودن آن به رژیم غذایی‌تان ضرری ندارد. تا کنون نتایج حاصل، دل‌گرم‌کننده بوده‌اند و تحقیقات وسیع‌تری نیز درحال انجام است.


توقف پیشرفت بیماری آلزایمر

به‌نظر می‌رسد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار بتوانند مانع از پیشرفت بیماری آلزایمر شده و از حافظه محافظت کنند.


کمک به گوارش

آب انار می‌تواند با کاهش التهابات در دستگاه گوارشی به بهبود گوارش کمک کند. آب انار می‌تواند برای مبتلایان به بیماری کرون، کولیت زخمی و سایر بیماری‌های التهابی روده مفید باشد.

نظرها و مطالعات درباره‌ی تأثیر مثبت یا منفی آب انار بر اسهال متناقض است. بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند تا زمانی‌که مشکل اسهال‌تان برطرف نشده، از مصرف آب انار خودداری کنید.1


آب رسان طبیعی پوست

آب انار به دلیل مقادیر بالای پونیسیک اسید که دارد، عمیقا در پوست نفوذ کرده و باعث آبرسانی به پوست خشک و آسیب دیده می شود.

آب انار برای پوست چرب هم مفید است؛ آب انار تولید سبوم را کاهش داده و به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.


درمان سریع زخم های پوستی

آب انار به بازسازی سلول ها در لایه ی اپیدرمی پوست کمک می کند، به همین دلیل آب انار یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان سریع تر زخم های پوستی محسوب می شود.


درخشان کننده پوست صورت

آب انار یک مرطوب کننده طبیعی پوست بوده که به درخشان تر شدن پوست صورت کمک کمی کند.


زنان شیرده

آب انار حاوی مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی است و توصیه می شود که زنان در دوران شیردهی برای تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن، آب انار را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

آب انار به دلیل مقادیر بالای آهن که دارد از ابتلای زنان شیرده به کم خونی جلوگیری می کند.


کبد

آب انار به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و همچنین خاصیت دیورتیک که دارد، یکی از بهترین آب میوه های طبیعی برای سم زدایی و پاک سازی کبد محسوب می شود.


معده و دستگاه گوارش

آب انار به دلیل خواص ضد التهابی قوی که دارد، التهاب روده را کاهش می دهد، به بهبود هضم غذا کمک می کند و برای افراد مبتلا به بیماری کرون و کولیت اولسراتیو مفید می باشد.


فشار خون

آب انار یک آسپیرین طبیعی است؛ برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف روزانه آب انار به کاهش فشار خون سیستولیک کمک کند.


کلسترول خون

مطالعات نشان داده آب انار به بهبود گردش خون در بدن، رگ های خونی را از سفتی و ضخیم شدن حفظ می کرده و باعث کاهش پلاک و رسوب کلسترول در رگ های خونی می شود.


سرماخوردگی و آنفلونزا

آب انار حاوی مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد.

آب انار دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی بوده و خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی و ویروسی را کاهش می دهد.2


آب انار باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان

آب انار ،رادیکال های آزاد را از بدن حذف می کند و مانع رشد و توسعه سرطان و سایر بیماری ها می شود. محتوای بالا آنتی اکسیدان ها، سلولهای سفید خون را تحریک می کند تا خنثی سازی سموم در بدن را ایجاد کند و از این طریق یک سیستم ایمنی قوی و سالم را ارتقاء می دهد.

اعتقاد بر این است که انار، سبب ایجاد آپوپتوز می شود، فرایندی که سلول ها خود را از بین می برند. مصرف روزانه یک لیوان آب انار می تواند رشد سلولهای سرطانی را در سرطان پروستات کاهش دهد.

علاوه بر این، به نظر می رسد که آروماتاز را از بین میبرد، آنزیمی است که آندروژن را به استروژن تبدیل می کند، هورمونی که نقش مهمی در رشد سرطان پستان ایفا می کند.


آب انار از کم خونی جلوگیری می کند

کم خونی، یک بیماری ناشی از کمبود گلبول قرمز در بدن است.از آنجایی که آب انار حاوی مقدار زیادی آهن است، به کمبود گلبول قرمز در بدن کمک می کند. مخلوط کردن کمی شکر در آب انار و چکاندن چند قطره در بینی می تواند یک راه سریع برای کنترل خونریزی بینی باشد. این یک درمان عالی برای چشم های قرمز و چشم درد نیز است.


آب انار به بازسازی غضروف کمک میکند

آب انار، مهار کننده آنزیم هایی است که به غضروف آسیب می رسانند. به همین دلیل به بیماران مبتلا به استئوآرتریت، یک بیماری مزمن غضروفی توصیه می شود. مطالعات انجام شده نشان می دهد که استفاده از آب انار، برای کاهش ضخامت غضروف مفید است.

آب انار ،علائم آرتروز و التهاب استخوان را از بین می برد. مصرف منظم آب انار ممکن است مشکلات عصبی، مانند؛ بیماری آلزایمر را محدود کند. همچنین شناخته شده است که سنگ کلیه را دفع می کند و اختلال نعوظ را در مردان درمان می کند. 


آب انار در طول حاملگی قبل از زایمان سودمند است

آب انار برای زنان باردار بسیار مفید است. یک منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله اسید فولیک است. املاح ضد التهابی آب انار سبب جریان خون سالم می شود، که برای رشد کلی جنین ضروری است. محتوای پتاسیم در آب انار نیز می تواند به جلوگیری از گرفتگی عضلات پا کمک کند که معمولا با بارداری مرتبط است.

هنگامی که به طور منظم توسط مادران باردار مصرف می شود، خطر ابتلا به زایمان زودرس یا تولد نوزادان با وزن کم هنگام تولد را کاهش می دهد.


آب انار یکی از عوامل ضد پیری است

رژیم غذایی پر از آب انار ،می تواند به کاهش روند پیری با کاهش چین و چروک و خطوط ریز ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کمک کند. همچنین به حفظ بازسازی سلول های پوست نیز کمک می کند و مانع از رنگ آمیزی بیش از حد و ایجاد لکه های تیره می شود.


آب انار مانع از ریزش مو میشود

نوشیدن اب انار، فولیکول های مو را به طور مرتب تقویت می کند ،که به نوبه خود باعث ریزش مو می شوند، بنابراین مو به شکل ظاهری سالم میرسد.3


پی نوشت:
1.www.chetor.com
2.www.coca.ir
3.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.