آموزش تهیه انواع دسر با پسته

اگر به دنبال یک دسر خوشمزه و باکلاس می گردید ما به شما دسر پسته ای را پیشنهاد می دهیم. در ادامه طرز تهیه چند مدل دسر پسته ای را بیان می کنیم.
يکشنبه، 10 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه انواع دسر با پسته

دسر پسته


مواد لازم (برای ۶ نفر)
مغز پسته: ۲۲۵ گرم
شیر خشک پر چرب: ۲۲۵ گرم
آب: ۱ پیمانه
شکر: ۵۰۰ گرم
هل: ۲ عدد
گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
کمی زعفران نساییده

مواد لازم برای تزیین
پودر پسته و برگ نعناع

آموزش تهیه انواع دسر با پسته

طرز تهیه دسر پسته
۱- در تهیه دسر پسته باید ابتدا پوست رویه پسته را جدا کنید برای این کار یک قابلمه روی حرارت قرار دهید و داخل آن تا نیمه ظرف آب بریزید . بعد از اینکه آب جوش آمد حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید و ظرف را از روی حرارت بر دارید. حالا پسته ها را درون آب بریزید و به مدت پنج دقیقه اجازه دهید تا خوب خیس بخورند سپس پسته ها را درون آبکش بریزید و پوست دوم آنها را جدا کنید.

۲- در این مرحله از تهیه دسر پسته، پسته ها را درون مخلوط کن بریزید و خوب خرد کنید. بعد از اینکه پسته ها خرد شدن شیر خشک را به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید و مواد دسر پسته را با هم خوب مخلوط کنید.

۳- در ادامه تهیه دسر پسته باید شربت را تهیه کنید. آب و شکر را داخل یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، وقتی مایع شربت دسر پسته شروع به سفت شدن کرد پودر هل و زعفران و گلاب را به آن اضافه کنید و شربت را از روی حرارت بر دارید.

۴- حالا شربت را به مواد دسر پسته اضافه کنید و پنج دقیقه با مخلوط کن بزنید تا کاملا سفت شود، دسر پسته آماده است آن را کنار بگذارید تا کمی سرد شود.

آموزش تهیه انواع دسر با پسته

۵- وقتی که مخلوط دسر پسته به اندازه کافی سرد شد می توانید آن را با دست به صورت توپ کوچک یا به شکل چهار گوش در بیاورید و سپس آنها را درون پودر پسته بغلتانید. در این مرحله دسر پسته را با پسته خرد شده و ورقه های طلا که مخصوص شیرینی است تزیین کنید. حالا توپ های کوچک دسر پسته را درون کپسول های کوچک مخصوص شیرینی قرار دهید و در ظرف مخصوص سرو بگذارید و اطراف آن را با پسته و برگ های نعناع تزیین کنید. دسر پسته را یک تا دو روز قبل از میهمانی می توانید تهیه کنید و در ظرف در بسته درون یخچال نگهداری کنید.

توصیه سر آشپز
در طرز تهیه دسر پسته می توانید از ۱۰۰ گرم بادام پوست کنده و پودر شده هم استفاده کنید طعم خاصی به دسر پسته شما می دهد. 1


لیدی فینگر با کرم پسته


مواد لازم
1 بسته بیسکوئیت لیدی فینگر
نصف پیمانه شیر

مواد لازم برای کرم
خامه 200 سی سی
شکلات سفید 150 تا 180 گرم
پودر پسته 50 گرم
کره 1 قاشق غذاخوری

آموزش تهیه انواع دسر با پسته

طرز تهیه 
ابتدا خامه را گرم کنید ولی نجوشانید. شکلات ها را اضافه کرده و حل کنید.

کره را حل کرده و پودر پسته را به مواد اضافه کنید.

اول مواد کمی آبکی میشه ولی هر چقدر بیشتر بمونه و سرد بشه سفت تر میشه.

میتونید قبل و بعد از استفاده توی یخچال قرار بدید.

بیسکوئیت ها را خیلی کم با شیر خیس کنید صبر کنید کمی نرم بشه.

بعد روشون با قیف ماسوره کرم پسته بدید و یک بیسکوئیت دیگه بگذارید روش و شکلات آب کرده و پودر کاکائو روی شیرینی ها بریزید. 2


دسر پسـته


مواد لازم
نشاسته نصف پیمانه
پسته خام خردشده و شکر از هر کدام یک پیمانه
شیر و آب از هر کدام دو پیمانه
گلاب دو قاشق غذاخوری
مغز هل یک قاشق چایخوری

آموزش تهیه انواع دسر با پسته

طرز تهیه
تمام مواد را با هم مخلوط کرده و روی حرارت گذاشته، مدام هم بزنید تا مخلوط کاملا سفت شود. در انتها گلاب و مغز هل را به آن اضافه کرده و در ظرف مخصوص بریزید. سپس با خامه و خلال پسته آن را تزئین کنید.3


دلمه پسته ای با خمیر یوفکا


مواد لازم
خمیر یوفکای مخصوص باقلوا یک بسته ( ۲۵ عدد )
روغن محلی ( حیوانی ) ۵۰ گرم کره یا مارگارین ۱۰۰ گرم
پسته خرد شده ۳۵۰ گرم هل ۱ قاشق سوپخوری

مواد لازم برای شربت
شکر ۵ پیمانه
آب ۴ پیمانه
لیمو ۱ قاشق مرباخوری

آموزش تهیه انواع دسر با پسته

طرز تهیه دلمه پسته ای
شکر، آب و آب لیمو را روی حرارت به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و کنار بگذارید تا سرد شود فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود مارگارین و روغن جامد حیوانی را روی حرارت آب کنید.

خمیر یوفکای ۹۵۹۵ را از فریزر خارج کرده و می گذاریم تا از حالت انجماد خارج شود. (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل ۱۲ ساعت قبل از استفاده، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف ۳ تا ۴ سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود . در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید).

یکی از یوفکا ها را باز کنید و با برس روی آن روغن آب شده را بمالید… روی آن یوفکا ی دیگری بیاندازید. دوباره روغن بمالید .پسته را روی یوفکای دوم که روغن مالیده اید بپاشید.

دوباره یک لایه یوفکا روی پسته ها باز کنید. و روی لایه آخر را نیز روغن بمالید.از یک طرف شروع به پیچیدن و رول کردن یوفگاها کنید، توجه کنید که باید کاملاً سفت پیچیده شود.

باقی مواد را به همین شکل تهیه کنید و رولها را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید. از یخچال بیرون آورده و به ضخامت دلخواه برش بزنید و تکه ها را داخل سینی فر بچینید.

حتماً باید بصورت فشرده در سینی چیده شود و لابلای دلمه پسته ها خالی نماند. سینی را در فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه گرم کرده ایم قرار میدهیم و زمانی که روی دلمه پسته ها طلایی شد از فر بیرون می آوریم.

و بلافاصله ( وقتی دلمه ها داغ است ) شربت ولرم خنک شده را روی آنها می ریزیم … تمام شربت را بریزید و زمان دهید تا جذب شود.

شیرینی شما آماده است و میتوانید به همراه خامه سرو کنید. 4


مسقطی خامه و پسته قالبی


مواد لازم
نشاسته 200 گرم
شکر 200گرم
آب یک لیتر
گلاب نصف پیمانه
عرق هل دو قاشق یا پودر هل یک قاشق
خامه 100 گرم
خلال پسته یک چهارم پیمانه

آموزش تهیه انواع دسر با پسته

طرز تهیه
نشاسته و شکر را در آب حل کرده و روی حرارت ملایم هم بزنید تا شفاف شود.

سپس گلاب، هل و خلال پسته را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا خط قاشق روی آن بماند.

سپس از روی حرارت برداشته، خامه را به آن اضافه کرده و در قالب دلخواه ریخته و و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

نکته
برای قالبی در آوردن مسقطی، قبل از اینکه داخل قالب بریزید،  قالب را مقدار خیلی کمی چرب کنید. وقتی قالب را برگردانید، خیلی راحت از قالب جدا می شود.

در صورت تمایل می توانید اندکی زعفران آب کرده نیز به مواد اضافه کنید تا زرد رنگ شود.5


پی نوشت:
1.www.springlady.ir
2.www.tasvirezendegi.com
3.www.beytoote.com
4.www.niksalehi.com
5.www.7ganj.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.