مشاهده طرز تهیه سه نوع فینگرفود

در ابتدا باید بدانیم Finger food به چه معنی است. Finger به معنای انگشت و Food به معنای غذا است پس ترکیب این دو کلمه در کنار هم یعنی غذای انگشتی. در این مطلب طرز تهیه سه نوع فینگرفود را مشاهده می کنید.
سه‌شنبه، 12 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
مشاهده طرز تهیه سه نوع فینگرفود

قارچ شکم پر


مواد لازم
قارچ 10 عدد
نمک فلفل مقدار کافی
روغن مایع مقدرا کافی
جعفری 1 قاشق غذاخوری
پنیر موزرلاخرد شده نصف پیمانه
پنیر فتا 75 گرم
مرغ 200 گرم
خامه ترش 4 قاشق غذاخوری
آرد 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
ابتدا 10 عدد قارچ بزرگ را نتخاب می کنیم و انهارا با اب خوب می شوریم و تمیز می کنیم. سپس با کمک چاقو ساقه قارچ را از کلاهک ان جدا می کنیم. کلاهک قارچ را با نمک و فلفل مزه دار می کنیم و ان را کنار می گذاریم تا بعدا با موادی داخل ان را پر کنیم و ساقه قارچ را نیز با چاقو به صورت ریز، خرد می کنیم و ریز می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم
سپس در این مرحله 200 گرم مرغ را با اب خوب می شوریم و ابکش می کنیم و سپس ان را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم. سپس داخل یک تابه کمی روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم و وقتی روغن داغ شد، مرغهای خرد شده را در روغن تفت می دهیم تا رنگ ان تغییر کند و بپزند.

مرحله سوم
سپس در این مرحله ساقه قارچهای خرد شده در مرحله اول را به تابه حاوی مرغهای خرد شده و تفت داده شده، اضافه می کنیم و انها را همراه با مرغها در روغن تفت می دهیم تا اب ان خارج شود و سپس نمک و فلفل را نیز به مقدار کافی به تابه اضافه می کنیم و با مواد داخل تابه مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم
سپس در این مرحله 1 قاشق غذاخوری ارد را با 4 قاشق غذاخوری خامه ترش را همراه با کمی نمک و فلفل داخل یک ظرف مخلوط می کنیم و هم می زنیم.سپس مخلوط ارد و خامه را به تابه مرغ و ساقه قارچ خرد شده اضافه می کنیم و با انها مخلوط می کنیم و سپس زیر گاز را خاموش می کنیم. 

مرحله پنجم
سپس در این مرحله مواد داخل تابه (مخلوط مرغ و قارچ و ارد و خامه ترش) را با 1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده و 75 گرم پنیر فتا مخلوط می کنیم و انها را هم می زنیم. اکنون مواد داخل شکم قارچ ما اماده است. ان را کنار می گذاری متا درون قارچها را با ان پر کینم.

مرحله ششم
سپس در این مرحله از مواد داخل شکم قارچ که در مراحل پیش اماده کردیم داخل شکم قارچها را پر می کنیم و این کار را برای هر 10 قارچ انجام می دهیم و سپس روی قارچها را با پینر موزرلا پر می کنیم.

مرحله هفتم
سپس در این مرحله قارچهای اماده شده را داخل سینی فر که کف ان را چرب کرده ایم می گذاریم و قارچها را به مدت 20 دقیقه در فر با حرارت 360 درجه فارنهایت می گذاریم و اجازه می دهیم تا قارچ بپزد و پنیر روی ان اب شود.سپس وقتی قارچ پخت ان را از فر بیرون می آوریم و ان را با جعفری و گوجه خرد شده تزیین می کنیم و ان را بعنوان شام و یا برای پیش غذا در مجالس و مهمانی ها نوش جان می کنیم.1

مشاهده طرز تهیه سه نوع فینگرفود


بورک گوشت

بورک گوشت از غذاهای فینگرفودی است که برای مراسم های متفاوتی می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه با روش پخت بورک گوشت و قارچ آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه بورک گوشت و قارچ
خمیر یوفکا 1 بسته
گوشت چرخ کرده 400 گرم
پیاز بزرگ 1 عدد
قارچ خرد شده 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
فلفل دلمه ای2 عدد 
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری 
ماست 1 فنجان
شیر کم چرب1 فنجان
پنیر پیتزا6 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبهبه میزان لازم
زعفران آب کردهبه میزان لازم
کنجدبه میزان لازم

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ و پنیر
برای تهیه ی بورک گوشت و قارچ، ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری روغن تفت بدهید. فلفل دلمه ای را نگینی خرد کنید و به پیازها اضافه کنید و با هم تفت بدهید تا پیازها کمی طلایی و فلفل دلمه ای ها سبک شوند.
 
سپس قارچ ها را نگینی خرد کنید و به فلفل دلمه ای ها اضافه کنید. و اجازه بدهید بپزند. اگر می خواهید قارچ ها آب نیندازند، حرارت را زیاد کنید و اگر می خواهید خوب نرم شوند حرارت را ملایم کنید.
 
اکنون گوشت چرخ کرده ها را اضافه کنید و نمک، فلفل و زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. 1 فنجان آب به آن اضافه کنید و در تابه را بگذارید و اجازه بدهید همه ی مواد با هم خوب بپزند.
 
خمیر یوفکا را از یخچال خارج کنید. تخم مرغ و ماست و شیر را در ظرفی خوب با هم مخلوط کنید. سپس یک عدد خمیر را باز کنید و روی آن را به وسیله ی برس از مخلوط تخم مرغ بکشید تا خمیر نرم شود و راحت تا شود.
 
سپس از مواد گوشتی قسمت پایینی خمیر یوفکا قرار بدهید و آن را پهن کنید. روی آن مقداری پنیر پیتزا بریزید. سپس خمیر را یک دور بپیچید و بعد لبه های آن را تا بزنید و سپس آن را بپیچید.
 
اگر می خواهید داخل سینی فر بچینید، کف سینی فر کاغذ روغنی قرار بدهید و بورک هایی که آماده می کنید داخل آن قرار بدهید و روی آن ها را با برس، زرده ی تخم مرغ زده شده با شیر و زعفران بمالید و کنجد و تخم ریحان بریزید.
 
سپس آن را در فر از قبل گرم شده در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه قرار بدهید. تا خمیر شما بپزد. می توانید مدت کمتری بپزید بستگی به میزان حرارت فر شما دارد. دقت کنید زیر بورک ها نسوزند.
 
در پایان گریل رویی را روشن کنید تا روی بورک ها طلایی شوند.2

مشاهده طرز تهیه سه نوع فینگرفود


فینگر فود سیب زمینی با لوبیا


مواد لازم برای ۱۲ سرو
سیب زمینی متوسط و پخته شده با پوست ۶ عدد
لوبیای پخته یا کنسروی ۶۰۰ گرم
ژامبون خرد شده و کریپسی به میزان لازم
پنیر چدار ۱۲۰ گرم
خامه ترش سه چهارم فنجان
پیازچه خرد شده  ۳ عدد

طرز تهیه
فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن میکنیم تا گرم شود .

سیب زمینی ها را به صورت طولی نصف کرده و داخلشان را خالی کنید.

به اندازه ای که از دیواره سیب زمینی ها حدود ۱ سانتی باقی مانده باشد .

و  در نهایت آن را در سینی فر بچینید .

لوبیا ها را بین سیب زمینی ها تقسیم کرده و حدود ۱ ق غ پنیر رویشان بگذارید .

و به مدت ۱۰ دقیقه در فر بگذارید تا پنیر ذوب شوند .

رویشان را با خامه ترش و پیازچه  تزئین کنید .3


پی نوشت:
1.www.mamifood.org
2.www.beytoote.com
3.www.delbaraneh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما