دستور تهیه چند نوع دمنوش خوشمزه و مقوی

اگه شما هم از طرفداران نوشیدن دمنوش هستید می توانید در ادامه همراه ما باشید و با طرز تهیه چند نوع دمنوش خوشمزه و مقوی آشنا شوید.
چهارشنبه، 13 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه چند نوع دمنوش خوشمزه و مقوی

دمنوش زعفران و نبات


مواد لازم برای دمنوش زعفران و نبات
زعفران خشک 1 قاشق چایخوری
آب سرد 3 لیوان
نبات مقداری

دستور تهیه چند نوع دمنوش خوشمزه و مقوی

طرز تهیه
زعفران را بکوبید و بهمراه آب سرد و مقداری نبات داخل قوری بریزید و به مدت 30 دقیقه روی بخار آب دم کنید. سپس میل نمایید؛ همچنین میتوانید مقداری زعفران را با چای معمولی مخلوط و دم کنید.
 
خواص دمنوش: طبیعت گرم و خشک، مفرح، مقوی قلب، محرک قوای مغزی، نشاط آور، ضد کرم خوردگی دندان، شستشو دهنده معده، مقوی کلیه، ضد سرفه و ضد حساسیت، کاهش دردهای قاعدگی، گرم کننده شکم و کمر و …
 
نکته: در مصرف زعفران زیاده روی نکنید، استفاده بیش از این مقدار در 24 ساعت مجاز نمی باشد. 1


دمنوش گل سرخ (رزچای)


مواد اولیه
گل محمدی (بصورت خشک شده)1 قاشق غذاخوری
چای سیاه یا چای سبز 1 قاشق غذاخوری


دستور تهیه چند نوع دمنوش خوشمزه و مقوی

طرز تهیه
اگه قرار باشه یه مارک برای عاشق ها درست کنیم، اون مارک یا یه قلب سرخه یا یه شاخه گل رز. این گل خوشگل و خوشبو رو می‌شه نوشید. چای گل رز عطر ملایمی داره و خاطره همه روزهای عاشقانه‌تون رو زنده می‌کنه.

گل رز بومی ایران، که به گل محمدی معروفه خیلی برای تهیه این چای مناسبه، اما می‌تونید از هر نوع و رنگ این گل برای تهیه “رز چای” استفاده کنید.یک قاشق غذاخوری گل سرخ را به همراه یک قاشق غداخوری چای سیاه یا چای سبز را در یک قوری به همراه آب در دمای ۸۰ درجه ریخته به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم کنید و یا میتوانید فقط از گیاه گل سرخ استفاده کرده و مقدار بیشتری از آن را دم کنید. اگه برای شیرین کردن چای از عسل استفاده کنید، مزه بهتری رو خواهید چشید.

رز چای می‌تونه همه لحظات عاشقانه میلیون‌ها آدم رو تو یه فنجون جمع کنه و لذت نوشیدن یک چای گرم رو چند برابر کنه.

 خواص چای گل سرخ
دمنوش گل سرخ موجب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها شده و ریه‌ها را تقویت می‌کند از این رو برای افرادی که بدنی ضعیف دارند و از مصونیت کمی برخوردارند مفید است. این دمنوش عوارض و نشانه‌های سرماخوردگی، آنفلوآنزا، زکام و گرفتگی‌های برونشی را از بدن دور می‌کند.

دمنوش این گیاه بوی بد دهان را رفع می‌کند.

همچنین چای گل سرخ برطرف کننده نفخ معده است.

تقویت کننده و برطرف کننده ناراحتی های ریه، کلیه و تپش شدید قلب است. 2


 چای جینسینگ


دستور تهیه چند نوع دمنوش خوشمزه و مقوی

طرز تهیه
این چای برای بهبود قدرت ذهنی و حافظه مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام تهیه باید ابتدا نوع مناسب را انتخاب کنید. به طور مثال نوع آمریکایی برای ماه های گرم سال و نوع آسیایی برای ماه های سرد سال مناسب تر است. همچنین شما می توانید چای کیسه ای جینسینگ را از فروشگاه مواد غذایی تهیه کرده و بنوشید اما به یاد داشته باشید چایی که از ریشه خود گیاه آماده شده باشد، مزایای بیشتری دارد.

شما می توانید از ریشه گیاه استفاده کنید اما اگر پیدا کردنش برایتان دشوار بود، ریشه خشک و یا پودرش هم نیازتان را پاسخ می دهد.

یک قاشق غذاخوری از ریشه یا پودر را بردارید و آن را در یک فیلتر فلزی بیندازید.

آب را جوش آورده و سپس آن را خاموش کنید.

اجازه دهید 2 تا 3 دقیقه بگذرد تا آب کمی خنک شود.

آب را داخل یک فنجان بریزید و فیلتر فلزی را روی فنجان قرار دهید به طوریکه آب با آن تماس داشته باشد. به مدت 5 دقیقه یا بیشتر صبر کنید.

پس از نوشیدن چای حتی می توانید خود جینسینگ را هم بخورید و بدانید که مزایای سلامتی زیادی به همراه دارد. 3


دمنوش گوجی بری


مواد لازم
گوجی بری خشک ارگانیک: 1 قاشق غذا خوری
ریشه زنجبیل تازه (پوست گرفته و خرد شده): نصف یک قطعه (اختیاری)
آب جوش: یک فنجان کامل

دستور تهیه چند نوع دمنوش خوشمزه و مقوی

طرز تهیه
گوجی بری ها و زنجبیل را داخل فنجان یا لیوان چای قرار دهید و آب جوش را روی آن ها بریزید

بگذارید دمنوش چند دقیقه بماند و دم بکشد تا زمانی که آب آن کمی خنک شود

سپس در صورت تمایل مقداری شیرین کننده به دمنوش افزوده و میل کنید

خواص دمنوش گوجی بری
دمنوش گوجی بری جایگاه خاصی در طب سنتی چینی دارد و مردم چین، مغول و تبت از صدها سال پیش از گوجی بری های کوه های هیمالیا به عنوان داروی گیاهی استفاده می کرده اند.

گفته شده گوجی بری سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است و ترکیبات مفید زیادی همچون کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها، پلی فنل ها، ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، ویتامین E، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین را در خود گنجانده است.

خاصیت آنتی اکسیدانی گوجی بری به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند.

علاوه بر این مقدار زیادی مواد معدنی همچون آهن، مس، روی، کلسیم و فسفر در گوجی بری وجود دارد و قندهای موجود در آن مولکول های زنجیره طولانی هستند که منبع اصلی فیبر محسوب می شوند.

گوجی بری حاوی اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری و مقداری پروتئین می باشد، اسیدهای آمینه موجود در گوجی بری به دلیل خواص ضد قارچی، ضد باکتری و ضد التهابی در طب سنتی شناخته شده اند.

به نظر می رسد نوشیدنی های حاوی آب گوجی بری به افزایش سطح انرژی، بهبود کیفیت خواب، آرامش و سلامت عمومی کمک می کنند و خستگی و استرس را کاهش می دهند. 4


دمنوش مریم گلی


دستور تهیه چند نوع دمنوش خوشمزه و مقوی

طرز تهیه
برای تهیه دمنوش مریم گلی به مقداری برگ تازه یا خشک مریم گلی نیاز است. به دلیل طعم تلخی که دارد می توانید از عسل به عنوان شیرین کننده و طعم دهی به دمنوش مریم گلی استفاده کنید.

برای تهیه دمنوش مریم گلی ابتدا آب را جوش می آورید و 2 قاشق چای خوری برگ تازه یا خشک مریم گلی را درون آب بریزید و بگذارید به مدت 5 تا 7 دقیقه در آب دم بکشد.

بعد از دم کشیدن دمنوش آن را از صافی عبور دهید تا برگ های مریم گلی خارج شوند و سپس دمنوش را داخل لیوان بریزید و با مقداری عسل میل کنید.البته این نکته را توجه داشته باشید که دمنوش مریم گلی را حداکثر می توانید 2 فنجان در روز مصرف کنید. 5


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.tasvirezendegi.com
3.www.7ganj.ir
4.www.coca.ir
5.www.shafamag.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.