هفته ششم زندگی نوزاد

اكنون، كودك شما براي مدت طولاني تري در طول روز بيدار است و شما مي توانيد از اين زمان براي كمك به رشد حواس او استفاده كنيد. براي او لالايي بخوانيد يا موسيقي بزنيد. لازم نيست كه شما خود را به موسيقي هاي كودكانه محدود كنيد. خانه را از صداي موسيقي پر كنيد: از موسيقي هاي قديمي و كلاسيك گرفته تا موسيقي هاي جديد و آنگاه
يکشنبه، 19 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هفته ششم زندگی نوزاد
هفته ششم زندگی نوزاد
هفته ششم زندگی نوزاد






ماه 2 ، هفته 2

کودک شما چگونه رشد می کند؟

اكنون، كودك شما براي مدت طولاني تري در طول روز بيدار است و شما مي توانيد از اين زمان براي كمك به رشد حواس او استفاده كنيد. براي او لالايي بخوانيد يا موسيقي بزنيد.
لازم نيست كه شما خود را به موسيقي هاي كودكانه محدود كنيد. خانه را از صداي موسيقي پر كنيد: از موسيقي هاي قديمي و كلاسيك گرفته تا موسيقي هاي جديد و آنگاه ببينيد كه او شادي خود را با درآوردن صداهاي كودكانه و نامفهوم يا تكان دادن سريع و نامنظم دستها و پاها نشان مي دهد.
ممكن است نوزاد شما از صداهايي مانند صداي ناقوس يا حتي تيك تاك ساعت نيز خوشش بياييد. هر چه صداهاي متنوع تري را براي او بگذاريد، نتيجه بهتري خواهد داشت. نهايتا در مي يابيد كه نوزاد شما به برخي صداها بهتر واكنش نشان مي دهد.

زندگی شما : آموزش پس از زايمان:

شما بيشتر از آنچه بتوان تصور كرد خسته هستيد. مي توان گفت تقريبا ميل جنسي چنداني نداريد؛ به شكر خدا، سطح هورمونها مجددا در بدن شما تنظيم مي شود، بخصوص اگر به نوزادتان شير مي دهيد. زندگي شما نسبت به زماني كه تازه حامله شده بوديد، خيلي فرق كرده است و آن روزها را تنها به شكل يك خاطره دور و قديمي به ياد مي آوريد. اگر پزشك شما مي گويد كه از لحاظ فيزيكي براي نزديكي و دخول آماده هستيد، حتي اگر همسر شما تمايل داشته باشد، بدان معني نيست كه همه بدن شما واقعا براي اين كار آمادگي دارد.
چه شما براي آميزش جنسي آمادگي داشته باشيد يا نه، به هر حال مي توانيد به روابط عاشقانه با همسرتان ادامه دهيد. بيش از نيمي از خانمها در ماه اول پس از زايمان تنها به برقراري رابطه عاطفي و عاشقانه بدون جنبه جنسي و دخول اكتفا مي كنند و تنها درصد نسبتا كمي نزديكي همراه با دخول را انجام مي دهند.

موارد زير، برخي از نگرانيهاي عمومي پيرامون نزديكي پس از زايمان هستند:

آيا دخول درد خواهد داشت؟ اگر واژن شما (به خاطر پارگي) بخيه زده شده باشد يا براي تسهيل زايمان طبيعي برش داده شده باشد، احتمالا هنوز هم نسبت به دخول حساسيت زيادي دارد و ممكن است چند ماه طول بكشد تا زخمهاي آن كاملا خوب شوند. از آنجا كه وضعيت عادي نزديكي ممكن است فشار زيادي به شما وارد كند، مي توانيد تا زماني كه زخمهاي شما كاملا خوب نشده اند، از وضعيتهاي ديگري استفاده كنيد. در صورتي كه كودك خود را شير مي دهيد، تغييرات هورموني ممكن است باعث خشك شدن واژن شوند. بنابراين، از كاندومهاي چرب شده يا از يك روغن چرب كننده استفاده كنيد.
آيا واژن كشيده شده است؟ نه. واژن قابليت ارتجاعي دارد؛ براي تطابق با خروج نوزاد بزرگتر شده و پس از زايمان، به اندازه قبلي خود بازگشته است. تغيير اندازه واژن در اثر زايمان، دائمي نيست. با اين حال، استفاده از تمرينهاي Kegel (كه در همين سايت آورده شده اند)، مي تواند به شما كمك كند تا ميزان كشيدگي طبيعي عضلات واژن خود را تقويت كنيد.
آيا همسر من، هنوز هم از لحاظ جنسي به من علاقه دارد؟ اگر همسر شما از شما دوري مي كند يا علاقه چنداني به رابطه جنسي نشان نمي دهد، بايد به ياد داشته باشيد كه او نيز فشار زيادي را تحمل مي كند. ممكن است او نيز تمام انرژي خود را از دست داده و يا در مورد نيازهاي نوزادي كه در خانه داريد، نگران باشد. همچنين، ممكن است به كمي زمان نياز داشته باشد تا خود را با اين واقعيت وفق دهد كه همسر جذاب او اكنون يك مادر شده است. صحبت كردن در مورد احساسات خود و همچنين تغييراتي كه نوزاد مي تواند در زندگي شما ايجاد كند، شما را به يكديگر نزديكتر خواهد كرد. اگر احساس مي كند كه هنوز زمان مناسبي براي نزديكي نيست، مي توانيد همديگر را در آغوش بگيريد، ببوسيد و به هر روشي كه فكر مي كنيد بهتر است، با يكديگر ارتباط جسمي (و نه الزما جنسي) داشته باشيد.
منبع:www.ninisite.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما