مقایسه نظام سیاسی ایران با دیگر کشورها

چه مقایسه غلطی است بین کشور ما و کشوری مثل شوروی سابق که از اول تا وقتی منهدم شد، یک انتخابات مردمی و سراسری در آن انجام نگرفت؟
دوشنبه، 10 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مقایسه نظام سیاسی ایران با دیگر کشورها
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
به شدت در اشتباهند آنهایی که خیال می کنند چون انقلاب های پوشالی - انقلاب های غیر متکی به مردم، در کشورهای کمونیستی - شکست خوردند و نابود شدند، معنایش این است که این انقلاب اصیل مردمی که با دست یکایک ملت بر پا داشته شده است، ممکن است شکست بخورد. به شدت در اشتباهند.

چه مقایسه غلطی است بین کشور ما و کشوری مثل شوروی سابق که از اول تا وقتی منهدم شد، یک انتخابات مردمی و سراسری در آن انجام نگرفت؟ چه کسی در شوروی انتخابات مردمی دیده است؟ در کشورهای کمونیستی و سوسیالیستی، چه وقت انتخابات انجام گرفته است؟

همیشه حزب ها بر سر کار آمده اند؛ حزب ها رؤسا را معین کرده اند؛ آن هم تازه نه همه ی افراد یک حزب را، بلکه برگزیدگان یک حزب را شوراهای مرکزی چهار نفر را معین می کردند و در رأس قدرت قرار می دادند و کشور به دست آنها سپرده می شد. با آن اختناق، ملت خبری نداشت که چه کسی می آید و چه کسی می رود.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در خطبه های نماز عید سعید فطر 1372/1/4
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 41-40


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.