سه توصیه مهم رهبری در روز رأی گیری

توصیه همیشگی ماست. یعنی این که رأی دهنده، اسم کسی را به خاطر بسپارد که وقتی خواست آن اسم را در برگه رأی بنویسد، قصد قربت کند. واقعا قصد انتخاب کسی را داشته باشد که بشود او را برای خدا و دین به مجلس فرستاد.
چهارشنبه، 12 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سه توصیه مهم رهبری در روز رأی گیری
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
به همه مردم عزیزمان عرض می کنم که اهمیت مرحله ی دوم انتخابات، کمتر از مرحله ی اول نیست. بلکه شاید به جهاتی بتوان گفت که اهمیت این مرحله، از مرحله ی اول بیشتر هم هست. توصیه ی بنده این است که اولا مردم به سوی صندوق های رأی بشتابند و هر چه زودتر رأیشان را در اول وقت به صندوق بیندازند. یعنی «خیرالخیر عاجله». بهترین کارهای خیر، کاری است که سریع و در وقت خود انجام گیرد.
 
ثانی کوشش کنند به همان تعداد که لازم است، رأی بنویسند و نه کمتر. مثلا فرض بفرمایید در حوزه انتخابیه تهران اسم بیست و هشت نفر بایست در برگه رأی نوشته شود. سعی کنند اسم بیست و هشت نفر را بنویسند. بیست و هفت نفر و کمتر نباشد. یا فرض بفرمایید در بعضی از شهرها به پنج نفر و در بعضی شهرها به دو نفر باید رأی داد. همان مقداری که لازم است بنویسند و کمتر ننویسند.
 
سومین توصیه، توصیه همیشگی ماست. یعنی این که رأی دهنده، اسم کسی را به خاطر بسپارد که وقتی خواست آن اسم را در برگه رأی بنویسد، قصد قربت کند. واقعا قصد انتخاب کسی را داشته باشد که بشود او را برای خدا و دین به مجلس فرستاد. این مسأله اهمیت دارد. در این جا دیگر ملاحظات و رودربایستی ها را باید کنار بگذارند. باید ببینند که خدای متعال را چه کاری راضی می کند. چون مجلس مهم است و مسأله مجلس شورای اسلامی، مسأله  کوچکی نیست؛ سرنوشت ملت است.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- مصاحبه با مقام معظم رهبری در مراسم رأی گیری دومین مرحله از پنجمین دورهی انتخابات مجلس شورای اسلامی 1375/1/31
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 57


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.