انتخابات پرشور؛ حرکت عظیم مردمی

ملت ایران، کار بزرگی کرد. ملت ایران با انتخابات خود نشان داد که به نظام اسلامی و قانون اساسی - که تبلور ارزش های اسلامی است - وفا دار است؛ نشان داد که اسلام با جانش بستگی دارد؛ نشان داد که خون شهیدان را پاس می دارد.
شنبه، 15 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخابات پرشور؛ حرکت عظیم مردمی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
انتخابات بیست و نهم بهمن امسال، یک حرکت عظیم مردمی برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی بود. به کوری چشم آن کسانی که از ورای این مرزها دائما ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را مورد تهاجم تبلیغاتی خودشان قرار می دهند و این نظام را به تهمت های واهی متهم می کنند، مردم در این انتخابات نشان دادند که نظام اسلامی، نظامی مردمی و متکی به آرا و اراده مردم است و هدایت شونده به وسیله کسانی است که مردم آنها را قبول دارند.
 
این یک بیعت بزرگ مردمی با نظام جمهوری اسلامی بود. این انتخابات، دوستان شما را - که قضایای کشور ما را زیر نظر دارند - در سرتاسر عالم خوشحال کرد؛ در عین حال مراکز استکبار و قدرت جهانی - اگرچه به رو نیاورند و در زبان تصدیق نکنند - از این که مردم در بعضی از نقاط کشور، حتى تا بیش از نوددرصد در پای صندوق های رأی حاضر شدند و مجموعة در کل کشور بیش از شصت و پنج درصد در انتخابات شرکت کردند - که این یک نصاب بالای جهانی است - دستپاچه شدند و به فکر فرو رفتند.
 
ملت ایران، کار بزرگی کرد. ملت ایران با انتخابات خود نشان داد که به نظام اسلامی و قانون اساسی - که تبلور ارزش های اسلامی است - وفا دار است؛ نشان داد که اسلام با جانش بستگی دارد؛ نشان داد که خون شهیدان را پاس می دارد. در هریک از این شهرهای کشور - چه تهران، چه شهرهای بزرگ، چه شهرهای کوچک، چه دورترین نقاط روستایی این کشور - چقدر جوان و نوجوان به میدان های نبرد با دشمن رفتند و به شهادت رسیدند و خون پاکشان مظلومانه ریخته شد. مردم نشان دادند که این خونها را فراموش نخواهند کرد و به آنها وفا دارند.
 
در درجه اول، مسؤولان باید این را به عنوان یک هدیه عظیم به نظام اسلامی تلقی کنند و از آن قدردانی نمایند. قدردانی در زبان هم کافی نیست؛ باید عملا قدردانی کنند. خود مردم هم باید خدا را شکر کنند که نظامشان، نظام تثبیت شده مستحکمی است و کشورشان آن طوری که دشمن بخواهد با ایجاد اختلافات بحران بیافریند، نیست.
 
مردم با متانت تمام پای صندوق ها رفتند و طبق تشخیص خودشان عمل کردند. من قبل از انتخابات گفتم، الان هم می گویم: هرکس که به خاطر تثبیت نظام و به خاطر انجام وظیفه، رأی در صندوق انداخته است و نام هرکسی را که طبق تشخیص او درست بوده، روی آن ورقه نوشته است، پیش خدا مأجور است و امام زمان ارواحنا فداه - که این کشور و این ملت در ید قدرت و قبضه اوست - مراقب این کشور و این ملت است و به یکایک آحادی که در این کار بزرگ سهیم شدند؛ پای صندوق رأی رفتند، یا مردم را به پای صندوق رفتن تشویق کردند، یا کاری برای این مسأله انجام دادند، اجر خواهد داد و پیش خدای متعال از آنها تشگر خواهد شد.
 
نکته ی دیگر این است که این انتخابات را این ملت با امنیت کامل و آرامش انجام داد. شاید ما خودمان که از اول انقلاب تاکنون بیست و یک انتخابات آرام و همراه با امنیت داشته ایم، درست ندانیم که این نعمت چقدر بزرگ است! عزیزان من! بدانید که در خیلی از کشورهای دنیا برای این طور انتخاباتی، پای صندوق های رأی و در کشمکش های تبلیغاتی، نزاع ها درمی گیرد؛ بحر آنها ایجاد می شود؛ صدمه ها وارد می گردد و نفوس بریئه ای به قتل می رسند.
 
این ملت، ملتی است که در هنگامی که باید شجاعت نشان داد - یعنی در میدان های نبرد، در مقابل دشمن - شجاعت نشان داده است و آن جا که پای مصالح ملی در میان است، این طور با امنیت، با آرامش و با متانت این کار بزرگ را به انجام رسانید. مسؤولان باید از این جهت هم از مردم تشگر کنند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار با اقشار مختلف مردم 1378/12/11
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص 90-89


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.