سئو یا بهینه سازی سایت چه کمکی به بیزینس شما می کند؟

سئو یک چارچوب و قالب ثابت نیست و هر سال، هر ماه و شاید هر روز، موارد اثرگذار بر آن تغییر پیدا می کند و شما به عنوان یک فعال این عرصه باید خود را هر لحظه، به روز کنید.
سه‌شنبه، 18 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایمان شماعی
موارد بیشتر برای شما
سئو یا بهینه سازی سایت چه کمکی به بیزینس شما می کند؟
واقعاً کدام فعال بازار یا صاحب بیزنس و تجارتی هست که از اهمیت سئو و بهینه سازی سایت بی خبر باشد. سئو یا بعبارتی بهینه سازی موتور جستجو، کلید دستیابی به کاربران است و ورود کاربران به سایت یعنی بالا رفتن امتیاز و رتبه سایت و مجموع اینها یعنی بهتر دیده شدن و رونق گرفتن تجارت و کسب و کار.

اما سئو یک چارچوب و قالب ثابت نیست و هر سال، هر ماه و شاید هر روز، موارد اثرگذار بر آن تغییر پیدا می کند و شما به عنوان یک فعال این عرصه باید خود را هر لحظه، به روز کنید. در واقع با شیوه های سئو تکراری و ثابت نمی توانید انتظار موفقیت و دستیابی به موفقیت در عرصه بیزنس خود را داشته باشید.

توجه داشته باشید که مسئله در اینجا از بین رفتن یک شیوه و یا ابزار سئو نیست، در واقع تمام ابزارهای سئو، در ظرف این چند سال برقرار بوده اند اما تاثیر برخی کمرنگ و تاثیر برخی دیگر بیشتر شده است.
 


سئو یا بهینه سازی سایت چه کمکی به بیزینس شما می کند؟

 

شناسایی این روندها با دنبال کردن نجواهای گوگل ممکن می شود در ادامه بیشتر در این ارتباط و اهمیت بهینه سازی، تولید محتوا و همچنین تاثیرتکمیل کننده تبلیغ در گوگل صحبت خواهیم کرد.

سئو و بهینه سازی سایت

تکرار مکررات است توضیح در مورد چیستی سئو. اما به طور ساده، سئو یعنی تامین شرایط و ارتقا وضعیت یک سایت به گونه ای که برای کاربران جذاب، مناسب و مفید باشد. در واقع گوگل از سئو به عنوان یک معیار برای شناسایی سایت های مناسب و مفید استفاده می کند و هرچه سایتی با معیارهای گوگل همخوانی بیشتری داشته باشد، امتیاز و رتبه آن هم بالاتر است.

اما یک شرکت حرفه ای فعال در زمینه سئو و بهینه سازی سایت با رصد دائمی نجواهای گوگل، از تغییرات در این فضا مطلع می شود و با توجه به این تغییرات،هدف گذاری و استراتژی سئو را برای یک سایت محقق می کند.

پس رفتن به سمت شرکت های حرفه ای در این حوزه اهمیت اساسی دارد. شرکت شانار با کادری متخصص و آموزش دیده یکی از این شرکت های حرفه ای است که به طور دائم، گوش به زنگ نجواهای گوگل و زمزمه های تغییر است تا با توجه به آن، خدمات خود را به شرکت های طرف قرارداد خود عرضه کند.

 
سئو یا بهینه سازی سایت چه کمکی به بیزینس شما می کند؟

اما منظور از تغییرات در سئو چیست؟

همسوشدن با این تغییرات و یا استفاده از ابزارها و شیوه های جدید تا چه حد در سئو یک سایت تاثیر دارد؟
خیلی ساده تغییرات یعنی تحول جزئی یا کلی در سیاست های گوگل در قبال ابزارها و شیوه ها. مثلا رپورتاژ آگهی به عنوان یک ابزار از سوی شرکت های مختلف سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد، اما نجواهای گوگل حالا نشان از آن دارد که این ابزار در حال از دست دادن جایگاه خود و یا تغییراتی در ساختار و نوع بهره از آن است. یک شرکت فعال در این حوزه با دریافت این نجواها، متوجه می شود که این ابزار فاقد آن کارآیی پیشین خود است و به سراغ شیوه های دیگر یا شیوه های جدید سئو می رود.

تولید محتوا

تولید محتوا، پادشاهی در حوزه سئو است که هیچگاه تاجش نمی افتد. توصیه ما این است که روند تولید محتوا برای سایت خود را بسیار جدی بگیرید. سئو و بهینه سازی سایت در ارتباط با تولید محتوا، در وهله اول به کیفیت محتوای عرضه شده ارتباط دارد.

 در واقع، تکنیک های معمول و مرسوم سئو(استفاده از کلمات کلیدی، بک لینک، رپورتاژ و غیره) تنها در صورتی در فضای گوگل می توانند جواب بدهند که محتوای عرضه شده، کیفیت مناسب را داشته باشد. توصیه ما این است که تولید محتوای خود را به شرکتی معتبر بسپارید و البته خودتان هم به روند تولید محتوا نظارت کامل داشته باشید.

 سوال در مورد محتوای ارائه شده و موارد سئو اعمال شده و جزئیات حق شماست. شرکت شانار روند تولید محتوا برای شما را به صورت حرفه ای، و گام به گام و با همراهی خود شما، و ارائه توضیحات در مورد عناصر سئو اعمال شده برای شما انجام می دهد.

توجه به امکانات جدید در عرصه تولید محتوا

همانطور که گفتیم رصد نجواها در درک رویکرد و سیاست گذاری های این موتور جستجو اهمیت حیاتی دارد. برخی از این نجواها، صرفا توسط افراد حرفه ای و افرادی که مستقیما در این حوزه درگیر هستند قابل درک است.

اما برخی از این موارد، برای درک و شناخته شدن نیازمند کمی هوش هستند. شناخت این موارد و آمادگی برای بهره برداری از آنها یک اصل لازم برای موفقیت در عرصه سئو است. در ادامه با یک مثال، به یکی از این موارد اشاره خواهیم داشت.
 
سئو یا بهینه سازی سایت چه کمکی به بیزینس شما می کند؟
 

محتوای متنی در مقابل محتوای صوتی

تا به امروز، فضای گوگل عرصه جولان محتواهای متنی بوده و همچنان هم این وضعیت برقرار است. افراد مطلبی را در اینترنت مورد جستجو قرار می دهند و شروع به خواندن آن می کنند. اما این وضعیت در حال تغییر است. یکی از جلوه های این تغییر پادکست های صوتی است. افراد بسیاری وجود دارند که حوصله و وقت خواندن یک مطلب را ندارند، اما از یک فایل صوتی استقبال می کنند.همین حالا هم بسیاری از سایت ها، مطالب خود یا بخشی از مطالب خود را به صورت فایل یا پادکست های صوتی ارائه می دهند.

اما آنچه از فضای مجازی بر می آید این است که این پادکست های صوتی، خیلی زود، عرصه را برای محتوای متنی تنگ کنند. به همین دلیل، به عنوان یک فعال در این عرصه باید آماده استفاده از این امکانات جدید باشید.

 امکاناتی که نه فقط پادکست ها و فایل های صوتی، بلکه ویدئو و البته انیمیشن های کوتاه را نیز شامل می شود. این مثال را از این نظر در این جا مورد اشاره قرار دادیم تا اهمیت توجه به ورود امکانات جدید در این عرصه را گوشزد کرده باشیم.

تبلیغ در گوگل

گوگل یک فضای بزرگ و بازار مکاره ای بی حد و مرز است. تبدیل شدن این فضای مجازی به نقطه ارجاع کاربران اینترنت در سرتاسر دنیا، این امکان را برای گوگل فراهم آورد که فضایی تبلیغاتی را در دل گوگل برای عرضه مستقیم محصولات و خدمات برای کاربران مختلف فراهم آورد.

سئو و تبلیغ در گوگل، لازم و ملزوم هم

اگر بخواهیم مقایسه ای بین دیده شدن از طریق تبلیغ در گوگل و دیده شدن بواسطه سئو به عمل بیاوریم، باید بگوئیم که برای صاحب یک کسب و کار هر دو این فضا می تواند کاربرد داشته باشد. اما شاید برای کسب و کاری که توانسته به سطحی از شهرت در فضای مجازی دست پیدا کند تبلیغ در گوگل چندان لازم و ضروری نباشد.

سئو، کارکردی دائمی تر دارد، در واقع مطالب محتوایی مختلف البته با به روزرسانی های مداوم، می توانند کاربران را به سایت شما هدایت کنند. پس، تولید محتوای مناسب، یکبار برای همیشه، می تواند تا ابد، سایت شما را به مرجعی برای افرادی قرار دهد که مطلبی مرتبط با موضوع را در گوگل مورد جستجو قرار داده اند.

پس یک مطلب محتوایی مناسب، با رعایت اصول سئو، جز لازم فعالیت یک سایت است. تبلیغ در گوگل با وجود مکانیزم ارتباط مستقیمی که با مشتریان هدف دارد، می تواند کاربران یا مشتریان بالقوه را به سایت شما هدایت کند.

اما به این مسئله توجه داشته باشید که تبلیغ در گوگل، با رعایت کلمات کلیدی مناسب، و موارد مختلف دیگری مثل صفحه ورود کاربر و در واقع با بهینه سازی سایت ارتباط مستقیم دارد. پس تبلیغ در گوگل صرفا با رعایت اصول بهینه سازی سایت و توجه به موارد دخیل، به موفقیت می رسد.

دراینجا هم نیاز دارید که تبلیغات در گوگل را به شرکت هایی بسپارید که در این زمینه، به صورت حرفه ای فعال هستند. صرف تبلیغ در گوگل نمی تواند به معنای موفقیت حتمی برای شما باشد. شرکت شانار بواسطه سال ها تجربه در زمینه سئو و تبلیغات در گوگل، آماده ارائه مشاوره های مناسب در این زمینه به شماست.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما