پرهیز از سیاه نمایی و تخریب در تبلیغات انتخاباتی

بعضی از تخریب ها البته از روی بی توجهی بود؛ بعضی از آقایان و نامزدها یا طرفداران آنها با محاسباتی، حرف هایی نسبت به نظام زدند که واقع بینانه نبود
چهارشنبه، 19 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پرهیز از سیاه نمایی و تخریب در تبلیغات انتخاباتی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
با توجه به حضور مسؤولان قوه قضائیه، این را هم عرض کنم: در خلال این انتخابات، برخی کارهایی انجام گرفت که بنده به عواملی که این کارها را انجام دادند، بدبینم؛ این تخریب هایی که صورت گرفت.
 
بعضی از تخریب ها البته از روی بی توجهی بود؛ بعضی از آقایان و نامزدها یا طرفداران آنها با محاسباتی، حرف هایی نسبت به نظام زدند که واقع بینانه نبود؛ خیلی از مثبتات نظام، از کارهای بزرگ نظام نادیده گرفته شد و سیاه نمایی شد. و پیشرفت های عظیمی که به وسیله ی دولت ها در این سال ها به وجود آمده، ندیده گرفته شد؛ این ها از روی غفلت بود، لیکن بعضی از این تخریب ها از روی غفلت نبود.
 
تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مورد تخریب قرار گرفتند؛ تخریب های غیر منصفانه و ناجوانمردانه؛ حتی شخصیت موجه مثل آقای هاشمی رفسنجانی که شخصیت محترم و باسابقه ای است، از دم این تخریب ها در امان نماند. این حادثه بدی بود.
 
رحمت الهی را نباید با این گونه کارها آلوده کرد؛ با این که ما تأکید کرده بودیم. امروز چون گذشته است، من نصیحت می کنم؛ اما مسؤولان قضایی و غیر قضایی، غیر از نصیحت، وظایف دیگر هم دارند؛ آنها عوامل این تخریب ها را تعقیب کنند و آنها را پیدا کنند.
 
یک عده به طور مسلم از روی جهالت و غفلت این کار را کردند، که البته فعل حرامی انجام گرفت؛ لیکن بسیاری از کارهایی که انجام گرفت، کار کسانی بود که به هیچ یک از نامزدها علاقه ای نداشتند و تخریب آنها برای تخریب فضای انتخابات انجام گرفت؛ آنها تخریب کردند، برای زیر سؤال بردن نظام اسلامی. ما در اختلافات بزرگ مذهبی، فکری، سیاسی دیده ایم که کسانی وارد میدان فتنه انگیزی می شوند و از زبان این، آن را می کوبند؛ از زبان آن، این را می کوبند؛ در حالی که نه به این علاقه دارند، نه به آن! اینها را پیدا کنید؛ مقصران اصلی بایستی مشخص شوند، که مطمئنة دست دشمن در کار است.
 
بعضی اظهارات، متأسفانه عزیزترین قشرهای این کشور، جوانان مؤمن و بسیجی، را زیر سؤال برد! این جور نیست، بلکه دست های دشمن است که در کار است برای فتنه انگیزی و برای ایجاد فساد.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار رئیس و مسؤولان قوه قضائیه و خانواده های شهدای فاجعه هفتم تیر 1384/4/7
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص 134-133


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.