کانون اصلی تبلیغات دشمنان علیه مردم سالاری اسلامی

تبلیغاتی که مردم را به شرکت نکردن در انتخابات تشویق می کنند - مربوط به مجموعه دنیای دموکراسی غرب نیست؛ مربوط به تعدادی از دشمنان ماست؛ دشمنانی که دوست ندارند یک نظام اسلامی با هویت دینی خود و درعین حال مردم سالار و متکی به آراء مردم باشد.
پنجشنبه، 20 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کانون اصلی تبلیغات دشمنان علیه مردم سالاری اسلامی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
تبلیغاتی که به آن اشاره کردید - این که مردم را به شرکت نکردن در انتخابات تشویق می کنند - مربوط به مجموعه دنیای دموکراسی غرب نیست؛ مربوط به تعدادی از دشمنان ماست؛ دشمنانی که دوست ندارند یک نظام اسلامی با هویت دینی خود و درعین حال مردم سالار و متکی به آراء مردم باشد.
 
آنها مایلند اسلام نتواند یک نظام مردم سالاری حقیقی را به وجود بیاورد و آن را به قوام برساند. چون تشکیل چنین نظامی برخلاف منافع آنهاست لذا دوست می دارند این مظهر بزرگ مردم سالاری در کشور نباشد. دشمنان ما چه کسانی هستند که این فکر را ترویج می کنند؟ البته لزومی ندارد ما اسم بیاوریم که دشمن ما فلان کس است یا فلان کس نیست؛ هر کس آن تصور را درباره نظام اسلامی داشته باشد، دشمن ماست.
 
بنابراین، آن چیزی که شما اشاره کردید، مربوط به دنیای دموکراسی نیست. مردم دموکراسی خواه دنیا هرجا که دموکراسی باشد، خوشحالند. امروز هم خوشبختانه در بین غربی ها - چه در آمریکا، چه در اروپا - عناصر مستقل بسیاری هستند که گواهی میدهند و اذعان می کنند که هیچ دموکراسی - لااقل در منطقه ما - به استقرار و گسترش و شیوایی دموکراسی جمهوری اسلامی نیست.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- مصاحبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی هنگام شرکت در نهمین دورهی انتخابات ریاست جمهوری 1384/3/27 ، سوال مصاحبه گرا: حتما مستحضر هستید که امروز جریان به اصطلاح دموکراسی غربی انتخابات را نمادی از حکومتهای دمکراتیک و آزاد تلقی می کند؛ اما شاهد هستیم که جریان تبلیغات غربی علیه کشور ما شکل و سوی دیگری دارد؛ به قول غربی ها دارای یک پارادوکس است. آنها تبلیغ می کنند که مردم ما در انتخابات شرکت نکنند و در پای صندوق های رای حاضر نشوند. این تعارض را جناب عالی چگونه ارزیابی می فرمایید؟
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 137


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.