دستور تهیه نودل رول

نودل یکی از غذاهای بسیار محبوب و سالم آسیای شرقی است که خیلی راحت و سریع آماده می‌شود و تنوع بسیاری در پخت این غذا می‌توان ایجاد کرد. آنچه در اینجا آموزش داده می شود ترکیبی از اسپرینگ رول و نودل سبزیجات است.
دوشنبه، 24 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه نودل رول

نودل رول


مواد لازم برای تهیه نودل رول
مواد غذایی مقدار
هویج خرد شده به مقدار لازم
فلفل تند یک عدد
سبر سه حبه
زنجبیل تازه به مقدار لازم
کلم بنفش به مقدار لازم
نودل یک بسته
فندق بیست عدد
سویا سس به مقدار لازم
خمیر یوفکا به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
سس فلفل سبز به مقدار لازم
سس فلفل چیلی به مقدار لازم


طرز تهیه نودل رول

نودل یک غذای ساده و راحت است که همگی با آن آشنا هستیم و آن را به سبک های مختلف تهیه کرده ایم.  امروز در این مطلب می خواهیم یک سبک جدید و متفاوت و جذاب و خیلی خوشمزه از آن را آموزش می دهیم. این غذا ترکیبی از نودل و غذایی به اسم اسپرینگ رول هست. غذایی که در این مطلب آموزش می دهیم مواد اولیه بسیار ساده ای دارد.

مرحله اول: نکات مربوط به مواد اولیه
مقدار مواد اولیه ای  که در اینجا بیان می شود برای یک پرس از این غذا کافی است.
نکته: هویج را به صورت مکعبی بسیار ریز خرد شده
نکته: به جای فندق از بادام زمینی، گردو یا  مغز تخمه آفتابگردان هم می توانید استفاده کنید
نکته: خمیر یوفکا را خودتان هم می توانید در خانه درست کنید ولی ترجیحا نوع کارخانه ای آن را تهیه کنید چون در خانه با وردنه زدن هیچ وقت نمی توانید مانند نوع کارخانه ای آن ورقه های نازک و یکنواختی به دست آورید. در اینجا هر ورق خمیر یوفکا را به دو قسمت (از سمت ظلع کوچک ) تقسیم می کنیم چون هر ورق آن به شکل مستطیل است و ما به خاطر نوع رولی که می خواهیم درست کنیم مربعی شکل آن را می خواهیم.

مرحله دوم: پخت نودل
برای شروع یک قابلمه کوچک را پر از آب می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید بعد یک بسته نودل را داخل آب در حال جوش می اندازیم. بعد از حدود سه تا پنج دقیقه دیگر(بسته به نوع نودل) یکی از رشته ها را تست می کنیم اگر نرم شده باشد نودل را آبکش می کنیم. بعد از اینکه آب اضافی آن گرفته شد در همان حال که نودل داخل آبکش است به آن کمی روغن زیتون، فلفل سیاه و چند قطره سویا سس اضافه می کنیم و هم می زنیم تا روغن از به هم چسبیدن آن ها جلوگیری کند بعد کنار می گذاریم تا زمانی که از آن استفاده کنیم.
نکته: روی نودل ها را با یک  درپوشی چیزی بپوشانید تا جریان هوا باعث خشک شدن آن ها نشود.

مرحله سوم: مخلوط کردن و تفت دادن بقیه مواد
حالا می رویم سراغ آماده سازی بقیه مواد. به همین منظور یک مقدار کمی از کلم بنفش را جدا کرده و به صورت رشته ای و بسیار باریک خرد می کنیم، چون قرار نیست کلم را زیاد بپزیم و فقط کمی تفت می دهیم پس باید نازک باشد که در این زمان کم جویدن آن راحت تر باشد.
حالا به اندازه دو بند انگشت زنجبیل تازه را پوست می کنیم و به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم نباید زنجبیل را رنده کنیم، بعد سه حبه سیر را هم به وسیله چاقو به صورت ریز خرد می کنیم. در این سبک نباید زنجبیل و سیر رنده شوند چون می خواهیم سرخشان کنیم اگر رنده شوند می سوزند.
در این مرحله یک عدد فلفل تند را هم به صورت حلقه ای خرد می کنیم اگر شما دوست ندارید غذای تندی داشته باشید می توانید از فلفل شیرین استفاده کنید.
خب حالا داخل یک ماهیتابه مقداری روغن می ریزیم و اجاز می دهیم داغ شود، موادی که در این مرحله می خواهیم سرخشان کنیم سیر، زنجبیل و هویج است. همه را داخل ماهیتابه می ریزیم و تفت می دهیم حدود دو تا سه دقیقه تفت بخورند کافی است.
نکته: ما در اینجا از روغن زیتون استفاده کرده ایم شما از هر روغنی که دوست داشته باشید می توانید استفاده کنید.
در اینجا بیست عدد فندق داریم آن ها را باید خرد کنیم می توانید از هاون یا هرچیزی که می خواهید استفاده  کنید ( ما با استفاده از کف ماهیتابه آن ها را خرد می کنیم) از دستگاه  استفاده نمی کنیم چون نمی خواهیم خیلی ریز شوند برای اینکه باید هنگام خوردن غذا زیر دندان بیایند و حس شوند.
حالا فندق های خرد شده را به مواد داخل ماهیتابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا داغ شوند چون در این صورت طعم آن ها چند برابر می شود. به موادمان نمک اضافه نمی کنیم به این علت که سس سویا نمک زیادی دارد فقط چند قطره سس فلفل سبز می ریزیم و هم می زنیم و اجازه می دهیم تفت بخورند وقتی کمی طلایی و سبک شدند (در این مرحله نباید مواد کاملا بپزند) کلم را اضافه می کنیم. و در حدود سی تا چهل ثانیه با حرارت بالا تفت می دهیم تا فقط رنگ کلم از حالت خامی خارج شود.
در این مرحله نودل را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم و حرارت را خاموش می کنیم (فقط می خواهیم که نودل با مواد مخلوط شود).

دستور تهیه نودل رول

نکته: در غذاهای شرق آسیا مواد سرخ نمی شوند فقط تفت چند ثانیه ای می خورند تا از حالت خامی خارج شوند و کمی نرم تر شوند.
بعد از اینکه ماهیتابه را از روی حرارت برداشتیم کمی سویا سس اضافه می کنیم و هم می زنیم توجه داشته باشید که سویا سس خیلی شور است و با احتیاط اضافه کنید و حتما بچشید.

مرحله چهارم: برش زدن خمیر یوفکا و نحوه رول کردن آن
حالا خمیر یوفکا را که به شکل مربعی برش زده ایم را به صورت لوزی روی میز کار قرار می دهیم و به اندازه یک قاشق غذا خوری از مواد داخل آن می ریزیم و گوشه آن را تا می زنیم و کمی رول می کنیم بعد گوشه های سمت چپ و راست را روی آن تا می زنیم و لوله می کنیم کمی مانده به انتها لبه های خمیر را با کمی آب خیس می کنیم و رول می کنیم تا خمیر باز نشود (به شکل زیر).

دستور تهیه نودل رول

دستور تهیه نودل رول

دستور تهیه نودل رول

مرحله آخر: سرخ کردن و درست کردن سس به همراه سرو نودل رول
حالا داخل یک ماهیتابه روغن سرخ کردنی می ریزیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم داغ شود بهتر است مقدار روغن زیاد باشد تا رول ها به صورت یکنواخت تر سرخ شوند. توجه کنید که حتما حرارت پایین باشد تا روغن نسوزند و به مرحله مضر بودن نرسد در این صورت می توانید این روغن را نگه دارید و چند بار از آن برای سرخ کردن استفاده کنید.
حالا رول ها را داخل روغن می اندازیم و سرخشان می کنیم به علت نازک بودن خمیر یوفکا حرارت را کنترل کنید چون در غیر این صورت رول ها می سوزند. بعد از اینکه رول ها سرخ شدند آن ها را روی دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافیشان گرفته شود.

دستور تهیه نودل رول

دستور تهیه نودل رول

در این فاصله یک سس بسیار خوشمزه آماده می کنیم که با غذاهای آسیای شرقی یا هر غذای دیگری می توانید سرو کنید. برای تهیه این سس داخل یک کاسه کوچک به اندازه یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده می ریزیم  و حدودا یک قاشق غذا خوری سویا سس  و کمی سس فلفل چیلی اضافه می کنیم.
نکته: به علت تند بودن زنجبیل و سس فلفل چیلی شاید این سس با ذائقه ما سازگار نباشد به همین خاطر کمی در حد یک قاشق غذاخوری سس مایونز می ریزیم و هم می زنیم وگرنه در دستور این سس از مایونز استفاده نمی شود.

دستور تهیه نودل رول

نکته: همانطور که اشاره شد این سس را با غذاهای تایلندی، چینی و در کل غذاهای آسیای شرقی می توانید استفاده کنید در اصل در تهیه آن از سس فلفل سیراچا استفاده می شود ولی چون به سختی می توانید آن را تهیه کنید از سس فلفل چیلی استفاده کردیم.
حالا سس آماده شده را به یک ظرف دیگر منتقل می کنیم و کمی از آن را کف بشقابی که می خواهیم غذا را در آن سرو کنیم می ریزیم و پخش می کنیم و نودل ها را روی آن می چینیم و با کمی هویج، لیموی حلقه شده و کلم بنفش تزئین می کنیم و ظرف حاوی سس را هم داخل بشقاب سرو قرار می دهیم.
به این ترتیب بشقاب ما آماده است امیدواریم که این غذا را درست کنید و خوشتان بیاید پیشنهاد می کنیم که این غذا را حتما تست کنید غذای خلاقانه ای است و با نودل بسیار خوشمزه است. نرمی مواد داخل آن و لایه ترد بیرونی آن ترکیب جالب و جذابی به وجود آورده است امیدواریم که مورد پسندتان قرار گرفته باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.