ایمپلنت دندان، همه چیز درباره ایمپلنت

با استفاده فراگیر از کاربردهای ایمپلنت دندان، اکنون دیگر این امکان وجود دارد که بدون آسیب به دندان های سالم، دندان های از دست رفته را بازیابی و ترمیم کرد
دوشنبه، 29 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
ایمپلنت دندان، همه چیز درباره ایمپلنت
ایمپلنت دندان تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی و جذابیت لبخند شما خواهد داشت. به ویژه برای کسانی که دندانی را در ناحیه قدامی از دست داده اند، ایمپلنت یا کاشت دندان، نتایج بسیار رضایت بخشی را از لحاظ زیبایی برای تکمیل جای خالی دندان از دست رفته ایجاد می کند. البته به شرطی که جراحی های مربوط به ایمپلنت فقط در ناحیه ی مد نظر اعمال شود و در حین جراحی آسیبی به دندان های مجاور وارد نشود.

علاوه بر این، از آنجایی که ممکن است نواحی گونه در اثر جای دندانی که در ناحیه پشتی خالی شده است، فرو بریزد، با استفاده از ایمپلنت کردن دندانهای آن ناحیه، مجدد گونه ها به حالت اول بازگردانده شده و از به هم خوردن فرم صورت و گونه ها جلوگیری می شود.

فراموش نکنید که ظاهر طبیعی و زیبا در درجه اول توسط دندانهای سالم و سفید و یکدست ارائه می شود. فرورفتگی در ناحیه گونه ها نیز که عمدتا به دلیل نبود دندان در ناحیه خلفی دهان ایجاد می شود، به کمک انجام صحیح ایمپلنت دندان توسط یک دندانپزشک حاذق، به راحتی برطرف شده و ظاهر نچرال و زیبای قبلی را به فرد باز می گرداند. در ناحیه قدامی نیز، تغییر رنگ دندان ها، کجی آنها ، شکستگی و بد فرمی در دندان ها می تواند با روش های نوین دندانپزشکی برطرف شود، به گونه ای که دندانهایی طبیعی و زیبا را برایتان به ارمغان بیاورد.

کاربرد و مزایای ایمپلنت دندان

از کاربرد و مزایای ایمپلنت دندان می توان در مواردی که یک یا چند دندان از دست رفته در دهان وجود دارد، استفاده کرد و این روش می تواند مزیت استفاده از پروتز ثابت را حتی در مواردی که کاملا فاقد دندان هستند به خوبی ارائه کند. در رابطه با یک دندان از دست رفته هم، دندانپزشک باید بتواند ایمپلنت را در آن ناحیه، بدون هیچ گونه ایجاد سایش و برش در دندانهای مجاور قرار دهد.

قبلا برای کاشت ایمپلنت دندان ، عمدتا از ایمپلنت های متحرک استفاده می شد. در این روش، دندان های مجاورِ قسمت بدون دندان را اندکی تراشیده و سپس ایمپلنت متحرک را به آن ها متصل می کنند. پس بدین ترتیب انجام ایمپلنت متحرک به دندان های سالم نیز آسیب می رساند و به همین دلیل از این روش تنها در برخی موارد خاص استفاده می شود.

امروزه بیشتر از روش های ثابت و به روز برای کاشت ایمپلنت دندان بهره می گیرند. با استفاده فراگیر از کاربردهای ایمپلنت دندان، اکنون دیگر این امکان وجود دارد که بدون آسیب به دندان های سالم در جلو و عقب، دندان های از دست رفته را بازیابی و ترمیم کرد.


کاربرد و مزایای ایمپلنت دندان

کاربردهای ایمپلنت در دندانپزشکی از دهه 1990 آشکار شده و همچنان مورد پژوهش های جدید قرار می گیرد و روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. از زمان استفاده از ایمپلنت در تکنیک های درمانی، به بسیاری از بیماران این امکان داده شده است که از پروتز ثابت و پروتز متحرک به روش راحت تر و کاربردی تری استفاده کنند.

آیا ایمپلنت دندان عوارض جانبی هم دارد؟

ایمپلنت دندان در واقع عوارض جانبی خاصی ندارد البته می توانید مقاله عوارض ایمپلنت را در سایت کلینیک ایمپلنت دکتر اختری را بررسی کنید. ایمپلنت ها از تیتانیوم خالص ساخته شده اند که بدن به آن واکنش نشان نمی دهد ، بنابراین هنگام قرار دادن در دهان هیچ عارضه جانبی برای بیمار ایجاد نمی کند.

در مطالعات انجام شده تا به امروز هیچ واکنش و عارضه ی خاصی مشاهده نشده است. برخی از بیماران ممکن است در مورد احتمال تورم گونه های خود و اینکه آیا بدن ایمپلنت را می پذیرد یا نه سوالاتی داشته باشند. رد کردن ایمپلنت توسط بدن موضوعی است که باید به طور کامل فراموش شود، چرا که در طول 30 سال عمر ایمپلنت چنین چیزی مشاهده نشده است.

 
ایمپلنت دندان، همه چیز درباره ایمپلنت
 

آیا ایمپلنت دندان عوارض جانبی هم دارد؟

فقط لازم است بدانید که در صورت وجود التهاب یا عفونت آن هم به دلیل اشتباهات احتمالی دندان پزشک ، ممکن است ایمپلنت در جای خود چفت نباشد و بیفتد، که این مورد هم امروزه حتی 1 درصد هم نیست.

ورم صورت بعد از کاشت قطعاً ربطی به ایمپلنت دندان ندارد. تورم صورت ممکن است به دلیل تاثیر مداخله جراحی ایجاد شود. هر چه مداخله جراحی آسیب زا نباشد، تورم کمتری هم ایجاد می گردد. همچنین درد ناشی از کاشت نیز بر اساس کیفیت کار دندانپزشکی که انتخاب می کنید، متفاوت است. همه چیز بستگی به این دارد که دندان پزشک کار خود را با دقت و کیفیت بالایی انجام دهد.

در حین انجام عملیات کاشت، اگر ایمپلنت با زاویه نادرست قرار داده شود یا دقیقا در ناحیه ای که قبلا تعیین شده بود قرار داده نشود، ممکن است با رسیدن به مرحله پروتز مشکلات مختلفی ایجاد شود. البته در صورت امکان، رفع چنین مشکلاتی اغلب در مرحله پروتز، امکان پذیر است. با این وجود، اگر ایمپلنت هایی در ناحیه اشتباه یا با زاویه نادرست قرار داده شده اند که حتی در مرحله پروتز نیز قابل اصلاح نیستند می توان از روش برداشتن این ایمپلنت ها از استخوان فک استفاده کرد که البته این کار نتایج نامطلوبی در درمان ایمپلنت دندان خواهد داشت.

قیمت ایمپلنت دندان و عوامل موثر بر آن

گرچه وقتی صحبت از کاشت دندان به میان می آید، رنج قیمت های بسیار متفاوتی به ذهن می آید، اما به هیچ عنوان اینگونه نیست. قیمت ایمپلنت سال 1400 تفاوت چندان زیادی با سایر روش های درمانی ندارد و از جمله روشهای کمیابی است که تقریبا مادام العمر مزیت دارند.  بسیاری از مردم با تصور اینکه قیمت ایمپلنت بالاست تمایلی به انجام آن نشان نمی دهند. اما با وجود فرصت های بسیار اقتصادی و شرایط پرداخت اقساطی که برخی دندانپزشکان ارائه می دهند، امروزه به یکی از روشهای متداول تبدیل شده است.
 
دلایل متعددی بر قیمت ایمپلنت تأثیر دارند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تأثیر تجربه و دانش دندانپزشک بر قیمت ایمپلنت

تجربه دندانپزشکی که کار ایمپلنت دندان را انجام می دهد و میزان دانش او در این زمینه تعیین می کند که درمان شما چقدر خوب پیش خواهد رفت. در مقابل چنین رویکردی ، هزینه ای که دندانپزشک شما می گیرد ممکن است بیشتر باشد. اما بهتر است این هزینه را به عنوان یک سرمایه گذاری خوب و طولانی مدت بر روی سلامتی و زیبایی خود در نظر بگیرید. توصیه می‌کنیم کار دندان های خود را با خیال راحت به کلینیک ایمپلنت دکتر اختری بسپارید و پس از اتمام کار، از نتیجه ی آن لذت ببرید.

 قیمت استخوان فک و تاثیر آن بر قیمت ایمپلنت

متاسفانه افرادی که پس از، از دست دادن دندان خود به مدت طولانی تحت درمان ایمپلنت قرار نمی گیرند، دچار تحلیل استخوان در آن ناحیه می شوند. در صورت از بین رفتن استخوان، قبل از قرار دادن ایمپلنت لازم است که عملیات بزرگ شدن استخوان انجام شود. این یک روش ساده اما پر هزینه و وقت گیر است. درمان های ایمپلنت که بلافاصله پس از از دست دادن دندان انجام می شود ، موجب صرفه جویی در زمان و هزینه بیمار می گردد.


 تاثیر نام تجاری ایمپلنت بر قیمت آن

بیش از 550 مارک ایمپلنت در جهان وجود دارد. البته تفاوت چندان زیادی بین برندها از لحاظ تکنولوژی ساخت یا متریال سازنده وجود ندارد. نکته مهم پشتیبانی و تداوم ارائه شده توسط نام تجاری است. می توان گفت مارک هایی که زندگی فرد را راحتتر می کنند و معتبرتر هستند ، ارزش و قیمت بیشتری دارند، البته برند آمریکایی زیمر، آلمانی و ایمپلنت دندان کره ای F&B را کلینیک


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.