چرا بهتر است کسب و کار های آنلاین از سرور اختصاصی استفاده کنند ؟

با هدف کمک به رشد کیفیت کسب و کار های اینترنتی داخلی، معرفی سرور های فیزیکی از جمله سرور اختصاصی ایران و نحوه خرید یک سرور مناسب، به امید بهبود کیفیت، سرعت و خدمات، شما را دعوت به مطالعه این مطلب میکنیم
يکشنبه، 7 فروردين 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چرا بهتر است کسب و کار های آنلاین از سرور اختصاصی استفاده کنند ؟
با گرایش روزافزون کاربران به سمت استفاده از سایت های خدماتی و فروشگاه های آنلاین هر روز شاهد این هستیم که استارتاپ های جدیدی جهت ارائه خدمات و کالا به صورت آنلاین آغاز به کار میکنند. این استارتاپ ها جهت شروع فعالیت سایت یا اپلیکیشن خود پس از جستجو و ثبت دامنه نیاز به خرید یک هاست، سرور مجازی یا سرور اختصاصی دارند.

ما در این مقاله قصد داریم این سه مورد که از نیاز های اصلی یک سایت یا برنامه هستند را بررسی نماییم و با ذکر دلایل بسیار مستحکم بیان کنیم که چرا یک استارت آپ یا کسب و کار آنلاین حرفه ای لازم است به جای سرویس های اشتراکی از سرور اختصاصی استفاده نمایند.اگر مدیر یک کسب و کار اینترنتی هستید و یا قصد دارید یک سایت فروشگاهی یا خدماتی حرفه ای را راه اندازی نمایید خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.
 
در ابتدا به تشریح هر یک از سه مورد ذکر شده میپردازیم :
 

هاست چیست ؟

هاست بخش بسیار کوچکی از یک سرور مجازی یا سرور اختصاصی است که با استفاده از کنترل پنل های میزبانی وب مانند دایرکت ادمین یا سی پنل ایجاد شده و جهت بارگذاری فایل ها و دیتابیس سایت یا برنامه در اختیار مدیران و طراحان سایت قرار میگیرد. استفاده از این نوع سرویس میزبانی مناسب سایت هایی است که به تازگی شروع به کار کردند و ترافیک و بازدید زیادی ندارند.

این سرویس به دلیل اینکه اشتراکی است امکانات بسیار پایینی را جهت مدیریت زیرساخت سایت یا برنامه شما فراهم میسازد و نمیتوانید تنظیمات آن را مطابق با تمام خواسته های تیم طراحی سایت یا اپلیکیشن سازگار نمایید که این موضوع به مرور زمان مشکلات بسیاری را برای شما و کاربرانتان ایجاد خواهد کرد.
 

سرور مجازی چیست ؟

سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی است که با استفاده از نصب مجازی ساز ها مانند KVM بر روی یک سرور فیزیکی ایجاد میشود. وی پی اس منابع سخت افزاری و پهنای باند بیشتری را نسبت به هاست های اشتراکی در اختیار شما قرار میدهد، همچنین به دلیل اینکه به سیستم عامل سرور دسترسی خواهید داشت تمامی امکانات نرم افزاری در اختیار شما خواهد بود و میتوانید به راحتی در آن ها تغییرات مورد نیاز را ایجاد نمایید تا به کانفیگ دلخواه خود دست پیدا نمایید.

بر روی VPS میتوانید اکثر سیستم عامل ها از جمله ویندوز و لینوکس را نصب نمایید. با خرید یک سرور مجازی لینوکسی میتوانید سایت یا برنامه خود را بر روی آن بارگذاری نمایید و با سرعت و امنیت مناسب تری نسبت به هاست های اشتراکی در اختیار کاربرانتان قرار دهید.
 

سرور اختصاصی چیست ؟

سرور اختصاصی یک رایانه قدرتمند همیشه متصل به اینترنت است که از بدنه، پاور، مادربورد، پردازنده(CPU)، کارت شبکه، رم و دیسک ذخیره سازی (هارد) تشکیل میشود. زمانی که شما یک سرور اختصاصی میخرید، ۱۰۰ درصد منابع سخت افزاری ذکر شده در اختیار شما خواهد بود و شخص دیگری از سخت افزار و پهنای باند اینترنت سرور استفاده نخواهد کرد.

هر چه قدرت رم و پردازنده سرور بیشتر باشد توان پردازشی سرور بالاتر خواهد بود و قابلیت میزبانی تعداد بازدید کننده بیشتری را خواهد داشت.

بر روی سرور فیزیکی میتوانید تمامی سیستم عامل ها و مجازی ساز ها را نصب و مدیریت نمایید. هیچ محدودیتی جهت نصب سیستم عامل و کنترل پنل بر روی سرور اختصاصی وجود ندارد و بالاترین سطح دسترسی برای مدیریت یک سایت یا اپلیکیشن را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سرور های اختصاصی از نظر موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر میزبان به دو دسته سرور اختصاصی داخل ایران و سرور اختصاصی خارج تقسیم بندی میشوند.

سرور ایران به سروری گفته میشود که در دیتاسنتر های داخل کشور ایران میزبانی میشود و سرور خارج به سروری گفته میشود که در یکی از دیتاسنتر های خارج کشور ایران میزبانی میشود.
 

مقایسه امکانات هاست های اشتراکی، سرور های مجازی و سرور های اختصاصی جهت میزبانی سایت و اپلیکیشن :

 
سرور اختصاصی سرور مجازی هاست اشتراکی امکانات
دارد ندارد ندارد سخت افزار اختصاصی
دارد ندارد ندارد پورت شبکه اختصاصی
دارد دارد ندارد مدیریت نرم افزار و ماژول ها
دارد دارد ندارد مدیریت کنترل پنل
دارد ندارد ندارد کانفیگ دلخواه
دارد ندارد ندارد دسترسی به سرور فیزیکی
 
 
سرور های اختصاصی هر آنچه شما برای میزبانی یک سایت یا برنامه نیاز داشته باشید را در اختیار شما قرار خواهند داد، از امکان مدیریت سخت افزار سرور گرفته تا مدیریت نرم افزار و کنترل پنلی که بر روی سرور نصب میشوند.
 
چرا بهتر است کسب و کار های آنلاین از سرور اختصاصی استفاده کنند ؟


 
اگر شما هم از وبمستران ایرانی هستید و قطعی و کندی سایتتان سبب شده تعداد کاربران ناراضی شما روز به روز بیشتر شوند یک راه حل بیشتر پیش پای شما نخواهد بود و آن راه حل چیزی نیست جز اجاره سرور اختصاصی که بهتر است این سرور در داخل کشور ایران میزبانی شود.
 
برخی از دلایل ضرورت خرید سرور اختصاصی در ایران نسبت به خرید سرور اختصاصی خارج به شرح زیر میباشند :
 
  • امنیت بیشتر
  • پایداری بیشتر
  • امکان ایجاد تغییرات سریع در سخت افزار
  • تاثیر ناپذیری از قطع اینترت
  • سرعت بسیار بالاتر
  • امکان ارتقا سریع
  • هزینه بسیار ارزان تر
 
در هنگام تهیه سرور ایران باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید که به شرح زیر میباشند :
 
  • قیمت سرور در مقایسه با دیگر شرکت ها
  • عدم وجود محدودیت در ترافیک سرور
  • وجود امکان ارتقا سرور در آینده
  • استفاده از سرور های HPE که بهترین نوع سرور های فیزیکی هستند
  • کیفیت دیتاسنتر میزبان
  • پورت اتصال سرور
  • نحوه ارائه خدمات پشتیبانی
  • مدت زمان تحویل سرور
  • وجود گارانتی بازگشت وجه
  • امنیت سرور
  • امکان وجود خدمات مدیریت سرور
  • نوع دیسک ذخیره سازی
  • نوع پردازنده
  • نوع رم
 
هدف از تولید این مقاله کمک به رشد کیفیت کسب و کار های اینترنتی داخلی بود که در آن سعی داشتیم با معرفی سرور های فیزیکی از جمله سرور اختصاصی ایران و نحوه خرید یک سرور مناسب به بهبود کیفیت، سرعت و امنیت خدمات سایت های داخل ایران کمک کرده باشیم.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط