معرفی کتاب «برای مهمانی خدا آماده شویم» نوشته حجت الاسلام علیرضا پناهیان

قبل یا ابتدای ماه رمضان خوب است که برای شناخت بهتر این ماه پر برکت کتاب «برای مهمانی خدا آماده شویم» را مطالعه کنید.
يکشنبه، 14 فروردين 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سادات میرامامی
موارد بیشتر برای شما
معرفی کتاب «برای مهمانی خدا آماده شویم» نوشته حجت الاسلام علیرضا پناهیان

مشخصات

نام کتاب

برای مهمانی خدا آماده شویم

نام نویسنده

حجت الاسلام علیرضا پناهیان

ناشر

بیان معنوی

سال چاپ

۱۳۹۴/۰۲/۱۱

تعداد صفحات

۸۰صفحه

رده سنی

بزرگسال

ژانر مذهبی

کشور سازنده

ایران


خلاصه ای از  کتاب

با شروع ماه رمضان حال و هوای دل مسلمین به طور کامل تغییر می کند. حتی اگر کسی روزه دار هم نباشد. این تغییر را بین ماه رمضان و دیگر ماه ها احساس می کند. آقای پناهیان با نوشتن کتاب کم حجم اما پر مغزشان، شما را با آداب روزه داری، فضیلت های این ماه عزیز، آشنا می کند. 

با خواندن این کتاب شما با دید دیگری به ماه رمضان می اندیشید و آن را درک خواهید کرد. کتاب «برای مهمانی خدا آماده شویم» نمونه ی یک کتاب خوب است که از سال1394 به چاپ رسیده است و طرفداران زیادی دارد و از جمله کتاب های پرفروش دهه90 و قرن14 بوده است.
 
معرفی کتاب «برای مهمانی خدا آماده شویم» نوشته حجت الاسلام علیرضا پناهیان

مشخصات نویسنده

آقای علیرضا پناهیان در ۲۸ فروردین ۱۳۴۴ چشم به جهان گشودند. ایشان از روحانیان با نفوذ شیعه و بسیار دانا و اندیشمند می باشند. ایشان دوران طلبگی خود را زیر نظر  روحانیونی چون سید علی خامنه‌ای، حسین وحید خراسانی و جوادی آملی گذراندند. از فعالیت های ایشان می توان به :

1. رئیس «اتاق فکر مقام معظم رهبری در دانشگاه ها» 
2.تاسیس قرارگاه عمار.
3. عضو هیئت امنای دانشگاه هنر می باشند.
4. معاونت فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مسئول نهاد رهبری دانشگاه هنر می باشند.
5. نویسنده و منتقد سیاسی می باشند.

از کتاب های ایشان می توان به :

شهر خدا، انتظار عامیانه عالمانه عارفانه، چگونه یک نماز خوب بخوانیم، تکبر پنهان، باران خوبی ها، تقوا طرحی برای اداره جامعه، نخبگان معنوی، برای مهمانی خدا آماده شویم، قدرت و شکوه زن، نگاهی به رابطه عبد و مولا، هنر و رسانه و...  از جمله آثار او هستند.
 

نظرات و تجربه کاربران دربارۀ کتاب«برای مهمانی خدا آماده شویم»

+کتاب خوبی بود. این کتاب گستره نگاه محدود ما رو نسبت به ماه مبارک رمضان وسیع تر می کنه و سیطره تفکرات ما رو عمیق تر... در حقیقت باعث میشه عاشقانه تر و عارفانه تر به وادی رمضان قدم بذارید و این ماه رو با جزئیات جدید و ظریف تری بشناسید خوندنش خالی از لطف نیست.

+کتابی خوب با نگرشی نسبتا متفاوت ب ماه مبارک رمضان و همینطور پر از استعاره های زیبا و دلنشین ک گاهی عمیقا شما رو ب فکر فرو میبره.... در کل کتاب خوبی بود ولی پیشنهاد میکنم قبل از ورود ب ماه مبارک بخونیدش.

+کوتاه و شیرین.. یک جمله ای در کتاب خیلی برام جالب بود اینکه هر نمره ای که در ماه رمضان کسب کنی در ماه های بعد از آن نمره کمتری خواهی گرفت.کاش بیشتر در این ماه میکوشیدم برای نزدیک شدن به خوبی‌ها.

+مقایسه جالب بین مهمانی‌های ما اهل زمین و مهمانی خدا از زبان استاد پناهیان. شخصا چیزای جالبی درباره ماه رمضان یاد گرفتم.

+کتابی بود که دید منو نسبت به ماه رمضان واقعا عوض کرد و از این به بعد سعی می کنم که از تمام فرصت های این ماه استفاده کنم.
 

برش هایی از کتاب

+انگار ما آدم‌ها بیرون از رمضان کم‌کم به بی‌خدایی و یا دوری از او عادت می‌کنیم، و یا لااقل دیگر به این‌همه نزدیکی به خدا احساس نیاز نمی‌کنیم. اما تا قدم در شهر خوب خدا می‌گذاریم، یادمان می‌آید که چقدر ما به این‌همه محبت او محتاج بوده‌ایم.

+ پس از فراق شهر خدا فرصتی است که وقتی نسیم ملایمش می‌آید و تو را در برمی‌گیرد، فکر می‌کنی برای همیشه با تو خواهد بود، ولی به ناگاه مانند یک رؤیا تو را تنها می‌گذارد و می‌رود و تنها خیال روی ماهش باقی می‌ماند و در روزمرّگی‌ها پنهان می‌شود. شب وصالش بسیار کوتاه است و روز فراقش بس طولانی...

+چرا شب قدرِ این ضیافت، شب نزولِ به‌یکبارهٔ قرآن است؟ مگر آن‌همه کلام را به‌یکباره گفتن، مثل این نیست که خداوند با نشان دادن ولی خود به اهل عالم، به‌یکباره بخواهد بگوید آنچه می‌خواستم تماماً همین است؟ اگر این سخن به صواب نیست، چرا همهٔ امور و تقدیرات سالانهٔ بندگان، یعنی مهمانان، باید به اطلاع و امضاء ولی خدا برسد؟ و چرا امیرالمؤمنین خود فرمودند: «اَنَأ صَلوةُ المُؤمِنینَ وَ صِیامُهُم؛ من نماز مؤمنانم و روزه ایشانم.»؟

+خدایی که قبل از عمل و بعد از عمل و در متن عمل، خودِ بنده‌اش و اقبالِ او و دلِ عاشق او را می‌خواهد، وقتی بنده‌اش را ببیند که عباداتش را با بی‌اعتنایی به سوی خدا رها می‌کند و نگران رسیدن آنها به مقصود و قبولی آنها در نزد معبود نیست، دیگر این عبادات چه ارزشی پیش خدا خواهند داشت؟

+خدایا! اگر مهمانی داده‌ای، پس دیگر چرا حضور در این مهمانی پرمهر را قهری و الزامی کرده‌ای؟ می‌گذاشتی هرکس دوست داشت، خودش بیاید؛ مانند احرام حج و اعتکاف در مسجد است. اما این مهمانی به گونه‌ای ترتیب داده شده است که هیچ‌کس نمی‌تواند به آن وارد نشود. چون این مهمانی در ظرف زمان است، خواه ناخواه به این ظرف زمانی مبارک وارد می‌شویم؛ چه از آن بهره ببریم و چه از آن غافل باشیم. مانند اعتکاف و حج نیست که شرکت کردن در آن، اراده بخواهد و به میل افراد بستگی داشته باشد.
 

معرفی کتاب های مشابه 

چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

بازنویسی زیبا و گیرا از سخنان ارزشمند آیت الله علیرضا پناهیان در مورد «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ نوشته:علیرضا پناهیان.
 

انسان250 ساله

مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای درباره زندگی سیاسی و مبارزات ائمه معصومین (ع) می باشد. نوشته: علی خامنه ای

جهاد تبیین

مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای درباره جهاد تبیین می باشد. نوشته: علی خامنه ای.
 

زن آقا

روایتی زیبا از خانواده طلبه ای که برای تبلیغ دین اسلام در ماه مبارک رمضان به روستایی در جنوب کشور می روند. نوشته: زهرا کاردانی یزدی
 

منبع

بخش مطالعه و کتابخوانی سایت راسخون



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.