بررسی لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED ایسوس

مقداد آی تی شرایط لازم را برای شما فراهم کرده است تا برای خرید لپ تاپ اچ پی با بهترین قیمت در کنار برندهای دیگر کار ساده‌ای داشته باشید.
دوشنبه، 16 خرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
بررسی لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED ایسوس
لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo اصلی شروع ناامید کننده‌ای در بازار داشت. اما نسخه جدیدی که روانه بازار شده است، طراحی کاملا جدیدی داشته و علیرغم چند نقص، می‌تواند گزینه جالبی برای خرید باشد.

از جمله این موارد می‌توانید نحوه قرارگیری صفحه نمایش ثانویه اشاره کنیم که در دک اصلی جای گرفته است و ممکن است که برای برخی‌ها چندان مناسب نباشد. آخرین نسخه لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED ایسوس برای سال ۲۰۲۲ روانه بازار شده است و بهبودهای قابل توجهی را در زمینه گرما و ارگونومی به ثبت می‌رساند.

ایسوس در این لپ تاپ لولای متفاوتی را نصب کرده است که صفحه نمایش ثانویه را ۱۲ درجه در مقایسه با گزینه ۷ درجه‌ای نسخه قبلی می‌تواند تغییر وضعیت دهد.

این لپ تاپ برای اینکه بتواند یک محیط کاری ارگونومیک‌تر برای کسانی ایجاد کند که دوست دارند از پانل برای عملکردهای ثانویه یا طراحی استفاده کنند، چنین گزینه‌هایی را مدنظر گرفته است.

البته گفته می‌شود که این موضوع تاثیر مثبتی هم روی عملکرد حرارتی لپ تاپ دارد. حال چه به دنبال یک همراه برای ویرایش و رندر ویدیو باشید یا اینکه به دنبال پلتفرمی برای خلق آثار هنری هستید، لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED ایسوس می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در ادامه نکات مثبت بیشتری در مورد این لپ تاپ ارائه کرده و شما را با این امکانات بیشتر آشنا خواهیم کرد.

نکات مثبت

لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo چند سالی است که عرضه شده است. ما برای اولین‌بار توانستیم این لپ تاپ را در کامپیوتکس ۲۰۱۹ همراه با دو صفحه نمایش تماشا کنیم و خیلی‌ها هم از عجیب و غریب بودن این لپ تاپ استقبال کرده بودند. این در حالی است که ایسوس Zenbook Pro 14 Duo OLED المان‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد و همچنان هم می‌تواند در نسخه‌های آینده بیشتر پیشرفت کند.

ایسوس این محصول را با نمایشگر دوم و کمی بلندتر روانه بازار کرده است و تغییرات متنوعی در آن وجود دارد. این لپ تاپ موفق شده است که سطح محصول ایسوس را بسیار بالاتر ببرد. صفحه نمایش دوم اکنون روشن‌تر شده است و وضوح بالاتری هم نسبت به قبل دارد. این موضوع باعث شده است که از داخل و خارج با محصولی عالی روبرو باشیم.

از دیگر ویژگی‌های برجسته لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED می‌توانیم به پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti اشاره کنیم. در کنار آن پردازنده مرکزی نسل دوازدهم اینتل قرار دارد و همراه با حافظه‌های SSD روانه بازار شده است. این حافظه SSD از نوع M.2 است و یقینا از آن استقبال خواهید کرد. طراحی لپ تاپ هم اندکی تغییر کرده است و لوگوی جدیدی روی درب آن دیده می‌شود. اما طراحی اولیه آن‌قدر خوب است که ایسوس نیازی به تغییر چندانی برای به‌روزرسانی ۲۰۲۲ نداشته است.

 
بررسی لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED ایسوس
 

صفحه نمایش قدرتمند

بنابراین، با نگاهی به لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED متعلق به سال ۲۰۲۲ متوجه می‌شویم که اولین صفحه نمایش دارای ابعاد ۱۴.۵ اینچی بوده و از نوع اولد است. این صفحه نمایش نرخ تازه‌‌سازی ۱۲۰ هرتزی دارد و به عنوان یک پنل بزرگ، همراه با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ در اختیار شما قرار می‌گیرد.

حداکثر سطح روشنایی این لپ تاپ هم در حد ۵۵۰ نیت است. نمایشگر دوم این لپ تاپ هم اندازه ۱۲.۷ اینچی دارد و باز هم با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی در اختیار شما قرار می‌گیرد. حداکثر روشنایی هم در این لپ تاپ ۵۰۰ نیت است. با لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro 14 Duo OLED می‌توانید به‌صورت تمام صفحه و برای طراحی خلاقانه و حرفه‌ای در کنار کارهای دیگر استفاده کنید.

شما می‌توانید برای خرید لپ تاپ اچ پی با بهترین قیمت هم وارد فروشگاه مقداد آی تی شده و با مقایسه مدل‌های مختلف، به طراح نهایی خود برسید. قیمت لب تاپ لنوو همراه با گزینه‌های دیگری مانند محصولات اپل هم در سایت وجود دارد و به عنوان بهترین منبع برای دریافت قیمت‌های مناسب می‌توانید روی آن حساب ویژه باز کنید.

لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED با ضخامت ۰.۷ اینچی روانه بازار شده است و وزن ۱.۷ کیلوگرمی آن هم سبب شده است که بتوانید همه جا با خیال راحت آن را جا به جا کنید. در زمینه پورت‌ها، یک جک صدا در سمت چپ و دو پورت تاندربولت ۴ از نوع USB-C می‌بینیم که در کنار پورت‌های USB-A در سمت راست قرار دارند.

در قسمت پشتی هم یک پورت DC برای شارژ همراه با خروجی HDMI و یک اسلات کارت حافظه اس دی قرار دارد.

 
بررسی لپ تاپ Zenbook Pro 14 Duo OLED ایسوس
 

لولا با قابلیت تغییر وضعیت صفحه نمایش

این لپ تاپ برای اتصال همه دستگاه‌های شما جذاب است و خواه حافظه جانبی باشد یا نمایشگر دوم، می‌توانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. حتی باز کردن درب لپ تاپ هم تجربه‌ای عالی برای شما است.

صفحه نمایش دوم ۱۲ درجه بالاتر می‌رود تا تقریبا هنگام راه‌اندازی ویندوز ۱۱ بتوانید حس و حال خوبی را از آن دریافت کنید. این موضوع به لطف لولای Active Aerodynamic System Ultar فراهم شده است. علاوه بر کج کردن صفحه نمایش دوم، این لولا مزیت دیگری هم برای شما دارد.

با این لولا می‌توانید نمایشگر اصلی را بالاتر برده و مقداری فضا را برای دفع گرما از فن‌های پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی داشته باشید. صفحه کلید در زیر ScreenPad Plus قرار دارد و همراه با تاچ پد کوچک در سمت راست قرار می‌گیرد. این موضوع در ابتدا ممکن است ناخوشایند باشد و باید کم کم به آن عادت کنید.

عملکرد لپ تاپ ایسوس همراه با پردازنده Core i9 اینتل و کارت گرافیک TRX 3050 Ti تامین شده است. در نمونه‌ای که ما بررسی می‌کنیم، ۱۶ گیگابایت حافظه رم همراه با ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD وجود دارد و بنابراین، گزینه‌های بالاتر از این لپ تاپ یقینا عملکرد بسیار بهتری برای شما فراهم می‌کنند.

خرید لپ تاپ از مقداد آی تی

مقداد آی تی شرایط لازم را برای شما فراهم کرده است تا برای خرید لپ تاپ اچ پی با بهترین قیمت در کنار برندهای دیگر کار ساده‌ای داشته باشید. این سایت منبعی برای بررسی قیمت لب تاپ لنوو همراه با برندهای دیگر است و با خیال راحت می‌توانید تنوع عالی لپ تاپ‌ها را با همدیگر مقایسه کرده و به راحتی انتخاب نهایی خود را انجام دهید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.