چطوری مثل مشهدی‌ها به پیک‌نیک برویم؟ معرفی ییلاق‌های مشهد

روستای خادر فاصله خیلی کمی با شاندیز دارد. از زمان‌های گذشته این روستا محل رویش انواع مختلف گیاهان دارویی بوده است. روستای زشک به باغ‌های میوه، آب‌وهوای خنک و چشمه‌هایش معروف است.
چهارشنبه، 18 خرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چطوری مثل مشهدی‌ها به پیک‌نیک برویم؟ معرفی ییلاق‌های مشهد
مشهد یکی از توریستی‌ترین و پرطرفدار‌ترین شهرهای ایران است. شهری که با شنیدن اسمش خیلی‌ها اول یاد جاهای زیارتی و بعد هم یاد مکان‌های تاریخی آن می‌افتند. ولی مشهد کلی ییلاق‌ و روستای خوش‌ آب‌وهوا در اطراف خود دارد که شاید خیلی‌ها از آنها خبر نداشته باشند. 

پس اگر تصمیم دارید که زمانی به مشهد سفر کنید یا حتی ساکن این شهر هستید این مطلب را دقیق بخوانید. چون می‌خواهیم بهترین ییلاق‌های اطراف مشهد را به شما معرفی کنیم تا بدانید که باید از کجاها دیدن کنید. 

از بابت محل اقامتتان هم اصلا نگران نباشید. چون وب سایت پینورست‌ به شما کمک می‌کند تا در هر جای مشهد که بخواهید و با هر بودجه‌ای که دارید اقامتگاه مورد نظر خودتان را پیدا و اجاره کنید. 
 

طرقبه

امکان ندارد اسم طرقبه به گوشتان نخورده باشد. این منطقه در انتهای دره‌ای در پای کوه قرار دارد. در سفر به طرقبه می‌توانید از دشت‌های سرسبز‌،‌ دره‌ها و روستاهای کوچک دیدن کنید. علاوه‌بر طبیعت جذاب شکم‌گردی هم دلیل دیگر معروفیت اینجاست.

خوب است بدانید که بیشتر مردم این منطقه به پرورش گل‌وگیاه مشغول‌ هستند. پس چند گلدان هم یادگاری برای خودتان بخرید. 
در منطقه تفریحی ویلاشهر هم می‌توانید قایق‌سواری در دریاچه را تجربه کنید و در شهربازی آن حسابی خوش بگذرانید.
 
چطوری مثل مشهدی‌ها به پیک‌نیک برویم؟ معرفی ییلاق‌های مشهد
 

شاندیز

این منطقه در ارتفاعات بینالود قرار دارد و پر از درختان پراکنده و پوشش گیاهی سبز است. گیلاس معروف‌ترین محصول میوه‌ای شاندیز است. شاید شانس این را داشتید که خودتان گیلاسی را از درخت بکنید و نوش جان کنید. 
راستی شیشلیک معروف شاندیز هم که دیگر نیازی به معرفی ندارد. اگر واقعا می‌خواهید طعم واقعی این کباب را بچشید شاندیز بهترین جاست. 
 

زشک

روستای زشک به باغ‌های میوه، آب‌وهوای خنک و چشمه‌هایش معروف است. این منطقه نان‌های محلی معروف و درجه‌ یکی هم دارد که باید حتما طعم آنها را بچشید. 
 

خادر

روستای خادر فاصله خیلی کمی با شاندیز دارد. از زمان‌های گذشته این روستا محل رویش انواع مختلف گیاهان دارویی بوده است. همچنین این روستا با داشتن ارتفاعات مناسب، قنات‌ها و چشمه‌هایی برای استراحت مقصد کوهنوردان مشهدی است.
 

ابرده

این روستا در ارتفاعات قرار گرفته و آب‌وهوای کوهستانی و تقریبا سردی دارد. اسکی‌باز‌های مشهد همیشه برای اسکی به پیست اسکی این منطقه می‌آیند. 
حتی اگر اهل اسکی نیستید به این روستا بروید و از منظره برفی زمستان و آب‌وهوای عالی و منظره‌های سبز تابستان لذت ببرید.
 

جاغرق

این روستا هم یکی دیگر از جاهایی است که کوهنوردان به آن علاقه دارند. به جاغرق سفر کنید و از دیدن رودخانه‌ها،‌ چشمه‌ها، قنات‌ها و طبیعت سرسبز لذت ببرید. 


 

کنگ

کنگ یکی از روستاهای پلکانی اطراف مشهد است و به ماسوله شباهت دارد. این روستا فاصله کمی با طرقبه دارد و پر از منظره‌های طبیعی زیبا،‌ باغ‌ها و رودخانه است. 
قدمت کنگ به قبل از اسلام می‌رسد. پس در کوچه‌های روستا قدم بزنید و از معماری و اثر‌های تاریخی به‌جا مانده دیدن کنید. مطمئنا نیازی هم نیست بگوییم که عکاسی را فراموش نکنید. 
 

عنبران

روستای عنبران یکی از سرسبز‌ترین روستاهای این مناطق است. موقع قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های این روستای پلکانی می‌توانید گل‌های رونده‌ای که روی دیوار خانه‌ها رشد کرده‌اند را ببینید. 
بالا رفتن از تپه‌های اطراف روستا و دیدن مناظر اطراف را هم فراموش نکنید.
 
چطوری مثل مشهدی‌ها به پیک‌نیک برویم؟ معرفی ییلاق‌های مشهد
 

این سری که می‌خواهید به تعطیلات بروید به اجاره ویلا در ییلاق‌های مشهد فکر کنید

حالا که درمورد ییلاق‌های مشهد صحبت کردیم،‌ می‌خواهیم یک پرانتز کوچک باز کنیم و یک پیشنهاد جذاب به شما بدهیم. اکثر این ییلاق‌هایی که معرفی کردیم فاصله زیادی با شهر ندارند. پس می‌توانید به اجاره ویلا در این ییلاق‌ها به چشم یک گزینه اصلی برای اقامت فکر کنید. 

به شما قول می‌دهیم ماندن در یک جای خوش‌ آب‌وهوا با طبیعت زیبا و از همه مهم‌تر خلوت حتی برای یک شب باعث می‌شود خستگی سفر از تنتان بیرون برود. پس حتما برای رزرو ویلاهای مشهد به سایت پینورست‌ سر بزنید.
 

دنبال اجاره ویلا در مشهد هستید؟ پینورست به شما کمک می‌کند

پینورست‌ یک وب سایت اینترنتی است که به‌صورت تخصصی در زمینه اجاره اقامتگاه فعالیت می‌کند. این وب سایت به ساده‌ترین شکل طراحی شده تا همه بتوانند خیلی سریع و راحت با هر سلیقه، نیاز و بودجه اقامتگاه مورد نظرشان را پیدا کنند. 

در پینورست‌ در صفحه هر اقامتگاه اطلاعات، امکانات و تصاویر هر واحد کامل و دقیق آورده شده و شما می‌توانید همه جزئیات را دقیق ببینید. در ضمن خواندن نظرات که توسط مهمان‌های قبلی ثبت شده به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهتر و با خیال راحت تصمیم‌گیری کنید. 

پینورست‌ به آرامش خاطر مهمان‌هایش اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. به‌همین دلیل تیم پشتیبانی به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته در کنار شماست. هر زمانی که بخواهید می‌توانید با آنها تماس بگیرید و هر سوالی که دارید بپرسید. مطمئن هم باشید که در صورت بروز کوچکترین مشکلی آنها سریع آن را برای شما برطرف می‌کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما