معرفي باشگاه آ. اس. رم

آ س رم ( به ایتالیایی A. S. Roma) یکی از باشگاههای دسته اول (سری آ) ایتالیاست. ورزشگاه این تیم ورزشگاه المپیک رم نام دارد. این تیم در سال ۱۹۲۷ تأسیس شد و مربی این تیم رانیری است. این تیم تیمی مردمی ودر عین حال محبوب است ونه تنها توتی بلکه بزرگانی همچون فالکائو، پروزو، کارلو آنچلوتی (مربی موفق آث میلان)و برونو
شنبه، 6 شهريور 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفي باشگاه آ. اس. رم

معرفي باشگاه آ. اس. رم
معرفي باشگاه آ. اس. رم


 






 
شناسنامه :
آ اس رم
A. S. Roma
نام کامل: Associazione Sportiva Roma SpA
لقب ها: زرد قرمز ها (i Giallorossi)، گرگ ها(i Lupi)
بنیانگذاری: ۲۲ جولای ۱۹۲۷ (میلادی)
ورزشگاه: ورزشگاه المپیک رم، رم، ایتالیا
گنجایش: ۷۲٫۶۹۸
مدیرعامل: روزلا سنسی
سرمربی: کلاودیو رانیری
آ س رم ( به ایتالیایی A. S. Roma) یکی از باشگاههای دسته اول (سری آ) ایتالیاست. ورزشگاه این تیم ورزشگاه المپیک رم نام دارد. این تیم در سال ۱۹۲۷ تأسیس شد و مربی این تیم رانیری است. این تیم تیمی مردمی ودر عین حال محبوب است ونه تنها توتی بلکه بزرگانی همچون فالکائو، پروزو، کارلو آنچلوتی (مربی موفق آث میلان)و برونو کونتی (یکی از اعضای موءثر تیم ملی ایتالیا در قهرمانی جهان)و دروسی واکوئیلانی را به دنیای توپ گرد معرفی کرده‌است و بازیکنان بزرگی چون باتیستوتا و ابل بالبو و ساموئل و کافو و امرسون و الدایر و وینچنزو مونتلا ( با زدن چهار گل در دربی رم ، رکوردی دست نیافتنی را ایجاد نمود ) و مارکو دلویکیو و کاندلا و ... بازیکنانی بودند که در رم بازی کردند.
فرانکو سنسی که سالها رییس باشگاه رم بود در سالهای پایانی عمر خود باشگاه را به دخترش روزلا سپرد و در سال ۲۰۰۸ فوت کرد. این باشگاه توسط شرکت ایتلی پترولی که برای خانواده سنسی هست اداره می‌شود.

افتخارات باشگاه
 

۳بار قهرمانی لیگ به سالهای۲۰۰۱ و ۱۹۸۳ و ۱۹۴۲
۹بار قهرمانی جام حذفی(رکورد دار)اولین بار در سال ۱۹۶۳-۶۴ آخرین بار در سال۲۰۰۶*۰۷
۲ بار قهرمانی در سوپر جام

معرفي باشگاه آ. اس. رم

افتخارات اروپایی
 

فیرکاپ ۱۹۶۱وجام آنگلو ۱۹۷۲ نایب قهرمانی اروپا
رم جزء تیم‌هایی است که بیشتر به جای خرید ستاره به پرورش و تربیت ستاره می‌پردازد. این تیم با دارایی کمتر نسبت به تیم‌هایی چون اینتر و اث میلان همچنان رقیب جدی برای تیم‌های ایتالیایی است و بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر داوری به داد اینتر نمی‌رسید رم قهرمان سری آ در ۲۰۰۷-۸ می‌شد.
در حال حاضر رم با ترکیب ۴-۳-۲-۱ بازی می‌کند و با بازی فوق العاده ووچینیچ(که یکی از ستاره‌هایی است که در رم معروف شده‌است)و بازی رو به جلو باپتیستا و توتی در پشت سر ووچینیچ و حضور قدرتمند دروسی در مرکز زمین و نگهبانی مکسس در خط دفاع بازی‌های عالی ارائه می‌دهد که رقبا را در برابر خود عاجز می‌کند.
*تذكر : اطلاعات درج شده در سال 2010 از منبع استخراج شده است.
منبع:Fa.Wikipedia.org



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.