طرز تهیه کیک خامه ای توت تازه

در این مطلب قصد داریم یک مدل کیک لایه ای با میوه های تازه را به شما عزیزان آموزش دهیم، این کیک با حداقل تزئین و با خامه فرم گرفته و پر از توت های آبدار تهیه می شود. اگر دوست دارید اطرافیانتان را شگفت زده کنید و یک کیک خوشمزه درست کنید همراه ما باشید تا با دستور پخت آن آشنا شوید.
جمعه، 9 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک خامه ای توت تازه

مواد ازم برای تهیه مایه کیک خامه ای توت تازه

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) دو و نیم پیمانه (285 گرم)
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
جوش شیرین نصف قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (170 گرم)
شکر گرانول سفید یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده پنج عدد  
خامه ترش، به دمای اتاق رسیده نصف پیمانه (120 گرم)
عصاره وانیل خالص ( توجه کنید قاشق غذا خوری!) یک قاشق غذا خوری
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده یک پیمانه (240 میلی لیتر) 


مواد لازم برای تهیه خامه فرم گرفته و توت

مواد غذایی مقدار
خامه سرد یا خامه فرم گرفته دو پیمانه (480 میلی‌لیتر)
شکر قنادی یک سوم پیمانه (5 قاشق غذا خوری؛ 40 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
عصاره بادام (اختیاری) نصف قاشق چای خوری
توت تازه (هر توت یا مخلوطی از انواع توت ها) دو پیمانه
اختیاری: پودر قند یا گل های تازه قنادی برای تزئین به مقدار لازم


طرز تهیه کیک خامه ای توت تازه

در این مطلب قصد داریم یک مدل کیک لایه ای با میوه های تازه را به شما عزیزان آموزش دهیم، این کیک با حداقل تزئین و با خامه فرم گرفته و پر از توت های آبدار تهیه می شود. اگر دوست دارید اطرافیانتان را شگفت زده کنید و یک کیک خوشمزه درست کنید همراه ما باشید تا با دستور پخت آن آشنا شوید.
برای تهیه این کیک در کل به پنج ساعت و سد دقیقه زمان نیاز داریم که چهل و پنج دقیقه از آن برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و دو دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه ای که در این دستور ذکر شده است می توانیم برای دوازده نفر کیک آماده کنیم.

مرحله اول: روشن کردن فر و چرب کردن قالب ها
ابتدا فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود سپس سه قالب کیک 8 یا 9 اینچی را چرب کرده و کف آن ها را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس کاغذ روغنی ها را هم چرب می کنیم.
نکته: کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها آزاد شوند
نکته: توصیه می کنم از اسپری برای چرب کردن استفاده کنید.
نکته: ما همچنین قالب های کیک 8 اینچی را توصیه می کنیم زیرا کیک های 9 اینچی بسیار نازک خواهند بود.

طرز تهیه کیک خامه ای توت تازه

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
در یک کاسه متوسط دو و نیم پیمانه (285 گرم) آرد کیک، دو قاشق چای خوری بیکینگ پودر، نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک را ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه (170 گرم) کره را حدود 1 دقیقه با سرعت بالا می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شود سپس یک و سه چهارم پیمانه (350 گرم) شکر را اضافه می کنیم و با دور تند 2 دقیقه می زنیم تا کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم حالا پنج عدد  سفیده تخم مرغ را اضافه می کنیم و حدود 2 دقیقه با سرعت بالا هم می زنیم تا مخلوط شوند. بعد نصف پیمانه (120 گرم) خامه ترش و یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و هم می زنیم. دوباره کناره ها و کف کاسه با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و تر (درست کردن مایه کیک)
 همزن را روی سرعت کم تنظیم می کنیم و مواد خشک را الک کرده و به آرامی به مواد تر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. در حالی که همزن هنوز روشن است، یک پیمانه (240 میلی لیتر) شیر را به آرامی به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم تا مخلوط شوند. توجه کنید که مواد را بیش از حد مخلوط نکنید، حالا مایه کیک ما آماده است و کمی غلیظ خواهد بود.
نکته: ممکن است لازم باشد همه مواد را با دست هم بزنید تا مطمئن شوید که ته کاسه آرد گلوله ای شده ای وجود ندارد.

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب ها
مایه کیک را به طور مساوی در قالب های آماده شده می ریزیم و هر کدام را چند بار روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی آن ها گرفته شود و حفره هایی روی سطح مایه کیک ایجاد شود.

طرز تهیه کیک خامه ای توت تازه

مرحله ششم: پختن کیک
 قالب ها را داخل فر گذاشته و حدود 22 تا 24 دقیقه یا تا زمانی که کیک ها کاملا پخته شوند، می پزیم. برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو می کنیم و بیرون می آوریم  اگر تمیز بیرون بیاید، تمام است و کیک پخته.

مرحله هفتم: خنک کردن کیک ها
بعد از اتمام کار قالب ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک ها داخل قالب بمانند و کمی خنک شوند سپس آن ها را از قالب خارج کرده و روی توری سیمی می گذاریم تا کاملا خنک شوند.
نکته: کیک ها باید قبل از مونتاژ کاملا خنک باشند.

مرحله هشتم: درست کردن خامه فرم گرفته
در یک کاسه بزرگ، دو پیمانه (480 میلی‌لیتر) خامه غلیظ، یک سوم پیمانه (5 قاشق غذا خوری؛ 40 گرم) شکر قنادی، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و نصف قاشق چای خوری عصاره بادام را ریخته و با استفاده از همزن دستی یا برقی حدود 3 تا 4 دقیقه و با سرعت متوسط رو ​​به بالا هم می زنیم تا زمانی که قله های خامه ای متوسط ​​شکل بگیرند. (قله‌های متوسط ​​بین قله‌های نرم/شل و قله‌های سفت هستند و قوام کاملی برای تزئین کیک دارند.) می توانیم بلافاصله خامه فرم گرفته را استفاده کنیم یا آن را در یک ظرف ریخته و درب آن را محکم ببندیم و تا 24 ساعت در یخچال بگذاریم. حدود چهار پیمانه خامه فرم گرفته خواهیم داشت.

طرز تهیه کیک خامه ای توت تازه

مرحله نهم: مونتاژ کیک
اگر روی کیک های خنک شده گنبدی شکل هست، از یک چاقوی دندانه دار بزرگ برای برش دادن یک لایه نازک از رویه ها استفاده می کنیم تا یک سطح صاف ایجاد کنیم. (به این کار "تراز کردن" کیک ها گفته می شود.)
 نکته: می توانید لایه نازک جدا شده را دور بریزید یا پودر کنید و روی خامه بریزید و کیک را تزئین کنید.
حالا یک لایه از کیک را روی صفحه گردان قرار می دهیم و یک پیمانه خامه فرم گرفته را به طور یکنواخت روی آن می مالیم و از یک کاردک برای اینکار استفاده می کنیم. روی خامه یک لایه توت مخلوط می چینیم و لایه دوم کیک را روی آن قرار می دهیم و یک پیمانه دیگر خامه فرم گرفته روی آن می مالیم و سپس یک لایه توت. لایه سوم کیک را روی آن قرار می دهیم و باقی مانده خامه فرم گرفته را روی آن می مالیم و با توت های تازه تزئین می کنیم.
نکته: در صورت تمایل، پودر قند قنادی را روی توت ها اضافه کنید ویا با گل های تازه تزئین کنید.

طرز تهیه کیک خامه ای توت تازه

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک مونتاژ شده را بدون درپوش به مدت حداقل 2 ساعت و حداکثر 1 روز در یخچال قرار می دهیم. (این زمان در یخچال به غلیظ شدن خامه فرم گرفته کمک می کند و برش را مرتب تر و راحت تر می کند.) حالا کیک مونتاژ و خنک شده را از یخچال بیرون می آوریم و برش داده و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و روی باقی مانده کیک را محکم می پوشانیم و تا 5 روز در یخچال نگهداری می کنیم.
نکته:  اگر می خواهید بیشتر از چند ساعت سرد شود، می توانید با احتیاط آن را با پلاستیک بپوشانید  یا از یک ظرف در دار که کیک در آن جا شود استفاده کنید
نکته: توجه داشته باشید که اگر توت ها بیش از 2 ساعت در یخچال نگهداری شوند، آب می اندازند و این کیک شما را خراب می کند.
نکته: برای برش زدن کیک، توصیه می کنیم از تیزترین چاقوی خود استفاده کنید و به آرامی برش دهید.

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل‌های آماده کردن و انجماد: کیک را طبق دستور آماده کنید. لایه‌های کیک پخته شده و خنک شده را محکم بپیچید و به مدت 1 روز در دمای اتاق نگه دارید یا تا 3 ماه در فریز قرار دهید. اگر منجمد شده است ابتدا به دمای اتاق برسانید سپس طبق دستور آماده و مونتاژ کنید. خامه فرم گرفته را هم می توانید 1 روز زودتر درست کنید و در یک ظرف در بسته بریزید و یک شب در یخچال بگذارید. اگر بعد از گذاشتن در یخچال خیلی سفت شد، یک قاشق غذا خوری خامه غلیظ یا حتی به آن اضافه کنید تا رقیق شود. توصیه نمی کنم کیک مونتاژ شده را فریز کنید زیرا خامه فرم گرفته و توت ها خیلی خوب ذوب نمی شوند. با این حال، می توانید تکه های باقی مانده را تا 3 ماه بپیچید و فریز کنید و در یخچال بگذارید و یخ زدایی کنید، سپس قبل از میل کردن به دمای اتاق برسانید.
زرده های تخم مرغ: می توانید کمی رویه لیمویی درست کنید و لایه های نازکی از آن را بین لایه های کیک و روی خامه فرم گرفته و زیر توت ها اضافه کنید. در ادامه با طرز تهیه آن آشنا خواهید شد:
برای تهیه رویه لیمویی خانگی فقط به 5 ماده ساده نیاز دارید و در عرض 10 دقیقه آماده می شود:

مواد لازم برای تهیه رویه لیمویی
چهار عدد زرده تخم مرغ بزرگ
دو سوم پیمانه (134 گرم) شکر گرانول سفید
یک قاشق غذا خوری پوست لیمو (حدود یک عدد لیمو)
یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر) آب لیموی تازه (حدود 2 تا 3 عدد لیمو)
یک هشتم قاشق چای خوری نمک
شش قاشق غذا خوری (86 گرم) کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق

طرز تهیه رویه لیمویی
یک قابلمه کوچک را به اندازه 1 تا 2 اینچ ظرفیتش با آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم می  کنیم و یک قابلمه متوسط روی آن قرار می دهیم و چهار عدد زرده تخم مرغ، دو سوم پیمانه (134 گرم) شکر گرانول، یک قاشق غذا خوری پوست لیمو، یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر) آبلیمو و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را در آن می ریزیم و با استفاده از همزن سیلیکونی، مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا مخلوط بپزد. هم زدن مداوم از سفت شدن زرده تخم مرغ جلوگیری می کند. حدود 10 دقیقه مخلوط را هم می زنیم تا غلیظ شود و شبیه بافت سس شود.
نکته: گر مخلوط غلیظ نشد، حرارت را زیاد کنید و مدام هم بزنید.
قابلمه را از روی حرارت برمی داریم و شش قاشق غذا خوری (86 گرم) کره را به 6 تکه جداگانه برش می دهیم، سپس داخل مخلوط می ریزیم، کره از حرارت رویه آب می شود. حالا رویه آماده را در یک شیشه یا کاسه می ریزیم و یک تکه پلاستیک را مستقیماً روی آن قرار می دهیم و کنار می گذاریم. (این کار از تشکیل لایه پوستی شکل روی آن جلوگیری می کند.) رویه همچنان که سرد می شود به غلیظ شدن ادامه می دهد. پس از خنک شدن، می توانید پوشش پلاستیکی را جدا کنید.
نکته: رویه لیمویی را تا حدود 10 روز می توانید در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه کیک خامه ای توت تازه

شیر کامل و خامه ترش برای داشتن بهترین طعم و بافت به شدت توصیه می شود. به جای آن می توانید از یک ماست پرچرب ساده هم استفاده کنید، اگرچه ممکن است کیک آنقدرها هم سبک نباشد.
قالب هایی که در اینجا استفاده شده یک کیک 3 لایه 9 اینچی به دست می دهد. اگر به جای آن می خواهید کیک 3 لایه 8 اینچی درست کنید، باید حدود 2 دقیقه زمان پخت را به دستور پخت آن اضافه کنید.
کیک 2 لایه: ما به شدت توصیه می کنیم برای این که کیک شما ظاهر خوبی داشته باشد حتما از یک کیک 3 لایه استفاده کنید. چون کیک 2 لایه بسیار کوتاه خواهد بود. در صورت تمایل، می توانید این کیک 3 لایه ذکر شده در بالا را با افزایش زمان پخت به کیک های 2 لایه 9 اینچی تبدیل کنید. برای تست آماده بودن از خلال دندان استفاده کنید. مواد خامه فرم گرفته را برای این کیک دو لایه نصف کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال