دستور پخت نان رولی کره قهوه ای و مریم گلی

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه یک مدل نان را به شما دوستان گرامی آموزش دهیم که بسیار لذیذ، نرم و معطر هستند که این عطر خوب کاراملی از قهوه ای شدن کره حاصل می شود. این رول های خوش طعم ایده مناسبی برای شام پاییزی، زمستانی یا تعطیلات است، همراه ما باشید تا با دستور پخت این نان خوشمزه آشنا شوید.
شنبه، 10 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت نان رولی کره قهوه ای و مریم گلی

مواد لازم برای تهیه خمیر نان رولی کره قهوه ای و مریم گلی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، به 8 قطعه تقسیم شده است نصف پیمانه (115 گرم)
شیر کامل یا دوغ، گرم شده تا حدود 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر)
مخمر پلاتینیوم از مخمر فوری ستاره قرمز (1 بسته استاندارد) دو و یک چهارم قاشق چای خوری
عسل سه قاشق غذا خوری
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده یک عدد
نمک یک قاشق چای خوری
برگ مریم گلی خرد شده تازه، به اضافه یک مقداری اضافه تر برای رویه دو قاشق چای خوری
برگ آویشن تازه یک قاشق چای خوری
آرد نان (الک شده)، به علاوه مقداری بیشتر برای آرد پاشی دست ها و سطح کار سه پیمانه (390 گرم)
اختیاری: نمک دریایی برای تزئین به مقدا لازم


طرز تهیه نان کره رولی قهوه ای و مریم گلی

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه یک مدل نان را به شما دوستان گرامی آموزش دهیم که بسیار لذیذ، نرم و معطر هستند که این عطر خوب کاراملی از قهوه ای شدن کره حاصل می شود. این رول های خوش طعم ایده مناسبی برای شام پاییزی، زمستانی یا تعطیلات است، همراه ما باشید تا با دستور پخت این نان خوشمزه آشنا شوید.
برای تهیه این نان در کل به سه ساعت و پنجاه دقیقه زمان نیاز داریم که سه ساعت و سی و پنج دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین صرف می شود. همچنین با مقدار مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم 14 تا 16 عدد رول تهیه کنیم.

دستور پخت نان رولی کره قهوه ای و مریم گلی

مرحله اول: کاراملی کردن کره
ابتدا یک کاسه متوسط مقاوم در برابر حرارت ​​را آماده می کنیم و کنار می گذاریم زیرا در پایان این مرحله به آن نیاز خواهیم داشت. نصف پیمانه (115 گرم) کره ورقه شده را در تابه یا قابلمه ای با رنگ روشن می ریزیم. (رنگ روشن ماهیتابه به تعیین زمانی که کره شروع به قهوه ای شدن می کند کمک می کند.) و آن را روی حرارت متوسط ​​آب می کنیم و مرتب هم می زنیم. کره پس از آب شدن شروع به کف کردن می کند. به هم زدن ادامه می دهیم بعد از حدود 5 تا 7 دقیقه، کره شروع به قهوه‌ای شدن می‌کند و متوجه می‌شویم که لکه‌های کمی قهوه‌ای شده در کف تابه تشکیل می‌شوند در این حالت کره رایحه ای آجیلی خواهد داشت. رنگ کره به تدریج عمیق تر می شود و از زرد به طلایی تا قهوه ای طلایی. پس از اینکه رنگ آن قهوه‌ای کاراملی روشن شد، بلافاصله از روی حرارت برمی داریم و داخل کاسه آماده شده از قبل می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت 10 دقیقه بماند تا خنک شود.

دستور پخت نان رولی کره قهوه ای و مریم گلی

مرحله دوم: آماده کردن مخمر
سه چهارم پیمانه (180 میلی لیتر) شیر گرم، دو و یک چهارم قاشق چای خوری مخمر و یک قاشق غذا خوری عسل را در مخلوط کن می ریزیم و هم می زنیم. (اگر مخلوط کن یا میکسر ندارید، در یک کاسه معمولی بیزید و با همزن هم بزنید.) و روی آن را با دقت می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند و کف کند.

مرحله سوم: درست کردن خمیر نان
مخمرآماده شده، عسل باقیمانده، یک عدد تخم مرغ، شش قاشق غذا خوری (90 میلی لیتر) کره قهوه ای کمی خنک شده (بقیه را برای رومال نگه می  داریم)، یک قاشق چای خوری نمک، دو قاشق چای خوری مریم گلی، یک قاشق چای خوری آویشن و یک پیمانه آرد نان را داخل کاسه هم زن می ریزیم و با قلاب خمیر زن و با سرعت کم مواد را به مدت 30 ثانیه مخلوط می کنیم، کناره های کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم، سپس باقی مانده آرد نان را اضافه می کنیم و حدود 2 دقیقه با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا خمیر شکل بگیرد و از کناره های کاسه جدا شود. اگر خمیر خیلی مرطوب به نظر می رسد طوری که ورز دادن آن غیرممکن است، هر بار یک قاشق غذا خوری آرد بیشتری می ریزیم تا خمیر قابل استفاده به دست آید. توجه کنید خمیر باید نرم و کمی چسبنده باشد اما بتوان با دست کمی آرد پاشی شده آن را ورز داد.

دستور پخت نان رولی کره قهوه ای و مریم گلی

مرحله چهارم: ورز دادن خمیر
خمیر شکل گرفته را در کاسه همزن نگه می داریم و 3 دقیقه دیگر هم می زنیم یا آن را روی سطح آرد پاشی شده قرار می دهیم و با دست به مدت 3 دقیقه کامل ورز می دهیم.

مرحله پنجم: استراحت دادن به خمیر
یک کاسه بزرگ را با روغن یا اسپری کمی چرب می کنیم و خمیر را در کاسه قرار می دهیم و داخل آن می چرخانیم تا به روغن آغشته شود سپس روی کاسه را با فویل آلومینیومی، پلاستیک یا حوله آشپزخانه تمیز می پوشانیم  و آن را در محیط نسبتا گرم به مدت 1.5 تا 2 ساعت یا تا زمانی که حجم خمیر دو برابر شود، می گذاریم تا عمل بیاید. (محیط آشپزخانه هم برای عمل آمد خمیر خوب است.)

مرحله ششم: آماده کردن قالب
یک قالب مستطیلی شکل 9×13 اینچی یا دو قالب 9 اینچی مربع یا گرد را چرب می کنیم و کنار می گذاریم. همچنین می‌توانید رول‌ها را در ماهیتابه چدنی یا داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده و چرب شده بچینید.

مرحله هفتم: فرم دادن خمیر
وقتی خمیر آماده شد، دست ها را آرد پاشی کرده و با مشت به آرامی روی خمیر می زنیم تا هوای آن آزاد شود سپس آن را به 14 تا 16 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را به شکل یک توپ صاف در می آوریم. آن ها را در ظرف پخت آماده شده از قبل با فاصله چند اینچ از هم می چینیم.
در این مرحله قالب را با فویل آلومینیومی، بسته‌بندی پلاستیکی یا حوله آشپزخانه تمیز می پوشانیم و حدود 45 تا 60 دقیقه باجازه می دهیم رول ها در قالب بمانند تا پف کنند.

دستور پخت نان رولی کره قهوه ای و مریم گلی

دستور پخت نان رولی کره قهوه ای و مریم گلی

مرحله هشتم: روشن کردن فر
در همین حین که رول های فرم گرفته در حال استراحت هستند فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی‌گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. (بهتر است رول ها را در طبقه پایین فر بپزید تا روی آن ها نسوزد.)

مرحله نهم: پختن نان
قالب را داخل فر می گذاریم و نان را به مدت  23 تا 27 دقیقه یا تا زمانی که روی آن قهوه ای طلایی شود می پزیم. زمان که به نیمه رسید قالب را می چرخانیم تا همه قسمت ها یکدست بپزد. اگر فکر می کنید که دمای فر شما بالاست و روی نان خیلی سریع قهوه ای می شود، روی قالب را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

مرحله آخر: سرو و نگهداری نان
بعد از اتمام کار قالب را از فر خارج می کنیم و باقی مانده کره قهوه ای را کمی حرارت می دهیم تا ذوب شود، زیرا احتمالاً جامد شده است (می توانید این کار را به مدت 10 تا 20 ثانیه در مایکروویو انجام دهید) و با کمی مریم گلی تازه خرد شده مخلوط می کنیم و با قلمو مخلوط را روی تمام رول های گرم می مالیم. در صورت تمایل می توانید روی آن را با نمک دریایی درشت تزئین کنید و همچنین قبل از سرو چند دقیقه نان را خنک کنید و سرو کنید. روی رول های باقی مانده را هم محکم می پوشانیم و به مدت 2 تا 3 روز در دمای اتاق و تا 1 هفته در یخچال نگهداری می کنیم.

دستور پخت نان رولی کره قهوه ای و مریم گلی

نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت
دستورالعمل انجماد: خمیر را طبق دستور درست کنید و رول های شکل گرفته را در یک تابه فر چرب شده قرار دهید، آن را محکم بپوشانید و تا 3 ماه در فریزر قرار دهید. پس از یخ زدن، گلوله های خمیر دیگر به هم نمی چسبند و در صورت نیاز می توانید آن ها را در کیسه فریزر قرار دهید. روزی که آن ها را سرو می‌کنید، گلوله‌های خمیر را در یک قالب چرب شده بچینید، روی آن را محکم بپوشانید، سپس اجازه دهید حدود 4 تا 5 ساعت بمانند و یخ زدایی شوند و ور بیایند، طبق دستور آن ها را بپزید. همچنین می توانید رول های پخته شده را فریز کنید به این صورت که اجازه دهید کاملا خنک شوند و سپس تا 3 ماه فریز کنید. زمانی که می خواهید استفاده کنید در یخچال یا در دمای اتاق آن ها را یخ زدایی کنید، سپس به دلخواه گرم کنید. اگر می خواهید تمام تابه را دوباره گرم کنید، روی آن را به آرامی بپوشانید و در فر با دمای 300 درجه فارنهایت (150 درجه سانتیگراد) حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که لازم باشد گرم کنید.
دستورالعمل آماده سازی از قبل: خمیر را طبق دستور درست کنید کنید. روی رول های شکل داده شده را محکم بپوشانید و تا حدود 15 ساعت در یخچال قرار دهید. روز بعد حداقل 3 ساعت قبل از اینکه به آن ها نیاز داشته باشید، رول ها را از یخچال خارج کنید و به همان شکل اجازه دهید حدود 1 تا 2 ساعت روی پیشخوان بماند و قبل از پخت ور بیایند و طبق دستور ادامه دهید.
ابزار مورد نیاز برای تهیه این دستور: میکسر | تابه مستطیلی 9×13 | قلم موی شیرینی پزی
اگر همزن پایه دار ندارید، می توانید از یک کاسه همزن بزرگ استفاده کنید و خمیر را با یک کاردک پلاستیکی محکم یا قاشق چوبی مخلوط کنید. کمی زور بازو نیاز داردکه بتوانید هم بزنید، اگر خمیر چسبناک به طور مکرر در همزن گیر می کند، مخلوط کردن با دست و با قاشق چوبی یا کفگیر لاستیکی انتخاب بهتری است.
تابه پخت: ما ترجیح می‌دهیم رول‌ها را در یک قالب شیشه‌ای 9×13 اینچی بپزیم، زیرا نان در یک تابه فلزی کمی زود قهوه‌ای می‌شود. اما توجه کنید که تا زمانی که رول ها را در طبقه پایینی فر بپزید و حواس تان به آن ها باشد، هر تابه ای می تواند عالی است.
شیر: دوغ یا شیر کامل برای بهترین، غنی ترین طعم و بافت ایده آل هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، به راحتی می توانید آن را با شیر کم چرب هم جایگزین کنید.
مخمر: مخمر پلاتین از ستاره قرمز یک مخمر فوری است. به جای آن می توانید از مخمر خشک فعال هم استفاده کنید. زمان عمل آمدن با استفاده از مخمر خشک فعال کمی طولانی تر خواهد بود.
گیاهان: اگر سبزی تازه ندارید، می توانید به جای آن از خشک شده استفاده کنید. به سادگی مقدار آن را به نصف کاهش دهید، بنابراین یک قاشق چای خوری مریم گلی خشک و نصف قاشق چای خوری آویشن خشک اضافه کنید. (اگر طعم بیشتری می خواهید می توانید بیشتر اضافه کنید.)
آرد: اگر آرد نان ندارید می توانید از آرد همه منظوره استفاده کنید. آرد همه منظوره برای بیشتر افراد مناسب است، اما آرد نان رول های بیشتری تولید می کند. رول ها بدون توجه به اینکه از کدام آرد استفاده می کنید همچنان نرم و پف دار هستند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال