طرز تهیه کیک وانیلی برهنه با فیلینگ وانیلی

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک چند لایه وانیلی آشنا کنیم. همراه ما باشید.
جمعه، 30 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک وانیلی برهنه با فیلینگ وانیلی

مواد لازم برای تهیه مایه کیک وانیلی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره الک شده سه و سه چهارم پیمانه (443 گرم)
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
جوش شیرین سه چهارم قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و نیم پیمانه (3 چوب؛ 345 گرم)
شکر گرانول سفید دو پیمانه (400 گرم)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده پنج عدد
عصاره وانیل خالص (توجه کنید قاشق غذا خوری!) یک قاشق غذا خوری
دوغ، به دمای اتاق رسیده یک و سه چهارم پیمانه (420 میلی لیتر)
اختیاری: تمشک تازه یک الی دو پیمانه


مواد لازم برای تهیه باترکرم وانیلی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و نیم پیمانه (3 چوب؛ 345 گرم)
شکر قنادی پنج الی شش پیمانه (600 تا 720 گرم)
خامه غلیظ پنج الی شش قاشق غذا خوری (75 تا 90 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک وانیلی برهنه با فیلینگ وانیلی

کیک وانیلی از کیک های ساده و پرطرفدار در سراسر دنیا است که معمولا به عنوان کیک پایه هم استفاده می شود، آن را می توانید با انواع توت و باترکرم وانیلی فیلینگ و تزئین کنید که در عین سادگی بسیار زیبا و خیره کننده خواهد بود و لحظات شادی را برای شما و عزیزانتان رقم خواهد زد و مطمئنا از تهیه آن پشیمان نخواهید شد، پس همراه راسخون باشید تا با دستور پخت آن آشنا شوید.

برای تهیه این کیک بی نظیر در کل به شش ساعت زمان نیاز داریم که چهل و پنج دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای دوازده نفر کیک آماده کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه سه قالب گرد 9 اینچی کیک را چرب کرده و داخل آن ها را با کاغذ رو غنی می پوشانیم سپس کاغذ روغنی را نیز چرب می کنیم و کنار می گذاریم.
نکته: کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها جدا شوند.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
سه و سه چهارم پیمانه (443 گرم) آرد، دو قاشق چای خوری بکینگ پودر، سه چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا بقی، یک و نیم پیمانه (3 چوب؛ 345 گرم) کره و دو پیمانه (400 گرم) شکر را با سرعت بالا حدود سه دقیقه هم  می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.
در ادامه همزن را روی سرعت متوسط رو به بالا تنظیم می کنیم و پنج عدد تخم مرغ را یکی یکی اضافه می کنیم و بعد از هر بار اضافه کردن مواد را خوب هم می زنیم. در آخر یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل را هم اضافه می کنیم و هم می زنیم. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر (درست کردن مایه کیک)
همزن را با سرعت کم روشن می کنیم و مواد خشک الک شده را همراه با یک و سه چهارم پیمانه (420 میلی لیتر) دوغ در سه مرحله به مواد تر اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا تمام مواد خشک ترکیب شده و یکدست شوند.
نکته: مایه کیک را نباید بیش از حد مخلوط کنید.
نکته: مایه کیک بافتی صاف، مخملی دارد و کمی غلیظ خواهد بود.

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب
در کل حدود هشت پیمانه مایه کیک خواهیم داشت، بنابراین هر لایه کیک دو و دوسوم پیمانه خواهد بود. در نتیجه آن را به طور مساوی در قالب های کیک آماده شده می ریزیم و هر کدام را روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی داخل آن ها خارج شود و حفره های هوا در سطح شان ظاهر شود.
نکته: اگر نگران لایه های نا مساوی کیک هستید، می توانید از ترازو آشپزخانه کمک بگیرید و هر کدام را موقع ریختن مایه کیک وزن کنید تا مساوی باشند. (وزن فقط مایه کیک در هر قالب حدود 1 پوند 6 اونس خواهد بود.)

مرحله ششم: پختن کیک
قالب ها را داخل فر می گذاریم و حدود 25 تا 26 دقیقه یا تا زمانی که کیک ها کاملا پخته شوند آن ها را می پزیم. برای تست پخت، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو ببرید اگر تمیز بیرون بیاید، تمام است.

مرحله هفتم: خنک کردن کیک ها
بعد از اتمام زمان پخت قالب ها را از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم کیک ها کمی در قالب هایشان بمانند و خنک شوند سپس از قالب خارج کرده و روی توری سیمی می گذاریم تا کاملا خنک شوند.
نکته: کیک ها باید قبل از فراستینگ و مونتاژ شدن کاملا خنک باشند.

مرحله هشتم: آماده کردن فراستینگ
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک و نیم پیمانه (3 چوب؛ 345 گرم) کره را با سرعت متوسط ​​حدود دو دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ شود. سپس پنج و نیم پیمانه شکر قنادی، پنج  قاشق غذا خوری خامه غلیظ، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را اضافه می کنیم و با سرعت کم هم می زنیم بعد سرعت همزن را بالا می بریم و سه دقیقه دیگر کامل هم می زنیم.
نکته: اگر فراستینگ خیلی رقیق است، نصف پیمانه شکر شیرینی ‌پزی و اگر فراستینگ خیلی غلیظ است یک قاشق غذا خوری خامه اضافه کنید. همچنین فراستینگ را بچشید اگر خیلی شیرین است، کمی نمک اضافه کنید.
نکته: با مواد اولیه اشاره شده حدودا چهار و نیم پیمانه فراستینگ به دست می آید.

طرز تهیه کیک وانیلی برهنه با فیلینگ وانیلی

مرحله نهم: چیدمان و تزئین کیک
ابتدا با استفاده از یک چاقوی دندانه دار بزرگ، یک لایه نازک از روی کیک ها را برش می دهیم تا سطحی صاف ایجاد کنیم و اصطلاحا آن ها را تراز می کنیم. می توانید این خرده های کیک را دور بریزید و یا آن را پودر کنید و به عنوان تزئین روی کیک استفاده کنید.
حالا یک لایه کیک را روی پایه کیک یا صفحه گردان کیک قرار می دهیم و یک و نیم پیمانه فراستینگ را به طور یکنواخت روی آن پخش می کنیم. در صورت استفاده، نیمی از تمشک ها را دور تا دور لبه آن می چینیم.
نکته: آن ها را تا جایی که می توانید فشار دهید تا در مایه فراستینگ فرو روند تا لایه کیک روی آن محکم بماند.

سپس لایه دوم کیک را روی آن قرار می دهیم و آن را هم به طور یکنواخت با یک و نیم پیمانه دیگر از فراستینگ می پوشانیم و دور تا دور لبه آن تمشک می چینیم.
نکته: می توانید چند تمشک باقی مانده را نیز در مرکز کیک قرار دهید.

در آخر لایه سوم کیک را قرار می دهیم و باقیمانده فراستینگ را روی آن می ریزیم و پخش می کنیم و با استفاده از یک پالت فراستی که از بین لایه ها بیرون زده به صورت لایه ای نازک در اطراف کیک پخش می کنیم. در نهایت روی کیک را با بلوبری و توت فرنگی تازه تزئین می کنیم.
نکته: اگر یک کیک کاملا برهنه می خواهید درست می کنید، فقط مابقی فراستینگ را روی آن پخش کنید.

کیک مونتاژ شده را قبل از برش زدن و سرو به مدت ۲ تا ۳ ساعت و حداکثر ۱ روز در یخچال می گذاریم.
نکته: اگر می خواهید کیک را بیش از چند ساعت در یخچال قرار دهید حتما پس از سپری شدن 1 ساعت روی آن را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. (فراست پس از حدود 1 ساعت سفت می شود و پوشش پلاستیکی آن را خراب نمی کند.) و همچنین پیشنهاد می کنیم درست قبل از سرو، کیک را با میوه های تازه تزئین کنید تا از پلاسیده شدن آن ها جلوگیری کنید.

طرز تهیه کیک وانیلی برهنه با فیلینگ وانیلی

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک سرد شده را به یک ظرف مناسب منتقل می کنیم و برش می زنیم و سزو می کنیم و باقی مانده آن را می پوشانیم و می توانیم به مدت یک الی دو روز در دمای اتاق ( به شرط خنک بودن) یا تا یک هفته در یخچال نگهداری کنیم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل‌ آماده کردن کیک از قبل: لایه‌های کیک را می‌توانید از شب قبل بپزید، خنک کنید و محکم بپوشانید. به همین ترتیب، فراستینگ را می توانید آماده کنید و سپس روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید. کیک را در روز بعد که آماده سرو کردید مونتاژ و فیلینگ کنید.

دستور العمل انجماد: کیک خامه کشی شده را می توانید 2 تا 3 ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از سرو به دمای اتاق برسانید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه این دستور پخت: میکسر پایه دار، همزن دستی ، کاسه شیشه ای برای مخلوط کردن، قالب کیک گرد 9 اینچی، پالت خامه کشی، صفحه گردان کیک

آرد: آرد را حتما قبل از اندازه گیری الک کنید.

دوغ: اگر به دوغ دسترسی ندارید، می توانید آن را در خانه درست کنید به این صورت که یک قاشق غذا خوری سرکه سفید یا آب لیمو را به یک پیمانه اندازه گیری مایع اضافه کنید. سپس به اندازه کافی شیر کامل را به همان پیمانه اضافه کنید تا به یک و سه چهارم پیمانه برسد. (در مقادیر کم، می توانید از شیر کم چرب به جای شیر کامل استفاده کنید، اما توجه کنید که کیک مزه‌ای مرطوب یا غنی نخواهد داشت.) آن را هم بزنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. دوغ خانگی تا حدودی دلمه شده و آماده استفاده در دستور پخت خواهد بود.

تمشک: تمشک پس از یک روز یا بیشتر، آب می اندازد. اگر این کیک را از قبل برای یک مهمانی یا جشن درست می کنید، از تمشک برای فیلینگ استفاده نکنید.

چرا دمای اتاق مهم است: همه اقلامی که در یخچال هستند باید به دمای اتاق برسند تا به راحتی باهم مخلوط شوند و مایه کیک صاف و یکدستی به وجود آورند.
لایه های کیک در اینجا کمی ضخیم تر است زیرا این کیک به جای 4 لایه، از 3 لایه تشکیل شده است. اگر می خواهید کیک برهنه را به صورت کیک 4 لایه درست کنید، برای هر لایه کیک از دو پیمانه مایه کیک استفاده کنید و به مدت 23 تا 24 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندان تمیز بیرون بیاید، بپزید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان