طرز تهیه کیک جزیره اسمیت

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کیک به اسم کیک جزیره اسمیت آشنا کنیم، همراه ما باشید.
سه‌شنبه، 4 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک جزیره اسمیت

مواد لازم برای تهیه آیسینگ شکلاتی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، به 6 قطعه تقسیم شده است شش قاشق غذا خوری (85 گرم)
شکلات تلخ، درشت خرد شده یک تکه چهار اونسی (113 گرم)
شکر گرانول سفید یک و دو سوم پیمانه (335 گرم)
خامه غلیظ یک پیمانه (240 میلی لیتر)
شربت ذرت (اختیاری، برای درخشندگی بیشتر) دو قاشق چای خوری
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
نمک به مقدار لازم


مواد لازم برای تهیه مایه کیک

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره الک شده سه و سه چهارم پیمانه (443 گرم)
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین سه چهارم قاشق چای خوری
نمک یک قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک و نیم پیمانه (3 چوب؛ 345 گرم)
شکر گرانول سفید دو پیمانه (400 گرم)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده پنج عدد
عصاره وانیل خالص دو و نیم قاشق چای خوری
دوغ، به دمای اتاق رسیده یک و سه چهارم پیمانه (420 میلی لیتر)
اختیاری: ترافل رنگی برای تزئین به مقدار لازم


طرز تهیه کیک جزیره اسمیت

کیکی که امروز می خواهیم آموزش دهیم دسر رسمی مریلند است. این کیک جذاب و بسیار زیبا 9 لایه، کیک زرد دارد که با فیلینگ شکلاتی پوشانده می شود و مایه شکلاتی به لایه های کیک نفوذ می کند و خشمزه ترین کیک مرطوبی که تا الان چشیده اید را به وجود می آورد. با راسخون همراه شوید تا با دستور پخت آن آشنا شوید و برای دورهمی هایتان درست کنید و لذت ببرید.

برای تهیه این کیک در کل به چهار ساعت زمان نیاز داریم که یک ساعت و پانزده دقیقه آن برای آماده سازی مواد اولیه، سی و شش دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک آماده می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای دوازده نفر کیک آماده کنیم.

مرحله اول: آماده کردن آیسینگ شکلاتی
نکته: آیسینگ شکلاتی مورد استفاده در کیک باید کاملا خنک و غلیظ باشد در نتیجه ابتدا آن را آماده می کنیم.
شش قاشق غذا خوری (85 گرم) کره، یک تکه چهار اونسی (113 گرم) شکلات تلخ، یک و دو سوم پیمانه شکر دانه ریز، یک پیمانه (240 میلی لیتر) خامه غلیظ و دو قاشق چای خوری شربت ذرت را در یک قابلمه متوسط ​​می ریزیم و روی حرارت متوسط می گذاریم و ​​باهم مخلوط می کنیم و مدام هم م یزنیم تا کره ذوب شود.

پس از ذوب شدن، هر از گاهی دوباره هم می زنیم تا شکر حل شود و مخلوط به جوش آید. اجازه می دهیم یک دقیقه بجوشد سپس از روی حرارت برمی داریم و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل به آن اضافه می کنیم و مزه می کنیم و در صورت تمایل و با توجه به ذائقه مقداری نمک اضافه می کنیم.
نکته: آیسینگ گرم است، پس مراقب باشید.
آیسینگ  را بدون درپوش و به مدت حداقل 1 تا 2 ساعت کنار می گذاریم تا غلیظ و خنک شود و قوام پیدا کند طوری که قبل پخش شدن روی کیک باید. حدود دو و یک چهارم پیمانه آیسینگ خواهیم داشت.

طرز تهیه کیک جزیره اسمیت

طرز تهیه کیک جزیره اسمیت

مرحله دوم: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سپس سه قالب کیک 9 اینچی را چرب کرده و داخل آن ها را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس کاغذ روغنی را نیز چرب می کنیم.
نکته: کاغذ روغنی به کیک ها کمک می کند تا به راحتی از قالب ها جدا شوند. در غیر این صورت ممکن است ترک بخورند و خرد شوند. (می توانید از یک کاغذ روغنی برای هر 9 کیک استفاده کنید یا اینکه 9 عدد جداگانه ببرید و استفاده کنید)

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک
سه و سه چهارم پیمانه (443 گرم) آرد، یک قاشق چای خوری بکینگ پودر، سه چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ ریخته و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه جداگانه و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک و نیم پیمانه (3 چوب؛ 345 گرم) کره و دو پیمانه (400 گرم) شکر را با سرعت بالا حدود سه دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم.

در ادامه همزن را روی سرعت متوسط رو به بالا می گذاریم و پنج عدد تخم مرغ را یکی یکی اضافه می کنیم و بعد از هر بار اضافه کردن خوب هم می زنیم.
در آخر دو و نیم قاشق چای خوری عصاره وانیل را هم اضافه می کنیم و هم می زنیم و در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را دوباره با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.

مرحله پنجم: ترکیب کردن مواد خشک و تر
در این مرحله همزن را با سرعت کم روشن می کنیم و مواد خشک الک شده را همراه با یک و سه چهارم پیمانه (420 میلی لیتر) دوغ به صورت تناوبی و طی سه مرحله به مواد تر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد خشک مخلوط و یکدست شوند.
نکته: این مایه کیک را بیش از حد مخلوط نکنید. مایه کیک صاف، مخملی و کمی غلیظ خواهد بود.
نکته: در مجموع هشت پیمانه مایه کیک خواهیم داشت، بنابراین هر یک از لایه های کیک کمی کمتر از یک پیمانه مایه استفاده می کند
نکته: حین پخت لایه های کیک مایه باقی مانده را در دمای اتاق قرار دهید و روی آن را بپوشانید.

طرز تهیه کیک جزیره اسمیت

مرحله ششم: پختن کیک
کمی کمتر از یک پیمانه از مایه کیک را در قالب های کیک آماده شده می ریزیم  و به مدت 12 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندان داخل آن فرو کرده و تمیز بیرون بیاید آن را می پزیم.
نکته: لایه های کیک بسیار نازک هستند، بنابراین نباید بیشتر از این طول بکشد.
پس از سپری شدن زمان پخت قالب ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم چند دقیقه داخل قالب بمانند و خنک شوند، سپس کیک ها را با احتیاط روی توری سیمی می گذاریم تا خنک شوند.
نکته: کاغذ روغنی را جدا می کنیم تا دوباره استفاده کنیم  یا از یک کاغذ روغنی جدید استفاده می کنیم.
در ادامه قالب های گرم کیک را چرب کرده و داخل آن ها را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کاغذ روغنی را نیز چرب می کنیم. این کار را با کمی کمتر از یک پیمانه مایه کیک برای هر قالب تکرار می کنیم.
پختن، خنک کردن و خارج کردن کیک ها از قالب های گرم را تکرار می کنیم تا مایه کیک تمام شود.
نکته: صبر می کنیم تا هر 9 لایه کیک کاملاً خنک شوند، این کارحدود 45 دقیقه زمان می برد.

طرز تهیه کیک جزیره اسمیت

مرحله هفتم: مونتاژ کردن کیک
یک لایه را با احتیاط روی یک پایه کیک یا صفحه گردان کیک قرار می دهیم و با قاشق یک چهارم پیمانه فراستینگ شکلاتی  را روی آن می ریزیم و پخش می کنیم، سپس با بقیه لایه های کیک و فراستینگ شکلاتی این کار را تکرار می کنیم تا لایه های کیک و مایه شکلاتی تمام شود.
نکته: آیسینگ شکلاتی را که روی لایه آخر ریختیم مقداری از آن از اطراف کیک چکه می کند که هیچ اشکالی ندارد و یک کیک زیبا درست می کند و در آخر روی آن را با مقداری ترافل رنگی تزئین می کنیم.

طرز تهیه کیک جزیره اسمیت

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
قبل از برش و سرو، کیک را حداقل 30 دقیقه کنار می گذاریم تا خودش را بگیرد. این کار به کیک فرصت می‌دهد تا شکلات به لایه های کیک بچسبد و برش زدن آن آسان‌تر شود. حالا کیک را به یک ظرف مناسب منتقل می کنیم و برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سر می کنیم و باقی مانده آن را می پوشانیم و به مدت یک الی دو روز در دمای اتاق یا یک هفته در یخچال نگهداری می کنیم.

در آخر به نکاتی برای بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل‌ آماده کردن کیک از قبل: لایه‌های کیک را می‌توانید از شب قبل بپزید، خنک کنید و محکم بپوشانید. به همین ترتیب، آیسینگ شکلاتی را می توانید آماده کنید، سپس روی آن را بپوشانید و یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از استفاده، آن را به مدت یک ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود.

دستورالعمل انجماد: کیک مونتاژ شده را می توانید 2 تا 3 ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است آن را یک شب در یخچال قرار دهید و قبل از سرو به دمای اتاق برسانید.
ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: میکسر پایه دار | قالب کیک گرد

9 لایه: به جای 9 لایه کیک نازک می توانید 3 یا 4 لایه کیک ضخیم بپزید و به صورت افقی آن ها را برش بزنید و آیسینگ شکلاتی را بین لایه ها بریزید و مونتاژ کنید. پخت 9 لایه کیک به صورت جداگانه زمان زیادی طول نمی کشد زیرا لایه ها  نازک هستند و هر کدام حدود 12 دقیقه زمان می برد تا بپزد. پخت 3 عدد کیک نازک، در کمتر از 40 دقیقه انجام می شود. همچنین این روش باعث می شود که هر لایه به طور یکنواخت پخته شود. اما پخت 3 عدد کیک ضخیم احتمال این را دارد که به خوبی لایه های نازک نپزد چون مایه کیک غلیظ است.

آیسینگ شکلاتی : برای اینکه آیسینگ شیرین تر باشد، از شکلات نیمه شیرین استفاده کنید. برای آیسینگ شکلاتی تلخ، از شکلات تلخ و شیرین استفاده کنید. برای آیسینگ شکلاتی بسیار تلخ، از شکلات شیرین نشده استفاده کنید. من شکلات تلخ را ترجیح می دهم.

آرد: آرد را قبل از اندازه گیری حتما الک کنید.

دوغ: دوغ برای تهیه این دستور پخت الزامی است. اگر به آن دسترسی ندارید می توانید در خانه درست کنید به این ترتیب که یک قاشق غذا خوری سرکه سفید یا آب لیمو را به یک پیمانه اندازه گیری مایع اضافه کنید. سپس به اندازه کافی شیر کامل را به همان پیمانه اضافه کنید تا به یک و سه چهارم پیمانه برسد. (در مقادیر کم، می توانید از شیر کم چرب به جای شیر کامل استفاده کنید اگرچه کیک مزه‌ای مرطوب یا غنی نخواهد داشت.) آن را هم بزنید و بگذارید 5 دقیقه بماند. دوغ خانگی تا حدودی دلمه شده و آماده استفاده در دستور پخت خواهد بود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما