دستور پخت چیز کیک سیب کاراملی

در این مطلب قصد داریم یک مدل چیزکیک کاراملی را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همره ما باشید.
جمعه، 21 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت چیز کیک سیب کاراملی

مواد لازم برای تهیه لایه خمیری چیز کیک

مواد غذایی مقدار
کراکر گراهام یک و نیم پیمانه (180 گرم) (حدود 12 کراکر ورقه ای کامل)
شکر گرانول سفید یک چهام پیمانه (50 گرم)
کره بدون نمک، ذوب شده شش قاشق غذا خوری (85 گرم)


مواد لازم برای تهیه تاپینگ استروسل (رویه کرامبل)

مواد غذایی مقدار
جو دوسر یک سوم پیمانه (28 گرم)
آرد همه منظوره (الک شده) سه قاشق غذا خوری (24 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده سه قاشق غذا خوری (40 گرم)
دارچین آسیاب شده نصف قاشق چای خوری
کره بدون نمک، سرد و مکعبی شده دو قاشق غذا خوری (28 گرم)


مواد لازم برای تهیه رویه

مواد غذایی مقدار
سیب پوست کنده، نگینی خرد شده باشد دو پیمانه (250 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک قاشق غذا خوری (13 گرم)
آب لیمو یک قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده نصف قاشق چای خوری
کارامل نمکی (به علاوه مقداری بیشتر برای رویه) دو تا سه قاشق غذا خوری


مواد لازم برای تهیه فیلینگ چیز کیک

مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای پرچرب، نرم شده در دمای اتاق دوازده اونس (340 گرم یا 1.5 قالب استاندارد)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده نصف پیمانه (100 گرم)
خامه ترش سه قاشق غذا خوری (45 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده یک عدد


طرز تهیه چیز کیک سیب کاراملی

چیزکیک سیب کاراملی که با ترکیبی از طعم‌های دلچسب در کنار هم درست می شود، یکی از بهترین انواع چیزکیک است. این دسر خوشمره با کارامل نمکی آماده شده و با فیلینگ پنیر خامه ای پر می شود که بسیار خوشمزه و بی نظیر است. گر می خواهید عزیزانتان را با یک دسر فوق العاده لذیذ شگفت زده کنید تا انتها همراه ما باشید.

برای تهیه این پای خوشمزه در کل به چهار ساعت و بیست و پنج دقیقه زمان نیاز داریم که چهل و پنج دقیقه از آن برای آماده سازی مواد اولیه، پنجاه و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین صرف می شود همچنین با مواد اولیه ای که در این دستور به آن ها اشاره شده است می توانیم یک عدد پای 9 اینچی آماده کنیم.

لازم است قبل از شروع دستور پخت به چند نکته اشاره شود:
نکته: می توانید کارامل را از قبل درست کنید و تا 1 ماه در یخچال نگهداری کنید.
نکته: توصیه می کنیم ابتدا کراست (لایه خمیری) را درست کنید و سپس قبل از اینکه فیلینگ را درست کنید، رویه ها را آماده کنید.

مرحله اول: روشن کردن فر
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. همچنین مواد مورد نیاز برای تهیه پای سیب کاراملی را نیز آماده می کنیم.

مرحله دوم: درست کردن کراست (لایه خمیری پای)
تهیه کراست را با کراکرهای کامل گراهام شروع می کنیم، بنابراین یک و نیم پیمانه (180 گرم) (حدود 12 کراکر ورقه ای کامل)را داخل غذاساز یا مخلوط کن می ریزیم تا آن ها را به خرده های ریز تبدیل کند. حالا خرده های کراکر گراهام و یک چهام پیمانه (50 گرم) شکر گرانول سفید را با هم در یک کاسه متوسط ​​می ریزیم و مخلوط می کنیم و سپس شش قاشق غذا خوری (85 گرم) کره ذوب شده را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط غلیظ، درشت و شنی شکل بگیرد.
نکته: سعی کنید تکه های بزرگ را بشکنید و خرد کنید.

حالا مخلوط را در یک ظرف پای 9 اینچی چرب نشده می ریزیم و آرام با ​​دست فشار می دهیم تا یک پوسته فشرده درست شود، کراست را به مدت 10 دقیقه در فر می پزیم.
نکته: مخلوط بیسکویت ها را زیاد فشار ندهید زیرا این کار باعث سفت شدن کراست می شود.
نکته: می‌توانید از یک پیمانه اندازه‌ گیری کوچک یا یک پیاله با کف مسطح برای فشار دادن پوسته و صاف کردن سطح آن استفاده کنید، و یک قاشق را دور تا دور قالب بچرخانید تا به ایجاد یک کراست گرد کمک کند. همچنین این کار به جلوگیری از جدا شدن پوسته کمک می‌کند.

دستور پخت چیز کیک سیب کاراملی

دستور پخت چیز کیک سیب کاراملی

مرحله سوم: درست کردن رویه استروسل
یک سوم پیمانه (28 گرم) جو، سه قاشق غذا خوری (40 گرم) شکر قهوه ای، نصف قاشق چای خوری دارچین و سه قاشق غذا خوری (24 گرم) آرد را در یک کاسه متوسط می ریزیم و ​​باهم مخلوط می کنیم. سپس دو قاشق غذا خوری (28 گرم) کره سرد شده را به مخلوط آرد اضافه می کنیم و با استفاده از کاتر شیرینی پزی یا دو عدد چنگال (یا حتی با دستان خود) مواد را باهم مخلوط می کنیم و کره را به تکه هایی به اندازه نخود تقسیم می کنیم تا یک مخلوط پودری با تکه های درشت شکل بگیرد. قبل از اینکه برویم سراغ آماده کردن مواد میانی کاسه حاوی استروزل را در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.

دستور پخت چیز کیک سیب کاراملی

مرحله چهارم: آماده کردن سیب ها
دو پیمانه (250 گرم) سیب را به صورت نگینی نازک خرد می کنیم و با یک قاشق غذا خوری (13 گرم) شکر قهوه ای، یک قاشق چای خوری آب لیمو و نصف قاشق چای خوری دارچین در یک کاسه متوسط ​​می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. (زمانی که پای را سر هم می کنیم، کارامل را روی آن ها می ریزیم.)

مرحله پنجم: درست کردن فیلینگ پنیر خامه ای
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، دوازده اونس (340 گرم یا 1.5 قالب استاندارد) پنیر خامه ای و نصف پیمانه (100 گرم) شکر قهوه ای را حدود 3 دقیقه با سرعت متوسط ​​ هم می زنیم تا مخلوط پنیر و شکر یکدست و خامه ای شود. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم.
در ادامه سه قاشق غذا خوری (45 گرم) خامه ترش و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا کاملا یکدست شود. مجددا کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و به اندازه لازم هم می زنیم تا ترکیب شوند و هیچ گلوله ای باقی نماند. در آخر یک عدد تخم مرغ به آن اضافه می کنیم و با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا یکدست شوند.
نکته: اگر در این مرحله داخل مخلوط توده هایی مشاهده می کنید، همزن را کنار بگذارید و با دست هم بزنید تا زمانی که توده ها از بین بروند.

دستور پخت چیز کیک سیب کاراملی

مرحله ششم: مونتاژ کردن چیز کیک
فیلینگ پنیر خامه ای را داخل کراست (لایه خمیری) می ریزیم  و به طور یکنواخت پخش می کنیم (می توانید از کاردک افست کوچک استفاده کنید). در این مرحله پوسته هنوز گرم است. سپس مخلوط سیب را به صورت یک لایه یکنواخت روی فیلینگ پنیر خامه ای می ریزیم و سپس دو تا سه قاشق غذا خوری کارامل نمکی را روی مخلوط سیب می ریزیم. در نهایت استروسل آماده شده و سرد را به طور یکنواخت روی آن پخش می کنیم.

مرحله هفتم: پختن چیز کیک
حالا دمای فر را به 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتی گراد) کاهش می دهیم و پای را به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که لایه میانی آن آماده شود می پزیم (لایه میانی آن شاید کمی شل باشد این مورد اشکالی ندارد).
نکته: برای جلوگیری از سوختن لبه‌های کراست، قبل از پخت کل روی قالب را با فویل آلومینیومی می پوشانیم یا از محافظ کراست پای برای 10 تا 15 دقیقه آخر پخت استفاده می کنیم.

دستور پخت چیز کیک سیب کاراملی

مرحله هشتم: خنک کردن پای
بعد از اینکه پای پخت آن را از فر بیرون می آوریم و روی توری سیمی قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت 1 ساعت در دمای اتاق بماند و خنک شود. سپس آن را در یخچال قرار می دهیم و قبل از سرو حداقل 2 ساعت و حداکثر 2 روز خنک می کنیم.
نکته: با سرد شدن پای رویه آن نرم می شود.
نکته: اگر قرار است بیش از چند ساعت پای را سرد کنید، حتما قبل از این کار روی آن را بپوشانید.
نکته: هر چه پای بیشتر در یخچال بماند، رویه آن نرم تر می شود.

مرحله آخر: سرو و نگهداری چیز کیک سیب کاراملی
برای سرو، روی پای سرد شده مقداری کارامل نمکی می ریزیم. توجه کنید که در زمانی که پای در یخچال و در حال خنک شدن بود، کارامل نمکی شروع به سفت شدن کرده و جامد شده است، پس دوباره آن را گرم می کنیم تا آب شود. حالا پای را برش می زنیم  سرو می کنیم. فقط دقت کنید که اگر می خواهید برش های تمیزتری داشته باشید حتما از یک چاقوی تیز استفاده کنید و بعد از هر بار برش دادن چاقو را تمیز کنید.
نکته: بعد از بیرون آمدن اولین قطعه پای، برش دادن آن بسیار آسان تر خواهد بود.
در آخر روی باقی مانده آن را می پوشانیمد و تا 5 روز در یخچال یا فریزر نگهداری می کنیم.

امیدواریم از این دستور خوشتان بیاید و در خانه آن را درست کنید و در کنار عزیزانتان میل کنید و لذت ببرید. نوش جان!

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل های آماده کردن پای از قبل و انجماد: این پای سیب کاراملی را می توانید از 2 روز قبل درست کنید و تا زمان سرو در بسته و در یخچال نگهداری کنید. بهترین کار این است که هنگام ریختن فیلینگ، کراست هنوز کمی گرم باشد، بنابراین توصیه نمی‌کنیم کراست را از قبل آماده کنید و بپزید. می توانید پای پخته، خنک و سرد شده را فریز کنید و قبل از سرو یک شب در یخچال یخ زدایی کنید. توجه داشته باشید که روکش استروسل پس از یخ زدن و یخ زدایی بسیار نرم می شود.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه این دستور پخت: غذاساز برای خرد کردن کراکر گراهام، کاتر شیرینی پزی، ظرف پای، همزن برقی  یا میکسر دستی، کاردک افست کوچک

جو: جو کامل بهترین گزینه است، اما در صورت نیاز می توانید از جو دوسر هم استفاده کنید. رویه کرامبل فقط کمی پودری تر خواهد بود. اگر می خواهید از جو دوسر استفاده کنید به نسبت 1:1 استفاده کنید و اگر به جو دسترسی ندارید و می خواهید تاپینگ بدون جو درست کنید از دستور کرامبل زیر استفاده کنید. فقط باید مقدار آن را برای این پای نصف کنید.

مواد لازم برای تهیه تاپینگ کرامبل
نصف پیمانه (100 گرم) شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده
یک قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده
سه چهارم پیمانه (94 گرم) آرد همه منظوره (الک شده)
سه چهارم پیمانه (95 گرم) گردوی خرد شده
یک سوم پیمانه (75 گرم) کره بدون نمک، ذوب شده و کمی خنک شده است

طرز تهیه رویه کرامبل
در یک کاسه متوسط نصف پیمانه (100 گرم) شکر قهوه ای، یک قاشق چای خوری دارچین، سه چهارم پیمانه (94 گرم) آرد و سه چهارم پیمانه (95 گرم) گردو را می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم. در آخر یک سوم پیمانه (75 گرم) کره را به مخلوط شکر و دارچین اضافه می کنیم و با استفاده از یک کاردک پلاستیکی، هم می زنیم. حالا کرامبل ما آماده است.

سیب: برای اینکه طعم بهتری داشته باشید از مخلوط سیب شیرین و ترش استفاده کنید. من معمولا از 1 سیب Honeycrisp کوچک و 1 سیب کوچک Granny Smith استفاده می کنم.

کارامل نمکی: اگر کارامل معمولی را ترجیح می‌دهید و کارامل نمکی ندارید، می توانید نمک مورد استفاده در دستور کارامل را به نصف قاشق چای خوری کاهش دهید. طرز تهیه کارامل نمکی را در ادامه توضیح می دهیم:

مواد لازم برای تهیه کارامل نمکی
یک پیمانه (200 گرم) شکر گرانول سفید
شش قاشق غذا خوری (90 گرم) کره نمک زده، به دمای اتاق رسیده باشد و به 6 تکه برش دهید
یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) خامه غلیظ، به دمای اتاق رسیده
یک قاشق چای خوری نمک

طرز تهیه کارامل نمکی
یک پیمانه (200 گرم) شکر گرانول سفید را در یک قابلمه متوسط ​​ گرانیتی ریخته و روی حرارت متوسط ​​گرم می کنیم و مرتباً با کاردک پلاستیکی مقاوم در برابر حرارت بالا یا قاشق چوبی آن هم می زنیم. شکر به شکل توده‌هایی در می‌آید و در نهایت با ادامه هم زدن، به مایع قهوه‌ای غلیظ و کهربایی رنگ تبدیل می‌شود، باید مواظب باشیم که نسوزد.
بعد از اینکه شکر کاملا ذوب شد، بلافاصله شش قاشق غذا خوری (90 گرم) کره نرم شده و برش داده شده را به آن اضافه می کنیم تا آب شده  و با شکر ترکیب شود. در این مرحله مراقب باشید زیرا با اضافه کردن کره، کارامل به سرعت شروع به گلوله شدن می کند اگر متوجه جدا شدن کره شدید یا اگر شکر گلوله شد، آن را از روی حرارت بردارید و به شدت هم بزنید تا دوباره باهم مخلوط شوند. (حتما دستکش آشپزخانه بپوشید تا روی دستتان نپاشد، به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که دوباره مواد با هم مخلوط شوند، حتی اگر 3 تا 4 دقیقه طول بکشد. وقتی دوباره باهم ترکیب شدند قابلمه را حرارت بگذارید.)
بعد از اینکه کره ذوب شد و با شکر کاراملیزه ترکیب شد، یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) خامه غلیظ را داخل مخلوط شکر و کره می ریزیم. از آنجایی که خامه غلیظ سردتر از کارامل داغ است، پس از افزودن خامه، مخلوط شروع به حباب زدن می کند. بعد از اینکه همه خامه غلیظ را اضافه کردیم، هم زدن را متوقف می کنیم و اجازه می دهیم مخلوط یک دقیقه بجوشد.
بعد آن را از روی حرارت برمی داریم و نصف قاشق چای خوری نمک اضافه می کنیم. قبل از استفاده حتما اجازه دهید کارامل کمی خنک شود، کارامل با سرد شدن غلیظ می شود.
برای نگهداری روی آن را محکم بپوشانید و تا 1 ماه در یخچال نگهداری کنید. کارامل در یخچال سفت می شود.برای گرم کردن مجدد، آن را در مایکروویو یا روی اجاق گاز قرار دهید وبه غلظت دلخواه برسانید.

مواد تشکیل دهنده باید به مای اتاق برسد: قبل از شروع همه مواد سرد را به دمای اتاق برسانید. چون در این حالت مواد به خوبی باهم ترکیب می شوند و مایه یکنواختی را به وجود می آورند.

خوانندگان غیرآمریکایی: اگر کراکر گراهام در محل زندگی شما در دسترس نیست، می توانید از ترکیب دویست گرم (حدود 2 فنجان؛ 13 تا 14 بیسکویت) بیسکویت خرد شده ، یک سوم پیمانه (67 گرم) شکر گرانول سفید و شش قاشق غذا خوری (85 گرم) کره ذوب شده استفاده کنید. کراست را برای مدت طولانی تری، یعنی حدود 12 تا 14 دقیقه بپزید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان