طرز تهیه کیک هویج و آناناس با فراستینگ پنیر خامه ای

در این مطلب قصد داریم شما همراهان عزیز را با طرز تهیه یک مدل کیک اسفنجی که با هویج و آناناس درست می شود آشنا کنیم.
سه‌شنبه، 25 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک هویج و آناناس با فراستینگ پنیر خامه ای

مواد لازم برای تهیه کیک هویج و آناناس

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (الک شده) دو و نیم پیمانه (312 گرم)
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک و نیم قاشق چای خوری
میخک آسیاب شده  یک دوم قاشق چای خوری
زنجبیل آسیاب شده یک دوم قاشق چای خوری
جوز هندی آسیاب شده یک دوم قاشق چای خوری
روغن کانولا یا روغن گیاهی یک پیمانه (240 میلی لیتر)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک و یک چهارم پیمانه (250 گرم)
شکر گرانول سفید یک سوم پیمانه (67 گرم)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده چهار عدد
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
هویج رنده شده دو پیمانه (260 گرم) (حدود چهار عدد هویج بزرگ و بدون پوست)
آناناس له شده، آبکش شده یک پیمانه (8 اونس)
گردوی خرد شده یک پیمانه (125 گرم)


مواد لازم برای تهیه فراستینگ پنیر خامه ای

مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای پر چرب، نرم شده در دمای اتاق هشت اونس (224 گرم)
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک دوم پیمانه (115 گرم)
شکر شیرینی پزی، به اضافه یک چهارم پیمانه (در صورت نیاز) سه پیمانه (360 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
نمک یک هشتم قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک هویج آناناس با فراستینگ پنیر خامه ای

کیک هویج و آناناس یک کیک خوشمزه و محبوب برای عصرانه و همچنین یک کیک مجلسی خوش طعم و مخصوص است که قرار است در اینجا آموزش دهیم. پس با راسخون همراه باشید تا با دستور پخت آن آشنا شوید.

برای تهیه این کیک در کل به پنج ساعت زمان نیاز داریم که سی دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، پنجاه و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای دوازده الی پانزده نفر کیک آماده کنیم.

طرز تهیه کیک هویج و آناناس با فراستینگ پنیر خامه ای

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.  در ادامه قالبی به ابعاد 9×13 اینچ را چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
در این مرحله دو و نیم پیمانه (312 گرم) آرد، دو قاشق چای خوری بکینگ پودر، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک دوم قاشق چای خوری نمک، یک و نیم قاشق چای خوری دارچین،  یک دوم قاشق چای خوری میخک، یک دوم قاشق چای خوری زنجبیل و یک دوم قاشق چای خوری جوز هندی را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه متوسط و با استفاده از همزن دستی یا برقی یک پیمانه (240 میلی لیتر) روغن، یک و یک چهارم پیمانه (250 گرم) شکر قهوه ای، یک سوم پیمانه (67 گرم) شکر گرانول سفید، چهار عدد تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را ​​باهم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر و مواد خشک (درست کردن مایه کیک)
مواد خیس را داخل مواد خشک الک شده می ریزیم و هم می زنیم تا یکدست شوند. سپس دو پیمانه (260 گرم) هویج رنده شده، یک پیمانه (8 اونس) آناناس و یک پیمانه (125 گرم) گردو را داخل آن می ریزیم و فقط در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

طرز تهیه کیک هویج و آناناس با فراستینگ پنیر خامه ای

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک  در قالب
مایه کیک به دست آمده را در قالبی که از قبل آماده کرده ایم می ریزیم و چند بار روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی داخل آن خارج شود.

مرحله ششم: پخت کیک
حالا قالب را داخل فر می گذاریم و کیک را به مدت 45 تا 55 دقیقه می پزیم.
نکته: زمان پخت در فرهای مختلف به علت متفاوت بودن دما فرق دارد، بنابراین مراقب زمان خود باشید.
نکته: کیک زمانی درست می شود که خلال دندانی که در مرکز آن فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید.
نکته: اگر متوجه شدید که در فر شما رویه یا لبه های کیک خیلی سریع قهوه ای می شود، روی قالب را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

مرحله هفتم: خنک کردن کیک
بعد از سپری شدن مدت زمان پخت کیک را از فر خارج می کنیم و به همراه قالبش روی توری سیمی قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شود. بعد از گذشت حدود 45 دقیقه، کیک را داخل یخچال قرار می دهم تا فرایند خنک شدن آن سریع تر انجام شود.

مرحله هشتم: آماده کردن فراستینگ
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، هشت اونس (224 گرم) پنیر خامه ای و یک دوم پیمانه (115 گرم) کره را با سرعت بالا حدود سه دقیقه می زنیم تا یکدست و خامه ای شود.
در ادامه سه پیمانه (360 گرم) شکر شیرینی پزی، یک قاشق چای خوری وانیل و یک هشتم قاشق چای نمک را به آن اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت سی ثانیه هم می زنیم سپس سرعت همزن را افزایش می دهیم و دو دقیقه دیگر مخلوط می کنیم.
نکته: اگر می خواهید فراستینگ کمی غلیظ تر شود، یک چهارم پیمانه شکر قنادی اضافه کنید (من معمولا اضافه می کنم).

مرحله نهم: مونتاژ کردن کیک
فراستینگ آماده شده را روی کیک خنک شده می ریزیم و پخش می کنیم.
نکته: کیک را قبل از سرو به مدت سی دقیقه در یخچال قرار می دهیم. این کار به فراستینگ کمک می کند تا شکل خود را حفظ کند و برش کیک را آسان تر می کند.

طرز تهیه کیک هویج و آناناس با فراستینگ پنیر خامه ای
 

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک فراست شده را برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و روی باقی مانده آن را محکم می پوشانیم  و به مدت پنج روز در یخچال نگهداری می کنیم.

طرز تهیه کیک هویج و آناناس با فراستینگ پنیر خامه ای

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل‌ آماده کردن کیک از قبل: کیک را طبق دستور آماده کنید و روی آن را محکم بپوشانید و تا 2 روز در یخچال قرار دهید و سپس به دمای اتاق برسانید و فراستینگ را درست کنید و روی آن بریزید و سرو کنید.

دستورالعمل انجماد: کیک روکش شده یا بدون فراستینگ را می توانید به راحتی تا 3 ماه فریز کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و بعد به دمای اتاق برسانید یا سرد سرو کنید.

ابزار مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: رنده، پالت خامه کشی، همزن، کاسه مخلوط کن شیشه ای، ظرف پخت شیشه ای

روغن: به جای یک پیمانه روغن می توانید از نصف پیمانه (90 گرم) سس سیب شیرین نشده و نصف پیمانه (120 میلی لیتر) روغن استفاده کنید. در این صورت کیک به همان اندازه مرطوب خواهد شد.

هویج: از هویج های رنده شده موجود در یخچالتان یا فروشگاه ها استفاده نکنید. چون آن ها معمولاً خشک هستند. بهتر است، سه عدد هویج بزرگ تازه را رنده کنید تا تقریباً دو پیمانه هویج رنده شده به دست آید.

آناناس: من از آناناس له شده کنسرو شده استفاده می کنم. همچنین می توانید آناناس تازه را خرد کنید و به مایه کیک اضافه کنید. آناناس له شده، برخلاف تکه های آناناس تازه، مانند یک ماده مرطوب عمل می کند و این کیک را بسیار مرطوب و لطیف نگه می دارد. با در نظر گرفتن این موضوع بازهم اگر می خواهید تکه های بزرگتری از آناناس را در کیک خود داشته باشید، می توانید به جای آناناس کنسرو شده از تکه های تازه آناناس استفاده کنید.

کاپ کیک: شما می توانید از این مایه کیک برای تهیه کاپ کیک استفاده کنید. دستور پخت امروز مایه کیک بیشتری تولید می کند، بنابراین شما حدود 24 تا 28 کیک کوچک خواهید داشت. قالب مافین را با کپسول بپوشانید و کاپ کیک ها را حدود 19 تا 22 دقیقه در همان دما بپزید. برای بررسی آماده بودن از خلال دندان استفاده کنید.

کیک باندت: مایه کیک را طبق دستور درست کنید، سپس آن را به طور یکنواخت در یک قالب باندت 9.5 یا 10 اینچی چرب شده بریزید و به مدت 55 تا 70 دقیقه بپزید یا تا زمانی که خلال دندان داخل کیک تمیز بیرون بیاید. پخت این کیک کمی طول می کشد زیرا بسیار مرطوب و غلیظ است. اگر فر شما روی کیک را به سرعت قهوه‌ای می‌کند، روی قالب را با فویل آلومینیومی بپوشانید. بعد از پخت کیک را از فر خارج کنید و به مدت 30 دقیقه داخل تابه بگذارید بماند تا خنک شود. سپس کیک Bundt که کمی خنک شده است را روی توری سیمی برگردانید و اجازه دهید کاملا خنک شود در نهایت با فراستینگ پنیر خامه ای روکش کنید و میل بفرمایید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.