دستور تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون پخت

در این مطلب قصد داریم یک مدل چیز کیک توت فرنگی آموزش دهیم که نیازی به پخت نداشته باشد.
شنبه، 6 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون پخت

مواد لازم برای تهیه کراست کراکر چوب شور گراهام

مواد غذایی مقدار
چوب شور خرد شده نصف پیمانه (50 گرم)
کراکر گراهام یک پیمانه (120 گرم) (حدود 8 کراکر ورقه ای کامل)
شکر گرانول سفید سه قاشق غذا خوری (37 گرم)
کره بدون نمک، ذوب شده یک سوم پیمانه (5 قاشق غذا خوری؛ 71 گرم)


مواد لازم برای تهیه فیلینگ توت فرنگی

مواد غذایی مقدار
توت فرنگی، شسته شده و پاک شده یک و نیم پوند (حدود 680 گرم)
خامه‌ی سرد یا خامه‌ی غلیظ یک پیمانه (240 میلی‌لیتر)
پنیر خامه ای پر چرب، نرم شده در دمای اتاق دو بلوک 8 اونسی (452 ​​گرم)
شکر قنادی یک پیمانه (120 گرم)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه تاپینگ توت فرنگی

مواد غذایی مقدار
توت فرنگی ورقه شده یک پیمانه (حدود 150 گرم)
شکر گرانول سفید یک قاشق چای خوری (4 گرم)


مواد لازم برای تهیه خامه فرم گرفته

مواد غذایی مقدار
خامه‌ی سرد یا خامه‌ی غلیظ یک پیمانه (240 میلی‌لیتر)
شکر گرانول سفید دو قاشق غذا خوری (25 گرم)
عصاره وانیل خالص نصف قاشق چای خوری


طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون پخت

چیز کیک توت فرنگی بدون پخت یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین دسر ها است که می توانید به راحتی و بدون نیاز به پخت  در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه با راسخون همراه باشید تا با دستور پخت این پای فوق العاده آشنا شوید.
 
چیز کیک توت فرنگی ترکیبی از فیلینگ توت فرنگی و کراست کراکر گراهام شور و شیرین است. برای اینکه طعم توت فرنگی را بیشتر حس کنید از میوه تازه استفاده کنید و پای را در فصل توت فرنگی درست کنید.

برای تهیه این پای خوشمزه در کل به نه ساعت زمان نیاز داریم که یک ساعت از آن برای آماده سازی مواد اولیه، پانزده دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین صرف می شود همچنین با مواد اولیه ای که در این دستور به آن ها اشاره شده است می توانیم یک عدد پای 9 اینچی آماده کنیم که برای 10 تا 12 نفر کافی خواهد بود.

مرحله اول: روشن کردن فر
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحه دوم: درست کردن و پختن کراست (لایه خمیری)
با استفاده از غذاساز یا مخلوط کن نصف پیمانه (50 گرم) چوب شور و یک پیمانه (120 گرم) (حدود 8 کراکر ورقه ای کامل) کراکر گراهام را آسیاب می کنیم. (می توانید هر دو آن ها را در یک کیسه زیپ دار بریزید و با وردنه خرد کنید.)
در ادامه کراکر و چوب شور آسیاب شده، سه قاشق غذا خوری (37 گرم) شکر دانه ریز و یک سوم پیمانه (5 قاشق غذا خوری؛ 71 گرم) کره ذوب شده را باهم در یک کاسه متوسط می ریزیم و ​​هم می زنیم تا مخلوط شوند.
نکته: مخلوط غلیظ، درشت و شنی مانند خواهد بود. سعی کنید تکه های بزرگ را خرد و تقسیم کنید.
حالا مخلوط را در یک ظرف پای 9 اینچی چرب نشده می ریزیم و آرام با ​​دست فشار می دهیم تا یک پوسته فشرده درست شود. کراست را به مدت 15 تا 16 دقیقه در فر می پزیم.
نکته: مخلوط بیسکویت ها را زیاد فشار ندهید زیرا این کار باعث سفت شدن کراست می شود.
نکته: می ‌توانید از یک پیمانه اندازه‌ گیری کوچک یا یک پیاله با کف مسطح برای فشار دادن پوسته و صاف کردن سطح آن استفاده کنید، و یک قاشق را دور تا دور قالب بچرخانید تا به ایجاد یک کراست گرد کمک کند. همچنین این کار به جلوگیری از جدا شدن پوسته کمک می‌کند.

دستور تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون پخت

مرحله سوم: خنک کردن کراست
بعد از اتمام زمان پخت کراست را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم حداقل 30 دقیقه (و حداکثر 2 روز) قبل از اضافه کردن مواد خنک شود. در همین حین، پوره توت فرنگی را درست می کنیم.

مرحله چهارم: آماده کردن فیلینگ توت فرنگی
یک و نیم پوند (حدود 680 گرم) توت فرنگی را کاملا پوره می کنیم. در این صورت یک و نیم تا  دو پیمانه پوره خواهیم داشت. پوره توت فرنگی را داخل یک الک توری ریز که روی یک قابلمه متوسط گذاشته ایم می ریزیم و با استفاده از قاشق آن را صاف می کنیم. دانه های باقی مانده را دور می ریزیم. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و می جوشانیم و هر از گاهی آن را هم می زنیم. آنقدر پوره را می پزیم تا نصف پیمانه یا کمی بیشتر از آن در قابلمه باقی بماند. این فرایند حداقل 25 تا 35 دقیقه طول می کشد، اما بسته به ماهیتابه یا میزان آبدار بودن توت فرنگی شما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.
نکته: شکر یا هیچ چیز دیگری را به پوره خام یا پخته شده اضافه نکنید، این پوره فقط توت فرنگی خالص است.
نکته: قبل از اینکه پوره را در فیلینگ استفاده کنید، اجازه دهید تا کاملا در دمای اتاق بماند و خنک شود.
در ادامه و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (240 میلی‌لیتر) خامه غلیظ سرد را در یک کاسه متوسط با سرعت متوسط ​​رو به بالا، حدود 4 دقیقه می زنیم و سپس کنار می گذاریم.
بعد در یک کاسه بزرگ دیگر و با استفاده از همزن دستی یا برقی، دو بلوک 8 اونسی (452 ​​گرم) پنیر خامه ای را با سرعت متوسط ​​می زنیم تا کاملا یکدست و خامه ای شود. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم. حالا پوره توت فرنگی پخته و خنک شده، یک پیمانه (120 گرم) شکر قنادی و یک قاشق چای خوری عصاره وانیل را به پنیر خامه ای اضافه می کنیم و با سرعت متوسط ​​رو به بالا می زنیم تا یکدست وخامه ای شود.
نکته: مطمئن شوید که پنیر خامه ای کاملا مخلوط شده و هیچ تکه ای از آن باقی نمانده است. در غیر این صورت به زدن ادامه دهید تا یکدست شود.
کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و با استفاده از همزن که با سرعت کم روشن است و یا یک کاردک پلاستیکی، خامه فرم گرفته را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مخلوط شوند.
نکته: مواد را به آرامی ترکیب کنید زیرا نباید هوای داخل خامه زده شده از بین برود.

دستور تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون پخت

دستور تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون پخت

دستور تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون پخت

مرحله پنجم: مونتاژ کردن چیز کیک
فیلینگ توت فرنگی را داخل کراست خنک شده می ریزیم و پخش می کنیم و برای صاف کردن روی آن از یک کاردک افست کوچک استفاده می کنیم.
در ادامه روی آن را با پوشش پلاستیکی یا فویل آلومینیومی محکم می پوشانیم و حداقل 8 ساعت و حداکثر 2 روز در یخچال قرار می دهیم.
نکته: برای کسب بهترین نتیجه، حداقل آن را 12 ساعت در یخچال قرار دهید.
نکته: هر چه مدت طولانی تری در یخچال بماند، بهتر است.
نکته: من استفاده از فریزر را توصیه نمی کنم.

دستور تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون پخت

مرحله ششم: درست کردن رویه ها
حدود 10 تا 15 دقیقه قبل از برش و سرو، رویه ها را آماده می کنیم.
تاپینگ توت فرنگی: برای درست کردن رویه توت فرنگی، یک پیمانه (حدود 150 گرم) توت فرنگی های ورقه شده و یک قاشق چای خوری (4 گرم) شکر گرانول سفید را با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذایم و می رویم سراغ آماده کردن رویه خامه فرم گرفته.
 
خامه فرم گرفته: در یک کاسه متوسط و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (240 میلی‌لیتر) خامه غلیظ، دو قاشق غذا خوری (25 گرم) شکر و نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل را با سرعت متوسط رو ​​به بالا حدود 3 تا 4 دقیقه می زنیم تا قله های متوسط ​​تشکیل شوند.
نکته: قله های متوسط ​​بین قله‌های نرم/شل و قله‌های سفت هستند و برای خامه کشی و پایپ کردن قوام خوبی دارند.

مرحله هفتم: تزئین چیز کیک
پای را از یخچال خارج می کنیم و مخلوط توت فرنگی ها را با قاشق روی آن می ریزیم و خامه فرم گرفته را داخل قیف با ماسوره Ateco 849  و دور تا دور توت فرنگی ها پایپ می کنیم.

مرحله آخر: سرو و نگهداری چیز کیک
بعد از تزئین پای را با استفاده از یک چاقوی تیز و تمیز، برش می زنیم و سپس سرو می کنیم و باقی مانده آن را می پوشانیم و تا 5 روز در یخچال یا فریزر نگهداری می کنیم.
نکته: برای برش های مرتب، چاقو را بین هر برش تمیز کنید. پس از جدا کردن اولین قطعه، برش دادن پای بسیار آسان تر خواهد بود.

دستور تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون پخت

در آخر به نکاتی چهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل تهیه از قبل: می توانید کراست را از 2 روز قبل آماده کنید، بپزید و خنک کنید و روی آن را بپوشانید و در دمای اتاق نگهداری کنید تا آماده استفاده شود. می توانید مخلوطتوت فرنگی پخته شده را از 1 تا 2 روز قبل آماده کنید. روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید، سپس قبل از استفاده در فیلینگ به دمای اتاق برسانید. همچنین می توانید پوره توت فرنگی پخته شده را تا 3 ماه منجمد کنید. سپس یخ زدایی کنید و به دمای اتاق برسانید و بعد در دستور تهیه استفاده کنید. می توانید کل فیلینگ را از 1 روز قبل آماده کنید و روی آن را بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا آماده استفاده شود. حتی می توانید خامه فرم گرفته و توت فرنگی را برای رویه از 1 روز قبل آماده کنید و روی هر دو را بپوشانید و در یخچال بگذارید تا آماده استفاده شود.

کراست چوب شور و کراکر گراهام: استفاده از خرده های چوب شور و کراکر گراهام برای این دستور پخت ایده آل است. اما اگر می خواهید یک کراست ساده کراکر گراهام داشته باشید، دستور پخت زیر را دنبال کنید.

مواد لازم برای تهیه کراست (لایه خمیری) کراکر گراهام
یک و نیم پیمانه (180 گرم) کراکر گراهام (حدود 12 کراکر ورقه ای کامل)
یک چهارم پیمانه (50 گرم) شکر گرانول سفید
شش قاشق غذا خوری (85 گرم) کره بدون نمک، ذوب شده

طرز تهیه کراست کراکر گراهام
یک و نیم پیمانه (180 گرم) (حدود 12 کراکر گراهام کامل) کراکر گراهام را داخل غذاساز یا مخلوط کن می ریزیم و آسیاب می کنیم. سپس کراکرهای آسیاب شده و یک چهارم پیمانه (50 گرم) شکر دانه ریز را در یک کاسه متوسط ​​می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و سپس شش قاشق غذا خوری (85 گرم) کره ذوب شده را اضافه می کنیم و هم می زنیم. مخلوط غلیظ و شنی مانندی حاصل خواهد شد. سعی کنید تکه های بزرگ را خرد و تقسیم کنید. حالا مخلوط را در یک ظرف پای 9 اینچی چرب نشده می ریزیم و آرام با ​​دست فشار می دهیم تا یک پوسته فشرده درست شود. کراست را به مدت 15 دقیقه در فر می پزیم.
نکته: مخلوط بیسکویت ها را زیاد فشار ندهید زیرا این کار باعث سفت شدن کراست می شود.
نکته: می‌توانید از یک پیمانه اندازه‌ گیری کوچک یا یک پیاله با کف مسطح برای فشار دادن پوسته و صاف کردن سطح آن استفاده کنید، و یک قاشق را دور تا دور قالب بچرخانید تا به ایجاد یک کراست گرد کمک کند. همچنین این کار به جلوگیری از جدا شدن پوسته کمک می‌کند
 
آیا می توانم از توت فرنگی یخ زده برای فیلینگ استفاده کنم؟ بله. ابتدا توت فرنگی ها را یخ زدایی کنید، سپس پوره کنید، صاف کنید و طبق دستور بپزید. در این صورت پختن پوره ممکن است بیشتر طول بکشد. توجه کنید که برای داشتن بهترین طعم، از توت فرنگی تازه برای رویه استفاده کنید.

آیا می توانم چیزکیک های کوچک بدون پخت درست کنم؟ بله. می تونید کراست آماده شده را در حفره های قالب مافین بریزید و صاف کنید و طبق دستور فیلین گ و رویه ها را اضافه کنید و به این ترتیب چیز کیک های کوچک بدون پخت درست کنید.

خوانندگان غیرآمریکایی: اگر کراکرهای گراهام در محل زندگی شما موجود نیست، می توانید از کراستی که با بیسکویت های دایجستیو درست شده استفاده کنید عالی خواهد شد. به این ترتیب که صد و سی و پنج گرم (حدود 9 عدد) بیسکویت دایجستیو خرد و آسیاب شده، یک چهارم پیمانه (50 گرم) شکر گرانول سفید و شش قاشق غذا خوری (85 گرم) کره ذوب شده را باهم مخلوط کنید و طبق دستور در قالب پای بریزید و فشرده کنید و آن را با همان دمای فر حدود 16 تا 17 دقیقه بپزید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.