تهران گردی؛ گردش تفریحی در شهر تهران در ایام نوروز

یکی از جاهای دیدنی تهران مناسب برای تهران گردی ایام نوروز، برج میلاد است که با استفاده از مترو خط 7 می‌توانید خود را به آن برسانید.
يکشنبه، 7 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
تهران گردی؛ گردش تفریحی در شهر تهران در ایام نوروز

تهران یکی از کلان شهرهای بزرگ ایران با وجود جاهای دیدنی مختلف و اماکن تاریخی و قدیمی بزرگ و مهم، از مهمترین قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود. تعطیلات نوروز یکی از بهترین زمان‌هایی است که مسافران از شهر‌های مختلف ترجیح می‌دهند از اماکن دیدنی شهر تهران بازدید کنند‌.

شاید برای شما هم سوال باشد که در نوروز تهران کجا بریم؟ جاهای مهم دیدنی پایتخت کدام است؟ در این مطلب به معرفی برخی از جاهای دیدنی تهران می‌پردازیم و با تهران گردی ایام نوروز همراه شما هستیم.

 

کاخ گلستان؛ از جاهای دیدنی تهران برای نوروز

مسافرانی که با خودروی شخصی خود، قطار یا خرید بلیط هواپیما به شهر تهران برای تهران گردی ایام نوروز سفر می‌کنند، لازم است که راهنمای مناسبی درباره جاهای دیدنی تهران در تعطیلات نوروز داشته باشند.

یکی از اماکن تاریخی و جاهای دیدنی تهران، کاخ گلستان است که از ارگ تاریخی تهران به جای مانده و محل سکونت شاهان قاجاری بوده است. قدمت این بنای تاریخی به دو قرن پیش می‌رسد و جزو زیباترین و قدیمی‌ترین بناهای شهر تهران به شمار می‌رود.

این کاخ بزرگ مجموعه‌ای از تالارها و عمارت‌ها مانند تالار آینه و تالار برلیان است و در میدان ارگ تهران قرار دارد. گشت و گذار و تفریح تهران در نوروز را می‌توانید با بازدید از این بنای تاریخی آغاز کنید.

کاخ موزه سعد آباد؛ تهران گردی در اماکن تاریخی

تهران گردی ایام نوروز برای مسافرانی که از شهرهای مختلف مانند مشهد با بلیط هواپیما مشهد تهران به پایتخت سفر می‌کنند یکی از خاطره انگیزترین سفرهای آن‌ها به شمار می‌رود. برای تهران گردی در جاهای تاریخی می‌توانید به کاخ موزه سعدآباد واقع در خیابان ولیعصر مراجعه کنید.

این مجموعه هم اکنون به عنوان موزه مورد بازدید قرار می‌گیرد و در خوش آب و هواترین منطقه تهران قرار دارد. باغستان، گلخانه و همچنین جنگل‌های طبیعی از بخش‌های مختلف کاخ موزه سعدآباد است.

این کاخ به جای مانده از دوران قاجار و پهلوی دارای 18 کاخ در دل خود بوده و از بزرگ‌ترین و زیباترین موزه‌های ایران محسوب می‌شود.


 
تهران گردی؛ گردش تفریحی در شهر تهران در ایام نوروز

پل طبیعت تهران در عید نوروز

پیشنهاد می‌کنیم که در سفره خود به شهر تهران و بازدید از جاهای دیدنی تهران نوروز 1402 از پل طبیعت تهران هم بازدید کنید. پل طبیعت یکی از زیباترین و سرسبزترین جاهای دیدنی طبیعی در شهر تهران است که بر فراز اتوبان مدرس واقع شده.

یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب و پرطرفدار شهروندان تهرانی و مسافرانی که از شهر مشهد با بلیط قطار مشهد تهران به این شهر سفر می‌کنند محسوب می‌شود.

از امکانات موجود در پل طبیعت می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ و فضای سبز منحصر به فرد اشاره کرد که می‌توانید اوقات فراغت خود را با صرف ناهار و یا شام در این پارک دیدنی بگذرانید. برای عکاسی و فیلم‌برداری و همچنین تهران گردی پارک پل طبیعت مکان بسیار مناسبی خواهد بود.
 

برج میلاد؛ تهران گردی با مترو

یکی از جاهای دیدنی تهران مناسب برای تهران گردی ایام نوروز، برج میلاد است که با استفاده از مترو خط 7 می‌توانید خود را به آن برسانید. این برج با ارتفاع 435 متر جزو بلندترین برج‌های مخابراتی جهان و همچنین از جاهای گردشگری شهر تهران به شمار می‌رود.

در هر طبقه از این برج بخش‌های مختلف تجاری، تفریحی و اداری قرار دارد. در اطراف برج میلاد نورپردازی‌های جذاب نیز همراه آبنما قرار گرفته که فضای زیبایی به نمایش می‌گذارد.

یکی از گزینه‌های تهران گردی برای کودکان، شهر مشاغل «کاربازیا» برج میلاد است که برای کودکان 2 تا 13 سال در نظر گرفته شده. این بخش به صورت شهری مصنوعی برای کودکان با محیط بیمارستان، مکانیکی، آشپزخانه، فروشگاه، آتش نشانی، رباتیک و... طراحی و برای سرگرمی آن‌ها ساخته شده است.

 
تهران گردی؛ گردش تفریحی در شهر تهران در ایام نوروز

مرکز خرید پالادیوم؛ بازار تهران عید نوروز

در تهران گردی عید نوروز، خرید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر و بازدید از جاهای دیدنی پایتخت است. مرکز خرید پالادیوم واقع در محله زعفرانیه یکی از مشهورترین مراکز خرید شهر تهران است که تنوع محصولات آن کم نظیر است. این مرکز خرید با مساحت 10 هزار متر مربع دارای 150 واحد تجاری و همچنین 120 فروشگاه و 25 رستوران و کافی شاپ در ساختمان خود است.

در این مرکز خرید می‌توانید انواع اجناس مانند پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، عطر و لوازم آرایشی، زیورآلات و جواهرات، مانتو و روسری و همچنین لوازم دکوراسیون و لوازم خانگی را مشاهده کنید. این مرکز خرید در خیابان مقدس اردبیلی واقع شده و در تمام روزهای هفته مشغول به فعالیت است.

بازار تجریش در تهران گردی نوروزی

بازار تجریش یکی از معروف‌ترین بازارهای قدیمی و سرپوشیده شهر تهران است و انواع محصولات و اجناس در آن عرضه می‌شود. این بازار با بافت قدیمی خود یکی از جاذبه‌های گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

بازارگردی در عید نوروز و مخصوصا در بازار رنگارنگ تجریش می تواند گزینه هیجان انگیزی برای شما باشد. بازار تجریش در منطقه شمیرانات و بین دو محله قدیمی سرپل و تجریش واقع شده است و مترو تجریش بهترین موقعیت را نسبت به بازار تجریش دارد.

در نزدیکی این بازار نیز امامزاده صالح(ع) یکی از امامزاده‌ های معروف تهران قرار دارد که برای زیارت می‌توانید از آن دیدن کنید. در تهران گردی با ماشین شخصی خود می‌توانید به راحتی به بازار تجریش تهران دسترسی داشته باشید. برای خرید سوغاتی و انواع ادویه‌جات و آجیل و خشکبار این بازار انتخاب مناسبی است.

 
تهران گردی؛ گردش تفریحی در شهر تهران در ایام نوروز


سرزمین عجایب، تفریح نوروزی مناسب کودکان

یکی از تفریحاتی که در تهران گردی برای کودکان می‌توانید از آن استقبال کنید سرزمین عجایب است که یکی از معروف‌ترین شهربازی‌های پایتخت به شمار می‌رود. برای تفریح و سرگرمی کودکان در این شهربازی انواع وسایل بازی و همچنین بولینگ قرار دارد تا لحظات هیجان انگیزی را برای کودکان و همچنین بزرگسالان رقم بزند.

این شهربازی در پاساژ تیراژه تهران و در غرب این شهر واقع شده و دارای مساحت 4 هزار متر مربع است. از دیگر امکانات موجود در این شهر بازی می‌توان به محل گریم کودکان، اتاق عکس‌برداری، چرخ و فلک، قصر بادی و شبیه ساز رانندگی اشاره کرد.

برج آزادی در میدان آزادی تهران

احتمالاً هر مسافری که به شهر تهران سفر می‌کند برای یکبار هم که شده از میدان آزادی عبور کرده است. این میدان در قسمت غربی ورود به شهر تهران قرار گرفته و جزو نماد‌های مهم پایتخت محسوب می‌شود.

برج آزادی به ترمینال‌های مسافربری، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس دسترسی راحتی دارد. معماری منحصر به فرد و طراحی خاص این برج با انواع کاشی کاری‌ها از دلایلی است که گردشگران را برای بازدید از این برج جذب می‌کند.

تالار آینه، سالن تشریفات و سالن ایران‌شناسی و همچنین نگارخانه بوستان از دیگر بخش‌های برج آزادی تهران است که در تهران‌گردی تنهایی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

درانتها

در تهران گردی و بازدید از جاهای دیدنی لیست زیادی از اماکن تاریخی و همچنین بازار‌های تهران وجود دارد که ما در این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم. برای خرید سوغات می‌توانید از بازار تجریش تهران که یکی از بازارهای بزرگ آن است دیدن کنید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط با تخفیفات ویژه نوروزی می‌توانید به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.