جایگاه صفر گوگل چیست؟جدیدترین آپدیت های گوگل در 2023

گوگل همچنان به محتوای طولانی و آموزنده برای سئوی سایت اهمیت می‌دهد. صفحاتی که محتوای کوتاه دارند مانند صفحات محصول در سال 2023 از ارائه جزئیات مفیدتر در صفحه سود ببرند
يکشنبه، 7 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
جایگاه صفر گوگل چیست؟جدیدترین آپدیت های گوگل در 2023
سئو یکی از پویاترین حوزه‌های بازاریابی دیجیتال است، زیرا گوگل همیشه الگوریتم رتبه‌بندی خود را آپدیت می‌کند تا جستجو را به تجربه بهتری برای کاربران تبدیل کند. به عبارتی دیگر، هر سال، بازاریابان این فرصت را دارند که آپدیت‌های SEO که چشم انداز موتورهای جستجو را شکل می‌دهند دوباره ارزیابی کنند. در همین راستا، در کیان تجارت(kiantc.com) به تعریف جایگاه صفر گوگل و آپدیت‌های سئو که باید در سال 2023 به آنها توجه کنید و استراتژی بهینه‌سازی محتوای خود را بر مبنای آن طراحی کنید می‌پردازد.

جایگاه صفر گوگل چیست؟

جایگاه صفر گوگل نتیجه‌ای است که یک موتور جستجو در بالای اولین نتیجه SERP نمایش می‌دهد و به شکل یک اسنیپت ویژه ظاهر می‌شود. این اسنیپت ویژه یک محتوا در داخل کادر است که در کنار تبلیغات PPC و در بالای جستجوهای ارگانیک قرار دارد. ویژگی اصلی آن این است که به طور مستقیم به سوال کاربر پاسخ می‌دهد.

اهمیت جایگاه صفر گوگل به موازات افزایش جستجوهای صوتی افزایش یافته است، زیرا دستیاران مجازی معمولا این نتیجه را به عنوان تنها پاسخ به یک سوال نمایش می‌دهند. به همین دلیل، کارشناسان تأیید کرده‌اند که ظاهر شدن محتوای شما در جایگاه صفر گوگل نرخ کلیک را بیش از 100 درصد افزایش می‌دهد.

آپدیت‌های گوگل در سال 2023

گوگل هر ساله آپدیت‌هایی برای تعیین عواملی که بر رتبه‌بندی سایت و سئو اثر می‌گذارند، ارائه می‌دهد. در ادامه به جدیدترین آپدیت‌های گوگل در سال 2023 می‌پردازیم.
 
تمرکز روی محتوای مخاطب محور بجای محتوای ترافیک محور
اگر وب‌سایتی که نرم‌افزار مالی می‌فروشد، پست‌های وبلاگی با دستور غذا در سایت قرار دهد، خزنده‌های گوگل به آن مشکوک می‌شوند. چون این نوع محتوا به مخاطبان و مشتریان نرم افزارهای مالی و به رتبه‌بندی سایت برای کلمات کلیدی با حجم بالا کمکی نمی‌کند.

واقعیت این است که کسب‌وکارهایی که هدف و استراتژی محتوای آن‌ها جذب ترافیک و بدون در نظر گرفتن خواسته‌های کاربران است، بعید است در سال 2023 جایگاهی در رتبه‌بندی گوگل داشته باشند. پایبندی به موضوع کلی و حوزه‌های مرتبط برای تولید محتوای با ارزش، ضروری است.

مطمئن نیستید چه موضوعاتی را در محتوای خود جستجو کنید؟ با استفاده از یک ابزار برنامه‌ریزی محتوا می‌توانید موضوعاتی مرتبط با حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید و مخاطبان هدف در جستجوی آن هستند را پیدا کنید. یک کلمه کلیدی را وارد کنید تا این ابزارها، بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط را که کاربران در نوار جستجو تایپ می‌کنند به شما نشان دهد.

تأکید بیشتر بر اعتبار نویسنده

یکی دیگر از دلایل تاکید گوگل بر محتوای مخاطب محور برای سئو، افزایش رتبه‌بندی محتوای تولید شده خودکار در SERP است. گوگل می‌خواهد اطمینان یابد محتوایی که در سال 2023 رتبه‌بندی می‌شود را افراد واقعی با مخاطبان واقعی تولید کرده‌اند.

بنابراین، چه کاری باید انجام دهید تا هم تجربه و هم اعتبار تولیدکنندگان محتوا را در این سال افزایش دهید؟ اول از همه، مطمئن شوید که افرادی که محتوای شما را تولید می‌کنند در این کار تخصص و مهارت لازم را دارند.

سپس، تجربیات خود را به روش‌های زیر ارتقا دهید:

بیوگرافی نویسنده را برای ارتباط بهتر و کاملتر با دانش و زمینه‌های تخصص تولیدکننده محتوا وارد کنید
صفحات نویسنده ایجاد کنید و در آن به تمام مقالاتی که نویسنده برای سایت شما نوشته است، لینک دهید.
به حساب‌های شبکه‌های اجتماعی تولیدکنندگان محتوا لینک دهید تا گوگل از طریق سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی راحت‌تر بفهمد که آنها افراد و متخصصانی واقعی هستند.

 
جایگاه صفر گوگل چیست؟جدیدترین آپدیت های گوگل در 2023
 

خودکارسازی سئو

بیشتر کارهای SEO سایت در سال 2023 به صورت خودکار انجام می‌گیرد؛ زیرا بازاریابان دیجیتال همچنان از قدرت پلتفرم‌ها و ابزارهایی مانند نرم افزار بهینه‌سازی سایت استفاده می‌کنند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانند کارهایی را که زمانی به کار روی صفحه گسترده نیاز داشتند، خودکار کنند. پلتفرم‌های بررسی و نظارت بر سایت مانند SearchAtlas و Content King می‌توانند به طور خودکار تغییرات و مشکلات فنی در وب سایت‌ها را تشخیص دهند.

رتبه‌دهندگان وب‌سایت می‌توانند به افرادی که درباره بهینه‌سازی محتوای سایت، اطلاعات کمتری دارند کمک کنند تا عوامل و روندهایی که بر بهینه‌سازی محتوا اثر می‌گذارند را شناسایی و اولویت‌بندی کنند.

افزایش ابزارهای SEO به کسب و کارها و آژانس‌ها این فرصت را می‌دهد که از تاکتیک‌های SEO به طور مؤثری استفاده کرده و روی استراتژی سئو تمرکز کنند.

تاکید و اهمیت دوباره به سئوی تصاویر

سئوی تصاویر سایت‌ها نادیده گرفته می‌شود، اما آنها همیشه در رتبه‌بندی بهتر در جستجوی تصویر نقش مهمی داشته‌اند. علاوه بر این، تصاویر درون محتوا، فرصت هایی را برای گنجاندن کلمات کلیدی اضافی و عبارات مرتبط در محتوای ما از طریق متن جایگزین فراهم می‌کنند.

گوگل دوست دارد متن جایگزین و نشانه‌گذاری طرحواره را ببیند؛ چون به خزنده‌های آنها کمک می‌کند محتوای تصاویر را بهتر درک کنند. گوگل همچنین دوست دارد وب‌مسترهایی را ببیند که محتوای خود را در دسترس همه کاربران قرار می‌دهند. متن جایگزین کمک می‌کند که اینترنت به مکان بهتری برای کسانی که بینایی ندارند یا افرادی که به دلیل پهنای باند اینترنت یا چالش‌های اتصال روبرو هستند تبدیل شود.‌

سئوی صفحات محصول

گوگل همچنان به محتوای طولانی و آموزنده برای سئوی سایت اهمیت می‌دهد. صفحاتی که محتوای کوتاه دارند مانند صفحات محصول در سال 2023 از ارائه جزئیات مفیدتر در صفحه سود ببرند.

منوهای کشویی، پرسش‌های متداول و نظرات مشتریان، همه راه‌هایی برای افزودن محتوای اضافی به صفحه محصول هستند. اگرچه افزودن کلمات کلیدی به توضیحات محصول ارزشمند است اما به سؤالات دیگری فکر کنید که ممکن است کاربران بخواهند قبل از خرید در مورد محصول به آنها پاسخ داده شود:
آیا ارسال محصول به صورت رایگان است؟

سیاست مرجوع کردن محصول چیست؟

آیا ضمانت‌ها، ارتقاء یا افزونه‌هایی برای محصول وجود دارد؟

آیا نظرات مشتریان درباره محصول را نمایش می‌دهید؟



 
جایگاه صفر گوگل چیست؟جدیدترین آپدیت های گوگل در 2023

توجه به سایت‌هایی با بارگذاری سریع و با عملکرد عالی

از زمان آپدیت تجربه صفحه در سال 2021، گوگل در الگوریتم رتبه‌بندی خود تأکید بیشتری بر وب‌سایت‌های با عملکرد عالی و بارگذاری سریع داشته است.

در سال 2023، Page Speed Insights و Core Web Vitals همچنان ابزارهای ضروری برای نظارت و ارزیابی سرعت و عملکرد وب سایت‌ها خواهند بود.

در کنار کیفیت محتوا، اولویت‌بندی و اهمیت به بهبود سرعت صفحه برای کسب‌وکارهایی که به خاطر کلمات کلیدی در همه صفحات وب دامنه‌ سایت رتبه خوبی کسب می‌کنند، نتیجه مثبتی خواهد داشت.

عواملی که بر سئوی سایت اثر می‌گذارند و به نمایش محتوای شما در اولین صفحه گوگل منجر می‌شوند هر ساله تغییر پیدا می‌کنند. گوگل با ارائه آپدیت‌هایی درباره بهینه‌سازی سایت برای تولیدکنندگان و کسب‌وکارهای دیجیتال مشخص می‌کنند که چه محتوا و چه چیزی برای آنها اهمیت دارد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.