چه کسی می گوید فلسطینی ها محب اهل بیت نیستند؟

بیشتر مردم فلسطین ،پیرو مذهب شافعی هستند و اتفاقا، ابو عبدالله محمد ابن ادریس شافعی ، رهبر این فرقه متولد غزه بوده است. درباره شافعی بودن مردم فلسطین میتوانید به این منبع رجوع کنید:
چهارشنبه، 31 شهريور 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه کسی می گوید فلسطینی ها محب اهل بیت نیستند؟

چه کسی می گوید فلسطینی ها محب اهل بیت نیستند؟
چه کسی می گوید فلسطینی ها محب اهل بیت نیستند؟


 

نام نویسنده : عباسعلی متولیان




 
بیشتر مردم فلسطین ،پیرو مذهب شافعی هستند و اتفاقا، ابو عبدالله محمد ابن ادریس شافعی ، رهبر این فرقه متولد غزه بوده است. درباره شافعی بودن مردم فلسطین میتوانید به این منبع رجوع کنید:
(الموسعه المیسره فی الادیان و المذاهب المعصره،مانع بن حماد الجهنی،ج 2،ص124 ) .
جالب اینجاست که در میان فرقه های چهارگانه اهل سنت، نزدیکترین فرقه به تشیع از نظر علاقه و احترام به اهل بیت و احکام فقهی ، همین فرقه ی شافعی است.
در تهاجمات رژیم صهیونیستی هم خبری بود که نشان دهنده محبت مردم فلسطین به اهل بیت است:
بمباران مسجد علی ابن ابی طالب توسط جنگنده های اسرائیلی در 10/10/87 .
مدعیان ناصبی بود مردم فلسطین به این سوال جواب دهند که چگونه مردم میتوانند هم نسبت به اهل بیت جسارت داشته باشند و هم آنقدر برای آنها احترام و تقدس قائل باشند که نامشان را بر مساجدشان بگذارند؟
اما در کنار مسجد امام علی ابن ابی طالب (علیه السلام) مساجد دیگری نیز به نام اهل بیت وجود دارد:

مسجد امام علی ابن ابی طالب علیه السلام واقع در نابلس
 

این مسجد در حواره از توابع شهر نابلس ، در کرانه باختری رود اردن واقع شده است. حداقل 2 مسجد با این نام وجود دارد.یکی در قریحه ارتاح ، دوم واقع در جنوب طولکرم و دیگری در شهر نابلس.

مسجد الحسین ابن علی واقع در نوار غزه و الخلیل
 

حداقل دو مسجد به این نام در فلسطین وجود دارد: یکی در حی الصبره واقع در نوار غزه و دیگری مسجد حسین ابن علی در خیابان عین ساره شهر الخیل.
حتی نام بسیاری از شهدای فلسطین علی ، حسین، حسن و فاطمه است. (1)
در مورد شبهه ناصبی بودن مردم فلسطین، شهید مطهری در سال 1349 سخنانی داشته اند که در ادامه آن را می خوانیم:
یک وقت شایع بود و شاید هنوز هم در میان بعضی ها شایع است،یک وقت دیدم کسی میگفت:این فلسطینی ها ناصبی هستند. ناصبی یعنی دشمن علی (علیه السلام) ناصبی غیر از سنی است . می گویند پیغمبر شخصی را بعد از خود به عنوان خلیفه نصب نکرد . می گویند پیغمبر شخصی را بعنوان خلیفه نصب نکرد و مردم هم ابوبکر را انتخاب کردند سنی برای امیر المومنین احترام قائل است چون او را خلیفه چهارم و پیشوای چهارم می دانند و علی را دوست میدارند. ناصبی یعنی علی را دشمن میدارد. ما با ناصبی ها نمی توانیم معامله مسامان بکنیم. حال یک کسی می آید می گوید این فلسطینی ها ناصبی هستند. آن یکی می گوید. این به آن می گوید، او هم یک جای دیگر تکرار می کند و همینطور. اگر ناصبی باشند کافرند و در درجه یهودی ها قرار می گیرند. هیچ فکرنمی کنند که این حرفی است که یهودی ها جعل کرده اند. در هرجایی حرف جعل می کنند تا احساس همدردی نسبت به فلسطینی ها را از بین ببرند. می دانند که مردم ایران شیعه هستند و شیعه دوستدار علی و معتقد است هر کس دشمن علی باشد کافر است. برای اینکه احساس همدردی را از بین ببرند این مطلب را جعل کرده اند. در صورتی که ما یکی از سالهایی که مکه رفته بودیم فلسطینی ها را زیاد می دیدیم یکی از آنها آمد به من گفت : فلان مساله از مسائل حج حکمش چیست؟ بعد گفت من شیعه هستم، این رفقایم سنی اند. معلوم شد داخل اینها شیعه هم وجود دارد. خودشان می گفتند بین ما شیعه و سنی است. شیعه هم زیاد داریم. همین لیلا خالد (2) معروف در چندین نطق در مصر گفته که من شیعه هستم. ولی دشمن یهودی یک عده مزدوری را که دارد مامور می کند و می گوید شما پخش کنید که این ها ناصبی هستند .قرآن دستور داده اگر در این موارد اگر چنین نسبت هایی نسبت به افرادی که جزء شما هستند و مثل شما شهادتین می گویند ، شنیدید و ظیفه تان چیست؟(3).

نگاه شافعی درباره اهل بیت علیهم السلام :
 

در میان رهبران مذاهب اسلامی امام شافعی بیش از دیگران ارادت قلبی خود را نست به خاندان اهل بیت علیه السلم به ویژه علی علیه السلام و حسین علیه السلام ابراز داشته است. شافعیان به تبعیت از امام شافعی نسبت به اهل بیت به ویژه امام حسین علیه السلام ارادت ویژه دارند. علاقه امام شافعی به خاندان رسالت باعث نزدیکی هرچه بیشتر پیروان این مذهب با شیعیان علی ابن ابی طالب شده است. شافعی درباره واقعه عاشورا نیز اشعار جانسوزی دارد.

پی نوشت ها :
 

(1) صهیونیست ها تنها 2/5 درصد سرزمین فلسطین را با خرید زمین به دست آورده اند و ما بقی را به ضرب مسلسل و توپ و تانک و بمب ، غصب کرده اند.
(2) چریک فلسطینی که در چند عملیات هواپیما ربایی شرکت داشت.
(3) شهید مطهری- آشنایی با قرآن ، جلد 4، پاورقی ص 32
منبع :
ماهنامه امتداد شماره 2 ویژه نامه منور-ص23. .
 

ارسال مقاله توسط کاربر محترم سایت: rahbarmah4



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.