دستور پخت کیک چیپس شکلاتی با فراستینگ شکلاتی

در این مطلب قصد داریم شما همراهان عزیز را با طرز تهیه یک نوع کیک شکلاتی آشنا کنیم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
سه‌شنبه، 9 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت کیک چیپس شکلاتی با فراستینگ شکلاتی

مواد لازم برای تهیه مایه کیک چیپس شکلاتی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (170 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک پیمانه (200 گرم)
تخم مرغ بزرگ یک عدد
زرده تخم مرغ یک عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
آرد همه منظوره (الک شده) دو پیمانه (250 گرم)
نشاسته ذرت (معروف به آرد ذرت) دو قاشق چای خوری
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
شکلات چیپسی نیمه شیرین یک و نیم پیمانه (225 گرم)


مواد لازم برای تهیه باترکرم شکلاتی برای رویه (اختیاری)

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
شکر قنادی سه و نیم پیمانه (420 گرم)
پودر کاکائو طبیعی یا هلندی شیرین نشده نصف پیمانه (41 گرم)
خامه یا شیر غلیظ سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر)
نمک یک هشتم قاشق چای خوری
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک چیپس شکلاتی با فراستینگ شکلاتی

کوکی کیک  شکلاتی یک مدل کیک خانگی خوشمزه است که می توانید از آن به اندازه کیک شکلاتی لذت ببرید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با دستور پخت آن آشنا شوید.

برای تهیه این کیک در کل به دو ساعت زمان نیاز داریم که بیست دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست و پنج دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن کیک صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم یک کیک 9 اینچی درست کنیم که برای 4 تا 5 نفر کافی خواهد بود.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
در ادامه یک ظرف پای 9 اینچی یا قالب کیک را با اسپری خوب چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، سه چهارم پیمانه (170 گرم) کره را به مدت یک دقیقه با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا کاملا یکدست و کرم رنگ شود.
سپس یک پیمانه (200 گرم) شکر قهوه ای را به آن اضافه می کنیم و با سرعت متوسط  حدود یک دقیقه دیگر​​ هم می زنیم تا کرم رنگ شود.
در ادامه یک عدد تخم مرغ کامل، یک عدد زرده تخم مرغ و دو قاشق چای خوری وانیل را نیز به موادمان اضافه می کنیم و با سرعت متوسط رو ​​به بالا مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب شوند. در صورت نیاز کناره ها و ته کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و دوباره هم می زنیم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک
در یک کاسه جداگانه دو پیمانه (250 گرم) آرد، دو قاشق چای خوری نشاسته ذرت، یک قاشق چای خوری جوش شیرین و یک دوم قاشق چای خوری نمک را می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم.
مرحله چهارم: ترکیب کدن مواد تر و مواد خشک (دست کردن مایه کیک)
در این مرحله همزن را با سرعت کم روشن می کنیم و مواد خشک الک شده را به آرامی به مواد تر اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند.
نکته: مایه کیک کاملا غلیظ خواهد بود.
در آخر یک و یک چهارم پیمانه شکلات چیپسی را اضافه می کنیم و حدود پنج ثانیه مخلوط می کنیم تا به طور یکنواخت در مایه کیک پخش شود.

مرحله پنجم: ریختن مایه کیک در قالب
مایه کیک را در قالب آماده و چرب شده می ریزیم و به طور یکنواخت پخش می کنیم.

مرحله ششم: پختن کیک
قالب را داخل فر می گذاریم و کیک را به مدت 20 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که روی آن کمی قهوه ای طلایی شود (بسته به فر شما می تواند تا 30 دقیقه طول بکشد) می پزیم.
نکته: برای تست آماده بودن از خلال دندان استفاده کنید.
نکته: ممکن است لازم باشد بعد از گذشت 15 دقیقه روی کیک را با فویل آلومینیومی بپوشانید تا اطراف و لبه ها زیاد قهوه ای نشود.

دستور پخت کیک چیپس شکلاتی با فراستینگ شکلاتی

مرحله هفتم: خنک کردن کیک
بعد از سپری شد مدت زمان پخت کیک را از فر خارج می کنیم و به همراه قالبش روی توری سیمی قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.
نکته: کیک قبل از فراست کردن باید کاملا خنک شود.

مرحله هشتم: درست کردن فراستینگ شکلاتی
در همین حین که کیک خنک می شود فراستینگ شکلاتی را آماده می کنیم. برای این منظور در یک کاسه متوسط و با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره را حدود 2 دقیقه با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا کرم رنگ شود. سپس سه و نیم پیمانه (420 گرم) شکر قنادی، نصف پیمانه (41 گرم) پودر کاکائو، سه قاشق غذا خوری (45 میلی لیتر) خامه غلیظ، یک هشتم قاشق چای خوری نمک و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را به آن اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم می زنیم، سپس سرعت را افزایش می دهیم و 1 دقیقه کامل می زنیم.
نکته: اگر فراستینگ خیلی رقیق است یک چهارم پیمانه شکر یا پودر کاکائو و اگر خیلی غلیظ است یک قاشق غذا خوری دیگر خامه اضافه کنید. همچنین طعم آن را بچشید اگر خیلی شیرین است کمی نمک اضافه کنید.
نکته: می توانید بلافاصله فراستینگ را استفاده کنید یا آن را در یک ظرف در بسته بریزید و درب آن را محکم ببندید و تا 1 هفته در یخچال و تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید. بعد از منجمد کردن، در یخچال قرار دهید تا یخ زدایی شود. سپس چند ثانیه با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا دوباره کرمی شود. پس از یخ زدایی، در صورت نیاز، مقداری خامه یا شیر اضافه کنید تا کمی رقیق شود.
نکته: این مقدار فراستینگ برای 12 تا 16 عدد کاپ کیک یا به صورت یک لایه نازک روی یک کیکی با ابعاد 9×13 اینچ کافی خواهد بود.

دستور پخت کیک چیپس شکلاتی با فراستینگ شکلاتی

مرحله نهم: تزئین کیک
فراستینگ آماده شده را داخل قیف با ماسوره Wilton 1M می ریزیم و دور تا دور کیک خنک شده پایپ می کنیم و با یک چهرم پیمانه چیپس شکلاتی تزئین می کنیم.
نکته: به جای فراستینگ شکلاتی با خامه فرم گرفته هم می توانید کیک را تزئین کنید. ( طرز تهیه خامه فرم در قسمت یادداشت ها توضیح داده شده است.)

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک خامه کشی شده را به یک ظرف مناسب منتقل می کنیم و با یک چاقوی تیز برش می زنیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده آن را می پوشانیم و تا سه روز در دمای اتاق نگهداری می کنیم.

دستور پخت کیک چیپس شکلاتی با فراستینگ شکلاتی

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستو پخت اشاره می کنیم
تخم مرغ: برای تهیه این کیک به یک تخم مرغ کامل و یک عدد زرده تخم مرغ نیاز داریم چون استفاده از دو عدد تخم مرغ کامل باعث می شود بافت کیک سفت شود. حتما تخم‌مرغ‌ها را به دمای اتاق برسانید تا با سایر مواد به راحتی مخلوط شود و مایه کیک بافت یکنواختی داشته باشد. برای اینکه تخم مرغ ها را به دمای اتاق برسانید کافی است 5 دقیقه در آب رم قرار دهید و یا یک ساعت زودتر زمانی که کره را بیرون گذاشتید تخم مرغ را هم از یخچال بیرون بیاورید و به دمای اتاق برسانید.

نشاسته ذرت: نشاسته ذرت به غلیظ شدن مایه کیک کمک می کند و نوید یک کوکی کیک نرم را می دهد. اگر نشاسته ذرت ندارید، می توانید آن را حذف کنید و نیازی به جایگزین کردن با ماده دیگری نیست.

خامه فرم گرفته: همانطور که اشاره شد می توانید کیک ا با خامه فرم گرفته تزئین و سرو کنید. در ادامه به مواد لازم و طرز تهیه آن اشاره می شود.

مواد لازم برای تهیه خامه فرم گرفته (اختیاری)
یک پیمانه (240 میلی‌لیتر) خامه‌ غلیظ یا خامه‌ فرم گرفته
دو قاشق غذا خوری شکر قنادی یا شکر گرانول سفید
یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص

طرز تهیه خامه فرم گرفته
در یک کاسه متوسط و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (240 میلی‌لیتر) خامه غلیظ، دو قاشق غذا خوری شکر و یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل را با سرعت متوسط ​​رو به بالا حدود سه الی چهار دقیقه هم می زنیم تا قله های متوسط ​​تشکیل شود.
نکته: قله های متوسط ​​بین قله‌های شل و قله‌های سفت هستند و قوام خوبی را برای ریختن در قیف و ماسوره زدن دارند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما