قالب آماده و طرح لایه باز عید فطر، موثرترین روش برای طراحی و چاپ بنر و پوستر عید فطر

به کمک بنرها می‌توان به ترویج و حفظ آیین‌های ملی و مذهبی کمک کرد.
چهارشنبه، 10 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
قالب آماده و طرح لایه باز عید فطر، موثرترین روش برای طراحی و چاپ بنر و پوستر عید فطر
در دنیای امروز از روش‌های مختلف برای کارهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی می‌توان استفاده کرد تا جامعه را به سمت ترویج فضایل اخلاقی و ساخت فرهنگ غنی سوق داد. از جمله زمینه‌های کارآمد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، برپایی مراسم مختلف ملی و مذهبی می‌باشد.

فضای شهری می‌تواند برای نصب انواع شهر نوشته‌ها در مناسبت‌های مختلف به ارتقاء سطح فرهنگ کمک کند. برای چاپ و نصب شهر نوشته‌ها مانند بنر، پوستر، پلاکارد، بیلبورد، لمپوست و ... باید طراحی خاصی در نظر گرفت و از طرح‌های حرفه‌ای استفاده کرد.

یکی از مراسمات پرشور در کشور عید فطر است که عیدی سعید و بسیار بزرگ محسوب می‌شود. در این مطلب سعی داریم تا شما را با نکات طراحی بنر و مزیت استفاده از طرح لایه باز عید فطر آشنا کنیم.

نکات طراحی و چاپ بنر عید فطر

به کمک بنرها می‌توان به ترویج و حفظ آیین‌های ملی و مذهبی کمک کرد. بنرهای مناسبتی به منظور گرامی داشت یک روز، واقعه، شخص، موضوع و یا یک مفهوم در جامعه به نمایش گذاشته می شوند و برخلاف بنرهای تبلیغاتی، بیشتر متن محور هستند. بنابراین طراحی بنر باید توسط افراد حرفه‌ای صورت بگیرد تا بتواند توجه مخاطبان را جلب کند.

عید فطر یکی از مناسبت‌های مذهبی است و از اعیاد بزرگ مسلمانان به حساب می‌آید. طراحی، چاپ و نصب بنر و شهر نوشته به منظور تبریک، اطلاعیه برگزاری نماز عید فطر و پرداخت فطریه و زکات فطره به منظور فرهنگ‌سازی نوع دوستی و احساس مسئولیت انجام می‌شود.

 
قالب آماده و طرح لایه باز عید فطر، موثرترین روش برای طراحی و چاپ بنر و پوستر عید فطر
دانلود طرح بنر و پوستر تبریک عید سعید فطر-طرح دات آی آر


اگر شما نیز در زمینه چاپ بنر در شهر خود فعالیت دارید، برای انتخاب طرح  بنر عید فطر بهتر است به مراجع معتبری نظیر طرح دات آی آر مراجعه کنید. با مراجعه به سایت‌های مختلف می‌توانید طرح‌های به‌روز و جدید را انتخاب نمایید. در ادامه می‌خواهیم به چند نکته مهم در مورد بنر لایه باز عید فطر اشاره کنیم.


اندازه استاندارد

توجه به سایز طرح پوستر عید فطر یا بنر آن یکی از اصول مهم طراحی است که هر طراح باید در گام اول به آن دقت داشته باشد. اگر شما می‌خواهید با دانلود بنر لایه باز عید فطر پروژه‌ای را انجام دهید، بهتر است قبل از هر چیز به سایز آن توجه داشته باشید. طرح لایه باز عید فطر را می‌توانید از مراجع معتبری نظیر طرح دات آی آر تهیه کنید که سایزهای مختلفی را ارائه می‌دهد.


هر چه ساده‌تر بهتر

در طراحی بنر عید سعید فطر و مناسبت‌های دیگر توصیه می‌کنیم از طرح‌هایی استفاده کنید که زیاد پیچیدگی نداشته باشند زیرا نمی‌تواند توجه مخاطب را در لحظه جلب کند. در انتخاب بنر خام عید فطر به این نکته مهم توجه داشته باشید که طرح هرچه ساده‌تر باشد می‌تواند توجه مخاطبین زیادی را در کمترین زمان ممکن جلب کند.


خوانایی متن بنر

یکی دیگر از نکات مهم طراحی بنر عید فطر توجه به خوانایی و کوتاه بودن متن است. توجه داشته باشید که گیرایی جملات حائز اهمیت است و در عین اختصار باید از جملات ناب استفاده کرد. در طراحی با انتخاب بنر یا پوستر خام عید فطر می‌توانید مناسب‌ترین سایز و فونت را برای متن انتخاب کنید.
 

انتخاب رنگ مناسب

در قسمت‌های مختلفی از بنر باید رنگ مناسبی انتخاب کرد. رنگ پس زمینه در نظر طراحان بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل در انتخاب طرح لایه باز عید فطر به این مورد نیز توجه می‌کنند.


 
قالب آماده و طرح لایه باز عید فطر، موثرترین روش برای طراحی و چاپ بنر و پوستر عید فطر
دانلود نمونه بنر و پوستر زکات فطره و کفاره ماه رمضان-طرح دات آی آر


تایپوگرافی عید فطر
در کنار طرح­هایی مانند طرح لایه باز عید فطر، تایپوگرافی را می‌توان به اختصار هنر پردازش متن به منظور کمک به رسانه‌های چاپی تعریف کرد که این روزها طرفداران زیادی به خود جذب کرده است

به عنوان مثال می‌توان در لایه باز عید فطر، از واژه فطر به گونه‌ای استفاده کرد که فردی در سجده یا در حال عبادت است. هم واژه فطر خوانده می‌شود و هم از آن نوشته سجده فرد را می‌توان تصور کرد. از خوشنویسی عید فطر در سال جدید بی‌بهره نمانید و از جدیدترین کالیگرافی عید فطر در چاپ بنر استفاده کنید.

پروژه افترافکت عید فطر

این روزها برای تبلیغات در فضای مجازی اکثر افراد به تصاویر ثابت بسنده نمی‌کنند و مایلند از کلیپ و تیزر نیز استفاده کنند. در سایت‌هایی که طرح لایه باز عید فطر دارند می‌توان پروژه افترافکت عید فطر را نیز سفارش داد. منظور از افترافکت قالب آماده ویدئویی است که طراحان حرفه‌ای آن را آماده می‌کنند تا افراد بتوانند به هر نوع دلخواه از آنها استفاده نمایند. از طرح دات آی آر به نشانی اینترنتی tarh.ir می‌توانید پروژه افترافکت و کلیپ آماده عید فطر را تهیه کنید و با روشی خاص تبلیغ نمایید.



 
قالب آماده و طرح لایه باز عید فطر، موثرترین روش برای طراحی و چاپ بنر و پوستر عید فطر
دانلود طرح بنر دعای قنوت نماز عید فطر-طرح دات آی آر



جمع بندی: طرح لایه باز عید فطر را از کجا تهیه کنیم؟
در دنیای امروز داشتن یک منبع به‌روز و طراحان مجرب می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین بنرها را طراحی کنید. یکی از برترین مراجع طرح لایه باز در کشور سایت طرح دات آی آر است که افراد زیادی با این مجموعه در حال همکاری هستند.اگر شما نیز به دنبال مرجع قدرتمندی برای دانلود و خرید طرح لایه باز عید فطر یا پوستر نماز عید فطر هستید می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

منبع: طرح دات آی آر-مرجع دانلود طرح بنر و پوستر عید فطر tarh.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.