طرز تهیه کاپ کیک اسپرینکل کانفتی

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک مدل کاپ کیک ببا نام کاپ کیک اسپرینکل کانفتی را به شما عزیزان آموزش دهیم.
دوشنبه، 15 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کاپ کیک اسپرینکل کانفتی

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک اسپرینکل کانفتی

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) یک و سه چهارم پیمانه (207 گرم)
بیکینگ پودر سه چهارم قاشق چای خوری
جوش شیرین یک چهارم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک دوم پیمانه (115 گرم)
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
سفیده تخم مرغ بزرگ به دمای اتاق رسیده سه عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
خامه ترش پر چرب به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 گرم)
شیر کامل به دمای اتاق رسیده یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
اسپرینکل( ترافل) رنگین کمان  (به علاوه مقداری بیشتر برای تزئین) یک دوم پیمانه (80 گرم)


مواد لازم برای تهیه باترکریم وانیلی

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
شکر قنادی چهار تا پنج پیمانه (480 تا600 گرم)
خامه غلیظ، نصف و نیم یا شیر کامل، به دمای اتاق رسیده یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
نمک برای طعم دادن به مقدار لازم


طرز تهیه کاپ کیک اسپرینکل کنفتی

کاپ کیک کانفتی یا اسپرینکل یک مدل دیگر از کاپ کیک های معروف دنیا است که به خاطر رنگارنگ بودنشان طرفداران زیادی دارند. مخصوصا بچه ها عاشق آن ها هستند.
این کاپ کیک ها علاوه بر ظاهر خوب و رنگ رنگی از طعم بسیار خوبی هم برخوردار هستند که می توانند نظر هر کسی را به خود جلب کنند پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برای تهیه این کاپ کیک های زیبا در کل به سه ساعت زمان نیاز داریم که بیست و پنج دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست دقیقه برای پخت و الباقی برای خنک کردن و تزئین آن ها صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم چهارده عدد کاپ کیک آماده کنیم.
نکته: در حقیقت اسپرینکل یک مدل از دانه های رنگی شکری هستند که در ایران به ترافل مشهورهستند. اسپرینکل کانفتی را داخل  مایه کاپ کیک می ریزند و در هنگام پخت به دلیل حرارت پخت، بافت شکری آن ذوب شده و رنگش با مواد کیک ترکیب می شود و یک بافت رنگی زیبا را داخل کیک بوجود می آورد.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
در ادامه یک قالب مافین 12 فنجانی را با کپسول کاپ کیک می پوشانیم. همچنین قالب دوم را با 2 کپسول می پوشانیم و کنار می گذاریم.
نکته: همانطور که پیش تر هم اشاره شد این دستور حدود 14 عدد کاپ کیک درست می کند.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد خشک
در این مرحله یک و سه چهارم پیمانه (207 گرم) آرد کیک، سه چهارم قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ و با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک دوم پیمانه (115 گرم) کره و یک پیمانه (200 گرم) شکر را با سرعت بالا حدود دو دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.
سپس سه عدد سفیده تخم مرغ و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را به موادمان اضافه می کنیم و با سرعت متوسط رو ​​به بالا هم می زنیم تا یکدست شوند.
در آخر نیز یک دوم پیمانه (120 گرم) خامه ترش را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. مجددا کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و در حد نیاز هم می زنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر و مواد خشک (درست کردن مایه کاپ کیک)
در این مرحله همزن را روشن می کنیم و روی سرعت کم قرار می دهیم و مواد خشک الک شده را به آرامی با مواد تر  مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.
در حالی که همزن هنوز روشن است، یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) شیر را به آرامی داخل موادمان می ریزیم و هم می زنیم تا مخلوط شوند.
نکته: مایه کاپ کیک را بیش از حد مخلوط نکنید.
در نهایت یک دوم پیمانه (80 گرم) اسپرینکل (ترافل) را به آرامی اضافه می کنیم و هم می زنیم.
نکته: مایه کاپ کیک کمی غلیظ خواهد شد.

طرز تهیه کاپ کیک اسپرینکل کانفتی

مرحله پنجم: ریختن مایه کاپ کیک ها داخل قالب
مایه کیک به دست آمده را با استفاده از یک قاشق، داخل قالبی که از قبل با کپسول های مخصوص کاپ کیک پوشانده ایم می ریزیم و برای جلوگیری از سر ریز شدن آن ها هنگام پخت، فقط دو سوم ظرفیت آن ها را پر می کنیم.

مرحله ششم: پختن کاپ کیک ها
قالب ها را داخل فر می گذاریم و کاپ کیک ها را به مدت 19 تا 22 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده ایم تمیز بیرون بیاید می پزیم.
نکته: با این دستور پخت می توان حدود 30 عدد مینی کاپ کیک تهیه کرد و با همان دمای فر، حدود 11 تا 13 دقیقه پخت.

مرحله هفتم: خنک کردن کاپ کیک ها
بعد از گذشت زمان مقررو پختن کاپ کیک ها آن ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی در قالبشان بمانند و خنک شوند. سپس آن ها را از قالب بیرون می آوریم و روی توری سیمی می چینیم تا قبل از فراست کردن کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم: درست کردن فراستینگ وانیلی
در یک کاسه متوسط و با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره را حدود 2 دقیقه با سرعت متوسط ​​هم می زنیم تا کرم رنگ شود. سپس چهار و نیم پیمانه شکر قنادی، یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) خامه غلیظ و دو قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه می کنیم و با سرعت کم به مدت 30 ثانیه هم می زنیم و سپس سرعت را افزایش داده و به سرعت متوسط ​​رو به بالا می رسانیم و 2 دقیقه کامل می زنیم.
نکته: فراستینگ را بچشید اگر خیلی شیرین است کمی نمک اضافه کنید. من همیشه یک هشتم قاشق چای خوری نمک اضافه می کنم.
نکته: می‌ توانید قوام فراستینگ را کنترل کنید به این صورت که اگر فراست خیلی رقیق است تا نصف پیمانه شکر شیرینی‌ پزی اضافه کنید و اگر فراست خیلی غلیظ است خامه غلیظ ‌تر اضافه کنید (هر بار فقط یک قاشق غذا خوری اضافه کنید و هم بزنید. بعد میل کنید و در صورت تمایل مقدار بیشتری اضافه کنید).

حالا فراست ما آماده است می توانیم بلا فاصله از آن استفاده کنیم یا آن را در یک ظرف در دار بریزیم و درب آن را محکم ببندیم و تا یک هفته در یخچال یا تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنیم.
نکته: بعد از یخ زدن، برای یخ زدایی کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و سپس چند ثانیه با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا دوباره کرم رنگ شود. اگر در اثر گذاشتن در یخچال سفت شده می توانید کمی خامه غلیظ یا شیر اضافه کنید و هم بزنید تا رقیق شود.
نکته: این دستور برای فراست کردن 12 تا 16 عدد کاپ کیک کافی است.
نکته: اگر شکر قنادی شما هم گلوله شده است، توصیه می کنم قبل از اندازه گیری و استفاده آن را 1 تا 2 بار الک کنید.

طرز تهیه کاپ کیک اسپرینکل کانفتی

مرحله نهم: مونتاژ کردن کاپ کیک ها
فراستینگ آماده شده را با یک قطره از رنگ خوراکی ژله ای دلخواه رنگ آمیزی می کنیم، سپس داخل قیف  با ماسوره Ateco 849 می ریزیم و روی کپ کیک های خنک شده پایپ می کنیم و در آخر روی آن ها را با کمی ترافل رنگی تزئین می کنیم.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کاپ کیک ها
کاپ کیک های تزئین شده را در یک ظرف مناسب می چینیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده آن ها را می پوشانیم و می توانیم به مدت سه روز در یخچال نگهداری کنیم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل‌ آماده کردن کاپ کیک ها از قبل: کیک‌های کوچک را می ‌توانید از یک روز قبل درست کنید و روی آن ها را بپوشانید و در دمای اتاق نگهداری کنید. فراستینگ را نیز می توانید از یک روز قبل تهیه کنید و روی آن را بپوشانید و تا زمان استفاده در یخچال نگهداری کنید.

دستورالعمل انجماد: کاپ کیک های روکش شده یا بدون فراست را 2 تا 3 ماه می توانید فریز کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: میکسر برقی یا دستی | کاسه مخلوط کن شیشه ای | قالب مافین 12 فنجانی | کپسول کاپ کیک | قیف یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد | ماسوره Ateco 849 | رنگ خوراکی ژله ای

آرد کیک: آرد کیک واقعی بهترین آرد برای این دستور پخت است. با این حال، اگر نمی توانید آرد کیک تهیه کنید، به جای آن از آرد کیک خانگی استفاده کنید. در ادامه دستور تهیه آن را بیان می کنیم.

مواد لازم برای تهیه آرد کیک خانگی
چهارده قاشق غذا خوری (110 گرم) آرد همه منظوره (الک شده)
دو قاشق غذا خوری (16 گرم) نشاسته ذرت

تجهیزات مورد نیاز
الک مشبک ریز

طرز تهیه آرد کیک خانگی
چهارده قاشق غذا خوری (110 گرم) آرد و دو قاشق غذا خوری (16 گرم) نشاسته ذرت را باهم در یک کاسه بزرگ الک کمی نیم و این کار را مجددا تکرار می کنیم تا خوب باهم مخلوط شوند. الک کردن نه تنها دو ماده را به درستی باهم مخلوط می کند، بلکه مخلوط را هواگیری می کند تا قوام آن شبیه آرد کیک واقعی باشد.
اکنون یک پیمانه آرد کیک داریم که می توانیم در هر دستور العملی که به آرد کیک نیاز دارد استفاده کنیم.
نکته: الک کردن باعث می شود حجم کیک زیاد شود زیرا هوا اضافه می کند.
در این دستور چون به یک و سه چهارم پیمانه آرد نیاز داریم، این کار را مجددا انجام می دهیم تا دو پیمانه آرد حاصل شود. سپس یک چهارم پیمانه از آن جدا می کنیم.سفیده تخم مرغ: استفاده از تمام سفیده تخم مرغ برای بافت نرم و کرکی آنها کلیدی است. در اینجا جداکننده تخم مرغ من استفاده می کنم و دوست دارم! در اینجا چند ایده برای دستور پخت باقیمانده زرده تخم مرغ وجود دارد.

شیر کامل و خامه ترش: شیر کامل و خامه ترش برای داشتن بهترین طعم و بافت به شدت توصیه می شوند. به جای آن می توانید ماست ساده پرچرب هم استفاده کنید، اگرچه کیک های کوچک ممکن است سبک نباشند. همین امر در مورد شیر کم چرب نیز صدق می کند.

چرا همه چیز باید به دمای اتاق برسد؟ همه اقلام یخچال باید به دمای اتاق برسند تا به راحتی باهم مخلوط شوند و مایه کیک یکنواختی را تولید کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.