طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی با شکلات سفید

در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی با شکلات سفید را به شما عزیزان آموزش دهیم.
سه‌شنبه، 16 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی با شکلات سفید

مواد لازم برای تهیه مایه کاپ کیک توت فرنگی

مواد غذایی مقدار
آرد کیک (الک شده) یک و سه چهارم پیمانه (207 گرم)
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین یک چهارم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک دوم پیمانه (115 گرم)
شکر گرانول سفید یک پیمانه (200 گرم)
سفیده تخم مرغ، به دمای اتاق رسیده سه عدد
خامه ترش یا ماست ساده، به دمای اتاق رسیده یک چهارم پیمانه (60 گرم)
عصاره وانیل خالص یک و نیم قاشق چای خوری
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر)
پوره توت فرنگی یک چهارم پیمانه


مواد لازم برای تهیه فراستینگ شکلاتی سفید

مواد غذایی مقدار
توت فرنگی خشک شده یخ زده یک پیمانه (حدود 25 گرم)
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک پیمانه (230 گرم)
شکر قنادی دو پیمانه (240 گرم)
شکلات سفید، ذوب شده و کمی خنک شده شش اونس (170 گرم)
خامه غلیظ، نصف و نیم یا شیر، به دمای اتاق رسیده یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
نمک یک هشتم قاشق چای خوری


مواد لازم برای تزئین (اختیاری)

مواد غذایی مقدار
فراستینگ شکلاتی سفید به مقدار لازم
توت فرنگی های تازه پوشیده شده با دو اونس شکلات سفید مذاب به مقدار لازم


طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی شکلاتی سفید

کاپ کیک شکلاتی با تزئین توت فرنگی بدون هیچ شکی بهترین کاپ کیکی است که تاکنون خورده ‌اید. شما یک کاپ کیک پر از شکلات را می ‌خورید که با فراستینگ توت فرنگی و شکلات مزه دار شده و با تزئین زیبای توت فرنگی همراه است که مجموعا یک کاپ کیک فراموش ناشدنی را می‌سازند.

برای تهیه این کاپ کیک های زیبا در کل به چهار ساعت زمان نیاز داریم که چهل و پنج دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، بیست دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن آن ها صرف می شود. با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم چهارده الی پانزده عدد کاپ کیک تهیه کنیم.

مرحله اول: آماده کردن پوره توت فرنگی
برای آماده کردن پوره توت رنگی به یک دوم پوند توت فرنگی نیاز داریم. توت فرنگی آبکش شده را در غذاساز می ریزیم و پوره می کنیم، سپس توت فرنگی پوره شده را در یک ظرف مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آن را می جوشانیم تا یک چهارم پیمانه یا کمی بیشتر از یک چهارم پیمانه توت فرنگی باقی بماند.
این فرآیند حدودا پانزده تا بیست دقیقه طول می کشد اما باید دقت داشته باشیم که این زمان، بسته به اندازه ظرف و آبدار بودن توت فرنگی ها می تواند متفاوت باشد.
نکته: توجه کنید که شکر یا هر شیرین کننده دیگری را اضافه نکنید.
نکته: می توانید این پوره را از روز قبل آماده کنید تا زمان بیشتری برای خنک شدن داشته باشید. آن را بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید.
نکته: این پوره را می توانید تا سه ماه در فریزر نگهداری کنید.
نکته: قبل از استفاده پوره را حتما به دمای اتاق برسانید.

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی با شکلات سفید

مرحله دوم: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود.
در ادامه یک قالب مافین 12 فنجانی را با کپسول های مخصوص کاپ کیک می پوشانیم. همچنین قالب دوم را با 2 تا 3 عدد کپسول  می پوشانیم و کنار می گذاریم.
نکته: همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره شد با این دستور 14 تا 15 عدد کاپ کیک می توان درست کرد.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک
در این مرحله یک و سه چهارم پیمانه (207 گرم) آرد کیک، یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر، یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر
با استفاده از همزن دستی یا برقی، یک دوم پیمانه (115 گرم) کره و یک پیمانه (200 گرم) شکر را با سرعت بالا حدود دو دقیقه هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند. در صورت نیاز، کناره ها و کف کاسه را با یک کاردک پلاستیکی می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم.
در ادامه سه عدد سفیده تخم مرغ را حدود دو دقیقه با سرعت زیاد هم می زنیم تا مخلوط شوند.
سپس یک چهارم پیمانه (60 گرم) خامه ترش و یک و نیم قاشق چای خوری عصاره وانیل را هم به موادمان اضافه کرده و هم می زنیم. مجددا کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و در حد نیاز هم می زنیم.

مرحله پنجم: ترکیب کردن مواد تر و مواد خشک (درست کردن مایه کاپ کیک)
در این مرحله همزن را با سرعت کم روشن می کنیم و مواد خشک الک شده را به مواد تر اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.
در حالی که همزن هنوز روشن است، یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر) شیر را به آرامی داخل موادمان می ریزیم و خیلی آرام هم می زنیم تا مخلوط شود.
نکته: این ترکیب را بیش از حد مخلوط نکنید.
در آخر یک چهارم پیمانه پوره توت فرنگی خنک شده را اضافه کرده و توسط همزن مخلوط می کنیم.
نکته اول: مطمئن شوید که در ته کاسه آرد گلوله شده ای وجود نداشته باشد.
نکته دوم: مایه کاپ کیک کمی غلیظ خواهد شد.

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی با شکلات سفید

مرحله ششم: ریختن مایه کاپ کیک در قالب
مایه به دست آمده را با استفاده از یک قاشق داخل قالبی که از قبل با کپسول مخصوص کاپ کیک پوشانده ایم می ریزیم و فقط دو سوم ظرفیت آن ها را پر می کنیم تا از سر ریز شدن آن ها هنگام پخت جلوگیری کنیم.

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی با شکلات سفید

مرحله هفتم: پختن کاپ کیک ها
قالب را داخل فر می گذاریم و کاپ کیک ها  را به مدت 20 تا 22 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده ایم تمیز بیرون بیاید می پزیم.
نکته: با این مقدار مایه کیک می توان حدود 35 عدد مینی کاپ کیک درست کرد، آن ها را با همان دمای فر حدود 11 تا 13 دقیقه می پزیم.

مرحله هشتم: خنک کردن کاپ کیک ها
بعد از گذشت زمان مقرر و پختن کاپ کیک ها آن ها را از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم کمی در قالبشان بمانند و خنک شوند. سپس آن ها را از قالب خارج می کنیم و روی توری سیمی می چینیم تا قبل از فراست کردن کاملا خنک شوند.

مرحله نهم: آماده کردن شکلات سفید
نکته صرفه جویی در زمان: وقتی کاپ کیک ها در حال خنک شدن هستند، شکلات سفید مورد استفاده برای فراستینگ را آب می کنیم.
می توانیم آن را روی بخار آب ذوب کنیم یا از مایکروویو استفاده کنیم.
پیشنهاد: من آن را در مایکروویو در عرض 20 ثانیه ذوب می کنم و در طول این مدت چند بار هم می زنم تا صاف و یکدست شود.
نکته: قبل از استفاده در فراستینگ، اجازه دهید به مدت 15 دقیقه خنک شود.

مرحله دهم: آماده کردن فراستینگ
در این مرحله با استفاده از مخلوط کن یا غذاساز، یک پیمانه (حدود 25 گرم) توت فرنگی خشک شده را آسیاب می کنیم و کنار می گذاریم.
نکته: شما باید حدود یک دوم پیمانه پودر توت فرنگی داشته باشید.
سپس در یک کاسه بزرگ و با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، یک پیمانه (230 گرم) کره را به مدت یک دقیقه با سرعت بالا هم می زنیم تا کاملا یکدست و کرم رنگ شود.
در ادامه دو پیمانه (240 گرم) شکر قنادی، یک دوم پیمانه پودر توت فرنگی، شش اونس (170 گرم) شکلات سفید ذوب شده و خنک شده، دو قاشق غذا خوری خامه غلیظ، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و یک هشتم قاشق چای خوری نمک را اضافه می کنیم و با سرعت متوسط رو ​​به بالا هم می زنیم تا یکدست و کرم رنگ شوند.
نکته اول: در صورت تمایل دو قاشق غذا خوری دیگر خامه غلیظ اضافه کنید تا فراستینگ کمی رقیق شود.
نکته دوم: فراستینگ را بچشید، سپس در صورت تمایل کمی نمک اضافه کنید.

مرحله یازدهم: مونتاژ کردن کاپ کیک ها
فراستینگ را داخل قیف با ماسوره Wilton 8B می ریزیم و روی کاپ کیک های خنک شده پایپ می کنیم و در آخر با توت فرنگی های روکش شده با شکلات سفید تزئین می کنیم.

طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی با شکلات سفید

مرحله آخر: سرو و نگهداری کاپ کیک ها
کاپ کیک های خامه کشی و تزئین شده را در یک ظرف مناسب می چینیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و باقی مانده آن ها را می پوشانیم و می توانیم تا پنج روز در یخچال نگهداری کنیم.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل‌های آماده کردن کاپ کیک ها از قبل: توصیه می‌کنم پوره توت‌ فرنگی  را طبق دستور، یک روز زودتر تهیه کنید تا خنک شود. کاپ کیک ها را نیز می توانید از یک روز قبل درست کنید، روی آن ها را بپوشانید و در یخچال نگهداری کنید. همچنین فراستینگ را می توانید از یک روز قبل تهیه کنید، روی آن را بپوشانید و تا زمان استفاده در یخچال نگهداری کنید.

دستورالعمل انجماد: کاپ کیک های روکش شده یا بدون فراست را می توانید ۲ تا ۳ ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید.

ابزارهای مورد نیاز برای تهیه دستور پخت: کاسه مخلوط کن شیشه ای | غذاساز | لیوان اندازه گیری مدرج | رنگ خوراکی ژله ای | کپسول کاپ کیک | قالب کاپ کیک | ماسوره Wilton 8B | قیف قابل استفاده مجدد یا یکبار مصرف | توری خنک کننده | پایه کیک چوبی
 
شکلات سفید: برای داشتن بهترین طعم و بافت، استفاده از شکلات سفید خالص به شدت توصیه می شود. شکات ها معمولاً به صورت میله های 4 اونسی فروخته می شوند. من عاشق برندهای Ghirardelli، Bakers یا Nestle هستم. شما فقط به 6 اونس شکلات برای فراستینگ نیاز دارید، اما 2 اونس اضافی آن را برای پوشش توت فرنگی های تازه به عنوان تزئین کنار بگذارید.

توت فرنگی خشک شده را از کجا بخریم؟ می توانید از عطاری ها یا فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید. توجه کنید که از توت فرنگی خشک جویدنی استفاده نکنید. شما به توت فرنگی خشک شده در فریز نیاز دارید که پودر شود.

رنگ خوراکی: در صورت تمایل، یک یا دو قطره رنگ خوراکی صورتی یا قرمز به مایه کاپ کیک ها و فراستینگ اضافه کنید. از یک قطره رنگ خوراکی ژله ای استفاده کنید.

آرد کیک: آرد کیک واقعی بهترین آرد برای این دستور پخت است. با این حال، اگر نمی توانید آرد کیک تهیه کنید، به جای آن از آرد کیک خانگی استفاده کنید. در ادامه دستور تهیه آن را بیان می کنیم.

مواد لازم برای تهیه آرد کیک خانگی
چهارده قاشق غذا خوری (110 گرم) آرد همه منظوره (الک شده)
دو قاشق غذا خوری (16 گرم) نشاسته ذرت

تجهیزات مورد نیاز
الک مشبک ریز

طرز تهیه آرد کیک خانگی
چهارده قاشق غذا خوری (110 گرم) آرد و دو قاشق غذا خوری (16 گرم) نشاسته ذرت را باهم در یک کاسه بزرگ الک کمی نیم و این کار را مجددا تکرار می کنیم تا خوب باهم مخلوط شوند. الک کردن نه تنها دو ماده را به درستی باهم مخلوط می کند، بلکه مخلوط را هواگیری می کند تا قوام آن شبیه آرد کیک واقعی باشد.
اکنون یک پیمانه آرد کیک داریم که می توانیم در هر دستور العملی که به آرد کیک نیاز دارد استفاده کنیم.
نکته: الک کردن باعث می شود حجم کیک زیاد شود زیرا هوا اضافه می کند.
در این دستور چون به یک و سه چهارم پیمانه آرد نیاز داریم، این کار را مجددا انجام می دهیم تا دو پیمانه آرد حاصل شود. سپس یک چهارم پیمانه از آن جدا می کنیم.
 
چرا همه چیز باید به دمای اتاق برسد؟ همه اقلام یخچال باید به دمای اتاق برسند تا به راحتی باهم مخلوط شوند و مایه کیک یکنواختی را تولید کنند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما