انواع کابینت آشپزخانه ؛ مدلهای جدید کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه هرچند ممکن است در ظاهر ساده به نظر برسد، اما اصول و قواعدی دارد که اگر به خوبی رعایت نشود، نتیجه‌ی معکوس در پی خواهد داشت
شنبه، 21 مرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
انواع کابینت آشپزخانه ؛ مدلهای جدید کابینت آشپزخانه
کابینت مهمترین اجزای یک آشپزخانه است؛ طرح و مدل کابینت، همچنین رنگ و سبک آن، حاوی جزئیات مهمی است که روی هم رفته شاخصههای یک آشپزخانه جدید و شیک را رقم میزند.

چه به طرحهای سنتی و کلاسیک علاقمند باشید و چه به طرحهای ساده و مدرن، این کابینتها هستند که سبک آشپزخانه را تعیین میکنند. ایجاد فضای مناسب و کاربردی، حتی در کوچکترین فضاها، یکی دیگر از کارکردهای کابینت آشپزخانه است؛ به طوری که حتی یک فضای کوچک و نقلی را میتوان با یک طراحی اصولی و مهندسی شده، مفید و کاربردی ساخت.

طراحی کابینت آشپزخانه هرچند ممکن است در ظاهر ساده به نظر برسد، اما اصول و قواعدی دارد که اگر به خوبی رعایت نشود، نتیجهی معکوس در پی خواهد داشت. در ادامه، راجع به انواع کابینت اطلاعاتی را به شما خواهیم داد و به شما میگوییم هر مدل کابینت، برای چه آشپزخانهای مناسب است!

 
انواع کابینت آشپزخانه ؛ مدلهای جدید کابینت آشپزخانه
 

مدل کابینت مدرن و ساده

بیشترین مدل کابینت، که همهی ما انواع آن را بارها مشاهده کردهایم، کابینت مدرن است؛ کابینتهای مدرن، طراحی ساده دارند و به همین دلیل برای اکثر آشپزخانهها مناسب هستند. کابینت امدیاف و کابینت هایگلاس، از مشهورترین متریال در ساخت کابینت مدرن هستند.

کابینتهای مدرن، معمولا کشیده و بلند طراحی میشوند و در صورت تمایل مشتری یا کمبود فضای آشپزخانه، حتی میتوانند تا سقف نیز امتداد داشته باشند. کابینتهای مدرن عاری از هر گونه تزئینات و منبت بر روی بدنهی هستند و ظاهری ساده دارند.

از نظر تنوع رنگ، این سبک بسیار پر تنوع است و هر رنگی، چه مات و چه براق، در کالیته رنگ آن جای میگیرد. حتی در صورت تمایل، میتوانید از دو یا سه رنگ کابینت به طور همزمان هم استفاده نمایید.

کابینت آشپزخانه مدرن را میتوان با دستگیره یا بدون دستگیره نیز سفارش داد. کابینتهای بدون دستگیره از نظر بصری، فضایی سادهتر و خلوتتر را در آشپزخانه به وجود میآورند و بهترین گزینه برای فضاهای کوچک یا علاقمندان سبک مینیمال هستند.

دستگیرهها در کابینتهای مدرن، معمولا کشیده و ساده هستند و با ایجاد خطای دید، باعث کشیدهتر دیده شدن آشپزخانه میشوند.

با توجه به این که کابینت مدرن سبکی ساده است، قیمت آن نسبت به کابینتهای کلاسیک اقتصادیتر نیز هست.


مدل کابینتکلاسیک و حکاکی شده

هر آنچه راجع به کابینت مدرن گفته شد، نقطهی مقابل کابینت کلاسیک است. کابینتهای کلاسیک، بسیار شلوغ و پر جزئیات هستند و تنها در آشپزخانههای بزرگ اجرا میشوند. انواع طراحیها و حکاکیها بر روی بدنه و ظواهر کابینتهای کلاسیک به چشم میخورد که در کنار هم، باعث ایجاد فضای باشکوه و مجلل در آشپزخانه میشود.

با توجه به سلیقه مشتری و مدل آشپزخانه، انواع گل دکوراتیو، ستون، سرستون، تاج گل و سایر طرحهای منبت را میتوان در بدنهی کابینتهای کلاسیک نصب نمود.

در سبک کلاسیک، انواع جزئیات مدرن، مانند هود، باید در کاور پنهان شود تا فضای آشپزخانه هر چه بیشتر سنتی باشد؛ همچنین دستگیرهها، شیرآلات و سینک ظرفشویی را باید متناسب با سبک کلاسیک انتخاب نمود.

عمق کابینتهای کلاسیک معمولا از عمق کابینتهای مدرن بیشتر است و این کابینتها بیشتر در رنگهای موقر و سنگین، مانند سفید، قهوهای، خاکستری و ... دیده میشوند. کابینتهای این سبک، در رنگهای پر انرژی و مدرن دیده نمیشوند چرا که باید همواره ظاهر مجلل و اشرافی خود را حفظ کنند.

با توجه به پر کار بودن کابینتهای کلاسیک، طبیعی است که این سبک قیمت بالاتری داشته باشد. کابینتآشپزخانه کلاسیک بیشتر از متریال چوب طبیعی، روکش چوب و ممبران ساخته میشوند که چوب طبیعی، گرانترین مدل آن و ممبران اقتصادیترین نمونه سبک کلاسیک است.
 

 
انواع کابینت آشپزخانه ؛ مدلهای جدید کابینت آشپزخانه

کابینت نئوکلاسیک و سبکهای تلفیقی

سبک مدرن و کلاسیک دو سبک اصلی در طراحیکابینت آشپزخانه هستند اما در این بین، سبکهای تلفیقی و میانه نیز وجود دارد. سبک نئوکلاسیک یکی از زیباترین و مشهورترین نمونههای کابینت آشپزخانه تلفیقی است که زیبایی کابینت کلاسیک و سادگی کابینت مدرن را توامان دارد.

بدنه و دربهای این سبک، معمولا دارای حکاکیهای ساده است، اما از تزئینات و منبتهای حکاکی شده، استفاده نمیشود. در مدل کابینت نئوکلاسیک، هود و سایر جزئیات مدرن تا حدودی پوشانده میشوند تا فضای آشپزخانه روح سنتی خود را حفظ کند.

کابینتهای نئوکلاسیک به دلیل آن که خیلی پرجزئیات و شلوغ نیستند برای انواع آشپزخانهها با متراژ بزرگ و کوچک مناسب هستند؛ اگر چه برای فضاهای خیلی کوچک مناسب نیستند.

هر چه فضای آشپزخانه کوچکتر باشد، لزوم استفاده از رنگهای روشن، مانند کابینتهای سفید یا شیری، بیشتر است. این مدل کابینت نیز تنها در رنگهای سنگین و متناسب با سبک نئوکلاسیک اجرا میشود.

با توجه به این که نئوکلاسیک سبکی تلفیقی است، از این مدل کابینت میتوان در خانههایی با دکوراسیون مدرن و کلاسیک استفاده نمود.


چه مدل کابینت آشپزخانه برای خانهی ما مناسب است؟

احتمالا تا اینجای کار متوجه شدهاید که با توجه به طراحی دکوراسیون منزل، متراژ و سلیقهی شخصیتان چه سبک و مدلی از کابینت برای فضای آشپزخانهتان مناسب است. یکی دیگر از موارد مهم در زیبایی آشپزخانه، رعایت هماهنگی و هارمونی بین اجزا است؛ به این معنی که لازم است همانندی و توافق بین اجزای منزلتان وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر سبک وسایل و لوازمتان کلاسیک است، نباید از کابینتهای مدرن، مانند کابینت امدیاف، استفاده کنید و در مقابل، اگر سبک کابینتهایتان کلاسیک است، نباید از تجهیزات مدرن، مانند شیرآلات یا لوسترهای مدرن استفاده نمایید.

هر چه هماهنگی بین اجزای خانه و آشپزخانه بیشتر رعایت شده باشد، زیبایی بیشتر به چشم میآید. دقیقا به همین دلیل است که برخی دکوراسیونها در عین حالی که به صورت مستقل زیبا هستند، به صورت کلی به دل نمینشینند.

از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم اطلاعات بیان شده برایتان مفید واقع شده باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.