کالری گریپ فروت چقدر است؟ + ارزش غذایی

گریپ فروت، از خانواده مرکبات محسوب میگردد و شباهتی بسیار به پرتقال دارد اما اندازه آن از پرتقال بزرگ تر است. گریپ فروت در سه رنگ متفاوت تولید میگردد، صورتی، سفید و قرمز. یکی از فواید بسیار مهم گریپ فروت کمک به کاهش وزن است و به همین خاطر پای ثابت رژیم های لاغری محسوب میگردد. در مطلب زیر درباره ارزش غذایی، مواد معدنی، ویتامین ها و فواید گریپ فروت صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.
شنبه، 6 آبان 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری گریپ فروت چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی گریپ فروت در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 33 کیلوکالری
کربوهیدرات 8.41 گرم
پروتئین 0.69 گرم
چربی 0.10 گرم
آب 90.48 گرم
فیبر 1.10 گرم
قند 7.31 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در گریپ فروت در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 2.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.13 میلی گرم
ویتامین K 0.00 میکروگرم
ویتامین C 33.30 میلی گرم
تیامین (B1) 0.04 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.02 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.27 میلی گرم
کولین (B4) 7.70میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.28 میلی گرم
ویتامین B6 0.04 میلی گرم
فولات (B9) 10.00میکروگرم
فولات (B9) 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در گریپ فروت در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 12.00 میلی گرم
آهن 0.06 میلی گرم
منیزیم 9.00 میلی گرم
فسفر 8.00 میلی گرم
پتاسیم 148.00 میلی گرم
سدیم 0.00 میلی گرم
روی 0.07 میلی گرم
مس 0.05 میلی گرم
منگنز 0.01 میلی گرم
سلنیم 1.40 میکروگرم
 

گریپ فروت برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
گریپ فروت غنی از ویتامین C 
یکی از دلایل معروفیت میوه گریپ فروت وجود مقادیر بسیار زیاد ویتامین C در این میوه می باشد. همان طورز که می دانید ویتامین C  می تواند نقش بسزایی در حفظ و بهبود سیستم ایمنی بدن داشته باشد. به خصوص در فصل سرما و زمستان مصرف این میوه فراموش نشود چرا که موجب تقویت سیستم ایمنی و مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شود.
 
برای جلوگیری از انباشت چربی 
یکی از مزایای بسیار عالی میوه گریپ فروت داشتن فیبر بسیار زیاد است که همین امر موجب پیشگیری از تشکیل و انباشته شدن چربی در بدن میشود. هم چنین فیبر موجود در این میوه به بهتر عمل کردن دستگاه گوارش کمک بسیاری کند. کمک می کند و به بهبود عملکرد سیستم گوارش نیز کمک می کند. فیبر می تواند تبدیل انرژی در بدن را به حداکثر برساند و از همین رو موجب گردد هیچ کالری برای ذخیره چربی در بدن یافت نشود.
 
کمک به بهبود هضم و راحتی سیستم گوارش 
همان طور که اشاره کردیم گریپ فروت دارای مقادیر زیادی از فیبر است. فیبر موجب بهبود عملکرد سیستم گوارش شده و  هضم غذا از روده را آسان میکند.  هم چنین در تبدیل غذا به انرژی و دفع مواد مغذی کم اهمیت در بدن بسیار کمک میکند. یکی دیگر از مزایای گریپ فروت کمک به کاهش وزن از طریق جلوگیری از جذب چربی می باشد. 
 
موجب تحریک هورمون ها میگردد
یکی دیگر از خواص گریپ فروت برای بدن این است که موجب تحریک تولید تعادل هورمون ها می شود. تعادل هورمون ها سبب میگردند که روند فرایند گوارشی و بهینه‌سازی متابولیسم بدن افزایش  پیدا کند و به همین خاطر مانع از چاقی و کاهش وزن میشود. 
 
کمک به کاهش وزن 
یکی از مزایای بسیار مهم مصرف گریپ فروت کمک به کاهش وزن می باشد به همین خاطر در اکثر رژیم های غذایی مورد استفاده قرار میگیرد.  گریپ فروت فاقد کربوهیدرات می باشد که همین امر موجب بهینه‌ سازی متابولیسم بدن و ایجاد انرژی می گردد. سعی کنید این میوه را در برنامه غذایی هر روز خود قرار دهید تا از مزایای آن بی بهره نمانید.
 
منبع غنی ویتامین E
گریپ فروت، منبع غنی از ویتامین E می باشد که سبب می گردد پوستی سالم و سلامت داشته باشید. همان طور که میدانید وجود ویتامین E در بدن برای حفظ و شادابی پوست بسیار مهم است. با مصرف گریپ فروت میتوانید در تامین این ویتامین کمک بسیاری به بدن خود بکنید. ویتامین E موجب شادابی و تندرستی بدن و سالم ماندن پوست شما میگردد.
 
سرشار از مواد معدنی مختلف 
این میوه دارای مواد معدنی متعددی است که برای داشتن یک رژیم غذایی سالم تاثیر زیادی دارد. یک دوم گریپ فروت، دارای 325 گرم پتاسیم، 25 میکروگرم فولات، 40 میلی گرم کلسیم و 1 میلی گرم آهن و مقدار قابل توجهی ویتامین C می باشد. گریپ فروت به بهتر عمل کردن متابولیسم کمک می کند و در حفظ وزن مناسب تاثیر دارد.
 
کمک به آرامش ذهن 
یکی دیگر از فواید مصرف  گریپ فروت آرامش ذهنی می باشد.  با مصرف گریپ فروت می توایند یک ذهن آرام و بدون دغدغه داشته باشید و از استرس و اضطراب به دور باشید. سعی کنید هر روز صبح مقداری گریپ فروت مصرف کنید که این امر موجب میشود روحیه شما تقویت و آرامشی وصف ناپذیر داشته باشید. 
 
برای سم زدایی بدن 
یکی دیگر از فواید مصرف گریپ فروت کمک به سم زدایی و پاکسازی بدن می باشد. اگر هر روز یک لیوان آب گریپ استفاده کنید به نابودی سموم و مواد مضر بدن کمک شایانی خواهید کرد. 
 
حفظ حرکت مناسب روده 
با مصرف گریپ فروت میتوانید در حفظ حرکات روده به هنگام هضم غذا کمک بسیاری بکنید. به همین دلیل گریپ فروت تاثیر زیادی در سلامت گوارش بدن و حفظ حرکات مناسب روده دارد.
 
کمک به جلوگیری از مقاومت به انسولین و دیابت 
خوردن منظم گریپ‌ فروت در پیشگیری از مقاومت به انسولین تاثیر بسزایی دارد. مقاومت به انسولین که سبب به دیابت میگردد  زمانی اتفاق می افتد که سلول‌ ها دیگر به انسولین واکنش نشان نمی دهند. انسولین یکی از هورمون هایی است که موجب تنظیم بسیاری از فرآیندهای بدن می شود. مثلا نقش بسزایی در بسیاری از بخش‌ های سوخت‌ و ساز دارد، اما بیشتر به نقشی که در کنترل قند خون دارد معروف است. مقاومت به انسولین در آخر سبب بالا رفتن سطح انسولین و قند خون می‌ شود که هر دو از عوامل خطر دیابت نوع ۲ به شمار می‌ روند. شما میتوانید با مصرف  گریپ‌ فروت، سطح انسولین را کنترل و موجب کاهش مقاومت به انسولین شوید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما