کالری گوشت بلدرچین چقدر است؟ + ارزش غذایی

گوشت بلدرچین یکی از موا غذایی گوشتی می باشد که در خانواده گوشت های سفید قرار میگیرد. این گوشت به سبب فواید بسیاری که امروزه شناخته شده به صورت گسترده در اکثر کشورها پرورش داده می شود. گوشت بلدرچین ماده ای مغذی و مفید است و فواید بسیار فراوانی دارد. در مطلب زیر درباره خواص، مواد معدنی، ویتامین ها و ارزش غذایی این گوشت صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 17 آبان 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری گوشت بلدرچین چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی گوشت بلدرچین در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 134 کیلوکالری
کربوهیدرات 0.00 گرم
پروتئین 21.76 گرم
چربی 4.53 گرم
آب 70.03 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند 0.00 گرم
کلسترول 70.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در گوشت بلدرچین در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 17.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.00 میلی گرم
ویتامین K 0.00 میکروگرم
ویتامین C 7.20 میلی گرم
تیامین (B1) 0.28 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.29 میلی گرم
نیاسین (B3) 8.20 میلی گرم
کولین (B4) 0.00میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.79 میلی گرم
ویتامین B6 0.53 میلی گرم
فولات (B9) 7.00میکروگرم
ویتامین B12 0.47 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در گوشت بلدرچین در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 13.00 میلی گرم
آهن 4.51 میلی گرم
منیزیم 25.00 میلی گرم
فسفر 307.00 میلی گرم
پتاسیم 237.00 میلی گرم
سدیم 51.00 میلی گرم
روی 2.70 میلی گرم
مس 0.59 میلی گرم
منگنز 0.02 میلی گرم
سلنیم 17.40 میکروگرم
 

گوشت بلدرچین برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
سلامت مغز
یکی از دلایلی که گوشت بلدرچین را در سلامت مغز کمک میکند وجود مقادیر بالای ویتامین های گروه B می باشد. انواع ویتامین های B  همچون ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، بیوتین، فولیک اسید، و کوبالامین در این گوشت یافت می شوند که در سلامت مغز بسیار کمک کننده هستند.
 
استحکام استخوان ها
همان طور که می دانید وجود ویتامین D در بدن برای استحکام و تقویت استخوان ها ضروری می باشد. گوشت بلدرچین با دارا بودن مقادیر بالای ویتامین D  میتواند بدن را در تقویت استخوان ها و رشد آنها کمک بسیار بکند. به علاوه گوشت بلدرچین دارای ویتامین های A و K نیز می باشد که میتوانند در استحکام استخوان ها به بدن کمک کنند. هم چنین وجود ویتامین  K  در بدن برای انعقاد خون بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. پس مصرف گشت بلدرچین را در لیست غذایی خود قرار دهید تا استخوان های سالم داشته و در سنین پیری از بروز بیماری پوکی استخوان پیشگیری فرمایید.
 
سلامت و تنظیم دستگاه گوارش
یکی از فواید مهم و قابل توجه گوشت بلدرچین برای بدن بدن کمک به سلامت و تنظیم دستگا گوارش می باشد. اگر رژیم غذایی نادرستی داشته باشید حتما دچار عارضه های مربوط به دستگاه وارش می شوید. برای پیشگیری از این مشکلات بهتر است که راحت ترین روش یعنی اصلاح برنامه غذایی را پیش رو بگیرید. بدن با دچار شدن به مشکلات دستگاه گوارش در معرض بروز دیگر بیماری ها هم قرار میگیرد. در نتیجه شما با خوردن گوشت بلدرچین میتوانید کمک زیادی به بدن و سلامت آن بکنید.  
 
سلامت و مراقبت از پوست
یکی از ویتامین های ضروری در سلامت پوست ویتامین E  می باشد که در گوشت بلدرچین به وفور دیده میشود. با مصرف این گوشت میتوانید پوستی سالم و شاداب داشته باشید. هم چنین گوشت بلدرچین دارای ویتامین های A  و B نیز می باشد که موجب شادابی پوست میشوند و از پیری زودرس جلوگیری میکنند.
 
کمک به بهبودی بیماری های تنفسی
از بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی رنج میبرید حتما مصرفگوشت بلدرچین را جایگزین دیگر گوشت ها کنید چرا که مصرف این گوشت موجب بهبود و پیشگیری از انواع بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی میگردد.  بیماری هایی مانند آسم، سل، دیستروفی عضلانی که یک بیماری ضعف جسمی محسوب می شوند می توانند با مصرف گوشت بلدرچین بهبود پیدا کنند.
 
سلامت قلب
یکی از مواد معدنی که در بدن موجب کاهش کلسترول بد میشود پروتئین می باشد. گوشت بلدرچین با دارا بودن مقادیر زیاد پروتئین می تواند در سلامت و بهبود عملکرد قلب به بدن شکا کمک کند. گر میخواهید سلامت قلب خود را تضمین کنید از گوشت بلدرچین استفاده کنید.
 
بهبود حافظه
گوشت بلدرچین حاوی کولین می باشد. کولین برای تثبیت عملکرد مغز بسیار تاثیر گذار می باشد. کولینی که در گوشت بلدرچین وجود دارد سبب میگردد تا عصب های مغز به درستی کار کنند و همین امر  موجب بهبود حافظه می گردد.
 
سلامت چشم
زرده ی تخم بلدرچین حاوی پروتئین بالایی است که برای سلامت بدن بسیار مفید می باشد، به علاوه زرده تخم بلدرچین دارای دو ماده لوتئین و زیکسانتین است  که برای سلامت شبکیه چشم بسیار ضروری هستند. لوتئین و زیکسانتین موجب می شوند تا از رسیدن نور آبی رنگ به چشم جلوگیری شود و از صدمات پیشگیری می کنند. گوشت و تخم بلدرچین حاوی فواید  های زیادی برای سلامت چشم هستند. ویتامین A که در گوشت بلدرچین  وجود دارد با ویتامین A  موجود در هویج برابری می کند.
 
منبع مناسب برای انرژی
گوشت بلدرچین حاوی ویتامین B2 می باشد که موجب می گردد تا کربوهیدرات موجود در بدن به قند مبدل شود. همین امر سبب می شود تا انرژی روزانه بدن تامین شود. اگر می خواهید با خوردن گوشت انرژی روزانه شما تامین گردد مصرف گوشت بلدرچین را فراموش نکنید.
 
ترمیم بافت های آسیب دیده
یکی از مزایای مصرف گوشت بلدرچین ترمیم بافت های آسیب دیده بدن می باشد یعنی شما با خوردن این گوشت میتوانید کمک زیادی به ترمیم بافت های آسیب دیده بکنید. گوشت بلدرچین از پروتئین زیادی تشکیل شده  که به بدن کمک می کند تا از آسیب رسیدن به بافت ها پیشگیری کند. به علاوه برای اینکه بدن هورمون های بیشتری تولید کند حتما باید مصرف گوشت  بلدرچین را جدی بگیرید.
 
درمان کم خونی
گوشت بلدرچین یک منبع تغذیه ای عالی از آهن است و به همین خاطر در رفع و بهبود کم خونی به بدن بسیار کمک میکند.  اگر شما هم جزو افرادی هستید که از عارضه کم خونی رنج میبرید و با علائمی مثل سردرد، گز گز شدن دست و پا، سرگیجه، خستگی و کسلی و ... دست و پنجه نرم میکنید پیشنهاد ما به شما مصرف گوشا بلدرچین است. این گوشت با داشتن آهن فراوان در بدن موجب افزایش تولید گلبول های قرمز میشود و به رفع کم خونی کمک شایانی میکند.
 
تقویت سیستم ایمنی بدن
گوشت بلدرچین موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن میشودت. شما  با مصرف گوشت بلدرچین میتوانید سبب تقویت دستگاه ایمنی بدن خود شوید و از ورود میکروب ها و باکتری های مختلف در بدن جلوگیری کنید. پس حتما مصرف این گوشت را در لیست غذایی خود قرار دهید.
 
خواص بلدرچین برای کودکان
یکی دیگر از فواید شگفت انگیز گوشت بلدرچین این است که از کالری و کسترول پایینی برخوردار است و در عوض غنی از مود مغذی می باشد و به همین خاطر میتواند یک منبع تغذیه ای عالی و مناسب برای کودکان باشد که در حال رشد هستند و نسبت به بزرگسالان سیستم ایمنی ضعیف تری دارند. کودکان با مصرف گوشت بلدرچین میتوانند سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنند.
 
خواص گوشت بلدرچین برای دیابت
بلدرچین در بالا رفتن انرژی بدن تاثیر بسزایی دارد.  به همین خاطر افراد دیابتی که مجبورند از خوردن بعضی از مواد غذایی صرف‌ نظر کنند، می‌ توانند بلدرچین مصرف کنند. این گوشت دارای مقادیر بالای ویتامین B2 نیز  می باشد که کربوهیدرات را به قند تبدیل می‌ کند. گلوکز هم موجب تامین انرژی موردنیاز می شود پس میتوان نتیجه گرفت کسانی که دیابت دارند بهتر است بجای مصرف مواد غذایی دیگر از گوشت بلدرچین استفاده کنند.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.