کالری کره چقدر است؟ + ارزش غذایی

کره یک از محصول لبنی با خاصیت مغذی بسیار زیاد است که از شیر به تولید میگردد. کره شامل 20 درصد آب و 80 درصد چربی باقی مانده آب پنیر یا مواد جامد شیر است. کره ها از لاکتون ها، اسیدهای چرب، تری گلیسیرید، دی استیل و دی متیل سولفید و متیل کتون تشکیل شده اند. اکر بخواهیم به برخی از فواید کره اشاره کنیم این است که: این محصول لبنی یک منبع طبیعی از ویتامین های محلول در چربی مثل A، D، E و K می باشد. چربی های محلولی که در کره وجود دارند به راحتی قابل هضم هستند. کره دارای چربی های اشباع شده و غیر اشباع شده است.
شنبه، 20 آبان 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری کره چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی کره در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 717 کیلوکالری
کربوهیدرات 0.06 گرم
پروتئین 0.85 گرم
چربی 81.11 گرم
آب 15.87 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند 0.06 گرم
کلسترول 219.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در کره در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 684.00 میکروگرم
ویتامین D 1.50 میکروگرم
ویتامین E 2.32 میلی گرم
ویتامین K 7.00 میکروگرم
ویتامین C 0.00 میلی گرم
تیامین (B1) 0.01 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.03 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.04 میلی گرم
کولین (B4) 18.80میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.11 میلی گرم
ویتامین B6 0.00 میلی گرم
فولات (B9) 3.00میکروگرم
ویتامین B12 0.13 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در کره در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 24.00 میلی گرم
آهن 0.16 میلی گرم
منیزیم 2.00 میلی گرم
فسفر 23.00 میلی گرم
پتاسیم 26.00 میلی گرم
سدیم 827.00 میلی گرم
روی 0.05 میلی گرم
مس 0.02 میلی گرم
منگنز 0.00 میلی گرم
سلنیم 1.00 میکروگرم
 

کره برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
کنترل وزن
کره از اسیدهای چرب با زنجیره بلند تشکیل گردیده است که موجب بالا رفتن چربی در بدن شما نمی گردد. به علاوه یک منبع غنی از  ید به حساب می آید. همین اسیدهای چرب با زنجیره بلند به وسیله روده کوچک جذب شده و در کبد ذخیره می شوند. هم چنین این اسیدهای چرب انرژی سریع به بدن می رسانند و از این طریق کمک به کنترل وزن می کنند. طبق تحقیقات، غدد تیروئید برای بهتر عمل کردن به ید نیاز دارد. هورمون تیروئید به بالا رفتن متابولیسم و حفظ وزن مناسب کمک شایانی می کند. طق تحقیقات به دست آمده دانشمندان متوجه شد اند که کره دارای اسیدهای چرب خوب می باشد. کره  ای که از شیر گاوهای تغذیه شده با علف به دست می آید، حاوی اسیدهای چرب مثل CLA (اسید لینولئیک مزدوج) است که مانع از رشد تومورهای سرطانی میشود  و در کاهش چربی بدن نقش بسیار مهمی دارد.
 
تقویت عملکرد دستگاه گوارش
طبق مطالعات، بدن برای حفاظت از سلول های روده و بالا بردن عملکرد بهتر و قوی گوارشی به کلسترول غذایی بسیاری نیاز دارد. کره از نوع خاصی از لیپیدها به نام گلیکوسفنگولیپید تشکیل گردیده است. هم چنین مصرف کره در برابر عفونت های دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد، به تقویت مدفوع نرم کمک زیادی می کند و از علائم IBS نیز پیشگیری می کند.
 
تقویت کننده عملکرد سیستم ایمنی
آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب غیراشباعی که  در کره  وجود دارد برای حذف مواد شیمیایی سمی از بدن ما بسیار مهم هستند. به علاوه  کره به عنوان یک عامل ضد میکروبی و ضد قارچی هم میتواند عمل کند. در نتیجه، به نابودی و پیشگیری از رشد و فعالیت میکروب های مضر کمک میکند. افزون بر این ها کره  به عنوان یک عامل مقاوم در مقابل تومور عمل می کند و در پیشگیری از احتمال بروز تومور نقش شایانی دارد. کره، شیر مادر و روغن نارگیل جزو منابع غذایی طبیعی از اسید لوریک ها می باشند. طبق تحقیقات اسید لوریکی که در کره وجود دارد به عنوان یک عامل ضد ویروسی عمل می کند که به پلوگیری از علائم STD (بیماری های مقاربتی) مثل HIV/AIDS، زگیل تناسلی و تبخال کمک خواهد کرد.
 
جلوگیری از پوسیدگی دندان و سلامت استخوان
کره یک منبع تغذیه ای عالی از ویتامین های K1 و K2 می باشد که نقش زیادی در پیشگیری از پوسیدگی دندان دارد و به بهبود سریع استخوان پس از آسیب کمک می کند. طبق نتایج، ویتامین K2 و ویتامین D سبب استحکام ساختار استخوان و غضروف در بدن میشوند و نیز بر سنتز کلاژن و خاصیت ارتجاعی بافت در استخوان ها بسیار موثر هستند.
 
رشد قد
مواد مغذیی که در کره وجود دارند برای رشد و نمو کودکان و مغز استخوان ها بسیار تاثیر گذارند. درشت مغذی‌ های موجود در کره در بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی کمک شایانی می‌ کنند. هم چنین مصرف کره رشد فیزیکی بدن را به همراه دارد. چون دارای مقادیر بالای پروتئین می باشد که موجب تقویت ماهیچه ها م شود. به علاوه کره شامل مقدار کمی کلسیم، فسفر، نیاسین و ریبوفلاوین است که برای رشد کلی بدن بسیار موثر هستند.
 
پیشگیری از سرطان
کره غنی از از مواد معدنی کمیاب مثل سلنیوم می باشد و در  حذف ترکیبات سمی از بدن ما نقش مهمی ایفا میکند. طبق تحقیقات به دست آمده کره دارای  CLA (اسید لینولئیک کونژوگه) است که موجب محافظت از بدن در برابر  رشد تومورهای سرطانی می شود. هم چنین کره دارای ویتامین  K2 می باشد که  در پیشگیری از  سرطان ریه، پروستات و سینه نیز بسیار تاثیر گذار است. هم چنین از دیگر مزیت کره میتوان به درمان آرتریت روماتوئید اشاره کرد.به علاوه در  بهبود عملکرد کلسیفیکاسیون در شریان ها و رگ ها را نیز نقش دارد و موجب تقویت ایمنی بدن می شود.
 
تقویت کننده سلامت قلب و کبد
طبق نتایج علمی به دست آمده، کره حاوی کولین می باشد که به گردش خون و کاهش بیماری های کبد چرب کمک فراوانی  می کند. طبق این تحقیق، کره همچنین بر بالا رفتن کلسترول HDL  موثر است و خطر بیماری قلبی و سکته را پایین می آورد. افزون بر این،  موجب افزایش ضربان قلب، متعادل شدن  pH خون را متعادل می کند و کاهش استرس آنتی اکسیدانی میگردد. به همین خاطر نقش بسزایی در کاهش CVD نیز دارد.
 
مفید برای سلامت پوست، ناخن و مو
بعضی از مواد مغذی ضروری که در کره  دیده میشوند به جریان خون مناسب روی پوست سر کمک زیادی می ‌کنند، هم چنین موجب درمان پوست‌ آفتاب ‌سوخته میشوند، از پیری زودرس پیشگیری می‌ کنند و سبب درخشندگی پوست می گردند. همچنین در کاهش ریزش مو و  رشد مجدد پوست و ناخن تاثیر بسزایی دارند.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.