بررسی ارزهای دیجیتال با ثبات و صرفه اقتصادی

ارزهای دیجیتال باثبات در بازار رمزارزها از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. بسیاری از کاربران و صرافی‌ها، از این ارزها برای مبادلات مالی استفاده می‌کنند؛ زیرا به دلیل نوسانات کم، کار با آن‌ها راحت‌تر خواهد بود
شنبه، 11 آذر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
بررسی ارزهای دیجیتال با ثبات و صرفه اقتصادی
امروزه بسیاری از افراد، بخش بزرگی از سرمایه گذاری خود را در حوزه ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند. این ارزها از آغاز فعالیت بازار تا به امروز، نوسانات بسیاری را تجربه کرده‌اند.

این نوسانات باعث شده تا برخی از تریدرهای حرفه‌ای سودهای کلانی به دست آورند؛‌ در مقابل بسیاری از افراد دیگر نیز به دلیل این تغییرات قیمت ریزش بازار، بخش بزرگی از سرمایه خود را از دست دادند. در این، نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که تغییرات قیمتی بسیار کمی دارند و به آن‌ها استیبل کوین یا ارز دیجیتال با ثبات گفته می‌شود.

در این مطلب، به بررسی این نوع از ارزهای دیجیتال می‌پردازیم و انواع آن‌ها و نیز بهترین استیبل کوین‌های برای سرمایه گذاری به صرفه را نیز معرفی خواهیم کرد.

این ارزها نیز انواع مختلفی دارند و افرادی که قصد سرمایه گذاری روی چنین ارزهای باثباتی را داشته باشند، باید نوع مناسب آن را انتخاب کنند. ارزهای با ثبات یا استیبل کوین‌ها، در صرافی‌های مختلفی وجود دارند و شما می‌توانید آن‌ها را در بهترین صرافی ایرانی که به شما معرفی می‌کنیم پیدا کرده و خرید و فروش کنید.
 

معرفی استیبل کوین 

استیبل کوین یا ارز دیجیتال با ثبات نوعی کریپتوکارنسی است که دارای قیمت و ارزش تقریبا ثابت است. این نوع ارز دیجیتال برای مقابله با نواسانات بازار طراحی شده و ویژگی‌های مختلفی دارد. از استیبل کوین برای حفظ ارزش سرمایه و نیز تبادل ارز استفاده می‌شود.

ارزش ارز دیجیتال ثابت به یک دارایی ثابت بستگی دارد. این دارایی ممکن است هر چیزی باشد. از طلا گرفته یا ارزهایی مانند دلار، یورو یا هر دارایی که قابلیت ارزش گذاری داشته باشد.

این ارزهای دیجیتال توسط یک شخص یا توسعه دهنده خاص ساخته نمی‌شوند و معمولا شرکت‌های بزرگ از ساخت آن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

صرافی‌های ارز دیجیتال نیز برای این که مبادلات خود را راحت کنند، از استیبل کوین‌ها پشتیبانی می‌کنند. نهادهای مالی بزرگ و وابسته به برخی از دولت‌ها نیز از ساخت و توسعه بعضی از استیبل کوین‌ها حمایت کرده و به نوعی مراجع اصلی برای ساخت و توسعه آن‌ها هستند.

با توجه به این که ارزهای دیجیتال پرقدرت مانند بیت کوین و اتریوم همواره با نوسانات متعددی مواجه هستند و برخی از تریدرهای حرفه‌ای از این نواسانات سودهای زیادی به دست آورده‌اند، اما استفاده از این ارزها برای مبادلات روزانه برای کاربران به صرفه نیست.

در چنین وضعیتی، ارزهای دیجیتال با ثبات مانند تتر یا ارزهای دیگر که نوسانات بازار ارزهای دیجیتال روی آن‌ها تاثیری ندارد، از محبوبیت بالایی برخوردارند.
 

انواع ارز دیجیتال با ثبات

ارزهای دیجیتال باثبات انواع مختلفی دارند. این ارزها با توجه به ویژگی‌ها و پشتوانه‌ای که دارند در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند. افرادی که از ارزهای دیجیتال با ثبات استفاده می‌کنند، معمولا با هدف مبادلات ارزی و نقل و انتقلات و خرید کالا این کار را انجام می‌دهند؛ اما این ارزها برای سرمایه گذاری نیز مناسب هستند.

در ادامه، انواع ارزهای دیجیتال با ثبات را به شما معرفی خواهیم کرد.
 

ارز دیجیتال با ثبات فیات

ارز دیجیتال با ثابت فیات به معنای این است که پشتوانه این ارزها، پول‌های حقیقی مانند دلار، یورو و غیره است. دولت‌ها همواره ارزهای داخلی خود را پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل ارزهایی با پشتوانه فیات یا ارزهای این دولت‌ها نیز از ثبات خوبی برخوردارند. کاربران با توجه به این ثبات و پشتوانه، به سراغ استفاده از آن‌ها می‌روند و آن‌ها را برای مبادلات روزانه خود استفاده می‌کنند.

محبوب‌ترین ارز دیجیتال باثبات که از پشتوانه فیات برخوردار است، ارز تتر (Tether) به شمار می‌آید. این ارز با پشتوانه دلار عرضه می‌شود و بسیاری از کاربران، ارزهای دیجیتال با ثبات را با این ارز می‌شناسند. ارزهای دیجیتال باثبات دیگر مانند EUR، GBP و USD نیز هستند که بر پایه یورو، پوند و دلار عرضه می‌شوند.

با توجه به اینکه این نوع ارزهای باثبات نوسانات بسیار پایینی دارند، ریسک معاملات با آن‌ها نیز بسیار ناچیز است و به همین دلیل برای افرادی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، ترید با ارزهای فیات گزینه مناسبی خواهد بود.

در این میان، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این ارزها وابسته به یک نهاد متمرکز هستند که همواره مستعد ورشکستگی است. این ریسک برای این ارزهای فیات وجود دارد که با سقوط ارزش پشتوانه فیزیکی آن‌ها و مواجه شدن دولت‌ها با رکود اقتصادی، ارزش ارز دیجیتال آن‌ها نیز از بین خواهد رفت.


 
بررسی ارزهای دیجیتال با ثبات و صرفه اقتصادی
 

ارز دیجیتال با ثبات با پشتوانه طلا، الماس و غیره

یکی دیگر از انواع ارز دیجیتال باثبات، ارز دیجیتال با پشتوانه یک کالای با ارزش مانند طلا، الماس و غیره است. توسعه دهندگان این نوع ارز دیجیتال به اندازه ارزش رمز ارز خود، کالای با ارزش ذخیره می‌کنند. ارزش این استیبل کوین‌ها برابر با مقدار خاصی از کالای پشتوانه است؛ به عنوان مثال، ارزش یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، برابر با یک گرم از طلا خواهد بود.

ارزهای دیجیتال باثبات که از طلا به عنوان پشتوانه استفاده می‌کنند، عبارتند از تتر گلد (Tether gold)، دیجیکس گلد (Digix gold) و پکس گلد (Pax gold). این نوع از ارزهای دیجیتال در مقایسه با ارزهای دیجیتال با پشتوانه فیات محبوبیت بسیار کمتری دارند؛ به همین دلیل ممکن است برای بسیاری از کاربران چندان شناخته شده نباشند.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه کالا، مزایای مختلفی دارند. افرادی که به سرمایه گذاری روی این کالاها علاقه دارند، می‌توانند بدون خرید و نگهداری فیزیکی این کالاها،‌ آن‌ها را به صورت دیجیتالی خریداری و نگهداری کنند. 
 

ارز دیجیتال ثابت با پشتوانه ارز دیجیتال

یکی دیگر از انواع ارز دیجیتال با ثبات، ارز دیجیتالی است که پشتوانه آن یک یا چند ارز دیجیتال دیگر باشد؛ به این ترتیب، ارزهای دیجیتال دیگر از استیبل کوین مورد نظر پشتیبانی و حمایت می‌کنند. برای کنترل ریسک نوسانات و جلوگیری از ضرر و زیان تریدرها، معمولا چند ارز دیجیتال به صورت همزمان پشتیبانی از این ارزهای دیجیتال با ثبات را به عهده می‌گیرند.

مزیت سرمایه گذاری روی این نوع از ارز دیجیتال، عدم تمرکز آن است؛ اما از طرف دیگر باید پشتوانه این ارزها را نیز در نظر داشته باشید. اگر ارزهای پشتوانه، دارای ارزشی پایین‌تر از مقدار مشخص شوند به صورت آنی از بین رفته و ارز دیجیتال باثبات مورد نظر، دیگر پشتوانه‌ای نخواهد داشت.

ارز دیجیتال ثابت بدون پشتوانه

یکی دیگر از انواع ارزهای دیجیتال باثبات، ارز دیجیتال بدون پشتوانه است. ارزش این نوع از ارزهای دیجیتال، با استفاده از کدهای پیچیده موجود در قراردادهای هوشمند آن‌ها تعیین می‌شود و مزیت بزرگ آن، تمرکززدایی است. چرخه عرضه و تقاضا در این زمینه، تاثیری روی ارزش این ارزها نخواهد داشت.

ارزهای دیجیتال با ثبات دارای انواع خاصی هستند که با توجه به پشتوانه آن‌ها دسته بندی می‌شوند. ارزهای فیات، پشتوانه کالا، پشتوانه ارز دیجیتال و بدون پشتوانه، انواع مختلف این ارزها هستند که هرکدام مزایا و معایبی برای سرمایه گذاری دارند. امّا در این بین خرید تتر گلد به علت اینکه تیم قدرتمندی در حال توسعه آن هست توسط منابع زیادی توصیه شده.
 

سرمایه گذاری با صرفه روی ارزهای دیجیتال با ثبات

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال با ثبات، مزایا و معایب متعددی دارد که کاربران و تریدرها پیش از سرمایه گذاری باید آن‌ها را در نظر بگیرند. این ارزها به دلیل ثبات بالا و نوسانات بسیار کم، برای تریدرهای تازه کار مناسب هستند. تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند از نوسانات بازار سود به دست آورند؛ اما این کار برای تریدرها جدید سخت خواهد بود.

یکی دیگر از مواردی که برای سرمایه گذاری در این ارزها باید در نظر داشته باشید، متمرکز بودن بیشتر آن‌ها است. ارزهای باثبات شناخته شده مانند تتر، جزء ارزهایی هستند که متمرکز بوده و ریسک بالای پشتوانه آن وجود دارد. برای این کار، باید حتما از ضمانت‌های پشتوانه‌ای آن مطلع شده و اطمینان حاصل کنید.
 

صرافی ایرانی با بهترین ارزهای دیجیتال با ثبات


بررسی ارزهای دیجیتال با ثبات و صرفه اقتصادی


ارزهای دیجیتال باثبات در بازار رمزارزها از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. بسیاری از کاربران و صرافی‌ها، از این ارزها برای مبادلات مالی استفاده می‌کنند؛ زیرا به دلیل نوسانات کم، کار با آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. در ایران نیز، صرافی‌های داخلی از این ارزها پشتیبانی می‌کنند.

در این میان، صرافی کیف پول من به آدرس خرید ارز دیجیتال، مجموعه‌ای متنوع از ارزهای دیجیتال باثبات و با صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاری را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

این صرافی ایرانی، با امکانات و ویژگی‌های منحصر به فردی که ارائه می‌کند، توانسته بهترین خدمات را برای کاربران خود فراهم بکند. در این صرافی، شما می‌توانید به صورت ریالی ارزهای دیجیتال فیات یا دیگر انواع ارزهای باثبات را خریداری کرده و به کیف پول‌های دیگر منتقل کنید.

این صرافی، این امکان را برای کاربران قرار داده تا با استفاده از ارزهای دیجیتال، تبدیل ریال به دلار یا لیر را نیز انجام دهند. این ویژگی‌های کاربردی تنها بخشی از امکانات و قابلیت‌های این صرافی به شمار می‌رود. برای آشنایی با قابلیت‌های دیگر و استفاده از این صرافی، به سایت یا اپلیکیشن آن‌ها مراجعه کرده و پس از احراز هویت، به سرمایه گذاری بپردازید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
play_arrow
تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
play_arrow
نجات یک خانم بعد از چهار روز گیر کردن بین ۲ دیوار
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
play_arrow
ماجرای پیشنهاد نجومی به وحید شمسایی برای تبلیغ برنج!
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
play_arrow
منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
play_arrow
مرحوم صابری (گل آقا)؛ نمونه طنزپرداز متعهد
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
play_arrow
نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
play_arrow
گفت‌وگو | آحاد مردم در حوزه نظارت، تولید و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
play_arrow
گفت‌وگو | تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور در راستای جهش تولید خواهد بود
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
play_arrow
حمله به اسرائیل با کدامیک از جنگ افزارهای ایرانی انجام شد؟
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
play_arrow
روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
نحوه برخورد صحیح با همسر در جمع چگونه است؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
غیرت چیست؟ اقسام غیرت کدامند؟ علل بی غیرتی چیست؟
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
جایگاه تعلیم در اسلام و برخی اصول آن
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
تاثیر پماد آنتی هموروئید بر درمان بواسیر داخلی و خارجی چیست؟
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا
play_arrow
حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض آمریکا