کالری آناناس چقدر است؟ + ارزش غذایی

آناناس یکی از میوه استوایی خوشمزه به حساب می آید که به خاطر شکل نمادین خود شناخته شده است. آناناس دارای گوشتی شیرین و آبدار، پوستی سخت و تکه تکه و دسته‌ ای از برگ‌ های سبز سیخ‌ دار در بالای سر خود می باشد. بالغ شدن این میوه حدود سه سال طول می‌ کشد. آناناس علاوه بر شکل ظاهری زیبا دارای خواص بی نظیری برای سلامتی است که در مطلب زیر به برخی از آنها اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 22 آذر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری آناناس چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی آناناس در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 50 کیلوکالری
کربوهیدرات 13.12 گرم
پروتئین 0.54 گرم
چربی 0.12 گرم
آب 86.00 گرم
فیبر 1.40 گرم
قند 9.85 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در آناناس در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 3.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.02 میلی گرم
ویتامین K 0.70 میکروگرم
ویتامین C 47.80 میلی گرم
تیامین (B1) 0.08 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.03 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.50 میلی گرم
کولین (B4) 5.50میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.21 میلی گرم
ویتامین B6 0.11 میلی گرم
فولات (B9) 18.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در آناناس در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 13.00 میلی گرم
آهن 0.29 میلی گرم
منیزیم 12.00 میلی گرم
فسفر 8.00 میلی گرم
پتاسیم 109.00 میلی گرم
سدیم 1.00 میلی گرم
روی 0.12 میلی گرم
مس 0.11 میلی گرم
منگنز 0.93 میلی گرم
سلنیم 0.10 میکروگرم
 

آناناس برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
ممکن در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد
کاهش وزن یکی از فواید محبوب آناناس به شمار می آید. طبق تحقیقات به دست آمده آناناس خواص ضد چاقی بسیاری دارد. در یک آزمایش صورت گرفته بر روی موش‌ ها مشخص گردید موش هایی که رژیم غذایی دارای چربی بسیار داشتند با مصرف آب آناناس کاهش وزن بسیاری در بدن آنها مشاهده گردید. آب آناناس مانع از جمع شدن چربی در بدن میشود و میزان آن  را در بدن کاهش می‌ دهد و تجزیه‌ ی چربی‌ ها را جهت ترشح اسیدهای چرب افزایش می‌ دهد. آناناس میتواندبه عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای آب کردن چربی شکم مورد استفاده قرار بگیرد؛ اگر قصد کاهش وزن و آب کردن چربی شکم خود را دارید با مشورت پزشک تغذیه این ماده غذایی خوشمزه را در لیست رژیمی خود قرار دهید.
 
آناناس در بهبود عملکرد هضم تاثیر بسزایی دارد
یکی از ترکیبات بسیار مهم موجود در آناناس بروملایین می باشد که یک آنزیم گوارشی قوی است. بر اساس مطالعات انجام گرفته مکمل بروملائین میتواند در کمک به تجزیه‌ ی پروتئین‌ ها و هضم بهتر آنها نقش بسزایی داشته باشد. آناناس در درمان نارسایی پانکراس که یک اختلال گوارشی به شمار می آید میتواند بسیار مفید باشد. در این اختلال پانکراس به‌ اندازه‌ ی کافی برخی از آنزیم‌ هایی که بدن از آن‌ ها برای هضم غذا در روده‌ ی کوچک استفاده می‌ کند را تولید نمی‌ کند.
 
آناناس میتواند در کاهش احتمال ابتلا به سرطان نقش بسزایی داشته باشد
بر اساس نتایج به دست آمده مشخص گردیده که بروملایینی که در آناناس وجود دارد میتواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از سرطان داشته باشد. این آنزیم میتواند تاثیر مستقیمی روی سلول‌ های سرطان و محیط آن‌ ها بگذارد. بروملایین دارای خواص ضد سرطانی روی سلول‌ های سرطان روده‌ ی بزرگ می باشد. مواد غذایی دارای بروملایین گزینه‌ های خوبی برای پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ به حساب می آیند. بروملایین می‌ تواند از طریق مبارزه با التهاب از پیشرفت سرطان پیشگیری کند. التهاب از عوامل ابتدایی سرطان به شمار می آیند. این میوه از تولید بیشتر سلول‌ های سرطانی جلوگیری می‌ کند. تحقیقات مختلف خواص ضد سرطانی بروملایین موجود در آناناس را تأیید کرده‌ اند. در تحقیقات انجام شده روی موش‌ ها مشخص گردید که بروملایین از رشد و گسترش سلول‌ های سرطان سینه هم جلوگیری می‌ کند. همچنین سبب کاهش بقاء این سلول‌ ها در بدن میگردد.
 
آناناس در مبارزه با التهاب نقش بسزایی دارد
بر اساس تحقیقات انجام شده بروملایین روی بیماری‌ های التهابی متعدد نظیر بیماری التهابی روده اثرات درمانی بسیاری دارد. بروملایینی که در آناناس وجود دارد موجب کاهش تولید سیتوکین‌ های پیش‌ التهابی میگردد. این ترکیبات در بدن انسان‌ ها یافت میشوند و یکی از دلیل ایجاد التهاب در بدن هستند. عصاره‌ ی آناناس دیگر مشکلات مرتبط با التهاب را هم بهبود می‌ بخشد. مطالعه‌ ی حیوانی صورت گرفته روی سلول‌ های موش‌ ها مشحص کرد که آنزیم‌ های موجود در این میوه موجب فعال‌ سازی و گسترش برخی از سلول‌ های سیستم ایمنی بدن میگردد.
 
آناناس در حفظ سلامت استخوان‌ ها و درمان آرتریت نقش بسزایی دارد
بروملایین موجود در آناناس به درمان پوکی استخوان هم کمک شایانی میکند. امروزه یکی از عارضه هایی که در میان میانسالان بسیار جدی محسوب میگردد عارضه پوکی استخوان است، برای پیشگیری از این بیماری بهتر است که در انخب مواد غذایی خود بسیار دقت کنید.  بروملایین موجود در آناناس یک آنزیم می باشد که خواص ضد درد دارد. آناناس هم چنین دارای منگنز است که یک ماده‌ ی معدنی مهم برای شکل‌ گیری استخوان‌ها محسوب میگردد. ویتامین C موجود در آناناس به شکل‌ گیری کلاژن در استخوان‌ ها کمک  زیادی می‌ کند. آناناس می‌تواند موجب رشد استخوان‌ ها در کودکان و تقویت استخوان‌ ها در بزرگسالان شود.
 
آناناس در حفظ سلامت قلب نقش بسزایی دارد
بروملایین موجود در آناناس موجب کاهش تراکم پلاکت‌ های خون میگردد. این مسئله میتواند در درمان ترومبوفلبیت مزمن یا لخته شدن خون بسیار مفید باشد. با این وجود به تحقیقات انسانی بیشتری احتیاج است تا بتوانیم درباره‌ ی اثرات مفید بروملایین روی بیماری‌ های قلبی و عروقی متمرکز شویم. بروملایین سبب تجزیه پلاک‌ های کلسترول میگردد و از این طریق موجب بهبود سلامت قلب میشود.
 
آناناس نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد
بروملایین آناناس سبب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود و میتواند سرعت فرآیند بهبودی را در بدن افزایش دهد. بر اساس مطالعات صورت گرفته کودکانی که آب آناناس استفاده می‌ کنند، کمتر در معرض عفونت‌ های میکروبی قرار میگیرند. هم چنین آناناس میزان گلبول‌ های سفیدی که با بیماری‌ ها مبارزه می‌ کنند را چهار برابر افزایش می‌ دهد. به علاوه آناناس به خاطر داشتن بروملایین  میتواند تاثیر بسزایی در درمان بیماری سینوزیت کودکان داشته باشد. از دیگر فواید  بروملایین آناناس میتوان به درما علائم آسم اشاره کرد. همچنین میتواند روی آسم آلرژیک هم اثرات درمانی موثری داشته باشد.
 
آناناس میتواند در سرعت بهبودی نقش بسزایی داشته باشد
خواص ضدالتهابی بروملایین آناناس در تسزیع بهبودی نقش بسزایی دارد. این مسئله به‌ طور خاص درباره‌ ی ریکاوری بعد از عمل جراحی نیز موثر است. ولی مطالعات بیشتری احتیاج است تا بتوانیم درباره‌ ی اثربخشی بروملایین روی ریکاوری بعد از جراحی نظر دهیم. در یک تحقیق علمیمشحص گردید که مصرف بروملایین به‌ طرز شگفت آوری درد را در بیمارانی که جراحی دندان داشتند کاهش میدهد. بروملایین همانند داروهای ضدالتهابی دارای اثرات تسکین‌ دهنده می باشد. به علاوه طبق تحقیقات صورت گرفته اثبات گردیده که بروملایین احساس خستگی را هم کاهش می‌ دهد.
 
آناناس در بهبود سلامت پوست نقش بسزایی دارد
یکی از ویتامین هایی که در میوه آناناس مشاهده میگردد ویتامین C  می باشد، همان طور که میدانید این ویتامین نقش بسزایی در بهبود سلامت پوست دارد. ویتامین C با تولید کلاژن از پوست در برابر آسیب های احتمالی محافظت میکند و مانع از چین و چروک و ایجاد لک در پوست میگردد.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.