عواقب جدی گیر دادن های مکرر به همسر

هر رابطه از زندگی انسان‌ها مستلزم توجه، احترام و محبت است. اما گاهی اوقات، در رابطه با همسر، رفتارهایی صورت می‌گیرد که ممکن است باعث تحقیر و آزار همسر شوند. این رفتارها می‌توانند به عواقب جدی و نابودی رابطه منجر شوند. در این مقاله، به بررسی عواقب جدی گیر دادن های مکرر به همسر و  رفتار صحیح با همسر ایرادگیر پرداخته شده است. با راسخون همراه باشید.
شنبه، 25 آذر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب اندجی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
عواقب جدی گیر دادن های مکرر به همسر
علاقه به حفظ زندگی و آنچه مالک آن هستیم رفتاری کاملا طبیعی در همه موجودات از جمله انسان است.ما انسان ها می خواهیم چیزهایی که داریم و به دست آورده ایم به خصوص چیز های ارزشمند زندگیمان را برای خود حفظ کنیم و در مقابل خطرات احتمالی واکنش نشان می دهیم. شما دارایی با ارزشی دارید که آن هم شوهرتان است بنابراین به صورت فطری و طبیعی می خواهید او را حفظ کنید.

تا اینجا این ویژگی تقریبا در همه انسان ها دیده می شود اما یادمان باشد بسیاری از رفتارهای طبیعی اگر کنترل نشوند به مشکل و دردسر تبدیل می شوند. درست مثل آب که مایه حیات ما انسان هاست اما اگر کنترل نشود و بیش از حد جمع شود سیل می شود و ما در آن آبی که قرار بود مایه حیاتمان باشد غرق می شویم؛ بنابراین کنترل نکردن رفتارهای طبیعی نیز می تواند آسیب زا باشد.

این که یک خانم نسبت به شوهرش حساس باشد و خطرات احتمالی را جدی بگیرد و نگذارد شوهرش از دست برود رفتاری طبیعی است اما یادمان باشد وقتی ما بیش از حد به یک نفر بد بین باشیم و تلاش کنیم او را محدود کنیم باعث می شویم زندگی برای او تلخ شود.

در این مقاله به 15 مورد از عواقب جدی گیر دادن های مکرر به همسر اشاره میکنیم:

1- کاهش اعتماد همسر به شما

تحقیر همسر باعث کاهش اعتماد و احترام همسر به شما می‌شود. همسر شما به دلیل رفتارهای شما، احساس محرومیت و نارضایتی می‌کند و به شما اعتماد نمی‌کند. این موضوع باعث افزایش فاصله بین شما و همسرتان می‌شود.
 

2- کاهش علاقه و عشق همسر به شما

تحقیر همسر باعث کاهش علاقه و عشق همسر به شما می‌شود. همسر شما به دلیل رفتارهای شما، احساس نارضایتی و بی‌احترامی می‌کند و این موضوع باعث کاهش علاقه و عشق همسر به شما می‌شود.
 

3- افزایش خشم و عصبانیت همسر

تحقیر همسر باعث افزایش خشم و عصبانیت همسر می‌شود. همسر شما به دلیل رفتارهای شما، احساس نارضایتی و بی‌احترامی می‌کند و این موضوع باعث افزایش خشم و عصبانیت همسر می‌شود.
 

4- افزایش تنش در رابطه

تحقیر همسر باعث افزایش تنش در رابطه می‌شود. همسر شما به دلیل رفتارهای شما، احساس نارضایتی و بی‌احترامی می‌کند و این موضوع باعث افزایش تنش در رابطه می‌شود. این تنش باعث افزایش فاصله بین شما و همسرتان می‌شود.
 

5- نابودی رابطه

تحقیر همسر ممکن است به نابودی رابطه منجر شود. اگر شما به دلیل رفتارهایتان، همسرتان را تحقیر کنید، او احساس محرومیت و نارضایتی می‌کند و این موضوع باعث نابودی رابطه می‌شود.
 

6- ضرر به روابط خانوادگی

تحقیر همسر باعث ضرر به روابط خانوادگی می‌شود. اگر شما به دلیل رفتارهایتان، همسرتان را تحقیر کنید، این موضوع باعث افزایش تنش در روابط خانوادگی شما می‌شود. همچنین، این رفتارها ممکن است باعث شکستن روابط دوستانه و اجتماعی شما نیز شود.
 

7- تأثیر منفی بر روابط کاری

تحقیر همسر باعث تأثیر منفی بر روابط کاری شما می‌شود. اگر شما به دلیل رفتارهایتان، همسرتان را تحقیر کنید، این موضوع باعث افزایش تنش در روابط کاری شما می‌شود و ممکن است باعث از دست دادن فرصت‌های شغلی و رشد حرفه‌ای شما شود.
 

8- تأثیر منفی بر روحیه همسر

تحقیر همسر باعث تأثیر منفی بر روحیه همسر می‌شود. همسر شما به دلیل رفتارهای شما، احساس نارضایتی و بی‌احترامی می‌کند و این موضوع باعث کاهش روحیه و انگیزه همسر می‌شود.
 

9- تأثیر منفی بر روحیه خود

تحقیر همسر باعث تأثیر منفی بر روحیه خود می‌شود. اگر شما به دلیل رفتارهایتان، همسرتان را تحقیر کنید، این موضوع باعث کاهش روحیه و انگیزه شما نیز می‌شود.
 

10- تأثیر منفی بر سلامت روحی و جسمی

تحقیر همسر باعث تأثیر منفی بر سلامت روحی و جسمی شما و همسرتان می‌شود. این موضوع باعث کاهش سلامت روانی و فیزیکی شما و همسرتان می‌شود.
 

11- جدایی

همه انسان ها کامل نیستند و یقینا مردان ایراد گیر نیز ایرادهایی دارند. برخی از خانم ها نمی توانند تحمل کنند که کسی مداوم از آنها ایراد بگیرد پس شروع به ایرادگیری از همسر کرده و دچار اختلاف شدید با همسر شده و گاهی این دعواهای زناشویی همراه با قهرهای طولانی مدت شده و ممکن است به جدایی ختم شود.
 

12- از بین رفتن انگیزه پیشرفت

از لحاظ روحی و اخلاقی ، مادی و جسمی، هیچ پیشرفتی بدون تشویق حاصل نمی شود. مردانی که از همسرشان مداوم ایراد می گیرند و دایم در حال شمردن نقاط ضعف آنها هستند، هیچ وقت آنها را تشویق نمی کنند زیرا نقاط مثبت آنها را نمی بینند.
همسر این نوع آقایان هرچه تلاش می کنند بهتر باشند اما باز هم با ایرادگیری مواجه می شوند، انگیزه خود را برای زندگی از دست داده و انگیزه پیشرفت در آنها از بین می رود.
 

13- فراموش کردن خود

خانم هایی که همسر ایراد گیر دارند، گاهی فکر می کنند، هرچه همسرشان درباره آنها می گوید درست است و آنها نمی توانند از پس هیچ کاری بر آیند. این خانم ها در زندگی همیشه احساس تنفر نسبت به خود داشته و خود را سرزنش می کنند. فردی که خود را دوست ندارد، برای پیشرفت و موفقیت در زندگی تلاش نمی کند.
 

14- خیانت

مردهای ایرادگیر معمولا در حال ایراد گرفتن هستند و تمام مشکلات زندگی را به همسرشان ربط می دهند، به ندرت به همسران شان محبت می کنند، آن را لطف به حساب می آورند و سر همسرشان منت می گذارند.

آنها به ایراد گرفتن و ندیدن خوبی ها عادت کرده اند و فکر می کنند اگر از همسرشان تعریف کنند، دیگر خوب عمل نمی کند و رفتارش بد می شود. همسر افراد ایرادگیر به دلیل نادیده گرفته شدن نقاط قوت و رفتارهای مثبتشان دچار کمبود محبت می شوند و ممکن است به سوی فردی که به او بها داده و محبت می کند، روی آورد.
 

15- عمل نکردن به وظایف مادری

همسر افراد ایرادگیر اگر راه حلی برای ایرادگیری همسرشان نیاندیشند و راه برخورد با او را ندانند، دچار مشکلات شخصیتی و رفتاری می شوند و با مشکل روحی و عدم رضایتی که از زندگی زناشویی خود دارند، مادران خوبی نیز نخواهند شد و نمی توانند راحت و درست به وظایف مادری خود عمل کنند.

عواقب جدی گیر دادن های مکرر به همسر
 

رفتار صحیح با همسر ایرادگیر

جنگ و دعوا راه نیاندازید و وارد حاشیه های بیخود نشوید و در پی دفاع کردن و آغاز مبارزه کلامی نباشید.
خونسردی خود را حفظ کنید و نقد و ایراد جویی همسرتان را بررسی نکنید.
بر روی رفتار و احساسات خود کنترل داشته و احساسات تند برانگیخته شده را نادیده بگیرید.

با خودتان روراست باشید و بیاندیشید آیا کار یا رفتاری نموده اید که او آزرده است؟
حد و حدود برای همسرتان تعیین کنید و مشخص کنید اجازه ی چه رفتارهایی از دیگران را نسبت به خود می دهید.
طرف مقابل را متهم نکنید.

در زمان تعیین نمودن حد و حدود، برای اینکه همسرتان حرف های شما را درک کند، جدی و محکم باشید اما تن صدایتان را بالا نبرید.
اگر خودتان قادر به حل این مشکل نیستید، از یک مشاور کمک بگیرید.
 

ودر پایان

به طور کلی، برای حفظ رابطه سالم با همسر، لازم است از تحقیر همسر پرهیز کرد و به جای آن‌ها، رفتارهای محبت‌آمیز، احترام‌آمیز و موجب افزایش اعتماد همسر به خود را نشان داد. این موضوع نیازمند تلاش و توجه مستمر از سوی هر دو طرف است تا رابطه آن‌ها بهترین شکل ممکن باشد. همچنین، در صورت بروز تحقیر همسر، لازم است به سرعت اقدام به اصلاح رفتارهای خود کنید و به همسرتان عذرخواهی کنید.
 

منابع

https://chatgpt.com
https://akharinkhabar.ir
https://pezeshket.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.