معنی اسم ابوالحسن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام ابوالحسن جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام ابوالحسن ، عموماً برای پسران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند پسر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام ابوالحسن ، به دلیل ریشه عربی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام ابوالحسن تا به الان تقریبا 89,469 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
سه‌شنبه، 8 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم ابوالحسن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم ابوالحسن

جنسیت پسر
نام به انگلیسی abolhasan
تلفظ نام به انگلیسی /abolhasan/
تلفظ به فارسی ابوالحَسن
افراد دارای این نام 89,469
ابجد 158
ریشه نام عربی
 

ریشه اسم ابوالحسن

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام ابوالحسن عربی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " ابوالحَسن" تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام ابوالحسن به صورت “ /abolhasan/ "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام ابوالحسن بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.


توضیحات تکمیلی درباره اسم ابوالحسن

 
معنی اسم ابوالحسن در فرهنگ اسم ها:
معنی: پدر حسن، کنیه ی حضرت امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) و چهار تن از امامان شیعه، ) ابوالحسن علی ابن ابی طالب ( علیه السلام ) : ( = حضرت علی )، ) ابوالحسن علی ابن محمّد ( علیه السلام ) : ( = امام علی النقی )، ) ابوالحسن علی ابن موسی ( علیه السلام ) : ( = امام رضا )، ) ابوالحسن موسی ابن جعفر ( علیه السلام ) : ( = امام موسی کاظم )، ) ابوالحسن خرقانی: صوف و عارف ایرانی، مؤلف نورالعلم، آرامگاهش در قلعه نو ( خرقان ) در نزدیکی شاهرود زیارتگاه است، ) ابوالحسن ابن عبدالله: آخرین فرمانروای سلسله ی قطبشاهیان دکن، ) ابوالحسن علی ابن اخشید: از امیران  اخشیدیه، که پس از مرگش غلام سیاه پوست او به نام کافوراخشیدی، فرمانروای مصر شد، کنیه علی ( علیه السلام )، نیز کنیه طاووس
 
معنی اسم ابوالحسن در لغت نامه دهخدا:
ابوالحسن. [ اَ بُل ْ ح ُ ] ( ع اِ مرکب ) طاوس. ( المزهر ). ابوالوشی. ( مهذب الاسماء ). فلیسا. ابوالحسن. [ اَ بُل ْ ح َ س َ ] ( ع اِ مرکب ) گوذاب. جوذاب. ابوالفرج. ( مهذب الاسماء ). جوذابه. ( منتهی الارب ). طعامی از برنج و شکر و گوشت. ( قاموس ). آشی از گوشت و برنج و نخود و گردکان. ( برهان قاطع ).
 
معنی اسم ابوالحسن در ثبت احوال:
پدر حسن؛ ۱) ابوالحسن‌ علی ابن ابی‌طالب(علیه السلام): (= حضرت علی)، ؛ ۲) ابوالحسن علی ابن محمّد(علیه السلام): (= امام علی النقی)، ؛ ۳) ابوالحسن علی ابن موسی(علیه السلام): (= امام رضا)، ؛ ۴) ابوالحسن موسی ابن جعفر(علیه السلام): (= امام موسی کاظم) ؛ ۵) ابوالحسن خرقانی: صوف و عارف ایرانی، مؤلف نورالع لم. آرامگاهش در قلعه نو (خرقان) در نزدیکی شاهرود زیارتگاه است؛ ۶) ابوالحسن ابن عبدالله: آخرین فرمانروای سلسله ی قطبشاهیان دکن؛ ۷) ابوالحسن علی ابن اخشید: از امیران اخشیدیه، که پس از مرگش غلام سیاه پوست او به نام کافوراخشیدی، فرمانروای مصر شد.
 

حروف ابجد نام ابوالحسن

ابجد اسم ابوالحسن شامل عدد " 158 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 26 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 32 " می گردد.
 

نام های هم آوا با اسم «ابوالحسن »

ابوالفضل
ابوتراب
احمدحسن
غلام
محمد حسن
ابوطالب
ابوبکر
ابوالقاسم
حسنعلی
ابوالفتح
حسن
ابوذر
علی حسن
 

نام افراد مشهور با اسم «ابوالحسن » 

نام کسوت
ابوالحسن خوشرو خواننده
ابوالحسن آغاجی شاعر
 

خصوصیات کلی اسم ابوالحسن

رنگ نام ابوالحسن آبی می باشد. افراد دارای این نام بسیار شگفت انگیز برای ایجاد یک زندگی مشترک هستند. به خاطر دیدی که این اشخاص به زندگی، توانایی ها و استعداد های  خود دارند میتوانند به بهترین شکل ممکن سختی ها و مشکلات را پشت سر گذاشته و در راه رسیدن به موفقیت های بالاتر گام بردارند. همین امر و اعتقاد موجب شده است که این افراد دارای شخصیت کاملا بی تعارفی باشند. یکی دیگر از خصوصیات این اشخاص قدرت بالای آنها در تحلیل مسائل متعدد می باشد که سبب شده که دیگران به سمت آنها جذب شوند و از کمک های آنها برای قرار گرفتن در راه درست و صحیح بهره ببرند. آبی رنگ آسمان بی انتها می باشد که موجب بی انتها شدن سعی و تلاش و اعتقاد این افراد برای دسترسی به موفقیت ها و اهداف شده است.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.